Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaro4444
    Rider
    • 2006
    • 508

    Zamieszczone przez acheron
    Uświadom ich np. Czym grozi nadmierne SAE mimo że silnik cichy ,lub niskie jeżeli ma być wyższe
    Przepływ, chłodzenie węzłów, zawór obejściowy, grubość klina olejowego, przekrój kanałów olejowych, wydatek pompy oleju, ...

    Zamieszczone przez acheron
    dlaczego UOA z rosji i USA nie mają odzwierciedlenia w Europie.
    Zawartość siarki w paliwie (choćby ostatnie UOA Shella 0W30 PurePlus w 1,8 TSI na oilclub.ru), dopuszczalne prędkości (USA),

    Zamieszczone przez acheron
    Albo dlaczego niektóre zacne firmy jak Millers czy Penrite albo Motul trzymają tradycyjny ZDDP zwłaszcza do sportowych i zabytkowych.
    Np. przez płaskie popychacze... Poza tym full ZDDP jest Amsoil DEO i dlatego też się świetnie sprawdza w 1,9 TDI gdzie krzywka zasuwa po płaskiej szklance nie po rolce łożyskowanej...

    Zamieszczone przez acheron
    ODCZUCIA i WRAŻENIA - no ale tak jak ostatnio ktoś konfabulował izepsuł wszystko (przekładniowy fusch) był cichuteńki i wyjący zarazem , więc jak?
    Jeśli do mnie pijesz to masz wyraźną odpowiedź - po pierwszych pozytywnych wrażeniach wiosną (umiarkowane temperatury zewnętrzne), latem w trasach wakacyjnych i nie tylko, z dużymi prędkościami się nie sprawdził. Wyleciał, zastąpił go Ravenol MTF-3. Jest o niebo lepiej. Poza tym 443 Nm to nie 350. Swoje to też wnosi...
    Podobnie jak z silnikowymi - Fuchs miał byś cudem nad cudami (głównie przez marketingowców forumowych) i jak szybko przyszedł tak szybko odszedł...
    Oddając sprawiedliwość - w skrzyni 6b. wzdłużnej, Passat B5 BGW mojego ojca, Sintofluid 75W80 sprawdza się.

    Zamieszczone przez pedros
    Spokojnie, z odsieczą przychodzi GTL z modulowanym na życzenie VI zazwyczaj > 200
    Dlatego sprawdzę na własnej skórze Shella AV-L 0W30 z VI np. wynoszącym 204
    http://www.epc.shell.com/docs/GPCDOC_Local_TDS_United_Kingdom_Shell_Helix_Ultra_ Professional_AV-L_0W-30_(C3_VW_504_507)_(en-GB)_TDS.pdf
    Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

    Komentarz

    • leonn
      RS
      • 2011
      • 2728
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez Pidziek
      Acheron: zamiast podawać linki napisz od siebie kilka zdań.
      Pidziek, myślałem, że ostatnia akcja coś Ciebie nauczyła.
      A Ty znowu jakiegoś Jurrka-Mamońa zaprosiłeś do dyskusji :bajer jak by jeszcze wiedział coś ciekawego czego inni jeszcze nie wiedzą? Ech Pidziek, ad:

      Komentarz


      • No i widzisz jaro4444 wiedzy wam nie brakuje , tylko z tonu spuścić można. Akurat Twoje odczucia odczytałem dobrze , jak wyje to zlew. A kto słyszał że cicho jest ? pewnie Twoją rzetelność ktoś ma w d..ie byle utrzymać się przy rozmowie, a cała reszta głupieje. Zapamiętałem Twoją opinię o przekładniowym castrolu i już wiadomo że Twoje obserwacje są cenne dla forum , no ale w imię niepojętego czegoś , ktoś wysadza Cię w powietrze.

        Obyś zaraził pozbawionym meinstreamu spojrzeniem większość tu piszących.

        Co chciałem już powiedziałem zróbcie z tego użytek albo olejcie to .

