jeździłem na pro GT1 C2 i miałem również pozytywne wspomnienia
A jaki TNB, HTHS i popioły ?
Cóż producent nie podaje ale wedle tego co wiem to :
HTHS max. 3.5, TBN ok. 8 to wszak C2 ale jakościowo bardzo dobry i robiony w Niemieckiej blendowni Manheim silniki po nim wyglądają świetnie.
Takie i inne analizy robię na stówkę fajnie że u nich to tak fajnie działa już niebawem otworzę szerzej oferte badań laboratoryjnych bo jak na razie robię to dla wyśigowych siników
kilka słów o Amsoil 10W40 AMO - może komuś się przyda ...
przejechane na nim 2 tys. wcześniej Lotos (w ASO) i Valvo (5W40)
na plus :
- szybko łapie temperaturę (nawet b. szybko)
- nieznacznie spadło zużycie (ciekawe, w końcu lepkość w 100 st. C jest taka sama jak we wszystkich xW40)
na minus :
- głośna i nieprzyjemna praca silnika, szczególnie na "gorąco" (na zimno też słabo)
- częste włączanie wentylatorów (nie było tego na Valvo)
- subiektywne odczucie ciężkiego startu na "zimno" (co to będzie zimą )
Ogólnie lipa, a są tacy co piszą o aksamitnej pracy silnika - u mnie jest dokładnie odwrotnie, spodziewałem się po tym oleju znacznie więcej. Kolega Pidziek pisał na jakimś forum, że wentylatory włączają się rzadko i na krótko to że na krótko to ok ale czy rzadko ? na Valvo nigdy ich nie słyszałem, nawet myślałem że jest uwalony czujnik, teraz przynajmniej wiem, że działa :szeroki_usmiech Mogę bez mrugnięcia okiem stwierdzić, że tak niskiej kultury pracy silnika dawno nie czułem - a to przecież Vag-owska staroć ... (choć przebieg "tylko" 140 tys.). No cóż, zmierzyłem się z mitem Amsoila, potraktuje go jako drogą płukankę i na pewno wyleci ... i nigdy nie wróci. Biorąc pod uwagę mój styl jazdy (narowisty), odczuwalne zużycie oleju (5W40) oraz konstrukcję silnika, skupię się wyłącznie na olejach 5W50.
Dzisiaj dotarła do mnie paczka z oliwą do Golfiny mk6 z 2012. Silnik 1.4 TSI CAXA, przebieg równiutkie 30k km.
Zdecydowałem się na AMSOIL EUROPEAN CAR FORMULA (AEL) 5W30 + płukanka LM Engine Flush 2640 + interwały co 15k km.
Ciekawy jestem jak to wszystko wpłynie na start silnika - mimo, że mój egzemplarz podobno pozbawiony jest już wady rozrządu, po kilku dniach postoju słychać charakterystyczny "terkot" przez powiedzmy pierwsze 2-3 sec. Nie jest on aż tak donośny jaki czasami można obserwować na różnych filmikach, ale coś tam jednak jest, co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca.. Więc czas na próbę z AMSOIL'em i wysokim stanem zgodnie z zaleceniami kolegi endryu w tym temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...276&start=2050
Może podpowiecie jeszcze co zalać do skrzyni i ile oliwy tam wchodzi? Chciałbym zrobić wszystko i mieć z głowy.
Z góry dzięki.
O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836 Maciej
Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..
ilka słów o Amsoil 10W40 AMO - może komuś się przyda ...
przejechane na nim 2 tys. wcześniej Lotos (w ASO) i Valvo (5W40)
na plus :
- szybko łapie temperaturę (nawet b. szybko)
- nieznacznie spadło zużycie (ciekawe, w końcu lepkość w 100 st. C jest taka sama jak we wszystkich xW40)
na minus :
- głośna i nieprzyjemna praca silnika, szczególnie na "gorąco" (na zimno też słabo)
- częste włączanie wentylatorów (nie było tego na Valvo)
- subiektywne odczucie ciężkiego startu na "zimno" (co to będzie zimą )
Spadło zużycie bo masz 100% syntetyk a nie olej HC czy mineralny średniej klasy.
