Panowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
A co to za ośrodek badawczy wykonywał te testy? Tak na szybko to kilka rzeczy mi tu mocno nie pasuje w tym zestawieniu.Zamieszczone przez roob Zobacz wpisPanowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
Komentarz
-
-
Hehe, jest taki kanał na YT Piotr Tester, człowiek chyba powiązany z jedną z firm zajmującą się dystrybucją oliw (nie wiem czy mogę podać jej nazwę). Robi takie różne testy, wyglądają dość sensownie. A wracając do mojego pytania, czy coś moglibyście od Siebie polecić?Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
A co to za ośrodek badawczy wykonywał te testy? Tak na szybko to kilka rzeczy mi tu mocno nie pasuje w tym zestawieniu.
Komentarz
-
-
Wysyłałem mu nawet kilka olejów do testów ale te metody trudno uznać za naukowe (Piotr o tym wie) i pomimo, że mocno się stara (podgrzewanie oleju) to odtworzenie warunków panujących w silniku jest w takim teście niemożliwe dlatego uzyskane wyniki należy traktować z dużą rezerwą. Ja teraz zalewam do 2.0T by Renault Neste City Pro 0W40 i doprawiam Archoilem AR9200V2. Bardziej na bogato (albo bez Archoila) można Penrite 10tenths Premium 0W40 czy pewnie też polecanego tu Ravenola (choć Neste + AR9200V2 pod względem smarowania i ochrony bije na głowę te 2 oleje bez dodatku). Na sezon zimowy moim zdaniem 0W40 jest właściwą lepkością choć oczywiście 5W40 też będzie ok. Na lato można też 5W50. O turbinę bym się nie martwił bo przy 0W smarowanie turbiny będzie szybsze i lepsze w niższych temperaturach (lepsza lepkość w niskich temperaturach i pomp owalność).Zamieszczone przez roob Zobacz wpis
Hehe, jest taki kanał na YT Piotr Tester, człowiek chyba powiązany z jedną z firm zajmującą się dystrybucją oliw (nie wiem czy mogę podać jej nazwę). Robi takie różne testy, wyglądają dość sensownie. A wracając do mojego pytania, czy coś moglibyście od Siebie polecić?
Komentarz
-
-
Ja właśnie rozmyślałem nad taka opcja Neste 0w40+Ar9100 ale ktoś mi tu doradził że lepszym będzie jednak Ravenol SSL 0w40. Sprzedałem zatem Neste i zamierzam kupić Ravenol. No chyba że jest jakaś lepsza alternatywa w podobnej cenie.???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Wszystko fajnie , tylko troszkę budżet nie ten. Tak jak pisałem chciałbym się zmieścić w 200zł/5l a sam ar9200 to grubo ponad stówka. Olej wymieniam co 10 max 12 kkm plus co druga wymiana płukanka. Myślę że jak na wiek i zaawansowanie konstrukcji mojego auta troszkę przesadą było by wkładanie 600zł w sam olej rocznie. Tak więc biorąc pod uwagę sam olej do tej pory najwięcej przemawia za ravenolem ssl. Czy może coś jeszcze w tej cenie ?Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis... Ja teraz zalewam do 2.0T by Renault Neste City Pro 0W40 i doprawiam Archoilem AR9200V2. Bardziej na bogato (albo bez Archoila) można Penrite 10tenths Premium 0W40 czy pewnie też polecanego tu Ravenola (choć Neste + AR9200V2 pod względem smarowania i ochrony bije na głowę te 2 oleje bez dodatku).
Komentarz
-
-
strazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważasz
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Owszem sprzedałem Neste ale Ravenolu jeszcze nie kupiłem. Wymianę oleju mam dopiero w marcu więc jest czas.Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisstrazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważasz
Może i faktycznie nie zrobiłem dobrze ale chyba chciałem spróbować czegoś innego. Troche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu... :-( Jak już sprzedalem Neste to pewnie już nie wrócę do niego. Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
pisałem o tym na starym forum (kumpel miał te przypadki w Citroenie Picassa 1,6 -wywaliliśmy ten olej i dałem mu baniak "innego" i cuda Panie cuda - kontrolka NIGDY się już nie zapalił (jak ktoś chętny niech sobie poszuka stare wątki).... większość już zapomniała. Tak samo jak pisałem, że Ravenol SSO 0W30 kończył się przy 8-10 tys km- zawory w benzyniaku przy redukcji i przy wysokich obrotach mi grały jak w dieslu ...ale Panie ja się tam nie znamZamieszczone przez strazakp Zobacz wpisTroche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu...
to to,ja rozumiem...Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpischyba chciałem spróbować czegoś innego.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Żeby stosować olej z dodatkiem trzeba wiedzieć jaki ten dodatek ma skład i co daje. O ile jestem w stanie zrozumieć że do "cienkiego" poziomu ZDDP dodaje np. AR9100 , to nie rozumiem po co to robić gdy mamy napakowany dodatkami olej? Jest masa takich olejów, które same spokojnie sobie dadzą radę i czy to benzyna, czy benzyna z LPG..., przecież jest ich masa, Shell, Mobil, Fuchs, Amsoil, LM a z klasy ekonomicznej ale wcale nie jakoś gorszej Eurol, Specol.
