Specol ma nową stronę internetową. W opisach produktów też pozmieniali. 0W40 ma wyraźnie napisane, że spełnia A3/B4.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisJak możecie znaleźc dwie strony wcześniej (578 J) poprzedni właściciel długo lał 10W40, obecnie jest to Castrol 10W40 i nie wiem jak silnik jest zatkany, a przez wykrycie pekniętej rurki odmy ciężko mi ocenić ile wziął, a ile wypluł J (wymiana w ten weekend, bo na razie pogoda nie zachęca) . Opracowałem taki plan zmiany na olej syntetyczny i prosiłbym o opinie czy to dobry pomysł
Zwykła płukanka (LM czy tam Shell), zalanie jakimś tanim olejem,np. Lotos 5W40/ Specol 5W40, dolanie AR2300, obserwacja czy bierze i ile, po 4-5k płukanka, zmiana na docelowy (np. Meguin 5W40).
Brzmi jak fanaberia? Przebieg niby nie jest duży, ale zalewany glutem J Może też wystarczy tylko zwykła płukanka + docelowy olej?.
Najwiecej dodatków ma bo musi mieć olej mineralny ale jest podatny na przesmażenie o lakowanie - ale to tez zależy od ropy z której jest tworzony
Mniej ale nadal dużo dodatków ma półsyntetyczny olej i to jest najlepszy wybór ekonomiczny
- jeśli płuczemy silnik
- jeśli mamy zamiar jeździć na mineralnym bo półsyntetyczny jest lepszy (przeważnie)
o syntetykach nie pisze bo setki stron jest o tym ale one maja najmniej dodatków No nie musza
do czego zmierzam - najlepszy do przepłukiwania jest półsyntetyczny a jeśli ktoś często wymienia to ma czysto
Żeby wbić kij w mrowisko to 90 % tzw syntetyków na naszym rynku to polsyntetyki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Tak na marginesie oleje składają się z bazy i dodatków (tak odkryłem Amerykę)
Najwiecej dodatków ma bo musi mieć olej mineralny ale jest podatny na przesmażenie o lakowanie - ale to tez zależy od ropy z której jest tworzony
Mniej ale nadal dużo dodatków ma półsyntetyczny olej i to jest najlepszy wybór ekonomiczny
- jeśli płuczemy silnik
- jeśli mamy zamiar jeździć na mineralnym bo półsyntetyczny jest lepszy (przeważnie)
o syntetykach nie pisze bo setki stron jest o tym ale one maja najmniej dodatków No nie musza
do czego zmierzam - najlepszy do przepłukiwania jest półsyntetyczny a jeśli ktoś często wymienia to ma czysto
Żeby wbić kij w mrowisko to 90 % tzw syntetyków na naszym rynku to polsyntetyki
W takim razie myślę, że najrozsądniej będzie zalać zwykłą płukankę, zmienić olej na wspomiany tutaj powyżej Lotos 5W40 w promocji plus dodatek (CeraTec lub Ceramizer) i sprawdzać jak wygląda kwestia spalania oleju i wtedy pomyślec o zmianie na coś lepszego. Nieuważasz?Ostatnio edytowany przez MINIAK; 43549.
Komentarz
-
-
Archoil 9200 to na dłuższe dystanse i przy czystym silniku. Na krótkie jazdy Lotos 5w40 spokojnie wystarczy, a w tej cenie co k-pax znalazł - rewelacja - który to market?
Specol w końcu się postarał - fajna strona w końcu porządek i mapka i dystrybutorzy.Fajnie to wygląda.
Z dodatków Archoil 9100 będzie trzymał czystość w silniku a na początku ładnie doczyści silnik razem z olejem.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisk-pax znalazł - rewelacja - który to market?k-pax
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisArchoil 9200 to na dłuższe dystanse i przy czystym silniku. Na krótkie jazdy Lotos 5w40 spokojnie wystarczy, a w tej cenie co k-pax znalazł - rewelacja - który to market?
Specol w końcu się postarał - fajna strona w końcu porządek i mapka i dystrybutorzy.Fajnie to wygląda.
Z dodatków Archoil 9100 będzie trzymał czystość w silniku a na początku ładnie doczyści silnik razem z olejem.Ostatnio edytowany przez MINIAK; 43549.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez k-pax Zobacz wpis
Carrefour
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisCzyli proponujesz wypłukać i do tego Lotos + AR9100? Pytanie po jakim czasie powtórzyć wymianę? 5-6k km? Rocznie robię około 10-12k. Zastanawiam się czy potem lepsze 10k na Meguinie czy np. 5-6k na takim Lotosie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisZastanawiam się czy potem lepsze 10k na Meguinie czy np. 5-6k na takim Lotosie?
Lepiej co 5tys mieć dobry świeży olej za 49zł czy co 15tys dobry olej za 150zł?
Wybór jest prosty jak się ma auto od nowości gorzej jak się kupi z silnikiem zalewanym mineralnym olejem przez wiele lat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisO to jest pytanie?
Lepiej co 5tys mieć dobry świeży olej za 49zł czy co 15tys dobry olej za 150zł?
