Zamieszczone przez prezes73
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Wracając do Shella to akurat wersja ECT C2/C3 czy AV-L zrobiły się bardzo popularne u nas na rynku , nie tylko ze względu na lepkość 0w-30 ale też są jako dobra alternatywa dla np. Castrola w wersji LL czy tam C3. Dostępny jest u wielu dostawców, także tych autoryzowanych co skutkuje dość atrakcyjną ceną w kontekście parametrów. Odpowiadając malkontentom, tak wiem że są tańsze oleje i równie dobre, ale też myślę że popularność jego jest też dzięki temu forum i poparta dobrymi opiniami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisJest jeszcze cywilny Fuchs 0W-30
Parametry ma ciekawe, z tym czy nadal są tam estry czy teraz HC XTL?
może też wleci do TSIOstatnio edytowany przez prezes73; 39082.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
... dlatego taka lepkość i ten olej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Jest tu masa wpisów o nim, ja chyba zacząłem jako jeden z pierwszych go stosować, po VOA jego bliźniaka ECT C2/C3 zdecydowałem się go zalać do tsi przy zmianie z oema po ok. 3 kkm przebiegu. Łącznie 3 zmiany, i 30 kkm na nim zrobione, teraz z mixem AR i nie widzę alternatywy, może ten FUCHS - zobaczymy, a też jestem zdecydowanym zwolennikiem jak najlepszego flow w silniku, dlatego taka lepkość i ten olej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpisDzięki za poradę, przymierzałem się do niego, ale to zupełnie inna baza niż Race ;-)
Parametry ma ciekawe, z tym czy nadal są tam estry czy teraz HC XTL?
może też wleci do TSISeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
Kupowałem na podstawie aktualnej karty otrzymanej z Gliwic. Na pewno nie hc bo nie czernieje upalny w wysokiej temperaturze i bardzo delikatny chemiczny zapach, nie wali ropą. Doskonały css do napinacza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
Kupowałem na podstawie aktualnej karty otrzymanej z Gliwic. Na pewno nie hc bo nie czernieje upalny w wysokiej temperaturze i bardzo delikatny chemiczny zapach, nie wali ropą. Doskonały css do napinacza.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
czyli? shell AV-L czy fuchs?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Różne normy i skład. Baza w Shellu to GTL, w Fuchsie nie wiem, ale nie spodziewam się fajerwerków. Mieli kilka fajnych produktów i niestety zmieniają na coraz gorsze, przykład:
Czyli jaki miałeś na myśli, Schell AV-L?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisTak miałem na myśli Shella.
Co do Fuchsa 0W30 to sobie odpuszczę, faktycznie nie wiadomo co teraz tam siedzi, lepszym wyborem będzie Shell AV-L 0W30
Komentarz
-
-
Lepszym do czego bo nie do silnika spalinowego, shell to 504 czyli z ograniczeniem w pakiecie ochrony zużycia. Nigdy jakikolwiek 504 nie da rady z powodu założeń technologicznych. Na szczęście to przeszłość a na horyzoncie pojawi się lepsza/gorsza (niepotrzebne skreślić) ''norma''.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisLepszym do czego bo nie do silnika spalinowego, shell to 504 czyli z ograniczeniem w pakiecie ochrony zużycia. Nigdy jakikolwiek 504 nie da rady z powodu założeń technologicznych. Na szczęście to przeszłość a na horyzoncie pojawi się lepsza/gorsza (niepotrzebne skreślić) ''norma''.
Bo wg materiałów w sieci jest na odwrót - pod każdym względem 504 > 502 (bo nie ukrywajmy że 502 to stara norma którą niedługo olej słonecznikowy z Biedronki będzie spełniać ;-)
Jeszcze miał być link do ruskiego forum "saga o olejach vw 504 vs 502" którą sobie kiedyś tłumaczyłem (koleś po kolei omawiał wszystkie parametry i wykazał że 504>502) ale teraz nie wpuszcza mnie "do środka" (pisze że post prywatny).
