Fajny artykuł : tutaj
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).Zamieszczone przez TippoZdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.Zamieszczone przez primanusUwaga:
1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
Jest to silnik : 4-cylindrowy 4-suwowy, typu boxer, głowice chłodzone cieczą, cylindry chłodzone powietrzem, system smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem oleju, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, 2 gaźniki stałego podciśnienia, podwójny elektroniczny układ zapłonowy, rozrusznik elektryczny, zintegrowany reduktor obrotów śmigła, mokre sprzęgło przeciążeniowe reduktora.
Producent silnika zaleca półsyntetyk: AeroShell Sport Plus 4 10W-40.
Ewentualnie oleje motocyklowe bez modyfikatorów tarcia (mokre sprzęgło przeciążeniowe - uniknięcie uślizgów) i z dodatkami przekładniowymi (reduktor obrotów śmigła - ochrona kół zębatych).
Wolę te drugie, bo myślę, że w tym Shell-u za dużo jest "dodatków marketingowych" :szeroki_usmiech
A tutaj instrukcja Rotaxa dotycząca płynów eksploatacyjnych: http://www.faston.pl/assets/download..._R2_polski.pdf1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Nie pamietam dokladnie ile zostalo z wymiany ale wychodzi ze przez rok i 7tys dolalem jakies 300-400ml x-maxa, generalnie przy przebiegach ktore robie rocznie (zwykle do 10tys km.), obywam sie tym co zostaje z 5litrowej banki po wymianie oleju, czyli jakies 400-500ml.Zamieszczone przez genioTippo,
także jeżdzę na tym oleju i przychodzi czas na zmianę. Ile Ci łyknął oleju przez ten czas (jeśli w ogóle)? U mnie około 1,2 litra, więc teraz szukam czegoś, na co będzie mieć mniejszy apetyt...
[ Dodano: Pon 26 Sty, 15 16:25 ]
Mysle, ze bedzie az nadtoZamieszczone przez primanusDodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).
ps. z rotaxami zawsze swietnie wspolpracuja tez oleje motorexa.
Komentarz
-
-
acheron
Oleje do silników zintegrowanych ze skrzynią mają zwiększoną ilość fosforu, cynku i siarki, które rekompensują lza małą lepkość do smarowania kół zębatych. Przy wyborze oleju interesuje cię japońska specyfikacja JASO . ISO cię nie interesuje bo to do 2-taktów. Właściwym olejem będzie ten z napisem JASO MA2 - są specjalnie zrobione do wysokoobciążonych 4T z mokrym sprzęgłem. (absolutnie unikaj JASO MB - ten ma modyfikatory tarcia bo jest do sprzęgieł suchych jak w samochodzie) . Jeżeli chcesz zwiększyć ochronę przekładni zębatych możesz to zrobić biorąc olej z wyższym SAE.Zamieszczone przez primanusDodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).Zamieszczone przez TippoZdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.Zamieszczone przez primanusUwaga:
1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
Jest to silnik : 4-cylindrowy 4-suwowy, typu boxer, głowice chłodzone cieczą, cylindry chłodzone powietrzem, system smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem oleju, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, 2 gaźniki stałego podciśnienia, podwójny elektroniczny układ zapłonowy, rozrusznik elektryczny, zintegrowany reduktor obrotów śmigła, mokre sprzęgło przeciążeniowe reduktora.
Producent silnika zaleca półsyntetyk: AeroShell Sport Plus 4 10W-40.
Ewentualnie oleje motocyklowe bez modyfikatorów tarcia (mokre sprzęgło przeciążeniowe - uniknięcie uślizgów) i z dodatkami przekładniowymi (reduktor obrotów śmigła - ochrona kół zębatych).
Wolę te drugie, bo myślę, że w tym Shell-u za dużo jest "dodatków marketingowych" :szeroki_usmiech
A tutaj instrukcja Rotaxa dotycząca płynów eksploatacyjnych: http://www.faston.pl/assets/download..._R2_polski.pdf
Komentarz
-
Kris86
Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących (czyli takich jak ja) :PZamieszczone przez slawciolFajny artykuł : tutaj
Komentarz
-
to poczytaj ten wątek + wątek olej do TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...352&start=5450 + archiwalny już wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=6025 ... do zobaczenia za miesiąc :wink:Zamieszczone przez acheronchętnie się dowiem o co chodziPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
SILKOLENE vel Fuchs Titan Pro S...Zamieszczone przez TippoZdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.Zamieszczone przez primanusUwaga:
1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
Mialem w Skodzie, Bi em dablju ( caly czas jest ) i ja Wam to mówię: olej nie z tej ziemi!
