Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez obloz
    tak samo jak nie zmienianie oleju w skrzyni biegów hehheh ( manualnej) - też nie trzeba hehehe
    Tam idzie olej 75W80 a w nowszych 75W w ładnych otyginalnych butelkach w cenie dobrej WHISKY
    Wszedzie trzeba olej wymieniać chyba że komuś nie zależy na trwałosci mechanizmów
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Tico/Maruti czy Lanos co maja po 200 000km na oleju 5W30 i benzynie i jest wszystko OK, ale na LPG i oleju 5W30 już nie
      Rozwiniesz myśl, bo mnie zaciekawiłeś - co tam się takiego działo?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez obloz
        Dzięki Wielkie Piotr !

        W takim razie będzie Millers Oils XFS 5W40 i kropka.

        Jasna sprawa, że longLife + Lpg nie ma racji bytu. Podałem tylko przykład, jak nie należy robić ( nauczyłem się na własnej skórze - Octavii ) - ale w sumie jak przekroczyła 200 tys.km - to zafundowałem sobie\jej remont - dół i góra silnika była zrobiona, później 30tys.km na dotarcie i docelowo już jeździła i jeździ na 5w40 ( ValvoLine i MIdland).

        Tak na koniec - nie zapomnę panów z ASO skody - jak zapytałem o długie okresy QG2 vs LPG i wogóle olej 5w30. " oczywiście wszystko wytrzyma.... " tak samo jak nie zmienianie oleju w skrzyni biegów hehheh ( manualnej) - też nie trzeba hehehe

        Pozdrawiam
        Tez zamówiłem tego millersa i czekam
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rkb
          Tez zamówiłem tego millersa i czekam
          Widzę, że teraz Millers popularny się robi na forum
          Jeszcze 4 tyś. i sam zobaczę co to warte :P
          AGR 112KM, 232Nm
          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

          Komentarz


          • Witam,

            Panowie śledzę ten wątek od samego początku ale przyznam się, że mam już mały mętlik w głowie w kontekście tego co wybrać do swojego auta. Ponieważ powoli dobijam do pierwszego przeglądu w ASO przy 30 tyś. więc muszę niebawem dokonać zakupu nowej oliwy.

            Do tej pory po 5000 km i 17000 km postawiłem na LM TT4200. W moim 1.8TSI zużycie tego oleju wynosi po przeliczeniu ok 0,1l/1000km więc raczej w normie. Zapewne dalej obstawiał bym przy LM gdyby nie zaobserwowane tej zimy odgłosy i wibracje zimnego silnika - istna masakra. Aż strach i żal było jechać autem do chwili pełnego rozgrzania. Coś takiego nie miało miejsca w żadnym innym moim aucie do tej pory. Nawet poprzedni diesel przy analogicznych morzach pracował zdecydowanie lepiej na nie polecanym tu Castrolu. Teraz nie wiem czy to słabe parametry LM w niskich temperaturach czy taka jest cecha silników TSI???

            Ponieważ auto mam jeszcze 2,5 roku na gwarancji więc dla nowego oleju mam takie założenia:
            - możliwie dobra ochrona silnika przy nazwijmy to rozsądnej eksploatacji
            - norma 504 00 ze względu na wymogi gwarancyjne
            - wymiana we własnym zakresie co max. 15000 km (a z musu co 30000 km w ASO
            - aktualne przebiegi 70% zakorkowane miasto/30% trasa

            Moje typy na tę chwilę to:
            Motul 8100 X-Clean+ 5w30
            lub
            Motul Specific 504.00-507.00 5w30

            Czy przy powyższych założeniach warto dopłacać za wyższą półkę czyli np. Amsoila lub Millersa? Jeśli tak to który konkretnie produkt byście polecili do 1.8TSI

            Komentarz


            • Link na allegro 4 litry za 72 zł, a w makro 1 litr = 56 zł
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz


              • Witajcie,

                Przejrzałem wątek od początku roku i nie mogę się doszukać co zrobić z moim skodilakiem. Octavia II 1.4 TSI 2012, dopiero się dociera, przebieg poniżej 1000, przeglądy zmienne (QG1).