        Ps. z przyjemnością wpadnę kiedyś poczytać o Twoich wrażeniach z Penrite (zapowiadałeś)

        Shell 0W30 - zlałem po 3500km - zauważalnie rosła, lepkość , spalanie, niezadowolenie. (zrobił trasę tylko Luxemburg- PL - Luxemburg)

        Komentarz

        • jaro4444
          Rider
          • 2006
          • 508

          Zamieszczone przez acheron
          Ps. z przyjemnością wpadnę kiedyś poczytać o Twoich wrażeniach z Penrite (zapowiadałeś)
          Ma być dostarczony w poniedziałek i zalany do skrzyni starego japońca, 6b, poprzecznej, haczącej bo zamiast max 60 kkm oryginalny olej ma 175 kkm :szeroki_usmiech . Choć do tego konkretnego auta zalecają Ravenola MTF-1 z normą Nissan KE91699942 (czyli mniej więcej coś jak GM 1940182). Trochę obawiam się Penrite ale ma obiecującego Brookfield'a i VI, cóż pojeździmy zobaczymy...

          Z tymi olejami do 507.00 to zgłupieć można :| Po tym co piszesz nie wiem czy nie zostać przy Mobilu 1 0w40 ESP...

          A co do full ZDDP za zapytaj Rogala (i z tego co wiem wielu innych) o ich wałki w 1,9 TDI po "uwilebionym" forumowym oleju...

          Dlatego u mojego staruszka w 2.0 TDI 8V jest DEO i będzie jeszcze długo...
          Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez jaro4444
            Zamieszczone przez acheron
            Ps. z przyjemnością wpadnę kiedyś poczytać o Twoich wrażeniach z Penrite (zapowiadałeś)
            Ma być dostarczony w poniedziałek i zalany do skrzyni starego japońca, 6b, poprzecznej. Pojeździmy zobaczymy...

            Z tymi olejami do 507.00 to zgłupieć można :| Po tym co piszesz nie wiem czy nie zostać przy Mobilu 1 0w40 ESP...
            Praw fizyki nie ominiemy. W tribologii juz dawno zostały utworzone kanony i "dogmaty"
            Problemem jest mnostwo przeciwstawnych wektorów działań dodatków olejowych.

            Deprestatory, detergenty, antypienne dodatki, dodatki przeciwzuzyciowe stoja nierzadko w opozycji do siebie.
            Wisienka na torcie jest ekologia, dyktujaca nie tyle parametry uzytkowe ( istotne w kontekscie dopalaczy katalitycznych, fiktrow czastek stalych) ale czesto pomijany aspekt jak utylizacja oleju przepracowanego wymuszajaca formulacje przejazne recyclingowi.


            Znowu powtórzę, lepiej czesciej zmieniać niż drapać żelazo. (I nie jest to nieekologiczne, bo olej przepracowany jest w pełni wykorzystany). Pisze o cywilnym użytkowaniu.

            Komentarz

            • jaro4444
              Rider
              • 2006
              • 508

              Zamieszczone przez pedros
              Znowu powtórzę, lepiej czesciej zmieniać niż drapać żelazo. (I nie jest to nieekologiczne, bo olej przepracowany jest w pełni wykorzystany).
              Fajnie huczy w piecu olejowym :diabelski_usmiech
              Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

              Komentarz


              • Jako laik zacząłem się już gubić w tych wszystkich olejach :P Chciałem niedługo wymienić olej i byłem już zdecydowany na Orlen Platinum MaxExpert V 5W30 z uwagi na całkiem dobre parametry (vide http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=17566), przystępną cenę, świeżość produktu i pewność zakupu (na stacji Orlen).
                Jednak zaciekawiony rozmowami o technologii kryjącej się pod skrótem GTL zacząłem czytać o Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30. Parametry też wydają się być chyba dobre (vide http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AV-L_5W-30_(VW_504_507)_(en)_TDS.pdf) i teraz sam już nie wiem, który kupić. Jeżdżę normalnie (w mieście czasem dynamicznie czasem spokojnie, a na ekspresówkach i autostradach z prędkościami dozwolonymi +- 10 km/h). Czy jak chcę wymieniać olej co roku lub 15 tys. km jest jakaś duża różnica między tymi olejami czy kupić ten, który będzie tańszy na stacji paliw?

