Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    A tutaj, panowie z DE odkrywają i doceniają właściwości AR 9100, dawka 350 ml, na 8,2 litra i to jeszcze z jakim mixem olejowym Poziom boru imponujący, o zużycie nie ma co się martwić, TBN po 3500 km >10.

    https://oil-club.de/index.php?thread...7663#post47663

    Zapowiadam UOA z mojego setupu czyli Eurol FS 0w30 + ok. 150ml AR9100 zobaczymy jak będzie u mnie to wyglądało po 10 kkm.

    Samsung89 czy ja dobrze kojarzę, że na oil-club.de jesteś?

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Niedługo AR9100 będzie zakazane - co najmniej o polowe mniej drapie -podnosi czystość - no i znowu nowe auta będą robić po 400kkm - nie dobrze -może zaczną w ASO piachu sypać do michy

      Komentarz

      • robertowicz
        Drive
        • 2016
        • 97

        Ja bym chciał zobaczyć analize AR9200v2, nikt nic nie ma?

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          Zamieszczone przez Weelkoo Zobacz wpis
          Taki pacjent - Audi A6 C7 2.0 TFSI '12, remap na 270 KM / 400Nm, przebieg 85 000 km. Prawie 10 000 kilometrów temu zalany przyzwoitym olejem, przed kolejną wymianą podpytam chętnie o jakieś propozycje. Użytkowany cały rok, od poniedziałku do piątku bardzo krótkie odcinki po 2~6 km, weekendami dłuższe trasy różnym tempem, raz spokojnie, raz żwawo. Przy wyjazdach zagranicznych na autobanach goniony często powyżej prędkości autostradowych, w okresie letnim z kolei użytkowany przez te 2~3 tygodnie w rejonach z temperaturami pod 40'C. Interwał wymiany co 10 tysięcy (co przekłada się na jakieś 6 miesięcy), na teraz przy 5W40 ubytek pomijalny (bez dolewki od wymiany, stan gdzieś aktualnie na 80% poziomu maksymalnego). Co polecacie?
          Zostan przy 5w40 bo dla tfsi to idealna lepkosc- w30 zacznie znikac, ponadto zapewnia slabsza ochrone przy upalaniu.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            A tutaj, panowie z DE odkrywają i doceniają właściwości AR 9100, dawka 350 ml, na 8,2 litra i to jeszcze z jakim mixem olejowym Poziom boru imponujący, o zużycie nie ma co się martwić, TBN po 3500 km >10.

            https://oil-club.de/index.php?thread...7663#post47663

            Zapowiadam UOA z mojego setupu czyli Eurol FS 0w30 + ok. 150ml AR9100 zobaczymy jak będzie u mnie to wyglądało po 10 kkm.

            Samsung89 czy ja dobrze kojarzę, że na oil-club.de jesteś?
            Te analizy z silnikow z zaplonem iskrowym z innych krajow maja sie do naszych warunkow tak jak zeszloroczny snieg do sprzegla
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

              Te analizy z silnikow z zaplonem iskrowym z innych krajow maja sie do naszych warunkow tak jak zeszloroczny snieg do sprzegla
              Ale że u nas będzie gorzej? Jeżeli tak to napisz dlaczego.

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                Ale że u nas będzie gorzej? Jeżeli tak to napisz dlaczego.
                bo mamy chujowe paliwo np.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Tak myślałem Ale zwróć uwagę, że właśnie AR z takim potężnym pakietem boru, który w takiej ilości nie tylko działa jak dyspergent ale też antyzużyciowo ,to pakiet dużo bardziej odporny temperaturowo i podlewania paliwem. Na górze masz info jaki styl jazdy, ale przy takim trybie 10 kkm bez żadnego zagrożenia, wiadomo więcej ognia, trzeba skrócić dystans do zmiany. Będzie UOA z tomek evo i będzie u mnie i zobaczymy zużycie metali...

                  Komentarz

                  • robertowicz
                    Drive
                    • 2016
                    • 97

                    na kiedy szykujesz UOA ?w tym roku jeszcze?

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                      bo mamy chujowe paliwo np.
                      W jakim sensie?
                      Ja uważam, że akurat mamy jedne z lepszych paliw w Eu ale byc moze za bardzo jaram sie bdb surowcem i bdb parametrami jak na Eu.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        https://www.wyborkierowcow.pl/wyniki...silnikowych-2/

                        jest świeżutki ranking - Panie i Panowie - jest znacznie lepiej -świadomość rosnie i brud w silniku zasilany marketingiem zajął koncowe miejsca (biorąc pierwszą dychę)

                        Komentarz

                        • Samsung89
                          Drive
                          • 2018
                          • 63

                          Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                          Samsung89 czy ja dobrze kojarzę, że na oil-club.de jesteś?
                          Tak dokladnie, czlonek TDI-2.7, lubi eksperymentowac, juz wczesniej stosowal inne mieszanki. Ogolnie jest bardzo zadowolony, wczesniej po zimnym rozruchu slyszal halasujacy lancuch, lecz po przejechaniu ok. 500 km zniknal oraz twierdzi takze, ze silnik pracuje cicho jak nigdy.

                          Komentarz

                          • Addi
                            Classic
                            • 2018
                            • 11

                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                            https://www.wyborkierowcow.pl/wyniki...silnikowych-2/

                            jest świeżutki ranking - Panie i Panowie - jest znacznie lepiej -świadomość rosnie i brud w silniku zasilany marketingiem zajął koncowe miejsca (biorąc pierwszą dychę)
                            Coś w tym musi być bo nawet opis marki z pierwszego miejsca mówi sam za siebie, wniosek może być taki że marketing firmy oparty na dobrych i drogich olejach wyczynowych a reszta ich niższych produktów to już może być wielki znak zapytania:

                            Francuska marka zjednuje sobie klientów dzięki ofercie olejów wyczynowych.
                            Oleje Motul nie są tanie, ale mają swoich zwolenników. To przykład konsekwentnej strategii produktowo-marketingowej.