                Zastanawiam się czy:
                - w ogóle wymieniać olej (z dokumentacji wychodzi na to ze wlany/polecany jest castrol egde 5W30) na inny czy dać sobie spokój
                - mogę wymienić olej na inny nie tracąc gwarancji ?
                - olej musi koniecznie mieć certyfikacje VW (przykladowo 503 00) ?
                - jeśli bym wymieniał to czy przed pierwszym przeglądem dolać już innego (zakładając, że go ubędzie) czy tego samego
                - jeśli wymieniać dopiero jak mnie auto wyśle na przegląd czy częściej ?
                - zmieniać na stałe okresy przeglądów czy zostać przy zmiennych ?
                - no i najciekawsze, jeśli polecacie mi wymianę to na co ?

                Dzięki.

                Komentarz


                • severian - Odpowiedzi są na wszystkie Twoje pytania. A za niechęć do szukania możesz oberwać owocka... :wink:
                  Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                  MOJA FURKA

                  Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                  Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                  Komentarz


                  • Temat juz poruszalem,ale na nowo naszly mnie przemyslenia. Chodzi o mojego Lanosa - przebieg zbliza sie do 250 tysi,od prawie nowosci na lpg. Wczesniej smigal na Mobilu,potem plukanka i od jakiegos czasu na Liqui Moly MoS2 10W40. Ostatnio zaczalem sie zastanawiac czt TBN =9 tego oleju jest wystarczajace. Jezeli nie - jakim olejem sie zainteresowac? A moze przejsc na pelnego syntetyka? :roll:

                    Komentarz


                    • Grabosz, z dwóch Motuli Specific jest dedykowany VW i ma wyższy TBN. Wszystkie oleje 504/507 mają kiepskie właściwości nisko-temp. Można się ratować olejami 502 np. 0W-40. Masz Synthoila Energy od LM, Mobil1 New Life, Millersa XFS. Możesz także zastosować środek typu MoS2, Ceratec, Xado..
                      Trzeba samemu testować różne oleje, niedługo powinny się pojawić pierwsze opinie o Amsoil 504/507.

                      PieTrzaK, Brat cioteczny ma Lanosa 1.5 z LPG. Jeździł na Orlenie 10W-40, zrobił płukankę, zalał Lotosa Syntetic i MoS2. Auto sie lepiej wkręca, ciszej chodzi, zimny start to już wogóle, jest bardzo zadowolony. Z pewnością MoS2 bardzo pomógł. Nie wiem dlaczego ludzie nie zalewają max. 5W. Szkoda silnika. Polecam nowszego Syntetic Plus.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz


                      • Eidos71, oj szukałem szukałem, przejrzałem około 40 ostatnich stron tego wątku, wybacz ale on już ma ich 134, a szukacz nie jest taki mądry, żeby mi to przefiltrować Po ich przejrzeniu byłem bardziej skołowany niż zorientowany, więc postanowiłem zadać konkretne pytania, z których jak mniemam wielu by skorzystało gdyby je wrzucić jako sticky, albo wyciągnąć z tematu olejowego kilka stron dla zbłąkanych skodilarzy.

                        Komentarz


                        • Jaki olej do gazu...

