Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6624
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    Czy jednostki z paskami są lepsze ?
    Jak miałem Nissana Primerę na łańcuszki to przy sprzedaży miał najechane ponad 200 tys km i zero brania oleju, zero klepania, zero wycieków - "igła" ale to była porządna "japantech" konstrukcja. Chyba każdy na tym forum wie, że po raz kolejny VW dał "ciała" i łańcuszki rozrządu w 1,4 TSI były porażką...a błyskotliwa niemiecka myśl techniczna nie potrafiąc rozwiązać problemu wprowadziła "zmodernizowane, nowoczesne jednostki" ... ze "zwykłym" paskiem rozrządu - poczytaj w wątku o wszystkim dokładnie pisze.

    Zamieszczone przez Pidziek
    Ale tam jest o ...łancuchach a nie o paskach w TSI/ TFSI itp
    o paskach też jest...
    ewentualnie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=23919&start=0
    z artykułu:
    "Pomimo dość krótkiego „stażu” na rynku, jednostki 1.8 TFSI/TSI zdążyły uprzykrzyć życie wielu swoim użytkownikom. Powszechnie znane są problemy z napinaczem rozrządu, który okazał się po prostu zbyt słaby – wyłamywały się ząbki i w rezultacie „bezobsługowy” łańcuch w najgorszych przypadkach kompletnie niszczył silnik (zawory uderzały w tłoki). Działo się to często przy bardzo niskich przebiegach (czasem nawet zaledwie po 15 tysiącach kilometrów!), a winny według serwisów jak zawsze był użytkownik, który tankował złe paliwo bądź nieumiejętnie korzystał z samochodu. Co ciekawe, problemy najczęściej dotykały właścicieli Skód, a sam producent nigdy oficjalnie nie przyznał się do oczywistej wady fabrycznej. Nie ogłoszono także żadnej akcji serwisowej, ale później ASO pod różnymi pretekstami profilaktycznie wymieniały i kontrolowały napinacze. Od kwietnia 2010 seryjnie montowany był już ulepszony element, który poprawiano później jeszcze trzykrotnie (!), ale przed zakupem używanego samochodu (szczególnie sprzed kwietnia 2010) warto sprawdzić czy aby na pewno napinacz jest sprawny – koszt wymiany w porównaniu z ewentualną, przymusową wymianą silnika na nowy jest znikomy – 600-800 zł. Trudno sobie wyobrazić, jak musieli czuć się wydający na nowy samochód grubo ponad 90 tysięcy złotych klienci, którzy po niewielkim przebiegu doświadczyli skutków tej awarii."
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez Pidziek
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Bo te konstrukcje maja inne "zalety".
      Na pewno nowoczesna konstrukcja ale co z tymi paskami rozrządu bo jednostki z łancuchami przerabiam średnio 1-2 x w tygodniu i widzę sflustrowanych ludzi ...
      Czy jednostki z paskami są lepsze ?
      Piotrze przecież starsze TFSi te z Audi są na pasku, TSI na łańcuchu TSI-najnowsze na pasku dozywotnim niby.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez rOBERTO795
        TSI na łańcuchu TSI-najnowsze na pasku dozywotnim niby.
        No właśnie o te najnowsze TSI mi chodzi ....
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          mowa o Shell Ultra Extra 5w40 ?
          Tak o nim. Zanotowałem mniejsze ubytki mimo, że dystans 700 km (choć nie do końca to samo, bo ten jest podzielony) na autostradzi się odbył. Niedługo jadę do Polski to się okaże dokładnie co i jak Komuś olej jakiś? :P albo proszek :lol:
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            TSI na łańcuchu TSI-najnowsze na pasku dozywotnim niby.
            No właśnie o te najnowsze TSI mi chodzi ....
            Za nowe aby cokolwiek powiedzieć- napewno pewne elementy są poprawione.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez crom.de
              PAOLO ESCO, pytasz o rozruchy, ale u mnie niestety brak jakichś pokaźnych mrozów i ciężko coś stwierdzić. Jedynie na Extra 5W40 masła jakby mniej, ale to chyba też z powodu wyższych temperatur. Mam jednak wrażenie, że wolniej się nagrzewa jednak to może być złudzenie.

              Piszecie tak o czyszczeniu i szwędając się po yt natrafiłem na taki film. Nie jest on może do końca obiektywny, bo te "pomiary" są co najmniej słabo prezentowane Zastanawiające jednak jest czy to faktycznie coś daje to czyszczenie wtrysków.

