jak ktoś nie potrzebuje niskich popiołów to jasne ze inne oleje są lepsze ... a3/b4 w kontekście dobrego samopoczucia.
nimt nie bierze pod uwagę tego ze np użytkując a3/b4 mamy więcej popiołów przez to należy zwrócić szczególna uwagę na odpowietrzanie układu korbowego czy aby tam nie robi się glut.
w tsi odma jest z tego co kojarzę w bloku wiec jak zrobi się glut to sorry.
dlatego koncern brew wszelkim teoriom spiskowym zaleca mid SAPS (czytaj 504.00) żeby nie wytwarzać dodatkowych depozytów zywicznowęglowych
Mobil1 FS to już średniak - więc wybrałbym......Shella 0w40, bo też oparty na GTL, zbliżone parametry i skład, tańszy, tak samo jak M1 FS jest prawie w30 więc nie widze sensu przepłacać, Półka wyżej w 0w40 Amsoil AZF, Neste, Ravenol SSL, Eurol, LM/Meguin - wszystkie na bazach PAO+ewentualnie Estry.
pedros
Jak wiemy, to ten koncern również zaleca tylko olej Castrol w dodatku co 30tys... toż to rozbój w biały dzień
Przeciez nie mogą się mylić
Juz nie ma obligatoryjnego mariazu z C
choc i tak C w DE jest inne niż na wschód od od Odry. Ja mam uraz do takiej polityki produkcji oleju i jak z reszta WSZYSCY tutaj uważamy ze za pieniądze potencjalnie przeznaczone na C. Można nabyć ZDECYDOWANIE lepsze produkty i jeszcze na browar zostanie.
30kkm autostrada 140 km h Ok No problem
gorzej jak diesel zrzuci paliwo przy wypalaniu DPF....
... jak nie ma jak jest (każdy salon ASO ma indywidualne umowy) ... na każdej fakturze ze Skody oraz VW w ASO Z-G (ostatnią mam z wczoraj) mam na dole wydrukowane dużymi literami że Skoda zaleca/poleca oleje firmy Castrol... czyli Castrol jest "debeściak" i do tego wytrzymuje te 30 tys km, bo wiadomo "Fluid Strength Technology™ z wytrzymałością tytanu" swoje robi...
Nie wiem czy słyszeliście/czytaliście o przypadku w ASO Kiaa - właściciel zalał w aucie na gwarancji w ASO Kiaa (za ich zgodą) olej który nie spełniał specyfikacji/wymogów Kiaa...przy kolejnej wizycie ale w innym ASO Kiaa serwis stwierdził, że jest to niedopuszczalne, poszło pismo do Kiaa Polska i właściciel stracił gwarancję ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO
W przypadku tego klienta Kia, jak mówisz że olej nie był zgodny ze specyfikacją to się serwisowi nie dziwie. Bo przecież to jest tak gdybym chciał wlać do PD olej nie PD czyli np z normą 502.00 w samochodzie który jest na gwarancji..
Z tym odbieraniem gwarancji to nie jest tak prosto. Raczej nie mogli mu zabrać gwarancji na całe auto tylko go poinformowali, że w razie wystąpienia usterki silnika odmówią naprawy gwarancyjnej. Ale w przypadku umów gwarancyjnych mogą być różne dziwne zapisy więc tego nie wykluczam. Na okres 2 lat przysługuje roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową i w tym wypadku serwis/producent powinien wykazać związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy zastosowaniem oleju nie spełniającego normy producenta a usterka bo np. jaki to ma wpływ na działanie wycieraczek albo radia? A nawet usterkę wtryskiwacza czy sondy lambda?