                            Źródło - Wybór Kierowców: https://www.wyborkierowcow.pl/wyniki...silnikowych-2/

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Mam swoje zdanie o Motulu - używam tylko 300V - reszta -przepraszam narażę się ale Specol miażdży.

                              Komentarz

                              • Samsung89
                                Drive
                                • 2018
                                • 63

                                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                300V
                                Rowniez ciekawe oleje.

                                Jakis czas temu zostala udostepniona analiza:
                                https://oil-club.de/index.php?thread...0-competition/

                                Duzo PAO, Estry oraz AN.

                                Komentarz

                                • ichris
                                  Drive
                                  • 2018
                                  • 94
                                  • Volkswagen

                                  Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                  Jeśli u mnie Eurol daje radę u innych tym bardziej sprawdzi się
                                  Jak duża jest różnica dla pracy silnika między Eurolami FS 0W30 504 a FL 0W20 508?

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
                                    na kiedy szykujesz UOA ?w tym roku jeszcze?
                                    Taki mam zamiar.

                                    Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz wpis
                                    Tak dokladnie
                                    Tak coś kojarzyłem.

                                    Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                    Jak duża jest różnica dla pracy silnika między Eurolami FS 0W30 504 a FL 0W20 508
                                    Nowa norma 508.00 / 509.00 to przede wszystkim obniżona lepkość ale też HTHS, co ma się przekładać na oszczędność paliwa, ale także na czystsze spaliny.

                                    tabela wygląda tak za LM:

                                    faq_glossar_saps_GB.jpg

                                    A opisowo tak za Totalem:

                                    Podstawową cechą opisywanego oleju jest lepkość SAE 0W-20 i niski wskaźnik wysokotemperaturowych oporów ścinania HTHS, wynoszący od 2,6 mPa·s do 2,9 mPa·s.

                                    Olej musiał przejść w Grupie VW testy laboratoryjne na zgodność z uszczelnieniami (PV 3344) i na korozyjność (PV 1401/1425), a następnie próby na hamowni silnikowej, gdzie sprawdzany jest wpływ środka smarnego na oszczędność paliwa (PV 1451) i żywotność oraz zatykanie filtra DPF (PV 1485).


                                    Dodać można że i pakiety w tych olejach są najnowsze....a żeby spełniły te wszystkie wymagania potrzebny jest duży udział baz PAO sięgający nawet 80-90%.

                                    Eurola FS już zbadano dokładnie, wiem że czynione są starania aby i LV 0w20 został zbadany jednak , tu dużo zależy od dystrybutora.....choć mam nadzieje że się uda.





                                    Komentarz

                                    • Nexus6
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4847
                                      • Volkswagen

                                      Ostatnio chodzi mi po głowie przetestowanie w GofeRze: http://www.eurol.com/pl/1012-product...rgy-0w-40.html
                                      Kto mi to rozszyfruje: "1-Decene, homopolymer, hydrogenated" ? ;-)
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                        Ostatnio chodzi mi po głowie przetestowanie w GofeRze: http://www.eurol.com/pl/1012-product...rgy-0w-40.html
                                        Kto mi to rozszyfruje: "1-Decene, homopolymer, hydrogenated" ? ;-)
                                        https://hazmap.nlm.nih.gov/category-...gents&id=10153
                                        Hydrogenated decene homopolymer; Hydrogenated polydecene; [ChemIDplus] Synvac I; CMP Elite A Mechanical Pump Fluid; CMP 25 Mechanical Pump Fluid; [Cambridge Mill MSDS] Synfluid PAO 4 cST; Synfluid PAO 6 cST; Synfluid PAO 8 cST; Synfluid PAO 100 cST; [Chevron Phillips MSDS]
                                        już chyba jasne

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                          W jakim sensie?
                                          Ja uważam, że akurat mamy jedne z lepszych paliw w Eu ale byc moze za bardzo jaram sie bdb surowcem i bdb parametrami jak na Eu.
                                          Hehe jedz na slowacje i zatankuj a potem sie przejedz- zobaczysz ile km wiecej zrobisz na baku
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                            Mam swoje zdanie o Motulu - używam tylko 300V - reszta -przepraszam narażę się ale Specol miażdży.
                                            I tu tez trzeba uwazac ale popieram. X- max jest tylko jako taki
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                              Ostatnio chodzi mi po głowie przetestowanie w GofeRze: http://www.eurol.com/pl/1012-product...rgy-0w-40.html
                                              Kto mi to rozszyfruje: "1-Decene, homopolymer, hydrogenated" ? ;-)
                                              Nie kombinuj
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                Cytrynowiec. Dla mnie dodatki do oleju to zbedna rzecz. Dobry olej poradzi sobie z zadaniem tak jak nalezy a jak sie zmienia co 5 tys km to juz ....

                                                na czym Ty smigasz teraz i jakie to temperatury łapie?
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

                                                  Jak duża jest różnica dla pracy silnika między Eurolami FS 0W30 504 a FL 0W20 508?
                                                  wlasnie szukamy ochotnika, który by sprawdził (ja nie mogę niestety)

                                                  generalnie 0W20 to oleje z ogromna przewaga PAO i ogromnym pakietem dodatków. Powinno być ok. Spalanie na pewno mniejsze ale o ile tego nie wiem.

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis



                                                    Hehe jedz na slowacje i zatankuj a potem sie przejedz- zobaczysz ile km wiecej zrobisz na baku
                                                    Stamtad jest z górki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...