Wybór jest prosty jak się ma auto od nowości gorzej jak się kupi z silnikiem zalewanym mineralnym olejem przez wiele lat.
jakie są funkcje oleju a konkretnie jakie olej ma zdolności neutralizacji kwaśnych wyziewów (tutaj parametr TBN jedt istotny) oraz funkcje kumulacji i dyspergowania produktów spalania albo produktów które TBN zadrapał z zapuszczonej powierzchni.
kolejna w sumie najważniejsza rzecz to charakter interwałów czy to jest kilka zimnych startów dziennie w zimnej porze czy regularne długie trasy z dobrze dogrzanym silnikiem.
Moim zdaniem i to jest uniwersalna zasada niezależnie od paliwa jakie zasila nasze auta można przyjąć kryterium ilości wypalonego paliwa którego dopiero pochodną jest interwał wyrażony w km.
Jak ja zrobiłbym mając używane auto i poprzedniego właściciela czytelnika niemieckiej prasy motoryzacyjnej i wyznawcę kastroła
1. Pierwsza wymiana oleju z dobra mocna płukanka
2. Zalanie taniego i dobrego oleju klasy Lotos w promo
3. Obserwacja jak przebiega ciemnienie próbki oleju(użytkownicy diesla tutaj maja bekę) - jak jest jasna frakcja na pergaminie i ciemne obszary to czekamy aż będzie jednorodnie ciemno i wymieniamy olej z filtrem oleju a zmianę poprzedzamy płukanką (przeważnie następuje to przy magicznych 5 kkm)
Jesli jest szlam jak już koledzy wyżej zauważyli to płukanka i wymiana. Ważne żeby nauczyć się rozróżniać olej naturalnie ciemniejący pod wpływem temperatury i czasu od oleju który zdyspergowal zaniedbania olejowe.
Przy jedzie typowo miejskiej mógłbym odpowiedzieć ze lepiej 3x50 niż 1x150 bo zdolności akumulacji i neutralizacji te oleje maja podobne bo to nie jest wprost zależne od zastosowanej bazy olejowej.
Naruralnie pisze o silnikach które nie potrzebują wyrafinowanego czynnika smarnego jak nasze 1,6 i wyznaje zasadę ze niezależnie jaki silnik -zasługuje on na dobre traktowanie olejowe
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Witam
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJa zalewam 0W-40 do silnika 1.4+lpg który ma 280tys
Zamówiłem:
RAVENOL Super Synthetik SSL SAE 0W40
Dzięki Wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisW takim razie dzisiaj zakupie 2 banieczki oleju. Ciekawe czy trafi mi się z równie dobrą datą produkcji, bo przy takiej cenie wygląda to na pozbywanie się starych zapasów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisDwie banieczki kupione w Carrefour Czyżyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisTeż w takiej cenie?
Płukanka Liqui Moly czy jakąś inną polecacie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpisdaty 30.03.2017 oraz 30.05.2017
Przy okazji było sprawdzić cenę LM 2662 czasami w marketach się pojawiają...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisLM 2662
Komentarz
-
-
Koledzy a co powiecie na taki olej slyszeliscie wogole o takim? niby spelnia swasnosci vw ale czy to mozna wlac??
GULF FORMULA G 5W40 A3/B4 VW 502.00/505.00 7L
moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
-
Tak się zapytam w temacie olejów.
Naturalne jest, że z biegłem czasu i kilometrów olej traci swoje właściwości - ale jakieś tam właściwości mu pozostają. Pytanie: czy taki zużyty w jakimś stopniu olej ma wciąż właściwości, które przez producenta samochodu są uznawane za wystarczające, czy też właściwości te znacząco odbiegają od właściwych i przez tego producenta wymaganych?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danielosy Zobacz wpisKoledzy a co powiecie na taki olej slyszeliscie wogole o takim? niby spelnia swasnosci vw ale czy to mozna wlac??
GULF FORMULA G 5W40 A3/B4 VW 502.00/505.00 7L
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisTak się zapytam w temacie olejów.
Naturalne jest, że z biegłem czasu i kilometrów olej traci swoje właściwości - ale jakieś tam właściwości mu pozostają. Pytanie: czy taki zużyty w jakimś stopniu olej ma wciąż właściwości, które przez producenta samochodu są uznawane za wystarczające, czy też właściwości te znacząco odbiegają od właściwych i przez tego producenta wymaganych?
Komentarz
-
-
Dzieki kolego za info w sumie nie pomyslalem nad polskim olejem a w sumie wole kupic polskie niz jakies chinskie gowno. W sumie na filtrach olejowych i powietrznych tez jezdze polskich i zlego slowa nie powiem a to roznica wydac na olej 180zl a 120 tym bardziej ze jak pogonie na autostradzie to potrafi wciagnac oleju troche mi.Ciekawe jak bedzie teraz jak zalalem gesciejszym wczeniej 5w30 teraz 5w40 tak mi polecil mechanik a jak bedzie dalej brac to 5w55 kupic mam i sprawdzic bo wyciekow nie mam a jak jezdze po miescie tylko to nic sie nie dzieje tylko jak A4 w strone niemiec )))))moja czarna perla
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=980275#980275
Komentarz
-
Komentarz