Ja osobiście łącze dwa światy - vw504 i wymieniam po 15000 km (nie czekam aż komputer dojdzie lub trochę zmniejszy od 30000 km)
Załączone plikialgi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Pisałem że to oleje pod różne normy. Ten Shell taki goły nie jest, choć wiadomo, niski poziom ZDDP, ale ma np.dodany bor. Dodanie mixu AR daje dużo wyższy poziom ochrony, jednak ta ochrona przebiega w oparciu o inne dodatki, podniesiony jest też TBN i łącznie będzie go na poziomie ca 12. Należy przypomnieć że sam olej ma ten parametr też już dość wysoko bo niecałe 9. Oczywiście jest też strona finansowa, ale to już kwestia wyboru czy dobry lub bardzo dobry olej 502 i korzyści z tym związane czy jednak 504 z mixem AR i plusami płynącymi akurat z takiego rozwiązania..
algi - tego linka wrzucałem jakiś czas temu tutaj, ale po zmianach na forum nie mogę tego posta znaleźć teraz.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez algi Zobacz wpisWyjaśnijcie mi proszę dlaczego to niby norma bardziej Eco musi być gorsza pod względem ochrony zużycia?
Golf 5W30.jpg
TT4200.jpg
Zamieszczone przez algi Zobacz wpisJa osobiście łącze dwa światy - vw504 i wymieniam po 15000 km (nie czekam aż komputer dojdzie lub trochę zmniejszy od 30000 km)
Te 504 nawet 10tys nie wytrzymują
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Te 504 nawet 10tys nie wytrzymują
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisTo już chyba lepiej kupić 5L minerała w supermarkecie za 40 zł zmienić co 5tys i wyjdzie jeszcze lepiej
Komentarz
-
-
No tak. 502 jest do 15000km a 504 do 30000km. Czyli w VW pracują sami idioci. A te testy 250h dla 502 i 650h dla 504 z zastosowaniem materiałów radioaktywnych to tak dla jaj sobie robią....
Definicje norm kłamią, Lubrizol też kłamie... w sumie Dr House mówił że Everybody lies....
Poza tym tam powyżej to oba są Diesle. Mnie interesuje benzyna (w końcu taki jest wątek).
Z tego co kojarzę to Irek w rok zrobił >400000km jeżdżąc na 504 i silnik nie wybuchł (tam był chyba 1.6 TDI...IIRC)....
Shell wypadł dobrze...
A tekst o minerale traktuję jako żart.... bo na pewno szybko by dotarł do wszystkich węzłów tarcia przy ostatnich -22 st. C....Ostatnio edytowany przez algi; 35674.algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez algi Zobacz wpisNo tak. 502 jest do 15000km a 504 do 30000km. Czyli w VW pracują sami idioci. A te testy 250h dla 502 i 650h dla 504 z zastosowaniem materiałów radioaktywnych to tak dla jaj sobie robią....
Definicje norm kłamią, Lubrizol też kłamie... w sumie Dr House mówił że Everybody lies....
Poza tym tam powyżej to oba są Diesle. Mnie interesuje benzyna (w końcu taki jest wątek).
Z tego co kojarzę to Irek w rok zrobił >400000km jeżdżąc na 504 i silnik nie wybuchł (tam był chyba 1.6 TDI...IIRC)....
Shell wypadł dobrze...
A tekst o minerale traktuję jako żart.... bo na pewno szybko by dotarł do wszystkich węzłów tarcia przy ostatnich -22 st. C....
natomiast olej LL podczas przepisowej jazdy autostradą lub drogą SR swobodnie wytrzyma 50 kkm
liczą się warunki a mając DPF wpuszczamy ropke do oleju wiec idea LL leży i kwiczyOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Ano właśnie, wszystko zależy od warunków jazdy i jej stylu. Teraz do tego trzeba dopasować olej i interwały - proste a zarazem trudne, nie ma złotego środka.
Analiza VOA bliźniaka AV-L bo to te same oleje:http://www.oil-club.ru/forum/topic/14974-14974/
Komentarz
-
Komentarz