                          Witam,
                          Mam octavie z gazem od nowości - silnik bse z qg1 ( czyli niby zmienne przeglądy)
                          przebieg 13000.
                          Zbliża mi się pierwszy przegląd gwarancyjny.
                          Jakiej marki olej doradzacie
                          Czy 0w40 - będzie ok ?
                          Co jeszcze muszę kupić do pierwszego przeglądu ( nie chce żeby mnie serwis skroił ).
                          Dzięki za pomoc

                          Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez ondul
                            Czy 0w40 - będzie ok ?....silnik bse ( czyli niby zmienne przeglądy) przebieg 13000
                            --->
                            Zamieszczone przez ondul
                            z gazem ...
                            - czyli masz stałe przeglądy co 15 tys km. Error 404
                            Gdybyś miał LL (bez LPG) to powinieneś mieć olej 5W/30 ze specyfikacją VW 504.00/507.00 - przy LPG masz stałe przeglądy co 15 tys km i możesz mieć olej ze specyfikacją VW 502.00 ( SAE od 0W/30 aż po 5W/50 do wyboru i koloru...) albo olej ze specyfikacją VW 503.01 np X-lite 0W/30 oraz możesz lać olej ze specyfikacją VW 504.00 do wydłużonych przebiegów zmieniając go co 15 tys km (trochę bez sensu...).
                            Zamieszczone przez ondul
                            Co jeszcze muszę kupić do pierwszego przeglądu
                            to bedzie przegląd roczny? To powinieneć mieć filtr olejowy, filtr powietrza, filtr przeciwpyłkowy + olej (do tego paragon warto mieć) - kup sobie całość od sprzedawców z forum będziesz miał pewny olej i komplety filtrów w jedej przesyłce.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • ondul, miałem ten sam dylemat, wybór padł na millersa 5w40 od kolegi Pidziek z forum
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez konkon
                                Trzeba samemu testować różne oleje, niedługo powinny się pojawić pierwsze opinie o Amsoil 504/507.
                                No właśnie a czy jest tu ktoś kto już może podzielić się opinią na temat tego oleju. Szczególnie interesuje mnie "jakość" rozruchu w minusowych temperaturach i odczyty z czujnika temp. oleju.
                                Ciekawy jestem co sądzą o tym produkcie forumowi guru? Czy warto zapłacić za niego prawie 2x więcej w stosunku do innych tańszych produktów?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Grabosz
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Trzeba samemu testować różne oleje, niedługo powinny się pojawić pierwsze opinie o Amsoil 504/507.
                                  No właśnie a czy jest tu ktoś kto już może podzielić się opinią na temat tego oleju. Szczególnie interesuje mnie "jakość" rozruchu w minusowych temperaturach i odczyty z czujnika temp. oleju.
                                  Jeżdżę na AMSoilu 5W30 od 30 kwietnia.
                                  Narazie powiem tyle, że temperatura ani razu powyżej 100C i wydaje mi się, że troszkę ciszej chodzi (i po rozruchu na zimnym i podczas jazdy mniej słychać silnik) ale jak wiadomo takie rzeczy mogą wyjść na świeżym oleju.

                                  W niedziele najprawdopodobniej trasa 300km więc zobaczymy jak wtedy będzie z temperaturą.
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz


                                  • Mihau, a jak z łapaniem temp. ?
                                    Konrad
                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                    90 konny AGRessor
                                    PerfectServiceBy DGW
                                    WhitePride :smokedevil

                                    Komentarz


                                    • Wydaje mi się, że później się te 50C zaczyna pokazywać na Maxi-docie.
                                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                      Komentarz


                                      • Mam problem z wyborem oleju. Auto ma prawie 3 lata i zbliża się drugi przegląd (przechodzę na krótkie okresy). Myślałem, żeby zalać Fuchsa, ale nie bardzo wiem którego. Wg. instrukcji olej powinien spełniać standard 501.01, 502.00. I teraz nie wiem, czy musi spełniać tylko jeden z tych standardów, czy obydwa na raz. Strona Fuchsa wyrzuciła mi 3 oleje:

                                        TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) - standard VW 504 00 / 507 00
                                        TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology) - standard VW 502 00/505 00/505 01
                                        TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) - standard 501.01.

                                        Który wybrać? I czemu w ogóle wyrzuciło mi ten pierwszy? Styl jazdy raczej spokojny, głownie w mieście, małe przebiegi.