Z tego co wiem to właściciel przyjechał z olejem o nieodpowiednim SAE ... olej wlewał w ASO które "nie widziało problemu" ...natomiast przy kolejnej wymianie pojechał do innego ASO i te zwróciło uwagę, że olej wcześniej zalany posiadał nie odpowiednie SAE, poszło pismo do Kiaa Polska i klient stracił gwarancję - gwarancję na silnik oczywiście.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Z tego co wiem to właściciel przyjechał z olejem o nieodpowiednim SAE ... olej wlewał w ASO które "nie widziało problemu" ...natomiast przy kolejnej wymianie pojechał do innego ASO i te zwróciło uwagę, że olej wcześniej zalany posiadał nie odpowiednie SAE, poszło pismo do Kiaa Polska i klient stracił gwarancję - gwarancję na silnik oczywiście.
To, że aso nie widziało problemu, nie świadczy jeszcze o tym, że klient robił dobrze, bo aso to jedynie usługodawca. Gdyby coś się stało z silnikiem na gwarancji gwarant (importer) zaczął by badać sprawę i tak klient straciłby możliwość bezpłatnej naprawy, a aso pewnie by się wypięło, no chyba że klient ma to na piśmie że to co przywoził wg aso było ok, ale wątpię. Najważniejsza jest książka gwarancyjna i instrukcja bo w niej gwarant określa jakie parametry / normy ma spełniać olej. Jestem ciekaw jaka to była lepkość , bo oile pamiętam w KIA jest norma A5/B5 a lepkości jest kilka ale dokładnie nie pamiętam.
toomasz, w grupie VW liczy się spełnianie normy a lepkości do wyboru masz kilka, wystarczy spojrzeć do książki albo na etkę.
Przy VW-Skodzie trzymamy się specyfikacji oleju, którą narzuca producent samochodu, to jest wyznacznik przy doborze oleju.
cytrynowiec - wszystko OK ale już pierwsze ASO powinno odmówić zalania oleju który nie posiadał specyfikacji/nie spełniał SAE określonych przez Kiaa...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
[QUOTE=cytrynowiec;n2494019] Najważniejsza jest książka gwarancyjna i instrukcja bo w niej gwarant określa jakie parametry / normy ma spełniać olej. toomasz i na tym należny zakończyć ten temat.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO , oczywiście że powinien, ale.....imho nie zwalnia to jednak z odpowiedzialności klienta, który jest właścielem auta, a nie stosuje się do warunków gwarancji. Tak jak pisałem aso to usługodawca z koncesją na wykonywanie przeglądów/napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych, ale to nie on udziela gwarancji.
Wiecie co.. nie żal mi takich ludzi, co chytrzą 50 czy 100zł raz w roku na olej, żeby auto z kilkadziesiąt tysięcy pln dobrze chodziło i zgodnie z zaleceniami producenta lać to co trzeba.
Te tematy o olejach mają juz tyle stron konkretnych informacji co zalać, że tylko ignoranci mogą pytać czy zalać 10W40 czy 15W40/ 5W30 bo w intrnecie wyczytali że szkoda przepłacać za np 0W.. bo ich motor się rozleci/rozszczelni
Odnośnie KIA to z tego co pamiętam to w 1.6 GDI jest zalecany olej o lepkości 5W30 oraz spełniający A5/B5 z adnotacją, ze jeżeli niedostępny to dopuszcza się A3/B3, A4/B4. Czyli na dobra sprawę większość olejów 5W30 się nada. Teść za to jak był na przeglądzie (1.6 GDI) to sprawdzili tylko czy jest norma C.
Dodajmy do tego płukankę i mityczne przejście z minerala na syntetyka
No to jest najlepsze, jak w Polonezie 1.6 GSi przechodziłem z minerała na "syntetyka" Lotosa (po zakupie), to miał wyrzygać tłoki i sikać olejem przez wszystkie otwory.
Trzeci rok już jeżdżę na syntetyku i bierze mi oleju niecałe 0,5 l na 10000 km.
Witam Wszystkich
Pytanie o Motula 8100 X-MAX'a OW40.
Dużo osób poleca go - muszę pierwszy raz wymienić olej w 1.4 TSI 150 KM.
Chodzi mi o normy - zalecają 504.00 i 507.00 a ten Motul ma 502.00 i 505.00.
Możecie napisać co o tym sądzicie ?
Komentarz