              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg[/youtube]

              ps. coś dla kol. leonn a w sumie to nawet z Twojej okolicy.
              czyszczenie wtryskow to odrębny temat.
              mnie bardzie chodzi o czyszczenie dolotu i zaworów ssacych ktore mają rzekomo podatność do agregacji zanieczyszczeń pochodzących rowniez z oleju.....

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez rOBERTO795

                Za nowe aby cokolwiek powiedzieć- napewno pewne elementy są poprawione.
                w nowych TSI (EA211) praktycznie wszystko zostalo zmienione. stara pozostala tylko nazwa i odleglosc pomiedzy cylindrami:

                roznice pomiedzy starymi silnikami a nowymi na plycie MQB
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez Seed
                  Zamieszczone przez rOBERTO795

                  Za nowe aby cokolwiek powiedzieć- napewno pewne elementy są poprawione.
                  w nowych TSI (EA211) praktycznie wszystko zostalo zmienione. stara pozostala tylko nazwa i odleglosc pomiedzy cylindrami:

                  roznice pomiedzy starymi silnikami a nowymi na plycie MQB
                  Czytałem ale mnie bardziej chodzi o problemy eksploatacyjne a nie o dane papierowe- a na to za wcześnie.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2726
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez crom.de
                    Piszecie tak o czyszczeniu i szwędając się po yt natrafiłem na taki film. Nie jest on może do końca obiektywny, bo te "pomiary" są co najmniej słabo prezentowane Zastanawiające jednak jest czy to faktycznie coś daje to czyszczenie wtrysków.

                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg[/youtube]
                    crom.de, stary film reklamowy Liqui Moly :P

                    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z0hjtCT-564[/youtube]


                    Zamieszczone przez crom.de
                    ps. coś dla kol. leonn a w sumie to nawet z Twojej okolicy.
                    Oni na początku i na końcu wrzucili tylko swoją reklamę. Pierwszy raz widzę tą firmę. W życiu bym tam oleju nie kupił po takich cenach :shock: Mam przede wszystkim tańsze i też pewne źródła z oficjalnym certyfikatem Liqui Moly. :wink:

                    Nie mówię że ten filmik to ściema, ale ja po wymianie synthoila zalaniu ceratca i po przejechaniu 100km pojechałem na hamownie i wyszło książkowe 102KM, więc na zdrowym silniku na pewno te zabiegi nie dodadzą mocy. Nowy silnik na pewno zachowa dłużej moc i sprawność bez takich zabiegów.
                    Co innego jak się ma do czynienia z takim przypadkiem o którym mówią Ci doradcy z Liqui Moly, auto o dużym przebiegu i nie znanej przeszłości.

                    A wystarczyło by od początku regularnie lać dobry olej, stosować płukanki i inne dodatki do paliwa i sprawa załatwiona





                    Zamieszczone przez crom.de
                    Niedługo jadę do Polski to się okaże dokładnie co i jak Komuś olej jakiś? :P albo proszek :lol:
                    Do Opola jedziesz, czy do Katowic?

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez leonn
                      Oni na początku i na końcu wrzucili tylko swoją reklamę. Pierwszy raz widzę tą firmę. W życiu bym tam oleju nie kupił po takich cenach
                      Muszą sobie jakoś zwrócić nakład na reklamę :lol: myślałem, że może ich kojarzysz bo oni z Chełmka.

                      Zamieszczone przez leonn
                      A wystarczyło by od początku regularnie lać dobry olej,
                      To jest plus jak się kupuje auto nowe, ale z tym nie ma tak łatwo niestety. Można kupić niby serwisowane w ASO a i tak będziesz mieć robione wymiany olejowe co 30 na Castrolu HC i doopa.