Spieszmy się kochać dobre bazy olejowe. .. tak szybko odchodzą. ... :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
pierdoły czytacie...Zamieszczone przez Kris86Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących
Na początek:
1. podstawy - http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2002.pdf
2. dla ciekawskich - http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/...lyw_budowy.pdf
3. dla maniaków - http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080...pdf?sequence=1PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Poz. 2. Fantastyczna pozycja :!: Po dogłębnej analizie olej mineralny niekonwencjonalny na ktorym jezdzicie nawet nie wiedzac o tym :diabelski_usmiech stwierdzam ze nie jest on taki zly jak sie powszechnie sądzi.Zamieszczone przez PAOLO ESCOpierdoły czytacie...Zamieszczone przez Kris86Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących
Na początek:
1. podstawy - http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2002.pdf
2. dla ciekawskich - http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/...lyw_budowy.pdf
3. dla maniaków - http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080...pdf?sequence=1
Powiem jeszcse raz wole HC z dobrymi dodatkami czesto wymieniac niz orgazmowac sie superturbohiperextratotalfantastico alfa olefinami męcząc nimi silnik przez 30 kkm :diabelski_usmiech
Paolo nie bij :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
No bo to wlasnie silniki rotaxa maja 8)że o KTM nie wspomnę
Zamieszczone przez pedrosSILKOLENE vel Fuchs Titan Pro S... Mialem w Skodzie, Bi em dablju ( caly czas jest ) i ja Wam to mówię: olej nie z tej ziemi!
Spieszmy się kochać dobre bazy olejowe. .. tak szybko odchodzą. ...
My mowimy o silkoelene do motocykli, ale to ta sama fabryka.
Mialem ale w starej formulacji z temp plyniecia -54, teraz niestety cos zmienili i jest nieco gorszy, tamten stary jak najbardziej ok, jakby go nie zmienili pewno bym przy nim zostal.Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
Komentarz
-
-
Pardon, pomerdalem fora, chciałem zalogować sie na forum Skody :diabelski_usmiech
My mowimy o silkoelene do motocykli, ale to ta sama fabryka.
Przecie wiadomo od dawna że w motosporcie (wielo)estrowe bazy przechodziły najsurowsze testy.
Motul jeszcze jedzie na opini ze rzekomo estry sa - owszem w dedykowanych seriach już tylko ...
niestety globalizacja i konkurencja z ka$-trolem (drugi czon po myslniku jest istotny) skłania producentów do znizania sie do tego wlasnie poziomu.
:|
Komentarz
-
-
Dzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi ale w golfie.Zamieszczone przez Rico403 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.Zamieszczone przez slawciolKto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?czarna perła
Komentarz
-
-
Przejechałem już 11kkm na tym oleju z wymianą olej świeży dosyć długo się nagrzewa ale po osiągnięciu 90 st. silnik pracuje cicho, mam zamiar przejechać, a później zobaczę. 20kkm na tym olejuZamieszczone przez slawciolDzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi w golfieZamieszczone przez Rico403 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.Zamieszczone przez slawciolKto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
Komentarz
-
-
Dzięki. Kolo śledzi ten temat i chce go zalać do tsi 1.4 tylko że on ma coś około 160kucy i ma dylemat czy się nadaje, tzn czy jest dobry olej pod względem parametrów.Zamieszczone przez Rico40Przejechałem już 11kkm na tym oleju z wymianą olej świeży dosyć długo się nagrzewa ale po osiągnięciu 90 st. silnik pracuje cicho, mam zamiar przejechać, a później zobaczę. 20kkm na tym olejuZamieszczone przez slawciolDzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi w golfieZamieszczone przez Rico403 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.Zamieszczone przez slawciolKto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
Zastanawia się nad tym olejem oraz 5W40 też valvolineczarna perła
Komentarz
-
-
To jaki olej polecicie przy następujących założeniach:
Pacjent będzie 1.4 TSI CHPA czyli benzyna.
jazda codziennie do pracy w jedna stronę 16km ale miasto to tylko 4km a reszta "przez wioski" (obecna benzyna 1.6 wolnossąca potrafi się grzać połowę trasy jak jest zimno na minusie)
Do tego jazda po Warszawie czyli miasto ale staram się jeździć poza godzinami szczytu, korzystać z obwodnicy albo omijam korki z Naviexpertem więc nie powinno być podjeżdżania non stop na 1dynce czy 2jce.
