z karta czy badaniem laboratoryjnym bedziesz polemizował takstami " nie ma Pao bo mowie ze nie ma "
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNie piszcie bajek. Jakoby Castrol produkował jakiś olej silnikowy na bazie PAO. Bo jeszcze ktoś w to uwierzy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJuż pisałem kiedyś że Castrol (a raczej BP) w niektórych seriach robi niezłe oleje. Seria Edge - 0w40/0w30 a ostatnio 0w20 IV FE do normy 508/509 są godne uwagi. Problemy są dwa - podrabianie na masową skalę oraz różnicowanie jakości - może tylko tyle a może aż tyle.
a tu póki co ostatnia analiza Castrola 0w40 https://oil-club.de/index.php?thread...ium-fst-0w-40/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNoo.. panowie, nie radźcie innym tego co Wam nie miłe.
Tylko sami kupcie, zalejcie, pojeździjcie kilka wymian, zbadajcie i wtedy będziemy dyskutawać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJak na razie to tak ze dwa może trzy, ale ogólnie mówię do tych wszystkich chwalących w/w markę, nie krępować się
Oleje przekładniowe jeszcze maja jakaś wartość rynkowa natomiast reszta to niestety wiemy co tej marce dolega.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Samochodzik jak w profilu, rocznik 2005. Kupiony ze stanem licznika 69300 pod koniec kwietnia 2017, obecnie niecałe 78k. CEPiK czy kartki pod maską na to wskazują. Czy to prawdziwy przebieg, możliwe. Kupiony na licytacji komorniczej Zapewne równie bezpiecznie można założyć 1 z przodu Albo w międzyczasie silnik był zmieniany, nie wiem gdyż właściciel nie udzielił żadnych informacji komornikowi. W samochodzie zainstalowane egzotyczne LPG marki Tartarini
Z kartek wynika, że samochód zalewany od wieków 10W40 różnych producentów. Zastanawiam się czy przy takim wieku samochodu i nie do końca potwierdzonym przebiegu warto zmieniać olej na coś mniej lepkiego, bardziej dostosowanego do LPG? Obecnie to Castrol 10W40. Mechanik wiadomo radzi nie ruszać. Poradzicie, polecicie coś?
10W40.jpg
Komentarz
-
-
MINIAK - uciekaj z tego 10W40 ...sprawdź stan silnika jak nic się nie dzieje to minimum 5W/40 lub 5w50-Neste Oil ...optymalnie 0W40- wg uznania.
Masz na kartkach kontakt do zakładu...może warto podjechać się i popytać skąd w takim "nowym" silniku znalazł się glut 10W40...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisDo zakładu dzwoniłem wcześniej i Pan nie był w stanie mi powiedzieć dlaczego taki olej. Taki był lany wcześniej
Pytanie co rozumiesz przez sprawdzenie stanu silnika? Może ktoś zna jakiś namiar w Krakowie, gdzie mógłbym się udać celem sprawdzenia tego.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Przy ujemnych temperaturach i przyspieszaniu dość mocno słyszę silnik - jak złapie trochę temperatury to problem znika. Być może olej już przepracowany, bo głównie miasto, a ponad 10k już jest ukręcone. Wymieniam olej obecnie w okolicach kwietnia, bo tak kupiłem samochód i tak też wymieniłem olej. Zastanawiam się jednak nad wcześniejszą zmianą, bo może to sprawi, że nie będzie słychać tak silnika, a pozatym i tak chce przyspieszyć wymianę, żeby kolejna oliwa wpadła w okolicach listopada-grudnia. Chcę by świeży olej był na zimę a nie lato jak obecnie.
Do tej pory lałem M1 NL 0w40, ale zmienili go na FS i niby jest gorzej jeśli chodzi o skład. Jeżdżę na LPG więc wybór padł na M1 ze względu na TBN.
Teraz chcę wymienić olej na dniach - myślę o Ravenolu SSL 0w40, M1 FS 0w40, ewentualnie Ravenol VST 5w40, bądź jakiś SPECOL?
Zasugerujecie coś, bo chcę jak najszybciej zamówić i zmienić olej, dlatego nie ma za bardzo czasu na dylematy?
PS. mam zapocenia z uszczelnienia rozrządu - przy wymianie nie było założonych nowych i mój mechanik twierdzi, że to dopiero można ogarnąć przy kolejnej wymianie rozrządu, a teraz nie ma sensu ruszać. Drugie zapocenie jest na dole silnika, ale nie znam fachowej nazwy tego "miejsca", w każdym razie też uszczelnienie puszcza i będę się temu musiał przyjrzeć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naver Zobacz wpisPS. gdzie się podział przycisk edycji postu, bo nie mogę go zlokalizować?
Ten ravenol 0w40 mam zalany od 5 tys. km i bardzo pozytywne odczucia... Temperatura oleju w czasie jazdy w 1.8 tsi stosunkowo duża jest, to na tym oleju o kilka stopni niższa w tych samych warunkach u mnie od porównywanych liqui moly 0w40, czy motul 0w40.
Komentarz
-
-
Hej, kupiłem Octavie 2011 r. 1.6 BSE. Silnik był zalany dla mnie nie znanym XADO Atomic 5W40 Infinity Drive i tutaj pojawia się jeszcze problem bo na rachunku widnieje, że zakupił 5w40 SM/CF 5L (4+1) a w bagażniku 1L dolewkowy ale SL/CF. Czy to duża różnica? Jaki powinien być poprawny API, bo chciałbym kupić 1L a nie wiem jaki. (Może być tak, że w silnik poszedł SM/CF, a na dolewke 1L przypadkiem z półki zdjęty został SL/CF). Ostatnie pytanie czy jest to w miarę dobry olej do LPG? Widziałem, że TBN 9,8. Czy lepiej jakiś LM?
Komentarz
-
-
smajler - dobry olej, API SL/CF a SM/CF nie ma w Twoim silniku praktycznie żadnego znaczenia.
SL – Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
SM – nowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Do 1,6 BSE spokojnie możesz lać SL oczywiście teoretycznie "lepiej" SM bo: zapewnienia ulepszoną ochrony tłoka w wysokich temperaturach, spełnia bardziej rygorystyczną kontrolę osadów i jest bardziej kompatybilny z uszczelkami i układem kontroli emisji spalin itd...ble ble ble... Osobiście ja bym nie przepłacał ale kto bogatemu zabroniPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisDo 1,6 BSE spokojnie możesz lać SL oczywiście teoretycznie "lepiej" SM bo: zapewnienia ulepszoną ochrony tłoka w wysokich temperaturach, spełnia bardziej rygorystyczną kontrolę osadów i jest bardziej kompatybilny z uszczelkami i układem kontroli emisji spalin itd...ble ble ble... Osobiście ja bym nie przepłacał ale kto bogatemu zabroni
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez smajler Zobacz wpisMotul Xcess 5W40
Tłumaczono mi że ma wskaźnik TMBN dobry przy LPG
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpisMożesz lać ten.
Tłumaczono mi że ma wskaźnik TMBN dobry przy LPG
Komentarz
-
Komentarz