                      Zamieszczone przez leonn
                      Do Opola jedziesz, czy do Katowic?
                      SK i SZY.
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • mych
                        Classic
                        • 2012
                        • 15

                        witam i mam pytanko. autko roczne na zegarze minęło 15 tyś zamierzam wymienić juz teraz olej i filtr nie czekać do wskazania licznika bo zalany był oryginalnie long life. auto jeżdzi głównie po mieście, krótkie odcinki max po 10km,dwie osoby w aucie jazda spokojna czasem w korkach. czyli warunki dla silnika ciężkie. mam zamiar wymieniac olej co 15tys lub raz w roku. czy lepkość 0w40 bedzie odpowiednia i jakiej marki szukać w średnim przedziale cenowym.auto jeszcze na gwarancji. pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2726
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez mych
                          czy lepkość 0w40 bedzie odpowiednia i jakiej marki szukać w średnim przedziale cenowym.auto jeszcze na gwarancji. pozdrawiam.
                          Będzie odpowiednia jak najbardziej, ale jak masz na gwarancji to nie znajdziesz takiego oleju z oficjalną aprobatą VW.

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Ja z LM sprzedaję mechanikom do diesla Spulunga podobno działa ale po tym w DCI potrafi się feralna pompa paliwa przytrzeć ( wada materiału)
                            Jeden z nielicznych środkó które działa podłączając w jeden obieg taką puszkę.

                            Ale najskuteczniejszy jest Amsoil ADF Diesel Injector nie ma sobie równych radzi sobie z najgorszymi przypadkami :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez leonn
                              jak masz na gwarancji to nie znajdziesz takiego oleju z oficjalną aprobatą VW.
                              :roll: tz. ...? Jak auto jest na gwarancji to wystarczy olej z VW 502.00 - w lepkości 0W30 lub 0W40 http://www.my-gti.com/2534/ oczywiście oleju LongLife ze specyfikacją VW 504.00 w tej lepkości nie znajdzie.
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                Paolo: a co z Eneosami i Sustinami bo widzę ekspansję na rynku w PL.

                                Ktoś to wlewał już do swojego silnika
                                , tak się zastanawiam nad 0W50 Sustina do wersji TSI/ TFSI ....ciekaw jestem Waszych opinii
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez mych
                                  witam i mam pytanko. autko roczne na zegarze minęło 15 tyś zamierzam wymienić juz teraz olej i filtr nie czekać do wskazania licznika bo zalany był oryginalnie long life. auto jeżdzi głównie po mieście, krótkie odcinki max po 10km,dwie osoby w aucie jazda spokojna czasem w korkach. czyli warunki dla silnika ciężkie. mam zamiar wymieniac olej co 15tys lub raz w roku. czy lepkość 0w40 bedzie odpowiednia i jakiej marki szukać w średnim przedziale cenowym.auto jeszcze na gwarancji. pozdrawiam.
                                  kolego - mam auto na gw. rowniez przeszedlem na stale okresy wiec obowiazuje mnie norma 502.00. leje Motul X-max 0W-40. ASO nawet nie pisnie slowa, ze przyjezdzam z wlasnym olejem - daja adnotacje na FV jaki olej wlali i z jaka normą.
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez Seed
                                    kolego - mam auto na gw. rowniez przeszedlem na stale okresy wiec obowiazuje mnie norma 502.00. l
                                    Widzisz w Krakowie na Zakopianskiej klient wrócił z kwitkiem bo miał zmienne okresy poprosił o stałe w związku z tym że miał olej VW 502.00 i został odprawiony z kwitkiem że takiego oleju nie może zalać bo ma ...zmienne okresy.

                                    Klient tak się wkur... że Skodę daje synowi i powiedział ze juz więcej tej marki nie kupi i poszedł do salonu KIA i kupił jakiegoś SUV-a :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • leonn
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2726
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez leonn
                                      jak masz na gwarancji to nie znajdziesz takiego oleju z oficjalną aprobatą VW.
                                      :roll: tz. ...?
                                      To znaczy, że ani Liqui Moly, ani Motul, ani Valvoline ani Neste SAE 0W40 nie mają oficjalnej aprobaty VW, ale zawsze można zalać 0W40 Castrola albo Mobila




                                      [ Dodano: Czw 30 Sty, 14 09:37 ]
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      tak się zastanawiam nad 0W50 Sustina
                                      Ja też się zastanawiam nad tym olejem, ale cena odstrasza.

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zwłaszcza że nic o tej ich "magicznej" bazie nie mogę się dowiedzieć...
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Paolo: a co z Eneosami i Sustinami bo widzę ekspansję na rynku w PL.