Nie wiem co to za Seat i czy cos w między czasie nie było zmieniane, wymieniane.
Częstsze włączanie wentylatorów a może się włączają na np. 10-15sek. i koniec a na Valvo jak się juz włączy to idzie ze 2 minuty ?
Porównanie miało w podobnych temp. otoczenia ?
Zamieszczone przez mackowski
Ciekawy jestem jak to wszystko wpłynie na start silnika - mimo, że mój egzemplarz podobno pozbawiony jest już wady rozrządu, po kilku dniach postoju słychać charakterystyczny "terkot" przez powiedzmy pierwsze 2-3 sec. Nie jest on aż tak donośny jaki czasami można obserwować na różnych filmikach, ale coś tam jednak jest, co moim zdaniem nie powinno mieć miejsca.. Więc czas na próbę z AMSOIL'em i wysokim stanem zgodnie z zaleceniami kolegi endryu w tym temacie http://forum.octaviaclub....4276&start=2050
Jak komuś do uszu dochodzi terkot to musi zalać 0W30 alternatywnie 0W40 na bazie PAO większościowej
Spadło zużycie bo masz 100% syntetyk a nie olej HC czy mineralny średniej klasy.
Nie wiem co to za Seat i czy cos w między czasie nie było zmieniane, wymieniane.
Częstsze włączanie wentylatorów a może się włączają na np. 10-15sek. i koniec a na Valvo jak się juz włączy to idzie ze 2 minuty ?
Porównanie miało w podobnych temp. otoczenia ?
pisząc zużycie miałem na myśli pobór oleju - z ok. 200/1000 spadło do ok. 100-150/1000 (często jeżdżę z pedałem w podłodze, no bo silnik mułowaty )
silnik to typowy VAG benzyna z ery Golfa IV (77kW, 105PS, 1.6 16V) nic nie było zmieniane
włączają się na 10-20 sek. (często) na Valvo nie włączały się wcale (dlatego myślałem, że termowłącznik jest uwalony) - porównanie w zbliżonych temperaturach, styl jazdy ten sam
chodziło mi o to, że kultura pracy na Amsie 10W40 jest zaskakująco niska i z mojej perspektywy ten olej nie zasługuje na zainteresowanie (PAOLO - miałeś rację :P ) a już na pewno nie zasługuje na kwotę, którą trzeba na niego poświęcić :P ot taki przeciętniak, jakich wiele na rynku, można powiedzieć : kupiłem - sprawdziłem - rozczarowałem się. Do forumowego marketingu będę podchodził z jeszcze większą rezerwą, natomiast opinie i porady "konsumentów" z tego wątku są często wręcz bezcenne ... to i może mój skromny głos wywoła refleksje u potencjalnych amatorów oleju tej marki ...
- syntetyk, - liczyłem na wysoką kulturę pracy silnika, - parametry ma na poziomie dobrego 5W40 (a nawet lepsze), - bo go tak zachwalałeś na forum Toyoty :P Na "zwykłym" 5W40 silnik brał sporo oleju ( przy mojej ostrej jeździe czasem ok 300/1000 ) więc wyszedłem z założenia, że np. na Amsie 5W40 FullSaps będzie to samo (w końcu teraz to taki "lepszy" HC). W zw. z powyższym wydaje mi się, że optymalnym wyjściem jest 5W50 albo dobry 10W40 (syntetyk), tym bardziej, że nieoficjalnie nawet producent zalecał takie lepkości po gwarancji (ze względu na błędy konstrukcyjne w doborze pierścieni olejowych). Po przygodzie z 10W40 Amsa ( i rozczarowaniu tym olejem ) myślę, że jako całoroczny najlepiej spisze się w tym konkretnym przypadku właśnie 5W50. Pomijam oleje "sportowe" 5W40 - no bo to trochę przerost formy nad treścią :szeroki_usmiech (chociaż kto wie, może warto spróbować ...), no i ostatnio wpadł mi w oko Meguin megol vollsynt 5W40 : - freezing point : - 45 st C, - viscosity : 92 mm2/s (40st C), - viscosity : 14.8 mm2/s (100st C) - lepiej od Amsa :diabelski_usmiech a może coś zaproponujesz ? czy jest jakiś 5W40 z viscosity (100st C) powyżej 15 ?
