Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • slawciol
    Rider
    • 2014
    • 263

    Fajny artykuł : tutaj
    czarna perła

    Komentarz

    • primanus
      Drive
      • 2013
      • 82
      • Superb II combi (3T5)

      Zamieszczone przez Tippo
      Zamieszczone przez primanus
      Uwaga:

      1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
      Zdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.
      Dodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).

      Jest to silnik : 4-cylindrowy 4-suwowy, typu boxer, głowice chłodzone cieczą, cylindry chłodzone powietrzem, system smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem oleju, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, 2 gaźniki stałego podciśnienia, podwójny elektroniczny układ zapłonowy, rozrusznik elektryczny, zintegrowany reduktor obrotów śmigła, mokre sprzęgło przeciążeniowe reduktora.

      Producent silnika zaleca półsyntetyk: AeroShell Sport Plus 4 10W-40.

      Ewentualnie oleje motocyklowe bez modyfikatorów tarcia (mokre sprzęgło przeciążeniowe - uniknięcie uślizgów) i z dodatkami przekładniowymi (reduktor obrotów śmigła - ochrona kół zębatych).

      Wolę te drugie, bo myślę, że w tym Shell-u za dużo jest "dodatków marketingowych" :szeroki_usmiech


      A tutaj instrukcja Rotaxa dotycząca płynów eksploatacyjnych: http://www.faston.pl/assets/download..._R2_polski.pdf
      1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
      160KM --> 221KM
      250Nm --> 333Nm

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez genio
        Tippo,

        także jeżdzę na tym oleju i przychodzi czas na zmianę. Ile Ci łyknął oleju przez ten czas (jeśli w ogóle)? U mnie około 1,2 litra, więc teraz szukam czegoś, na co będzie mieć mniejszy apetyt...
        Nie pamietam dokladnie ile zostalo z wymiany ale wychodzi ze przez rok i 7tys dolalem jakies 300-400ml x-maxa, generalnie przy przebiegach ktore robie rocznie (zwykle do 10tys km.), obywam sie tym co zostaje z 5litrowej banki po wymianie oleju, czyli jakies 400-500ml.

        [ Dodano: Pon 26 Sty, 15 16:25 ]
        Zamieszczone przez primanus
        Dodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).
        Mysle, ze bedzie az nadto ps. z rotaxami zawsze swietnie wspolpracuja tez oleje motorexa.

        Komentarz

        • micrusec
          Rider
          • 2013
          • 559

          Matko jedyna od olejów do aut z silnikami benzynowymi przechodzimy na przemysł lotniczy, ale odlot. Halo, czy leci z Nami jakiś pilot ?

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Zamieszczone przez Tippo
            z rotaxami zawsze swietnie wspolpracuja tez oleje motorexa
            że o KTM nie wspomnę

            Komentarz


            • Zamieszczone przez primanus
              Zamieszczone przez Tippo
              Zamieszczone przez primanus
              Uwaga:

              1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
              Zdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.
              Dodam tylko, tak dla uściślenia, że ten olej nie ma pracować w motocyklu, tylko w... małym silniku lotniczym - pojemność 1,4 - (ROTAX 912 ULS).

              Jest to silnik : 4-cylindrowy 4-suwowy, typu boxer, głowice chłodzone cieczą, cylindry chłodzone powietrzem, system smarowania z suchą miską olejową i oddzielnym zbiornikiem oleju, hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, 2 gaźniki stałego podciśnienia, podwójny elektroniczny układ zapłonowy, rozrusznik elektryczny, zintegrowany reduktor obrotów śmigła, mokre sprzęgło przeciążeniowe reduktora.

              Producent silnika zaleca półsyntetyk: AeroShell Sport Plus 4 10W-40.

              Ewentualnie oleje motocyklowe bez modyfikatorów tarcia (mokre sprzęgło przeciążeniowe - uniknięcie uślizgów) i z dodatkami przekładniowymi (reduktor obrotów śmigła - ochrona kół zębatych).