                                          Ktoś to wlewał już do swojego silnika
                                          , tak się zastanawiam nad 0W50 Sustina do wersji TSI/ TFSI ....ciekaw jestem Waszych opinii
                                          Aby się nie okazały produktami rozlewanymi w europie przez jakąś lokalną rafinerie. Zresztą parametry techniczne mają nie ciekawe.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6624
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Widzisz w Krakowie na Zakopianskiej klient wrócił z kwitkiem bo miał zmienne okresy poprosił o stałe w związku z tym że miał olej VW 502.00 i został odprawiony z kwitkiem że takiego oleju nie może zalać bo ma ...zmienne okresy.
                                            bzdura ... zrypałbym ich jak "psa" a potem wysłał pismo do SAP ... a tak w ogóle to "klient" chyba nie czytał Instrukcji obsługi, gdzie wyraźnie pisze jaki olej można lać -i nie pisze nic
                                            o oficjalnej aprobacie VW ! - tylko :
                                            "Niżej wymienione specyfikacje (normy VW) muszą być podane na pojemniku z olejem osobno lub wraz z innymi specyfikacjami" - nie ma mowy nic o jakichś "oficjalnych aprobatach" ... albo ma specyfikację albo nie ma i nie ma co się tutaj rozpisywać.

                                            Nooo chyba, że nie mógł zalać oleju ze specyfikacją VW 502.00 bo miał np. silnik 1,6 TDI z DPF-em to wtedy inna bajka... i ASO miało całkowitą rację.


                                            Zamieszczone przez leonn
                                            To znaczy, że ani Liqui Moly, ani Motul, ani Valvoline ani Neste SAE 0W40 nie mają oficjalnej aprobaty VW, ale zawsze można zalać 0W40 Castrola albo Mobila
                                            odpowiedź masz powyżej (zresztą ta lista jest dokładniejsza http://www.audiusa.com/content/dam/a...e-Bulletin.pdf ) i nie może tak być, że jeden i ten sam olej ma lub nie ma specyfikacji bo skoro producent takową specyfikację na dany olej posiada (i za nią zapłacił oczywiście) to obowiązuje ona na ten produkt wszędzie (pozostaje jedynie np. kwestia jej odnowienia dajmy na to w Europie czy USA gdzie te terminy mogą się nie pokrywać - przypadek LM TT4100 gdzie LM w Europie zrezygnował ze wykupienia ponownie specyfikacji 505.01 (na rzecz TT 4600 który ma aktualnie 505.01) i jedynie deklaruje spełnienie w/w specyfikacji ... a TT 4100 w USA ma nadal specyfikację 505.01 - :2kc
                                            ...wystarczy napisać, zadzwonić do danej firmy, przedstawiciela oleju który kupiliśmy i powiedzieć, że dane ASO odmówiło nam wlania oleju ze specyfikacją VW umieszczoną na opakowaniu - ich prawnik lub rzecznik szybko takie ASO "wyprostuje" ...

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Klient tak się wkur... że Skodę daje synowi i powiedział ze juz więcej tej marki nie kupi i poszedł do salonu KIA i kupił jakiegoś SUV-
                                            i bardzo dobrze, bo przy takim podejściu i polityce Skody/ ASO szybko stracą klientów i może pojmą swój błąd :wink:

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Eneosami i Sustinami bo widzę ekspansję na rynku w PL.
                                            nic... :wink: Jak dadzą ta samą bazę co w Japan to pogadamy...
                                            Zamieszczone przez leonn
                                            też się zastanawiam nad tym olejem, ale cena odstrasza.
                                            no właśnie...

                                            [ Dodano: Czw 30 Sty, 14 10:21 ]
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            Aby się nie okazały produktami rozlewanymi w europie przez jakąś lokalną rafinerie. Zresztą parametry techniczne mają nie ciekawe.
                                            dokładnie, już nie chciałem tego wprost pisać...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Aby się nie okazały produktami rozlewanymi w europie przez jakąś lokalną rafinerie. Zresztą parametry techniczne mają nie ciekawe.
                                              No te tańsze są w Europie lane chyba w Belgii a Sustina podobno tylko i wyłacznie z Japonii.
                                              Ale to czy coś jest lane tu czy tam jeszcze nie znaczy że to jest złe..

                                              :twisted: bzdura ... zrypałbym ich jak "psa" a potem wysłał pismo do SAP ... a tak w ogóle to jak klient nie czytał Instrukcji obsługi, gdzie wyraźnie pisze jaki olej można lać - nie pisze nic
                                              o oficjalnej aprobacie VW ! - tylko :
                                              Paolo słuchaj facet ma ok. 60 lat stateczny i ułożony facet już mu się nie chciało drzeć z nimi ...

