Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Jak byk PAO i Estry.

    Komentarz

    • ichris
      Drive
      • 2018
      • 94
      • Volkswagen

      Byłem w ASO przy salonie gdzie niedawno kupiłem Golfa no i cena usługi zmiany oleju to 200zł + filtr + korek = 270zł... Z własnym olejem wyjdzie około 450zł. Chwilowo przeszła mi ochota na ponadprogramowe zmiany oleju

      Nie dość, że tak zdzierają to jeszcze się mam poczucie, że się wystawię "na strzał" mając 4-letnią gwarancję. Jak coś pierdyknie w silniku w tym czasie to zwalą, że przyjechałem z trefnym olejem, producent zalecał robić inaczej a skoro ja twierdziłem, że wiem lepiej to teraz mam jak chciałem. Ech...
      Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Co,,, 40 zł płacę za wymianę oleju w aso, gwarancja się skończyła a auto zostało. Gwarancja jest na 4 lata i ile km?
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • ichris
          Drive
          • 2018
          • 94
          • Volkswagen

          Wykupiłem rozszerzenie gwarancji do 4 lat/80 tys km za 1200zł oraz pakiet przeglądów na 4 lata / 60 tys km za 1500zł...

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
            Byłem w ASO przy salonie gdzie niedawno kupiłem Golfa no i cena usługi zmiany oleju to 200zł + filtr + korek = 270zł... Z własnym olejem wyjdzie około 450zł. Chwilowo przeszła mi ochota na ponadprogramowe zmiany oleju

            Nie dość, że tak zdzierają to jeszcze się mam poczucie, że się wystawię "na strzał" mając 4-letnią gwarancję. Jak coś pierdyknie w silniku w tym czasie to zwalą, że przyjechałem z trefnym olejem, producent zalecał robić inaczej a skoro ja twierdziłem, że wiem lepiej to teraz mam jak chciałem. Ech...

            czy ja mam uczuć księdza dzieci robić :

            - Olej zmieniasz poza ASO
            - filtr kupujesz ori
            - korek i podkładkę za 6,70 tez
            - słowem nie wspominasz o incydencie

            Masz wolność wyboru.

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Za te tysiąc pińcset dostaniesz 8L oleju, dwa filtry i litr dot4, a i jeden pyłek też za 30zł
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis
                Zbliżam się do wymiany oleju i szybkie pytanie ->millers xf ll 0w40 czy ravenol ssl 0w40 + AR9100?
                Jeden kit
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                  roberto z całym szacunkiem.....ale do upalania na torze to można 10w/60 lać racingowy, ale nowoczesny pełen syntetyk wątpie, że nie da rady do cywilnej jazdy nawet w górnym zakresie obrotów w pełni sprawnym silniku oczywiście. ciekawe co miał za olej w tym tsi i jak zrobione to tsi w ogóle (na marginesie 400 km w tsi, to dla mnie już nie cywilne auto, mimo wszystko, bo wiem że blok wytrzymały etc, itp...ale jakoś nie daje wiary, że takie jego obciążenie nie ma wpływu na jego trwałość - mowa o seryjnym silniku, mimo spuszczania się wielu nad potencjałem tej jednostki. potencjał to jedno,a trwałość to drugie w takim wyżyłowaniu)
                  moim skromnym zdaniem nie "wywaliło miską" przez olej 5w/30 a zupełnie co innego.
                  sam zalałem przed chwilą specol 0w/40 plus AR9100 do silnika n52 w beemdablju, w celach przepłukania motoru troszku też.
                  Jak lapie panewke to traci sie film olejowy. 5w30 bardzo popularny
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • ichris
                    Drive
                    • 2018
                    • 94
                    • Volkswagen

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                    Za te tysiąc pińcset dostaniesz 8L oleju, dwa filtry i litr dot4, a i jeden pyłek też za 30zł
                    No jakoś tak ale nie wymieniasz najdroższego elementu, czyli robocizny - jakby nie było mam opłacone 3 przeglądy. Ogólnie wyjadę na plus parę stówek, może wyjdę na zero. Ale wygodniej było mi zapłacić to przy zakupie auta.
                    Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                      czy ja mam uczuć księdza dzieci robić :

                      - Olej zmieniasz poza ASO
                      - filtr kupujesz ori
                      - korek i podkładkę za 6,70 tez
                      - słowem nie wspominasz o incydencie

                      Masz wolność wyboru.
                      Ale przede wszystkim wiem że mam zrobione porządnie.....a nie 1/2 na 1/2 ze starym zmieszane....

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                      Za te tysiąc pińcset dostaniesz 8L oleju, dwa filtry i litr dot4, a i jeden pyłek też za 30zł
                      Dokładnie

                      Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                      No jakoś tak ale nie wymieniasz najdroższego elementu, czyli robocizny - jakby nie było mam opłacone 3 przeglądy. Ogólnie wyjadę na plus parę stówek, może wyjdę na zero. Ale wygodniej było mi zapłacić to przy zakupie auta.
                      Czego?.....aha robocizny...no tak...ile tam teraz liczą teraz? 200/h chyba....

                      A to nie jest tak że przeglądy są wykupione 2 czyli co 30 kkm albo raz na dwa lata? A ta gwarancja przedłużona co obejmuje?



                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        roberto wszystko pięknie zgadza się, ale zmodzony na 400 km motor tsi wymaga własnie dobrego oleju (nawet z dodatkami dobrymi według mnie)
                        pytanie jaki był tak naprawdę ten silnik. bo olej nie załatwi wszystkiego, jak przesadzono z tym czy owym "robiąc" go, lub motor już niedomagał nieco.
                        reszta jak wyżej pisałem.

                        Komentarz

                        • krzepki16
                          Classic
                          • 2017
                          • 13
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                          Zamieszczone przez krzepki16 Zobacz wpis
                          Octavia benzyna 1.8 Turbo 150 KM niecałe 140 tys. dotąd był lany 5W 40 muszę zrobić wymianę czy Mobil Super 3000 5W40 HC Synthese będzie ok bo jest na promocji?
                          pomoże ktoś

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            ja bym śmiało lał

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                              roberto wszystko pięknie zgadza się, ale zmodzony na 400 km motor tsi wymaga własnie dobrego oleju (nawet z dodatkami dobrymi według mnie)
                              pytanie jaki był tak naprawdę ten silnik. bo olej nie załatwi wszystkiego, jak przesadzono z tym czy owym "robiąc" go, lub motor już niedomagał nieco.
                              reszta jak wyżej pisałem.
                              motor byl seryjny- zmieniony tylko osprzet. Wlany olej to bylo 0w30 a nie 5w30 i na tym oleju jakies 7 tys km.

                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • ichris
                                Drive
                                • 2018
                                • 94
                                • Volkswagen

                                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                Czego?.....aha robocizny...no tak...ile tam teraz liczą teraz? 200/h chyba....

                                A to nie jest tak że przeglądy są wykupione 2 czyli co 30 kkm albo raz na dwa lata? A ta gwarancja przedłużona co obejmuje?
                                Całkiem możliwe, skoro zmiana oleju 200zł + korek + filtr. W pakiecie są 3 przeglądy auta (pierwszy po, a w zasadzie tuż przed 2, 3 i 4 rokiem eksploatacji) , natomiast serwisy olejowe w zależności od wskazań komputera - zapewne tylko 2 (na pewno nie mniej), pewnie max 3. W Skodzie chyba też tak jest, ze pierwszy przegląd jest po 2 latach/30tys km a potem co rok/30tys km.

                                Gwarancja to gwarancja, obejmuje to samo co w pierwszych dwóch latach po zakupie.
                                Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: lit

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  Roberto a znałeś dokładnie stan silnika - bloku etc przed dłubnięciem na taką moc?
                                  no i wlasnie tu wylazi robienie seryjnego tsi na takie moce - oczywiście olej też mógł wpłynąć na to co się stało, ale uważam, że nie tylko przez olej to się stało.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez krzepki16 Zobacz wpis
                                    Octavia benzyna 1.8 Turbo 150 KM niecałe 140 tys. dotąd był lany 5W 40 muszę zrobić wymianę czy Mobil Super 3000 5W40 HC Synthese będzie ok bo jest na promocji?
                                    gdzie kolego masz ten olej na promocji?

