Panowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez roob Zobacz wpisPanowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
A co to za ośrodek badawczy wykonywał te testy? Tak na szybko to kilka rzeczy mi tu mocno nie pasuje w tym zestawieniu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez roob Zobacz wpis
Hehe, jest taki kanał na YT Piotr Tester, człowiek chyba powiązany z jedną z firm zajmującą się dystrybucją oliw (nie wiem czy mogę podać jej nazwę). Robi takie różne testy, wyglądają dość sensownie. A wracając do mojego pytania, czy coś moglibyście od Siebie polecić?
Komentarz
-
-
Ja właśnie rozmyślałem nad taka opcja Neste 0w40+Ar9100 ale ktoś mi tu doradził że lepszym będzie jednak Ravenol SSL 0w40. Sprzedałem zatem Neste i zamierzam kupić Ravenol. No chyba że jest jakaś lepsza alternatywa w podobnej cenie.???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis... Ja teraz zalewam do 2.0T by Renault Neste City Pro 0W40 i doprawiam Archoilem AR9200V2. Bardziej na bogato (albo bez Archoila) można Penrite 10tenths Premium 0W40 czy pewnie też polecanego tu Ravenola (choć Neste + AR9200V2 pod względem smarowania i ochrony bije na głowę te 2 oleje bez dodatku).
Komentarz
-
-
strazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważaszPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisstrazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważasz
Może i faktycznie nie zrobiłem dobrze ale chyba chciałem spróbować czegoś innego. Troche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu... :-( Jak już sprzedalem Neste to pewnie już nie wrócę do niego. Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpisTroche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu...
Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpischyba chciałem spróbować czegoś innego.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Żeby stosować olej z dodatkiem trzeba wiedzieć jaki ten dodatek ma skład i co daje. O ile jestem w stanie zrozumieć że do "cienkiego" poziomu ZDDP dodaje np. AR9100 , to nie rozumiem po co to robić gdy mamy napakowany dodatkami olej? Jest masa takich olejów, które same spokojnie sobie dadzą radę i czy to benzyna, czy benzyna z LPG..., przecież jest ich masa, Shell, Mobil, Fuchs, Amsoil, LM a z klasy ekonomicznej ale wcale nie jakoś gorszej Eurol, Specol.
Co do rzeczonego Ravenol SSL i ewentualnej jego winy, to jestem daleki po jednym i indywidualnym przypadku, że ten olej to lipa i koniec...że Ravenol to dno...a nie np. wina złego dobrania oleju, bo np. ma świetne flow, ale silnik nie potrafił z tego wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i kiszka...konkrety by się przydały bo tak, to trochę strachy na lachy...na drugim końcu są przecież zadowoleni userzy Ravenola...a gonili Neste jako lipę...więc
Komentarz
-
-
...więc pora na browara i spanie ... o przypadku Ravenola pisałem już dawno (olej był do bobrze dobrany) dziwne,że przy jednym 0W40 ciśnienie oleju świrowało a po zmianie na inny było ZAWSZE OK..."przypadek"...)
cytrynowiec jak już zapewne zauważyłeś mało co piszę...poczytam, przemilczę - po co sobie podnosić ciśnienie "pierdołami" i udowadniać "która racja jest mojsza" ja już przerobiłem tyle olejów, że mam swoje zdanie - swoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą, czyżby trzeba było wypchać starsze zapasyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Loozik w tym aucie mało zmieniam marki, ale zdarzały się przecież eksperymenta Olejowo póki co nic nie zmieniam...bo nie widzę nic ciekawego a lepkości nie chcę zmieniać. Wszystko co nowego widze w 0w30 jest parametrami i składem albo równe...albo dużo droższe od efesa, Motul, Millers, Ravenol...odlecieli z tymi cenami Po za tym u mnie świetnie się sprawdza. A co do Twojej powściągliwości...to przydałoby się popisać w troszkę większym gronie...jakby to ująć ........bardziej merytorycznie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis... Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisswoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą
Komentarz
-
-
koka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40 W VST piszesz o tej najnowszej VOA? http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...e-ot-12092017/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpiskoka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40 W VST piszesz o tej najnowszej VOA? http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...e-ot-12092017/
a ja miałem to :
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Koka, tak Millers był 0w40. Nic z nim nie było nie tak. Był może trochę drogi i przeszedłem na Fuchsa. Chciałem coś zmienić, praktyczne to co roku zalewam innej marki ale ciągle 0w40 i 229,5strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Bizol tylko niby syntetyczny , pozatym piszą że bazy syntetyczne 3,4,5 a ile czego nie wiadomo. Jak zrobią lepszą cenę niż SCT to potestuje.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpisJa miałem ten i też mi brało ale chyba to wina mojej nogi i zajechanego sprzęgła, które zostalo wymienione... teraz olej trzyma ten sam poziom dłuższy czas. Chyba zdecyduje się zalać się go jeszcze raz i zobaczę,
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Nie tylko Specol bo zapomniano o Orlenie - baza GTL choć było podejrzenie że PAO - ale raczej nie...i teraz tak, pakiet ZDDP można powiedzieć że standard choć ogólnie nie wysoki z lekką domieszką boru, nie za ciekawa temp. płynięcia (ale jakie my mamy teraz zimy? ) rekompensuje za to - niezły CCS / Noack ale jest też trochę niższy TBN, za to dość wysoka temp. zapłonu 233. Jak za te pieniądze naprawdę ciekawa oliwa, doprawić go AR9100 i jest bardzo fajnie. Tylko nie wiem, czy jeszcze dostępny w zakupie?
strazakp pamiętaj że masz CAXA - ode mnie oprócz Ravenola dorzucam Shell / Eurol i powyższy Orlen z aerem jeżeli ma być ekonomicznie.
koka bo86bo tak myślę - nie zmieniać i zostać z VST dla 1.8T.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Pany a czemu mi często grają popychacze przy rozruchu w 1,2 TSI? Mam zalany właśnie tak szeroko polecany Neste CP i bardzo często przez 2, maksymalnie 3 sekundy słychać takie stukania podczas rozruchów. Wcześniej na olejach 5W30 tego nie zauważałem tak bardzo? Czy ten olej (Neste) aby na pewno nie robi krzywdy silnikowi?
Komentarz
-
Komentarz