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              i bardzo dobrze, bo przy takim podejściu i polityce Skody/ ASO szybko stracą klientów i może pojmą swój błąd :wink:
                                              Mało tego Skoda podobno już poszła do "żyda " na wymiankę za nową KIA bo obsługa w KIA była tak dobra że nie ma porównania Skoda myśli że jest nr.1 i bedzie wiecznie spijać piankę a ludzie którzy wydają po 100 000zł lubią jak ktoś obchodzi się z nimi dobrze nie tylko w momencie podpisania umowy ale i później.
                                              Podobno warto bo te IX35 fajnie chodzą a obsługa naprawdę dobra nikt nie karci klienta za to co wybiera klient płaci a to on jest najważniejszy a nie Pan X który nie rozumie że jak nie bedzie klienta to będzie szukał innej roboty no ale może się nie znam :-)))))

                                              Wydaje mi się że uczciwym podejściem powinno być proszę bardzo proszę Pana może Pan taki olej zastosować ale musi Pan zobligować się do interwiałów cyklicznych co 15 000km lub 1 rok w zależnosci co następi pierwsze i dowidzenia a nie od razu skok na chłopa niech ktoś wreszcie inwestuje nie tylko w narzędzia i płytki ale w wiedzę pracowników.

                                              Sustina wydaje mi się być rozwinięciem linii produktów bezcynkowych opartcych częsciowo na MoDtC z lekkim dodatkiem ZDDP aby sprostać wyśrubowanym normom CO2 w Japonii z ok. 50-60% zawartością baz grupowanych w okolicy IV, V czyli PAO i ESTRY.
                                              Podobną technologię ma GT1 0W20 z Fuchs olej bezcynkowy.

                                              No ale czy to tak powala hm...

                                              Zobacz PAOLO pierwszą z brzegu UOA:



                                              Analiza nie skarzona naszym LPG

                                              A dla porównania jakiś tam Amsoil 0W20 z Hondy 2.4 z Polski z LPG sekwencyjnej
                                              Auto używane przez 13 000km po Warszawie głównie miasto.




                                              OK wracam do roboty miłego dnia i sorki za literówki
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                PAOLO pierwszą z brzegu UOA:
                                                ... TBN i TAN - masakra... a tutaj piszą "TBN is fine"
                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Sustina wydaje mi się być rozwinięciem linii produktów bezcynkowych opartcych częsciowo na MoDtC z lekkim dodatkiem ZDDP
                                                normalne dodatki, jedynie zwiększona lekko ilość Boru i Molybdenu w stosunku do Amsoila ale i tak Amoil wypadł lepiej wg. mnie.

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                50-60% zawartością baz grupowanych w okolicy IV, V czyli PAO i ESTRY
                                                a jakieś "kwity" na poparcie tej tezy ?
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  a jakieś "kwity" na poparcie tej tezy ?
                                                  Nie nie to takie gdybanie tylko nie poparte żadnymi dowodami więc równiedobrze to co wnioskuję można wsadzić do kosza :-)
                                                  Strona 4/7 coś może sugerować że jakieś tam



                                                  Sekcja 11.

                                                  ENEOS makes lubricants that provide exceptional performance, power & protection for race cars, motorcycles & street automobiles.


                                                  Jeszcze bym zobaczył analizę według SAJ J300 tego oleju 0W50 bo bardzo ale to bardzo mnie ciekawi jego faktyczna lepkość bo widziałem juz wiele olejów :-)
                                                  Katalogowo wygląda super.

                                                  Tak sobie patrze PAOLO...

                                                  Sustina 0W50 i czytam jego parametry :


                                                  Jakaś analiza w USA i wychodzi że lego lepkość tak jakby się nie mieściła w klasie 0W50:





                                                  Tabelka:

                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6624
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    lepkość tak jakby się nie mieściła w klasie 0W50:
                                                    już było o tym w wątku.
                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    coś może sugerować że jakieś tam
                                                    olej "syntetyczny" w szerokim tego pojęciu... i mogliby się zdecydować ile go jest > 65 czy > 70
                                                    nośnik - olej mineralny 10-25 % "standard" ale ma sporą ilość Molybdenu jak widać (po UOA też to widać).
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...