Witam, co polecacie do 1.4tsi CAXA"? Mam zalany Castrolem EDGE 5w30 ale ze względu na złe wspomnienia z olejem Castrola w poprzednim autku chce go wymienić na inny, myślałem o Motul-u tylko który?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez pedrosW którym oleju jest najwięcej dodatków oprócz samej bazy ?
Ps. Po przeczytaniu znacznej części nie neguje olejów mineralnych niekonwencjonalnych czyli HC ( to boli kiedy stwierdzi die fakt ze ponad 70% kierowców jeździ na oleju mineralnym ale polowa z nich została perfidnie oszukana przy zakupie mając przeswiadczenie ze goni na syntetyku.... :shock: - jedno jest już dla mnie klarowne wole dobry HC ze świetnymi dodatkami niż spartaczony technologicznie fullsyntetyk)
Ale generalnie jestem zdecydowanie za dobrymi olejami :diabelski_usmiech bo to jak ktoś wspomniał - olej jest elementem konstrukcyjnym silnika i jest jego najsłabszym ogniwem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez primanusNie koniecznie musi być to zgodne z normą producenta.
Czy to tylko marketingowy bełkot, który udaje, że drzemie tam jakaś "kosmicza" technologia?1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deprimanus, pasek rozrządu? Normalny olej raczej ma kiepski wpływ na gumę. Pytaj na forum Forda oni pewnie będą wiedzieć dokładniej.
Swoją drogą ciekawy patent.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietTo nawet niezle prezentujacy sie Gulf Formula G 0W-30 z norma 503.01 :szeroki_usmiech
Spełnia specyfikacje:
ACEA A3 / B4, MB 229.3, VW 502.00 / 503.01 / 505.00
Zatwierdzony przez:
API SJ, BMW Longlife-98
Właściwości:
Metody badań:
Typowe wartości:
Klasa lepkości SAE
SAE J300
0W-30
Gęstość @ 15 ° C
ASTM D4052
850 kg / m
3
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C
ASTM D445
63,5 mm
2
/ S (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 100 ° C
ASTM D445
11.3 mm
2
/ S (cSt)
Niskiej temperatury Rozruch Lepkość w -35 ° C
ASTM D5293
<6200 mPa.s (cP)
Wskaźnik lepkości
ASTM D2270
173
Temperatura zapłonu
ASTM D92
224 ° C
Temperatura krzepnięcia
ASTM D97
<-36 ° C
Całkowita liczba zasadowa
ASTM D2896
11,2 mg KOH / g
Spopieleniu
ASTM D874
1,51% wag
Petarda!
Komentarz
-
-
Dwa tyg temu wymienilem na Ravenola SSL ale nastepny bedzie Gulf.
Szukalem info na temat Petronas-u a w oko wpadl gulfik :szeroki_usmiech
Heh, no i od 2 tyg mam LPG i teraz jest pyt czy 0w30 to dobry ruch???
paba koledzy z Rosyji badali go w tym roku :szeroki_usmiechAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietPAOLO co tu daja?
Dokładnie jest to uwodornione PAO - to oznacza, że PAO stabilizowano przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietSzukalem info na temat Petronas-u
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBaza wykazana w Karcie Charaktertstyki dla Petronas 5W30 VW 507.00 to mix 75+80% w tym CAS 68037-01-4 ( E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer, uwodorniony ) - PAO 6 klasy - wg Mobila.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez KubaMpakietPAOLO co tu daja?
Dokłądnie jest to uwodornione PAO - to oznacza, że PAO stabilizowano przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO.
Zawsze jak czytam VOA i znajduje bogaty olej Ca, P, Zn to wiem ze swietnie chronia rozrzad pierscienie itp ale co z katalizatorem?
Bo mam wrazenie ze albo mamy do wyboru: chronimy srodowisko albo silnik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pabaZamieszczone przez KubaMpakietCCS- rewelacja :wink: zobacz dobrze
4900 ma 5W-30 Fuchs za 106zł/4litry
dla 0W jest mierzony przy -35
5W ma przy -30
wiec nie mozemy patrzec ze fuchs ma podobny CCS bo byl mierzony w innej temp.Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez pabaZamieszczone przez KubaMpakietCCS- rewelacja :wink: zobacz dobrze
4900 ma 5W-30 Fuchs za 106zł/4litry
dla 0W jest mierzony przy -35
5W ma przy -30
wiec nie mozemy patrzec ze fuchs ma podobny CCS bo byl mierzony w innej temp.
GTL ma dobre parametry niskotemperaturowe.
Komentarz
-
Komentarz