                Komentarz

                • jaro4444
                  Rider
                  • 2006
                  • 508

                  Do TSI to bym lał osobiście coś full saps i lepkości 0w30 lub 0w40 z normą 502.00. Np.:
                  - Statoil V 0W30,
                  - Neste City Pro 0W40,
                  - Millersa XF 0W40,
                  - Xado 0W40 - jeśli gdzieś jeszcze dostaniesz,
                  - Valvoline SyntPower 0W40,
                  - i najtaniej a wcale nie gorzej j.w. Mobil 1 New Life 0W40 (szukaj najlepiej butelki od połowy 2014 r.)
                  Wymiana max. 15 kkm (najlepiej co 10-12 kkm)
                  Swoją drogą kto sprowadzi to w ludzkich cenach? :
                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez jaro4444
                    Zamieszczone przez pedros
                    Znowu powtórzę, lepiej czesciej zmieniać niż drapać żelazo. (I nie jest to nieekologiczne, bo olej przepracowany jest w pełni wykorzystany).
                    Fajnie huczy w piecu olejowym :diabelski_usmiech
                    a jakie fenomenalne kolorowe oczka robi na wodzie :diabelski_usmiech :satan

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez jaro4444
                      Do TSI to bym lał osobiście coś full saps
                      a później wielkie lamenty ile to nagaru się osadza :roll: ciekawe skąd...

                      Komentarz

                      • jaro4444
                        Rider
                        • 2006
                        • 508

                        Zamieszczone przez rezon
                        a później wielkie lamenty ile to nagaru się osadza ciekawe skąd...
                        Z nagarami gdzie? Na tłoku czy piszesz o syfie w kanale dolotowym głowicy?

                        Jak na razie nawiększe przebiegi na TSI, za które odpowiadam dochodzą do 100 kkm. Zero problemu z nadmierny poborem oleju, nagarem i łańcuszkami.

                        Jeśli chodzi o środek silnika to oczywiście, że lepszy jest dobry pakiet detergentów i przeciwzużyciowy. A jak o zawór dolotowy - to skąd bierze się tam olej?
                        1. Odparowanie i to co z odmy - czyli jak wysoki NOAC to kupa syfu,
                        2. Nieszczelności na turbinie - na jakim smarowidle się ona szybciej zużyje - na 504.00/507.00 płynącym w ok. -38C czy na dobrym 502.00 płynącym w -50 do tego w pełnym pakietem przeciwzużyciowym?
                        3. Nieszczelności na uszczelniaczach zaworowych. To samo tyczy się ich jak turbiny.
                        Więc co lepiej stosować na dłuższą metę?

                        Poza tym najnowsze 1,8 TSI mają 8 wtryskiwaczy i ginie problem zaworu dolotowego. Więc tym bardziej lać 502.00
                        Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                        Komentarz

                        • Biszczu
                          RS
                          • 2011
                          • 5567

                          Zamieszczone przez acheron
                          Niech administracja usunie moje konto
                          wedle życzenia
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz

                          • jaro4444
                            Rider
                            • 2006
                            • 508

                            Zamieszczone przez acheron
                            pewnie Twoją rzetelność ktoś ma w d..ie byle utrzymać się przy rozmowie, a cała reszta głupieje.
                            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez jaro4444
                              Swoją drogą kto sprowadzi to w ludzkich cenach? :
                              nie spotkałem się ale z karty wynika że 0W40 ma 35-50% PAO 4-tej. klasy - CAS nr 68037-01-4 całkiem ciekawy jest też net z 0W30.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3777
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Zamieszczone przez jaro4444
                                Swoją drogą kto sprowadzi to w ludzkich cenach? :
                                http://www.eurol.com/en/3...ergy-0w-40.html
                                Może już jest w Polsce http://eurolpolska.pl/firma-eurol/dystrybucja-w-polsce/
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  co byscie wybrali

                                  1. Zwykly hydrokrak w Polsce znany jako pelen syntetyk plus np AR9100

                                  czy


                                  2. Niezwykly olej w kontekscie ceny byc moze syntetyczny PAO ok 30% i bez witamin ze strony uzytkownika?


                                  Klasa lepkosci ta sama. Interwaly takie same tj ok 12kkm.