                                        Obecnie mam Motula na długi przebieg i oleju w ogóle nie bierze, a przynajmniej nie na tyle żebym musiał dolewać. Co radzicie?
                                        Mój "Batmobil"

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez winni77
                                          Mam problem z wyborem oleju. Auto ma prawie 3 lata i zbliża się drugi przegląd (przechodzę na krótkie okresy). Myślałem, żeby zalać Fuchsa, ale nie bardzo wiem którego. Wg. instrukcji olej powinien spełniać standard 501.01, 502.00. I teraz nie wiem, czy musi spełniać tylko jeden z tych standardów, czy obydwa na raz. Strona Fuchsa wyrzuciła mi 3 oleje:

                                          TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) - standard VW 504 00 / 507 00
                                          TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology) - standard VW 502 00/505 00/505 01
                                          TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) - standard 501.01.

                                          Który wybrać? I czemu w ogóle wyrzuciło mi ten pierwszy? Styl jazdy raczej spokojny, głownie w mieście, małe przebiegi.

                                          Obecnie mam Motula na długi przebieg i oleju w ogóle nie bierze, a przynajmniej nie na tyle żebym musiał dolewać. Co radzicie?

                                          Wyrzucilo Ci pierwszy bo jest najbardziej ekologiczny a taki jest teraz trend. Jesli mialbybyc Fusch to ten drugi lub cos z Motula, Millersa, Amsoila,Liqui Moly.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Andys
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            Zamieszczone przez Andys
                                            rOBERTO795,
                                            ROzumiem, że lekkobieżny olej jest lepszy do częstych rozruchów, ale czy przez duży dodatek nieodparowanego paliwa olej nie ulega degradacji?? Zważywszy na fakt, że nie zamierzam używać go zimą, może mogę zaryzykować jego zastosowanie. Teoretycznie spełnia chyba normę VW do stałych przebiegów, a i tak nie zbliży się do 15tys. Na zimę mogę wymienić na 5W-30.
                                            Oczywiście że ulega degradacji -każdy olej ulega wszystko zależy jak szybko- a to zależy od tego jakie są w nim zawarte pakiety dodatków detergentów i jak jeżdzisz- ogólnie. skoro chcesz zmienić na zime na 5w30 to oki tylko że 5w40 ma wyzszą swoją właściwą temperature pracy- pytanie czy u Ciebie bedzie ona osiągana? Jeśli tak to oki jeśli nie - to bez sensu. Ja u siebie zaleje teraz coś typu 0w30 , 0w40, lub 5w30 ewentualnie 5w40 bo zmieniły mi sie dzienne przebiegi teraz to ok 6-7 km w jedna strone- wcześniej było 20 . Obecnie jeżdze na Synthoil-u 5w40. ale wleci coś rzadszego żeby silnika nie meczyc. A olej lekko u mnie nie ma
                                            Co do temp. pracy, to właśnie po używaniu Motula Specifica i LM TT (oba 5W30), zauważyłem, że Lotos 5W40 szybko się nagrzewa, porównywalnie do temp. cieczy chłodzącej, a nawet minimalnie szybciej. Na razie, w ostatnie upały po ostrzejszej jeździe temp. nie przekroczyła 98stopni. W 5W30 właśnie to mnie wkurzało, że bena nigdy mi z nich nie odparuje na dystansach 7-14km, temp. oleju była najczęściej około 10 stopni niższa niż cieczy. Niestety odnoszę nieodparte wrażenie, że silnik mniej chętnie wkręca się na obroty, sam już nie wiem, może to "wina" wysokich temp. zewn. powietrza. Chyba się jednak zdecyduję na wymianę po 1,5tys. km z płukanką pierwszy raz w życiu. Niestety 5W30 w zeszłe upalne lato dwa razy sprawił mi zawód, mianiowicie w upalny dzień, kiedy zatrzymałem auto na 20-40 minut (na tyle długo by olej odpłynął z napinacza rozrządu, ale na tyle krótko żeby przestygł) po ponownym odpaleniu usłyszałem dźwięk łańcucha obijającego się o obudowę rozrządu. Między innymi dlatego zdecydowałem się na 5W40, ale Lotosa raczej się pozbędę, po mimo iż to chwalony przez konkona Syntetic Plus z normą SN itd.
                                            Witam,

                                            Kolego ja także jestem posiadaczem Octavii 1,4 TSI. Silnik zalany jest olejem SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W30 i tak jak u Ciebie, także terkocze mi łańcuch podczas uruchomienia ciepłego silnika. Objaw ten nasilił się teraz gdy zrobiło się ciepło. Na zimnym silniku terkotania brak (po nocy lub po 8 godzinach pod pracą). Właśnie nadszedł czas wymiany oleju i zastanawiam się jaki olej zalać. Zaciekawiłem się twoją koncepcją zastosowania oleju 5w40. Czy spełnia on normy VW 504.00.

                                            Czy w przypadku używania przez Ciebie w silniku oleju 5W40 nie występowało terkotania podczas uruchamiania ciepłego silnika?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez sezamek1
                                              Zamieszczone przez Andys
                                              Zamieszczone przez rOBERTO795
                                              Zamieszczone przez Andys
                                              rOBERTO795,
                                              ROzumiem, że lekkobieżny olej jest lepszy do częstych rozruchów, ale czy przez duży dodatek nieodparowanego paliwa olej nie ulega degradacji?? Zważywszy na fakt, że nie zamierzam używać go zimą, może mogę zaryzykować jego zastosowanie. Teoretycznie spełnia chyba normę VW do stałych przebiegów, a i tak nie zbliży się do 15tys. Na zimę mogę wymienić na 5W-30.
                                              Oczywiście że ulega degradacji -każdy olej ulega wszystko zależy jak szybko- a to zależy od tego jakie są w nim zawarte pakiety dodatków detergentów i jak jeżdzisz- ogólnie. skoro chcesz zmienić na zime na 5w30 to oki tylko że 5w40 ma wyzszą swoją właściwą temperature pracy- pytanie czy u Ciebie bedzie ona osiągana? Jeśli tak to oki jeśli nie - to bez sensu. Ja u siebie zaleje teraz coś typu 0w30 , 0w40, lub 5w30 ewentualnie 5w40 bo zmieniły mi sie dzienne przebiegi teraz to ok 6-7 km w jedna strone- wcześniej było 20 . Obecnie jeżdze na Synthoil-u 5w40. ale wleci coś rzadszego żeby silnika nie meczyc. A olej lekko u mnie nie ma
                                              Co do temp. pracy, to właśnie po używaniu Motula Specifica i LM TT (oba 5W30), zauważyłem, że Lotos 5W40 szybko się nagrzewa, porównywalnie do temp. cieczy chłodzącej, a nawet minimalnie szybciej. Na razie, w ostatnie upały po ostrzejszej jeździe temp. nie przekroczyła 98stopni. W 5W30 właśnie to mnie wkurzało, że bena nigdy mi z nich nie odparuje na dystansach 7-14km, temp. oleju była najczęściej około 10 stopni niższa niż cieczy. Niestety odnoszę nieodparte wrażenie, że silnik mniej chętnie wkręca się na obroty, sam już nie wiem, może to "wina" wysokich temp. zewn. powietrza. Chyba się jednak zdecyduję na wymianę po 1,5tys. km z płukanką pierwszy raz w życiu. Niestety 5W30 w zeszłe upalne lato dwa razy sprawił mi zawód, mianiowicie w upalny dzień, kiedy zatrzymałem auto na 20-40 minut (na tyle długo by olej odpłynął z napinacza rozrządu, ale na tyle krótko żeby przestygł) po ponownym odpaleniu usłyszałem dźwięk łańcucha obijającego się o obudowę rozrządu. Między innymi dlatego zdecydowałem się na 5W40, ale Lotosa raczej się pozbędę, po mimo iż to chwalony przez konkona Syntetic Plus z normą SN itd.
                                              Witam,

                                              Kolego ja także jestem posiadaczem Octavii 1,4 TSI. Silnik zalany jest olejem SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W30 i tak jak u Ciebie, także terkocze mi łańcuch podczas uruchomienia ciepłego silnika. Objaw ten nasilił się teraz gdy zrobiło się ciepło. Na zimnym silniku terkotania brak (po nocy lub po 8 godzinach pod pracą). Właśnie nadszedł czas wymiany oleju i zastanawiam się jaki olej zalać. Zaciekawiłem się twoją koncepcją zastosowania oleju 5w40. Czy spełnia on normy VW 504.00.

                                              Czy w przypadku używania przez Ciebie w silniku oleju 5W40 nie występowało terkotania podczas uruchamiania ciepłego silnika?
                                              Olej 5W40 nie spełnia normy VW 504.00, ale spełnia normę VW 502.00, która jest akceptowana do przeglądów stałych co 15tys. km. Od wymiany oleju, nie usłyszałem jeszcze hałasu łańcucha przy rozruchu na ciepło.
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Andys

                                                Olej 5W40 nie spełnia normy VW 504.00, ale spełnia normę VW 502.00, która jest akceptowana do przeglądów stałych co 15tys. km. Od wymiany oleju, nie usłyszałem jeszcze hałasu łańcucha przy rozruchu na ciepło.
                                                Witam,

                                                Kolego dziękuję za szybką i bardzo interesującą odpowiedź. Czy możesz jeszcze zdradzić jakich marek oleje 5w40 testowałeś na swoim 1,4 TSI. Jakie przebiegi robisz na tym oleju od wymiany do wymiany? Czy 5w40 stosujesz przez cały rok, czy tylko jak jest ciepło? Poważnie rozważam także zalenie mojego 1,4 TSI olejem 5w40, szczególnie pod kątem tego cholernego terkotania.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez sezamek1
                                                  Zamieszczone przez Andys

                                                  Olej 5W40 nie spełnia normy VW 504.00, ale spełnia normę VW 502.00, która jest akceptowana do przeglądów stałych co 15tys. km. Od wymiany oleju, nie usłyszałem jeszcze hałasu łańcucha przy rozruchu na ciepło.
                                                  Witam,

                                                  Kolego dziękuję za szybką i bardzo interesującą odpowiedź. Czy możesz jeszcze zdradzić jakich marek oleje 5w40 testowałeś na swoim 1,4 TSI. Jakie przebiegi robisz na tym oleju od wymiany do wymiany? Czy 5w40 stosujesz przez cały rok, czy tylko jak jest ciepło? Poważnie rozważam także zalenie mojego 1,4 TSI olejem 5w40, szczególnie pod kątem tego cholernego terkotania.
                                                  Zdziwisz się, ale obecnie zalany olej, to pierwszy 5W40 na który się zdecydowałem i jest to Lotos Syntethic Plus. Na każdym oleju do tej pory robiłem przebiegi 10-12tys. bo wymieniam olej co rok. Myślę, że na zimę zaleję jednak 5W30. Żeby nie zmieniać oleju dwa razy do roku lato/zima, zastanawiam się czy następnym razem nie przetestuję 0W40.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Andys

                                                  Komentarz


                                                  • Witam,
                                                    Dziękuje za podpowiedzi co do oleju do silnika (kilka stron wcześniej)-wybrałem mobil1 0w40 NewLife. Mam jeszcze pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów. Wybrałem sobie, czytając forum, Mobil1 SHC 75W90 ale ktoś mi napisał, ze to niezbyt trafiony wybór. A wiec znowu mam zgrzyt. Co wy byście polecili/kupili?
                                                    Aha mam octavie 1,6 AKL 2002 r. skrzynia DUU
                                                    pozdrawiam,

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X