Witam, co polecacie do 1.4tsi CAXA"? Mam zalany Castrolem EDGE 5w30 ale ze względu na złe wspomnienia z olejem Castrola w poprzednim autku chce go wymienić na inny, myślałem o Motul-u tylko który?
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Otóż najwięcej dodatków do bazy zawieraja konwencjonalne oleje mineralne. Dziwne ale tak jest napisane w ksiazce Pani Beran....Zamieszczone przez PAOLO ESCOpewnie w oleju syntetycznym ponieważ tworzy on najcieńszą warstwę ochronną smarowanych elementów wewnątrz silnika i musi być dodatkowo "wzmocniony". Jeżeli chodzi o same detergenty to zapewne najwięcej zawierają je oleje półsyntetyczne.Zamieszczone przez pedrosW którym oleju jest najwięcej dodatków oprócz samej bazy ?
Ps. Po przeczytaniu znacznej części nie neguje olejów mineralnych niekonwencjonalnych czyli HC ( to boli kiedy stwierdzi die fakt ze ponad 70% kierowców jeździ na oleju mineralnym ale polowa z nich została perfidnie oszukana przy zakupie mając przeswiadczenie ze goni na syntetyku.... :shock: - jedno jest już dla mnie klarowne wole dobry HC ze świetnymi dodatkami niż spartaczony technologicznie fullsyntetyk)
Ale generalnie jestem zdecydowanie za dobrymi olejami :diabelski_usmiech bo to jak ktoś wspomniał - olej jest elementem konstrukcyjnym silnika i jest jego najsłabszym ogniwem
Komentarz
-
-
A co to dokładnie za niuans? Możesz uchylić rąbka tajemnicy? Co takiego tajemnieczego jest w tym oleju (tej normie Forda)?Zamieszczone przez crom.deNo chyba jednak musi, jest pewien niuans który powoduje że musi to być specjalny olej. LM robi też olej pod tą normę.Zamieszczone przez primanusNie koniecznie musi być to zgodne z normą producenta.
Czy to tylko marketingowy bełkot, który udaje, że drzemie tam jakaś "kosmicza" technologia?1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
Moim zdaniem paski w kąpieli olejowej - hot oil są natywnie przystosowane do każdych warunków jakie mógłby zapewnić użytkownik czyli każda temperatura i każdy skład chemiczny oleju - szczególnie odporne na największy grzech usera czyli wydłużony interwał.Zamieszczone przez crom.deprimanus, pasek rozrządu? Normalny olej raczej ma kiepski wpływ na gumę. Pytaj na forum Forda oni pewnie będą wiedzieć dokładniej.
Swoją drogą ciekawy patent.
Komentarz
-
-
Estry tez 10-15 %Zamieszczone przez KubaMpakietTo nawet niezle prezentujacy sie Gulf Formula G 0W-30 z norma 503.01 :szeroki_usmiech
Spełnia specyfikacje:
ACEA A3 / B4, MB 229.3, VW 502.00 / 503.01 / 505.00
Zatwierdzony przez:
API SJ, BMW Longlife-98
Właściwości:
Metody badań:
Typowe wartości:
Klasa lepkości SAE
SAE J300
0W-30
Gęstość @ 15 ° C
ASTM D4052
850 kg / m
3
Lepkość kinematyczna przy 40 ° C
ASTM D445
63,5 mm
2
/ S (cSt)
Lepkość kinematyczna przy 100 ° C
ASTM D445
11.3 mm
2
/ S (cSt)
Niskiej temperatury Rozruch Lepkość w -35 ° C
ASTM D5293
<6200 mPa.s (cP)
Wskaźnik lepkości
ASTM D2270
173
Temperatura zapłonu
ASTM D92
224 ° C
Temperatura krzepnięcia
ASTM D97
<-36 ° C
Całkowita liczba zasadowa
ASTM D2896
11,2 mg KOH / g
Spopieleniu
ASTM D874
1,51% wag
Petarda!
Komentarz
-
-
Dwa tyg temu wymienilem na Ravenola SSL ale nastepny bedzie Gulf.
Szukalem info na temat Petronas-u a w oko wpadl gulfik :szeroki_usmiech
Heh, no i od 2 tyg mam LPG i teraz jest pyt czy 0w30 to dobry ruch???
paba koledzy z Rosyji badali go w tym roku :szeroki_usmiechAudi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
to substancja zaliczana do "niższych" Poly-olefin 1-dekenu trimery uwodornione - CAS 157707-86-3Zamieszczone przez KubaMpakietPAOLO co tu daja?
Dokładnie jest to uwodornione PAO - to oznacza, że PAO stabilizowano przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
kupowałem pewien czas temu 3 opakowania Petronasa AV 5W30 z VW 504.00/507.00 - kumpel zrobił na nim ponad 16 tys km, olej dawał radę, nie było żadnych negatywnych uwag co do kultury pracy silnika. Obecnie na dniach olej będzie zmieniony. Zalałem też jakieś 2 tygodnie temu ten olej do ojca 1,9 TDI AXR, silnik pracuje na nim bez uwag. Przed zimą i tak ten olej będzie zmieniony na coś świeżego.Zamieszczone przez KubaMpakietSzukalem info na temat Petronas-u
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1271060Zamieszczone przez PAOLO ESCOBaza wykazana w Karcie Charaktertstyki dla Petronas 5W30 VW 507.00 to mix 75+80% w tym CAS 68037-01-4 ( E: Poly-olefin - 1-decen, homopolimer, uwodorniony ) - PAO 6 klasy - wg Mobila.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
tzw nasycanie wiazan nienasyconych :diabelski_usmiech w celu zapewnienia stabilności oksydacyjnej i stworzenia produktu obojętne go chemicznieZamieszczone przez PAOLO ESCOto substancja zaliczana do "niższych" Poly-olefin 1-dekenu trimery uwodornione - CAS 157707-86-3Zamieszczone przez KubaMpakietPAOLO co tu daja?
Dokłądnie jest to uwodornione PAO - to oznacza, że PAO stabilizowano przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO.
Zawsze jak czytam VOA i znajduje bogaty olej Ca, P, Zn to wiem ze swietnie chronia rozrzad pierscienie itp ale co z katalizatorem?
Bo mam wrazenie ze albo mamy do wyboru: chronimy srodowisko albo silnik.
Komentarz
-
-
ok porownaj sobie inne 0w30Zamieszczone przez paba4963 to rewelacja dla 0W-30?Zamieszczone przez KubaMpakietCCS- rewelacja :wink: zobacz dobrze
4900 ma 5W-30 Fuchs za 106zł/4litry
dla 0W jest mierzony przy -35
5W ma przy -30
wiec nie mozemy patrzec ze fuchs ma podobny CCS bo byl mierzony w innej temp.Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Ten parametr mozna sztucznie depresatorami modyfikowac niemniej jes to kluczowy parametr mowiacy o ochronie silnika podczas zimnego startu.Zamieszczone przez KubaMpakietok porownaj sobie inne 0w30Zamieszczone przez paba4963 to rewelacja dla 0W-30?Zamieszczone przez KubaMpakietCCS- rewelacja :wink: zobacz dobrze
4900 ma 5W-30 Fuchs za 106zł/4litry
dla 0W jest mierzony przy -35
5W ma przy -30
wiec nie mozemy patrzec ze fuchs ma podobny CCS bo byl mierzony w innej temp.
GTL ma dobre parametry niskotemperaturowe.
Komentarz
-
Komentarz