              Wolę te drugie, bo myślę, że w tym Shell-u za dużo jest "dodatków marketingowych" :szeroki_usmiech


              A tutaj instrukcja Rotaxa dotycząca płynów eksploatacyjnych: http://www.faston.pl/assets/download..._R2_polski.pdf
              Oleje do silników zintegrowanych ze skrzynią mają zwiększoną ilość fosforu, cynku i siarki, które rekompensują lza małą lepkość do smarowania kół zębatych. Przy wyborze oleju interesuje cię japońska specyfikacja JASO . ISO cię nie interesuje bo to do 2-taktów. Właściwym olejem będzie ten z napisem JASO MA2 - są specjalnie zrobione do wysokoobciążonych 4T z mokrym sprzęgłem. (absolutnie unikaj JASO MB - ten ma modyfikatory tarcia bo jest do sprzęgieł suchych jak w samochodzie) . Jeżeli chcesz zwiększyć ochronę przekładni zębatych możesz to zrobić biorąc olej z wyższym SAE.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez slawciol
                Fajny artykuł : tutaj
                Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących (czyli takich jak ja) :P

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez acheron
                  chętnie się dowiem o co chodzi
                  to poczytaj ten wątek + wątek olej do TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...352&start=5450 + archiwalny już wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=6025 ... do zobaczenia za miesiąc :wink:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez Tippo
                    Zamieszczone przez primanus
                    Uwaga:

                    1) z powodu wprowadzonego sprzęgła ciernego (przeciążeniowego), oleje z dodatkami modyfikatorów tarcia są nieodpowiednie i mogą spowodować niezadziałanie sprzęgła w normalnych warunkach pracy.
                    Zdecydowanie silkolene 5w40, mialem w mokrym sprzegle i polecam z czystym sumieniem, znacznie lepsze zmiana biegow na zimno, do tego olej top polka na estrach, wart ceny !! 10w40 w niczym nie jest lepszy od niego, wogole tych olejow tez troche przerobilem, ten doslownie miazdzyl wszystko co mialem wczesniej, lacznie z bel rayem, motulem, agipem.
                    SILKOLENE vel Fuchs Titan Pro S... Mialem w Skodzie, Bi em dablju ( caly czas jest ) i ja Wam to mówię: olej nie z tej ziemi!

                    Spieszmy się kochać dobre bazy olejowe. .. tak szybko odchodzą. ... :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Kris86
                      Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących
                      pierdoły czytacie...

                      Na początek:
                      1. podstawy - http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2002.pdf
                      2. dla ciekawskich - http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/...lyw_budowy.pdf
                      3. dla maniaków - http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080...pdf?sequence=1
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • klarus
                        RS
                        ModeratoRS
                        • 2013
                        • 5392
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        PAOLO ESCO, jo, przestudiuję to wszystko przed następną wymianą oleju...

                        Komentarz

                        • slawciol
                          Rider
                          • 2014
                          • 263

                          Zamieszczone przez klarus
                          PAOLO ESCO, jo, przestudiuję to wszystko przed następną wymianą oleju...
                          Wymiana za 10kkm, materiału tyle, że już zaczynam :lol: A wystarczyło wkleić to co zwykłego użytkownika obchodzi a nie prace magisterską o olejach pisać. Ale materiał ciekawy
                          czarna perła

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez Kris86
                            Tutaj jest lepszy artykuł dotyczący parametrów oleju dla początkujących
                            pierdoły czytacie...

                            Na początek:
                            1. podstawy - http://produkty.totalpolska.pl/wiedza/rozdzial%2002.pdf
                            2. dla ciekawskich - http://www.dbc.wroc.pl/Content/2604/...lyw_budowy.pdf
                            3. dla maniaków - http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080...pdf?sequence=1
                            Poz. 2. Fantastyczna pozycja :!: Po dogłębnej analizie olej mineralny niekonwencjonalny na ktorym jezdzicie nawet nie wiedzac o tym :diabelski_usmiech stwierdzam ze nie jest on taki zly jak sie powszechnie sądzi.

                            Powiem jeszcse raz wole HC z dobrymi dodatkami czesto wymieniac niz orgazmowac sie superturbohiperextratotalfantastico alfa olefinami męcząc nimi silnik przez 30 kkm :diabelski_usmiech

                            Paolo nie bij :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • slawciol
                              Rider
                              • 2014
                              • 263

                              Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                              czarna perła

                              Komentarz

                              • Tippo
                                L&K
                                • 2009
                                • 1349
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                że o KTM nie wspomnę
                                No bo to wlasnie silniki rotaxa maja 8)

                                Zamieszczone przez pedros
                                SILKOLENE vel Fuchs Titan Pro S... Mialem w Skodzie, Bi em dablju ( caly czas jest ) i ja Wam to mówię: olej nie z tej ziemi!



                                Spieszmy się kochać dobre bazy olejowe. .. tak szybko odchodzą. ...

                                My mowimy o silkoelene do motocykli, ale to ta sama fabryka.



                                Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                                Mialem ale w starej formulacji z temp plyniecia -54, teraz niestety cos zmienili i jest nieco gorszy, tamten stary jak najbardziej ok, jakby go nie zmienili pewno bym przy nim zostal.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM


                                  My mowimy o silkoelene do motocykli, ale to ta sama fabryka.

                                  Pardon, pomerdalem fora, chciałem zalogować sie na forum Skody :diabelski_usmiech


                                  Przecie wiadomo od dawna że w motosporcie (wielo)estrowe bazy przechodziły najsurowsze testy.
                                  Motul jeszcze jedzie na opini ze rzekomo estry sa - owszem w dedykowanych seriach już tylko ...
                                  niestety globalizacja i konkurencja z ka$-trolem (drugi czon po myslniku jest istotny) skłania producentów do znizania sie do tego wlasnie poziomu.

                                  :|

                                  Komentarz

                                  • Rico40
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 135
                                    • Fabia (6Y2)

                                    Zamieszczone przez slawciol
                                    Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                                    3 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.

                                    Komentarz

                                    • slawciol
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 263

                                      Zamieszczone przez Rico40
                                      Zamieszczone przez slawciol
                                      Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                                      3 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.
                                      Dzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi ale w golfie.
                                      czarna perła

                                      Komentarz

                                      • Rico40
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 135
                                        • Fabia (6Y2)

                                        Zamieszczone przez slawciol
                                        Zamieszczone przez Rico40
                                        Zamieszczone przez slawciol
                                        Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                                        3 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.
                                        Dzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi w golfie
                                        Przejechałem już 11kkm na tym oleju z wymianą olej świeży dosyć długo się nagrzewa ale po osiągnięciu 90 st. silnik pracuje cicho, mam zamiar przejechać, a później zobaczę. 20kkm na tym oleju

                                        Komentarz

                                        • slawciol
                                          Rider
                                          • 2014
                                          • 263

                                          Zamieszczone przez Rico40
                                          Zamieszczone przez slawciol
                                          Zamieszczone przez Rico40
                                          Zamieszczone przez slawciol
                                          Kto zalewa (lub zalewał) VALVOLINE SYNPOWER 0W40 ?
                                          3 wymiana szykuje się na tym oleju, nie mam zastrzeżeń lepiej jak na fabrycznym 5w30 shella,ale mamy inne silniki.
                                          Dzięki za info. Oliwa nie dla mnie choć też do tsi w golfie
                                          Przejechałem już 11kkm na tym oleju z wymianą olej świeży dosyć długo się nagrzewa ale po osiągnięciu 90 st. silnik pracuje cicho, mam zamiar przejechać, a później zobaczę. 20kkm na tym oleju
                                          Dzięki. Kolo śledzi ten temat i chce go zalać do tsi 1.4 tylko że on ma coś około 160kucy i ma dylemat czy się nadaje, tzn czy jest dobry olej pod względem parametrów.
                                          Zastanawia się nad tym olejem oraz 5W40 też valvoline
                                          czarna perła

                                          Komentarz

                                          • algi
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 214
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            To jaki olej polecicie przy następujących założeniach:

                                            Pacjent będzie 1.4 TSI CHPA czyli benzyna.

                                            jazda codziennie do pracy w jedna stronę 16km ale miasto to tylko 4km a reszta "przez wioski" (obecna benzyna 1.6 wolnossąca potrafi się grzać połowę trasy jak jest zimno na minusie)


                                            Do tego jazda po Warszawie czyli miasto ale staram się jeździć poza godzinami szczytu, korzystać z obwodnicy albo omijam korki z Naviexpertem więc nie powinno być podjeżdżania non stop na 1dynce czy 2jce.

                                            Plus oczywiście jakieś wakacje x2 rok - na autostradzie 140 no max 160...
                                            I trasy po 100-200 km ze 20- 30 razy. ..do 100km/h

                                            Roczny planowany przebieg mały 15 do 20 tys. km. Znając życie wzrośnie ;-)

                                            Profil jazdy spokojny, raczej staram się płynąć i przyjeżdżać światła bez zatrzymania niż zero-jedynkowo skakać od czerwonego do czerwonego.

                                            Wnioskuję ze potrzebny mi jest olej nie dla rajdowca w RSie tylko raczej dla emeryta ;-)
                                            Załóżmy wymianę co 15kkm.

                                            Kiedyś do Hondy Civic z silnikiem D14Z4 lałem Mobil 1 5W50 i bylem bardzo zadowolony, nie łykało nic w przebiegu od 92kkm do 205kkm nawet po deptaniu na autostradzie, choć pewnie był to przerost formy nad treścią. ...

                                            Cena oleju nie gra roli.

                                            Z góry dziękuję a ja w międzyczasie idę się doedukować o olejach wg podanych przez Was linków.
                                            algi
                                            O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez algi
                                              Pacjent będzie 1.4 TSI CHPA czyli benzyna.
                                              np. str.193 tego tematu.
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez acheron
                                                chętnie się dowiem o co chodzi
                                                to poczytaj ten wątek + wątek olej do TDI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...352&start=5450 + archiwalny już wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=6025 ... do zobaczenia za miesiąc :wink:

                                                Odesłałeś mnie do wątków gdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na zadane pytania. Może jednak pomożesz mi , bo tylko na tym forum znalazłem takie informacje. Jesteś (wnioskuję z lektury forum ) uważany za autorytet więc może jednak?

                                                Szczególnie chodzi mi o bazę VI i VI z III+ ?

                                                Aprobatę VW do silników benzynowych nr 507 i o uwalniane dodatków olejów wyczynowych w jeździe miejskiej? No i rezerwę alkaliczną tworzoną przez bor i molibden.

                                                A z lektury Twoich postów masz zalene 0W40 i zmienisz na coś bardziej letniego. Np co ?

                                                Naprawdę jestem ciekawy bo macie najobszerniejsze forum olejowe i tu absolutnie poważnie o niektórych rzeczach można poczytać tylko tutaj a mam wrażenie że niektóre informacje dezorientują i wręcz szkodzą ale mogę się mylić bo jestem nowy.

                                                Komentarz

                                                • Waśka
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 552
                                                  • Mitshibishi

                                                  Spodziewam się niebawem otrztmania gratisowo oleju Shell Helix Ultra 5w40 http://www.shell.pl/products-service...ltra-5w40.html
                                                  w tej chwili mam jeszcze zalany półsyntetyk 10w40 Castrol Magnatec z dolewkami Orlenu. i moje pytanie - czy mogę bez szkody dla silnika zalać ten syntetyk Shella? czy będę potem już skazany na syntetyk 5w40 bez możliwości powrotu do 10w40?
                                                  Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez acheron
                                                    chodzi mi o bazę VI i VI z III+ ?
                                                    jesteś pewien że taka baza ... :roll:

                                                    Reszta Twoich pytań ma odpowiedzi w w/w wątkach.

                                                    Zamieszczone przez acheron
                                                    masz zalene 0W40 i zmienisz na coś bardziej letniego. Np co ?
                                                    np z Neste 0W40 na Neste 0W30 a w aucie żony 0W20 - już trzecia wymiana :P

                                                    [ Dodano: Wto 27 Sty, 15 14:03 ]
                                                    Zamieszczone przez Waśka
                                                    czy mogę bez szkody dla silnika zalać ten syntetyk Shella?
                                                    płukanka i zalewaj, już większej szkody niż ten ca$-"trol" 10W40 mu nie zrobisz ...
                                                    Zamieszczone przez Waśka
                                                    czy będę potem już skazany na syntetyk 5w40 bez możliwości powrotu do 10w40?
                                                    będziesz mógł wrócić do 10W40 ...pytanie czy będziesz chciał :P


                                                    [ Dodano: Wto 27 Sty, 15 14:06 ]
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    ka$-trolem (drugi czon po myslniku jest istotny)
                                                    kupuję ten tekst :diabelski_usmiech
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...