Małe pytanko: gdzie kupię z pewnego źródła olej Lazerway LL 5w30 4L, Na okolicznych stacjach Statoil mają tylko 1L? Chciałem do 1.4 TSI (122KM) zalać NESTE 0W40 ale on niema chyba oficjalnych aprobat VW a na tym mi zależy - chyba że się mylę?
Małe pytanko: gdzie kupię z pewnego źródła olej Lazerway LL 5w30 4L, Na okolicznych stacjach Statoil mają tylko 1L? Chciałem do 1.4 TSI (122KM) zalać NESTE 0W40 ale on niema chyba oficjalnych aprobat VW a na tym mi zależy - chyba że się mylę?
Między innymi Konkon ma ten olej. Przecztaj pare stron wcześniej :wink:
Wielkie dzięki, a jaki olej byście polecili z NESTE na krótkie odcinki (ok. 2x10km/dzień) LL 5w30 czy 0w40 (czy one mają aprobaty - wymiana w serwisie)
nie ma znaczenia, olej OEM (Original Equipment Manufaturer) dla silników VW w specyfikacji VW 502.00 oraz VW 504.00 spełnia wymogi MidSaps a nie LowSaps.
[ Dodano: Wto 30 Cze, 15 09:17 ]
Odnośnie olejów LL a zwłaszcza LowSaps - zmniejszona została w tej formulacji skuteczność działania dodatków przeciwzużyciowych typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate). Cel był jeden - "w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych". "Fosfor stanowił jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości spowodowało niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów (coś Wam świta...?) oraz większego zużycia elementów silników... Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor. Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
Obniżanie zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, mogło mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków". (jaki olej Wam przychodzi na myśl?) ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dlaczego zmieniasz ze statoil na neste? Nie jesteś zadowolony?
PAOLO ESCO,
Możesz coś napisać o oleju Mobil1 ESP 0W40 do 1.4TSI?
I jeszcze jedno, dotyczy obecnie zalanego przez poprzedniego właściciela samochodu olejem Mobil 1 NL 0W40, czy zawartość popiołów siarczanowych jest problemem w tym silniku czy pozostać i wymienić olej znowu na M1 NL 0W40? Mam przejechane 9kkm od wymiany i olej jest bardzo ciemny, pora na wymianę.
Ze statoil jestem zadowolony, przejechałem na nim 22 000 km - dwie zmiany, zero problemów, zero dolewek no może 50 ml, ale neste 0w40 będzie lepszy (jeżeli dobrze zrozumiałem porady na forum) ze względu na krótkie odcinki jazdy.
Małe pytanie.
Jak to jest z tym NOACK podawanym w olejach? Im mniejszy tym lepiej czy im większy tym lepiej?
Im mniejszy tym lepiej NOACK to jest odparowywanie :P :P .
Do tej pory też tego byłem pewien ale po przejściu z Moul X-Max 0W40 na Fuchs TG1 Pro Flex 5W30 z noack = 7.7% - ubywa mi go szybciej niż Motula 0W40 z podobnym noack.
Prawdopodobnie sprawdza się teoria,że silnik tfsi nie lubi krótkich odcinków, gdzie silnik się dostatecznie niedogrzewa.
Komentarz