                                  Dodam ze opcja 1 znacznie tańsza.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez jaro4444
                                    Do TSI to bym lał osobiście coś full saps i lepkości 0w30 lub 0w40 z normą 502.00
                                    Dzięki za odpowiedź i listę propozycji Mam tylko wątpliwości czy full saps nie zaszkodzi katalizatorowi i go nie zatruje (mam normę EURO 5)

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez pedros
                                      co byscie wybrali
                                      opcja 1, bo zbytnio nie rozumiem tego stwierdzenia
                                      Zamieszczone przez pedros
                                      Niezwykly olej w kontekscie ceny byc moze syntetyczny PAO ok 30%
                                      co to znaczy niezwykły w kontekście ceny ?
                                      Jak do tego HC dopakujesz dodatek za +- 50/70 zł to trochę hmmm cena wzrośnie i wyjdzie na to, że w tej cenie będziesz miał (jak znajdziesz) dobry olej.
                                      Oczywiście sprawdzić zawsze można ...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • rodro
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 238
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        [ Dodano: Sob 31 Sty, 15 19:56 ]
                                        Zamieszczone przez acheron
                                        Shell 0W30 - zlałem po 3500km - zauważalnie rosła, lepkość , spalanie, niezadowolenie. (zrobił trasę tylko Luxemburg- PL - Luxemburg)
                                        Ja również zaobserwowałem wzrost spalania na tym oleju.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez pedros
                                          co byscie wybrali
                                          opcja 1, bo zbytnio nie rozumiem tego stwierdzenia
                                          Zamieszczone przez pedros
                                          Niezwykly olej w kontekscie ceny byc moze syntetyczny PAO ok 30%
                                          co to znaczy niezwykły w kontekście ceny ?
                                          Jak do tego HC dopakujesz dodatek za +- 50/70 zł to trochę hmmm cena wzrośnie i wyjdzie na to, że w tej cenie będziesz miał (jak znajdziesz) dobry olej.
                                          Oczywiście sprawdzić zawsze można ...
                                          Opcja jeden. Hc mam za bezcen stąd pytanie. Po aplikacji AR9100 2 butelki wystarcza na 3 zmiany.

                                          Niezwykly w kontekście ceny = drogi (powiedzmy 180 pln / 5l)

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Hc mam za bezcen stąd pytanie. Po aplikacji AR9100 2 butelki wystarcza na 3 zmiany.
                                            to chyba nie ma o czym pisać. Bierz, sprawdź. Najwyżej zlejesz ten olej wcześniej np po 8 tys km. Krzywdy silnikowi nie zrobisz zapewne.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Zamieszczone przez jaro4444
                                              Do TSI to bym lał osobiście coś full saps
                                              a później wielkie lamenty ile to nagaru się osadza :roll: ciekawe skąd...
                                              To po dolewałeś dodatek do swojego kastrata 504.00, robiąc z niego full saps?
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • jaro4444
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 508

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                nie spotkałem się ale z karty wynika że 0W40 ma 35-50% PAO 4-tej. klasy - CAS nr 68037-01-4 całkiem ciekawy jest też net z 0W30.
                                                A sprawdź Paolo gdzie powstaje Valvoline, Xado, Verylube i NGN

                                                Tak samo sprawdź gdzie powstaje Liqui Moly (podpowiem Saarlouis) i porównaj Synthoila 5W40 z Meguinem:

                                                Oils of Germany since 1847. Mit über 1000 Produkten alle Lösungen aus einer Hand.


                                                Wnioski nasuwają się same...
                                                Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez jaro4444
                                                  sprawdź gdzie powstaje Valvoline, Xado, Verylube i NGN
                                                  już sprawdziłem i to dawno, jak kupowałem Xado i Valvoline :wink: Dobrze kombinujesz.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • toddy
                                                    Drive
                                                    • 2007
                                                    • 48

                                                    Hejka! Oprócz RS-a mam jeszcze poczciwego Jeepka. Poprzedni właściciel lał do niego olej mineralny. Chciałbym przejść na syntetyka lub półsyntetyka, ale naczytałem się tylu różnych opinii na temat takiej akcji że sam już nie wiem co robić. Był tu na forum gość który chyba z olejami ma dużo wspólnego ale nie pamiętam jego nicka. Może ktoś przypomni lub poradzi czy robić taką zamiankę czy nie? Pacjent to benzyniak z przebiegiem blisko 300 000 km.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...