Plus oczywiście jakieś wakacje x2 rok - na autostradzie 140 no max 160...
I trasy po 100-200 km ze 20- 30 razy. ..do 100km/h
Roczny planowany przebieg mały 15 do 20 tys. km. Znając życie wzrośnie ;-)
Profil jazdy spokojny, raczej staram się płynąć i przyjeżdżać światła bez zatrzymania niż zero-jedynkowo skakać od czerwonego do czerwonego.
Wnioskuję ze potrzebny mi jest olej nie dla rajdowca w RSie tylko raczej dla emeryta ;-)
Załóżmy wymianę co 15kkm.
Kiedyś do Hondy Civic z silnikiem D14Z4 lałem Mobil 1 5W50 i bylem bardzo zadowolony, nie łykało nic w przebiegu od 92kkm do 205kkm nawet po deptaniu na autostradzie, choć pewnie był to przerost formy nad treścią. ...
Cena oleju nie gra roli.
Z góry dziękuję a ja w międzyczasie idę się doedukować o olejach wg podanych przez Was linków.algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

Komentarz
-
-
acheron
Zamieszczone przez PAOLO ESCOto poczytaj ten wątek + wątek olej do TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...352&start=5450 + archiwalny już wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=6025 ... do zobaczenia za miesiąc :wink:Zamieszczone przez acheronchętnie się dowiem o co chodzi
Odesłałeś mnie do wątków gdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na zadane pytania. Może jednak pomożesz mi , bo tylko na tym forum znalazłem takie informacje. Jesteś (wnioskuję z lektury forum ) uważany za autorytet więc może jednak?
Szczególnie chodzi mi o bazę VI i VI z III+ ?
Aprobatę VW do silników benzynowych nr 507 i o uwalniane dodatków olejów wyczynowych w jeździe miejskiej? No i rezerwę alkaliczną tworzoną przez bor i molibden.
A z lektury Twoich postów masz zalene 0W40 i zmienisz na coś bardziej letniego. Np co ?
Naprawdę jestem ciekawy bo macie najobszerniejsze forum olejowe i tu absolutnie poważnie o niektórych rzeczach można poczytać tylko tutaj a mam wrażenie że niektóre informacje dezorientują i wręcz szkodzą ale mogę się mylić bo jestem nowy.
Komentarz
-
Spodziewam się niebawem otrztmania gratisowo oleju Shell Helix Ultra 5w40 http://www.shell.pl/products-service...ltra-5w40.html
w tej chwili mam jeszcze zalany półsyntetyk 10w40 Castrol Magnatec z dolewkami Orlenu. i moje pytanie - czy mogę bez szkody dla silnika zalać ten syntetyk Shella? czy będę potem już skazany na syntetyk 5w40 bez możliwości powrotu do 10w40?Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
jesteś pewien że taka baza ... :roll:Zamieszczone przez acheronchodzi mi o bazę VI i VI z III+ ?
Reszta Twoich pytań ma odpowiedzi w w/w wątkach.
np z Neste 0W40 na Neste 0W30 a w aucie żony 0W20 - już trzecia wymiana :PZamieszczone przez acheronmasz zalene 0W40 i zmienisz na coś bardziej letniego. Np co ?
[ Dodano: Wto 27 Sty, 15 14:03 ]
płukanka i zalewaj, już większej szkody niż ten ca$-"trol" 10W40 mu nie zrobisz ...Zamieszczone przez Waśkaczy mogę bez szkody dla silnika zalać ten syntetyk Shella?
będziesz mógł wrócić do 10W40 ...pytanie czy będziesz chciał :PZamieszczone przez Waśkaczy będę potem już skazany na syntetyk 5w40 bez możliwości powrotu do 10w40?
[ Dodano: Wto 27 Sty, 15 14:06 ]
kupuję ten tekst :diabelski_usmiechZamieszczone przez pedroska$-trolem (drugi czon po myslniku jest istotny)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz