Byłem w ASO przy salonie gdzie niedawno kupiłem Golfa no i cena usługi zmiany oleju to 200zł + filtr + korek = 270zł... Z własnym olejem wyjdzie około 450zł. Chwilowo przeszła mi ochota na ponadprogramowe zmiany oleju
Nie dość, że tak zdzierają to jeszcze się mam poczucie, że się wystawię "na strzał" mając 4-letnią gwarancję. Jak coś pierdyknie w silniku w tym czasie to zwalą, że przyjechałem z trefnym olejem, producent zalecał robić inaczej a skoro ja twierdziłem, że wiem lepiej to teraz mam jak chciałem. Ech...
Byłem w ASO przy salonie gdzie niedawno kupiłem Golfa no i cena usługi zmiany oleju to 200zł + filtr + korek = 270zł... Z własnym olejem wyjdzie około 450zł. Chwilowo przeszła mi ochota na ponadprogramowe zmiany oleju
Nie dość, że tak zdzierają to jeszcze się mam poczucie, że się wystawię "na strzał" mając 4-letnią gwarancję. Jak coś pierdyknie w silniku w tym czasie to zwalą, że przyjechałem z trefnym olejem, producent zalecał robić inaczej a skoro ja twierdziłem, że wiem lepiej to teraz mam jak chciałem. Ech...
czy ja mam uczuć księdza dzieci robić :
- Olej zmieniasz poza ASO
- filtr kupujesz ori
- korek i podkładkę za 6,70 tez
- słowem nie wspominasz o incydencie
roberto z całym szacunkiem.....ale do upalania na torze to można 10w/60 lać racingowy, ale nowoczesny pełen syntetyk wątpie, że nie da rady do cywilnej jazdy nawet w górnym zakresie obrotów w pełni sprawnym silniku oczywiście. ciekawe co miał za olej w tym tsi i jak zrobione to tsi w ogóle (na marginesie 400 km w tsi, to dla mnie już nie cywilne auto, mimo wszystko, bo wiem że blok wytrzymały etc, itp...ale jakoś nie daje wiary, że takie jego obciążenie nie ma wpływu na jego trwałość - mowa o seryjnym silniku, mimo spuszczania się wielu nad potencjałem tej jednostki. potencjał to jedno,a trwałość to drugie w takim wyżyłowaniu)
moim skromnym zdaniem nie "wywaliło miską" przez olej 5w/30 a zupełnie co innego.
sam zalałem przed chwilą specol 0w/40 plus AR9100 do silnika n52 w beemdablju, w celach przepłukania motoru troszku też.
Jak lapie panewke to traci sie film olejowy. 5w30 bardzo popularny
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Za te tysiąc pińcset dostaniesz 8L oleju, dwa filtry i litr dot4, a i jeden pyłek też za 30zł
No jakoś tak ale nie wymieniasz najdroższego elementu, czyli robocizny - jakby nie było mam opłacone 3 przeglądy. Ogólnie wyjadę na plus parę stówek, może wyjdę na zero. Ale wygodniej było mi zapłacić to przy zakupie auta.
No jakoś tak ale nie wymieniasz najdroższego elementu, czyli robocizny - jakby nie było mam opłacone 3 przeglądy. Ogólnie wyjadę na plus parę stówek, może wyjdę na zero. Ale wygodniej było mi zapłacić to przy zakupie auta.
Czego?.....aha robocizny...no tak...ile tam teraz liczą teraz? 200/h chyba....
A to nie jest tak że przeglądy są wykupione 2 czyli co 30 kkm albo raz na dwa lata? A ta gwarancja przedłużona co obejmuje?
roberto wszystko pięknie zgadza się, ale zmodzony na 400 km motor tsi wymaga własnie dobrego oleju (nawet z dodatkami dobrymi według mnie)
pytanie jaki był tak naprawdę ten silnik. bo olej nie załatwi wszystkiego, jak przesadzono z tym czy owym "robiąc" go, lub motor już niedomagał nieco.
reszta jak wyżej pisałem.
Octavia benzyna 1.8 Turbo 150 KM niecałe 140 tys. dotąd był lany 5W 40 muszę zrobić wymianę czy Mobil Super 3000 5W40 HC Synthese będzie ok bo jest na promocji?
roberto wszystko pięknie zgadza się, ale zmodzony na 400 km motor tsi wymaga własnie dobrego oleju (nawet z dodatkami dobrymi według mnie)
pytanie jaki był tak naprawdę ten silnik. bo olej nie załatwi wszystkiego, jak przesadzono z tym czy owym "robiąc" go, lub motor już niedomagał nieco.
reszta jak wyżej pisałem.
motor byl seryjny- zmieniony tylko osprzet. Wlany olej to bylo 0w30 a nie 5w30 i na tym oleju jakies 7 tys km.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Czego?.....aha robocizny...no tak...ile tam teraz liczą teraz? 200/h chyba....
A to nie jest tak że przeglądy są wykupione 2 czyli co 30 kkm albo raz na dwa lata? A ta gwarancja przedłużona co obejmuje?
Całkiem możliwe, skoro zmiana oleju 200zł + korek + filtr. W pakiecie są 3 przeglądy auta (pierwszy po, a w zasadzie tuż przed 2, 3 i 4 rokiem eksploatacji) , natomiast serwisy olejowe w zależności od wskazań komputera - zapewne tylko 2 (na pewno nie mniej), pewnie max 3. W Skodzie chyba też tak jest, ze pierwszy przegląd jest po 2 latach/30tys km a potem co rok/30tys km.
Gwarancja to gwarancja, obejmuje to samo co w pierwszych dwóch latach po zakupie.
Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Powód: lit
Roberto a znałeś dokładnie stan silnika - bloku etc przed dłubnięciem na taką moc?
no i wlasnie tu wylazi robienie seryjnego tsi na takie moce - oczywiście olej też mógł wpłynąć na to co się stało, ale uważam, że nie tylko przez olej to się stało.
Octavia benzyna 1.8 Turbo 150 KM niecałe 140 tys. dotąd był lany 5W 40 muszę zrobić wymianę czy Mobil Super 3000 5W40 HC Synthese będzie ok bo jest na promocji?
silnik 1.2 tsi 105km, aktualnie 60tys.km. Codziennie przejezdzam ok 60km z czego 54 w trasie a 6 miasto. Aktualnie Lotos Quazar 5w30 LL. Naczytałem sie, ze te oleje sie nie nadają do tych silników. Czy do mojego silnika moge zastosować polecany przez was 0w40? Cena nie gra roli, zależy mi na dobrej oliwie. Co polecacie? Moze byc Penrtite 0w40? Jesli nie to jakie.pozdrawiam
Roberto a znałeś dokładnie stan silnika - bloku etc przed dłubnięciem na taką moc?
no i wlasnie tu wylazi robienie seryjnego tsi na takie moce - oczywiście olej też mógł wpłynąć na to co się stało, ale uważam, że nie tylko przez olej to się stało.
20 tys przebiegu- to nowy motor był- na szczescie nie moj klient
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
20 tys przebiegu- to nowy motor był- na szczescie nie moj klient
Przeanalizowalbym potajemna akcje naprawcza VW związana z układem zapłonowym w TSI -jest poważna usterka związana z wypadaniem zapłonow a co za tym idzie jest gnój po całości.
Przeanalizowalbym potajemna akcje naprawcza VW związana z układem zapłonowym w TSI -jest poważna usterka związana z wypadaniem zapłonow a co za tym idzie jest gnój po całości.
Usunięcie małej pierdoly- ale jak wystąpi wypad zapłonu mamy remont silnika. Właściwy serwis informuje czy auto podlega czy nie ale tylko jak zapytasz. Na razie nie słyszałem o akcji przywoławczej. Problem jednak istnieje.
silnik 1.2 tsi 105km, aktualnie 60tys.km. Codziennie przejezdzam ok 60km z czego 54 w trasie a 6 miasto. Aktualnie Lotos Quazar 5w30 LL. Naczytałem sie, ze te oleje sie nie nadają do tych silników. Czy do mojego silnika moge zastosować polecany przez was 0w40? Cena nie gra roli, zależy mi na dobrej oliwie. Co polecacie? Moze byc Penrtite 0w40? Jesli nie to jakie.pozdrawiam
Z tego co na forum można wyczytać, to top upodobań to:
Ale każdy ma swoje wady i zalety, za które różne osoby różne z nich ubóstwia lub nienawidzi, więc wybór należy do Ciebie.
Ja mam zalanego motula 8100 x-max 0w40, oleju nie ubywa, temperaturę łapie i trzyma ok, wydaje się stabilny a to przecież znienawidzony HC. Po 12k km też go chyba zaleję.
BTW. Osobiście przeczytałem ~100 stron z tego wątku i na prawdę ciężko jest znaleźć konkretne informacje. Czy ktoś z rozeznanych forumowiczów w temacie olei, napisał by jeden mały, ale wyczerpujący post z esencją całego wątku do podwieszenia, czyli polecane lepkości, oleje do konkretnych warunków użytkowania i rodzajów silnika, itd.? Ułatwiło by to życie niejednemu.
Ale każdy ma swoje wady i zalety, za które różne osoby różne z nich ubóstwia lub nienawidzi, więc wybór należy do Ciebie.
Ja mam zalanego motula 8100 x-max 0w40, oleju nie ubywa, temperaturę łapie i trzyma ok, wydaje się stabilny a to przecież znienawidzony HC. Po 12k km też go chyba zaleję.
BTW. Osobiście przeczytałem ~100 stron z tego wątku i na prawdę ciężko jest znaleźć konkretne informacje. Czy ktoś z rozeznanych forumowiczów w temacie olei, napisał by jeden mały, ale wyczerpujący post z esencją całego wątku do podwieszenia, czyli polecane lepkości, oleje do konkretnych warunków użytkowania i rodzajów silnika, itd.? Ułatwiło by to życie niejednemu.
Penrite to bardziej 0w50
moim zdaniem revenol- bo poradzi sobie napewno a cenowo wyglada lepiej
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Komentarz