Co do rzeczonego Ravenol SSL i ewentualnej jego winy, to jestem daleki po jednym i indywidualnym przypadku, że ten olej to lipa i koniec...że Ravenol to dno...a nie np. wina złego dobrania oleju, bo np. ma świetne flow, ale silnik nie potrafił z tego wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i kiszka...konkrety by się przydały bo tak, to trochę strachy na lachy...na drugim końcu są przecież zadowoleni userzy Ravenola...a gonili Neste jako lipę...więc
Komentarz
-
-
...więc pora na browara i spanie
... o przypadku Ravenola pisałem już dawno (olej był do bobrze dobrany) dziwne,że przy jednym 0W40 ciśnienie oleju świrowało a po zmianie na inny było ZAWSZE OK..."przypadek"...
)
cytrynowiec jak już zapewne zauważyłeś mało co piszę...poczytam, przemilczę - po co sobie podnosić ciśnienie "pierdołami" i udowadniać "która racja jest mojsza" ja już przerobiłem tyle olejów, że mam swoje zdanie - swoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą, czyżby trzeba było wypchać starsze zapasy
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Loozik
w tym aucie mało zmieniam marki, ale zdarzały się przecież eksperymenta
Olejowo póki co nic nie zmieniam...bo nie widzę nic ciekawego a lepkości nie chcę zmieniać. Wszystko co nowego widze w 0w30 jest parametrami i składem albo równe...albo dużo droższe od efesa, Motul, Millers, Ravenol...odlecieli z tymi cenami
Po za tym u mnie świetnie się sprawdza. A co do Twojej powściągliwości...to przydałoby się popisać w troszkę większym gronie...jakby to ująć ........bardziej merytorycznie
Komentarz
-
-
z Millersem było coś nie tak ? (rozumiem, że to był 0W40 ?) - dziś zlałem Ravenola VST 5W40 i wlałem "opcję zimową" czyli Meguina 0W40 + AR9100 (bo jeszcze miałem porcję do wykorzystania). Ravenol (też był z AR9100) z grubsza ok, im dłużej siedział w silniku tym było lepiejZamieszczone przez strazakp Zobacz wpis... Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...
tzn ciszej, równiej itd. jedyny minus to to, że brał go dość sporo - jak na mój gust zbyt wiele. Na Meguinie od razu czuć lepsze "flow"
zobaczymy co będzie dalej ... ciśnienie trzyma
Ravenol trochę przegina z żonglowaniem kartami, ciągle coś się zmienia, raz na + raz na - , tak, jakby nie mogli się na coś konkretnego zdecydować. Miałem VST z 2016, teraz jest papierowo lepiej (molibden + sporo boru, zdecydowanie lepszy NOACK i CCS), za chwilę pewnie znowu coś pozmieniają ...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
jakieś konkretniejsze info...?Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisswoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą
Komentarz
-
-
koka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40
W VST piszesz o tej najnowszej VOA? http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...e-ot-12092017/
Komentarz
-
-
tak - nowy :Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpiskoka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40
W VST piszesz o tej najnowszej VOA? http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...e-ot-12092017/
a ja miałem to :
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Koka, tak Millers był 0w40. Nic z nim nie było nie tak. Był może trochę drogi i przeszedłem na Fuchsa. Chciałem coś zmienić, praktyczne to co roku zalewam innej marki ale ciągle 0w40 i 229,5strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Bizol tylko niby syntetyczny , pozatym piszą że bazy syntetyczne 3,4,5 a ile czego nie wiadomo. Jak zrobią lepszą cenę niż SCT to potestuje.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
bierz tego z "najnowszego rozdania" - z CCS 4200 i 7,4 NOACKZamieszczone przez bo86bo Zobacz wpisJa miałem ten i też mi brało ale chyba to wina mojej nogi i zajechanego sprzęgła, które zostalo wymienione... teraz olej trzyma ten sam poziom dłuższy czas. Chyba zdecyduje się zalać się go jeszcze raz i zobaczę,
powinno go mniej ubywać ...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Nie tylko Specol bo zapomniano o Orlenie - baza GTL choć było podejrzenie że PAO - ale raczej nie...i teraz tak, pakiet ZDDP można powiedzieć że standard choć ogólnie nie wysoki z lekką domieszką boru, nie za ciekawa temp. płynięcia (ale jakie my mamy teraz zimy?
) rekompensuje za to - niezły CCS / Noack ale jest też trochę niższy TBN, za to dość wysoka temp. zapłonu 233. Jak za te pieniądze naprawdę ciekawa oliwa, doprawić go AR9100 i jest bardzo fajnie. Tylko nie wiem, czy jeszcze dostępny w zakupie? 
strazakp pamiętaj że masz CAXA - ode mnie oprócz Ravenola dorzucam Shell / Eurol i powyższy Orlen z aerem jeżeli ma być ekonomicznie.
koka bo86bo tak myślę - nie zmieniać i zostać z VST
dla 1.8T.
Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Pany a czemu mi często grają popychacze przy rozruchu w 1,2 TSI? Mam zalany właśnie tak szeroko polecany Neste CP i bardzo często przez 2, maksymalnie 3 sekundy słychać takie stukania podczas rozruchów. Wcześniej na olejach 5W30 tego nie zauważałem tak bardzo? Czy ten olej (Neste) aby na pewno nie robi krzywdy silnikowi?
Komentarz
-
Komentarz