                                    Komentarz

                                    • tomaszek1917
                                      Classic
                                      • 2018
                                      • 13

                                      silnik 1.2 tsi 105km, aktualnie 60tys.km. Codziennie przejezdzam ok 60km z czego 54 w trasie a 6 miasto. Aktualnie Lotos Quazar 5w30 LL. Naczytałem sie, ze te oleje sie nie nadają do tych silników. Czy do mojego silnika moge zastosować polecany przez was 0w40? Cena nie gra roli, zależy mi na dobrej oliwie. Co polecacie? Moze byc Penrtite 0w40? Jesli nie to jakie.pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                        Roberto a znałeś dokładnie stan silnika - bloku etc przed dłubnięciem na taką moc?
                                        no i wlasnie tu wylazi robienie seryjnego tsi na takie moce - oczywiście olej też mógł wpłynąć na to co się stało, ale uważam, że nie tylko przez olej to się stało.
                                        20 tys przebiegu- to nowy motor był- na szczescie nie moj klient
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                          20 tys przebiegu- to nowy motor był- na szczescie nie moj klient
                                          Przeanalizowalbym potajemna akcje naprawcza VW związana z układem zapłonowym w TSI -jest poważna usterka związana z wypadaniem zapłonow a co za tym idzie jest gnój po całości.

                                          Komentarz

                                          • Marek__82
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 262

                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                            Przeanalizowalbym potajemna akcje naprawcza VW związana z układem zapłonowym w TSI -jest poważna usterka związana z wypadaniem zapłonow a co za tym idzie jest gnój po całości.
                                            A co to za akcja naprawcza?

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpis

                                              A co to za akcja naprawcza?
                                              Usunięcie małej pierdoly- ale jak wystąpi wypad zapłonu mamy remont silnika. Właściwy serwis informuje czy auto podlega czy nie ale tylko jak zapytasz. Na razie nie słyszałem o akcji przywoławczej. Problem jednak istnieje.

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6630
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                a jakie silniki 1.4, 1.8 czy 2.0 ?

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • Blaise
                                                  Drive
                                                  • 2018
                                                  • 75
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez tomaszek1917 Zobacz wpis
                                                  silnik 1.2 tsi 105km, aktualnie 60tys.km. Codziennie przejezdzam ok 60km z czego 54 w trasie a 6 miasto. Aktualnie Lotos Quazar 5w30 LL. Naczytałem sie, ze te oleje sie nie nadają do tych silników. Czy do mojego silnika moge zastosować polecany przez was 0w40? Cena nie gra roli, zależy mi na dobrej oliwie. Co polecacie? Moze byc Penrtite 0w40? Jesli nie to jakie.pozdrawiam
                                                  Z tego co na forum można wyczytać, to top upodobań to:

                                                  Penrite Tenths Premium 0w40
                                                  Ravenol SSL 0w40
                                                  Millers XF Longlife 0w40

                                                  Ale każdy ma swoje wady i zalety, za które różne osoby różne z nich ubóstwia lub nienawidzi, więc wybór należy do Ciebie.
                                                  Ja mam zalanego motula 8100 x-max 0w40, oleju nie ubywa, temperaturę łapie i trzyma ok, wydaje się stabilny a to przecież znienawidzony HC. Po 12k km też go chyba zaleję.

                                                  BTW. Osobiście przeczytałem ~100 stron z tego wątku i na prawdę ciężko jest znaleźć konkretne informacje. Czy ktoś z rozeznanych forumowiczów w temacie olei, napisał by jeden mały, ale wyczerpujący post z esencją całego wątku do podwieszenia, czyli polecane lepkości, oleje do konkretnych warunków użytkowania i rodzajów silnika, itd.? Ułatwiło by to życie niejednemu.
                                                  180km / 300Nm

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez Blaise Zobacz wpis

                                                    Z tego co na forum można wyczytać, to top upodobań to:

                                                    Penrite Tenths Premium 0w40
                                                    Ravenol SSL 0w40
                                                    Millers XF Longlife 0w40

                                                    Ale każdy ma swoje wady i zalety, za które różne osoby różne z nich ubóstwia lub nienawidzi, więc wybór należy do Ciebie.
                                                    Ja mam zalanego motula 8100 x-max 0w40, oleju nie ubywa, temperaturę łapie i trzyma ok, wydaje się stabilny a to przecież znienawidzony HC. Po 12k km też go chyba zaleję.

                                                    BTW. Osobiście przeczytałem ~100 stron z tego wątku i na prawdę ciężko jest znaleźć konkretne informacje. Czy ktoś z rozeznanych forumowiczów w temacie olei, napisał by jeden mały, ale wyczerpujący post z esencją całego wątku do podwieszenia, czyli polecane lepkości, oleje do konkretnych warunków użytkowania i rodzajów silnika, itd.? Ułatwiło by to życie niejednemu.
                                                    Penrite to bardziej 0w50
                                                    moim zdaniem revenol- bo poradzi sobie napewno a cenowo wyglada lepiej

                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...