Z tego co dowiedziałem się w ASO to mając wykupiony pakiet i tak mi wymienią olej po 2 latach (najpóźniej) bo to już jest opłacone, nawet jak mi skasują licznik podczas wcześniejszej zmiany na życzenie. Dlatego ja chyba wymienię w ASO między przeglądami na Eurola. Dlaczego? Bo robię niewielkie przebiegi 8-10k rocznie. Ale nie aż tak małe, że komputer na 100% nie wykaże wymiany przed upływem 2 lat. Tym bardziej, że jeżdżę głównie po mieście. Trochę bez sensu byłaby sytuacja gdybym u "znajomego" wymienił na Eurola a 3 miesiące później komputer każe mi tego Eurola wylać w ASO bo myśli, że nie było żadnej zmiany od roku. W moim przypadku to chyba skasowanie licznika byłoby nawet lepszym rozwiązaniem.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
Wcześniej zalewałem do swoich silników TSI : Motula 0W40, Ravenola 0W40, Mobila 0W40, Neste 0W40 i najlepiej silnik chodził na Ravenolu a olej Eurol kupiłem, bo polecany jest na naszym forum przez bardzo kompetentnych userów ale pewnie za jakiś czas wybiorę coś innego, bo lubię testować dobre produkty.
Ow40 ma większe opory, co za tym idzie, następuje większe tarcie a przy tym energia cieplna i zużywanie się elementów.
Ow30 jest lekkim olejem, szybko dociera do miejsca smarowanego, dzięki mniejszej gęstości szybciej stygnie i się nagrzewa.
Odniesienie do Volvo model XC60 z 2008r silnik D5 215KM, samochód ma zalecany przez producenta TYLKO 0w30 i na takim od 2008r jeździ. Na dzień dzisiejszy ten samochód ma 250tys przejechane, 0 dolewek , oryginalna turbina i dpf bez problemowy. Dodam, że auto często jeździ z prędkościami pow 160Km/h.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpisTak szczerze na logikę, to mam wątpliwości czy 0w40 lepiej chroni silnik niż 0w30 Dlaczego?
IMO im wyższe oznaczenie za literką W tym wyższą temperaturę może mieć olej nadal nie tracąc swojej lepkości. Dlatego wolę mieć 40 niż 30. Oczywiście zdarza się, że oleje 0W30 mają większy HTHS niż 0W40, ale przy takim wyborze markowych olejów 0W40 nie kombinuje z normą 0W30.Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
IMO im wyższe oznaczenie za literką W tym wyższą temperaturę może mieć olej nadal nie tracąc swojej lepkości. Dlatego wolę mieć 40 niż 30. Oczywiście zdarza się, że oleje 0W30 mają większy HTHS niż 0W40, ale przy takim wyborze markowych olejów 0W40 nie kombinuje z normą 0W30.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
Zgadza się, lecz czy ta wyższa temperatura jest wskazana dla komponentów, to że olej wytrzyma to jedna strona medalu. Rzadki olej może szybko się nagrzewać ale też szybko studzić co za tym idzie, lepsze odprowadzanie temperatury.
Komentarz
-
-
Witajcie. Z racji tego, że siedzą tu tęgie głowy w kwestii oleju i jego doboru pomyślałem, że poproszę Was o pomoc. Kupiłem niedawno A4 B5 Quattro z silnikiem 2.8 30v APR + LPG z końcówki 99r. Auto było u poprzedniego właściciela przez 2 lata. Z tego co mówił jeździł wpierw na jakimś valvo 5w50, a następnie przeszedł na Motula 6100 10w40. Jak tłumaczył z powodu dużych prędkości w trasach (pewnie ściema, motor brał olej to wybrał tani). Pierwsze co zrobiłem po kupnie to zdjęcie małej miski i sprawdzenie jak wygląda smok i reszta. Smok okazał się czysty ale w silniku było dużo czarnego nagaru który schodził po przeciągnięciu palcem. Wyczyściłem co się dało i złożyłem. Następnie wymieniłem filtr oleju na Mann oraz zalałem LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40. Po przejechaniu 1000km zalałem płukankę BG 109 (15 min wolne obr, 15 podwyższone do 2tyś i znowu 15 na wolnych), następnie świeży Lotos + nowy filtr i 1500km. No i po raz kolejny BG 109 i gleba. Docelowo zalałem go Penrite 10 tenths 0w40 co oczywiście było przerostem formy nad treścią. Oliwa zrobiła się dość ciemna po 3 tyś choć nie ukrywam, że auta nie oszczędzam Niestety motor pobiera dość sporo oliwy. Szacuje, że jakieś 6-7 setek na 1000km (częsta jazda powyżej 5 tyś obr.) Przy szybkich trasach (powyżej 180) często czuć zapach oleju w kabinie więc zapewne są gdzieś wycieki. Reasumując. Auto jeździło na kiepskiej oliwie i dostawało niezłe baty (przebieg ok 280 tyś, raczej pewny), pobiera olej więc dość często dolewam. Nie stać mnie na dolewki z penrite (60zł l) więc myślę nad zmianą na coś tańszego ale też nie byle co. Nie chcę lać jakiegoś valvo max live itp. Co mi polecicie? Na czym według Was ten motor powinien jeździć? Budżet powiedzmy maks 170-180 zł za 5l. Auto jeździ 80% krótkie odcinki po mieście ale dość często jest przyciskane (bez pałowania jak imbecyl). U nas na forum (a4klub) non stop polecają LM Synthoil 5w40 ale nie jestem przekonany czy to odpowiednia lepkość. Może coś z 5w30 lub 0w40? Myślałem nad jakimś Ravenolem lub Meguinem ale nie wiem na jaką lepkość się zdecydować. Jeśli znajdziecie coś taniego co obleci ten motor to chwała Wam za to Z góry dziękuję za pomoc. Sorry za lanie wody ale chciałem przedstawić sytuacje jak najdokładniej.
Aha. Sprawdzałem ciśnienie oliwy. Wyszło w granicach 1.5-1.6 bar przy 90c na biegu jałowym. Nie pamiętam dobrze ale przy 2tyś obr było coś w granicach 3-3.5 bar.Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Dymi?
jak zauważalnie to przy wzroście obrotów czy przy spadku.
sprawdz czy odmą nie pluje. najbardziej prawdopodobne przyczyny żarcia oleju to tutaj:
- pierścienie przysmażone -pomimo ze płukankę silnym BG109 na lato zapuściłby mu kuracje AR2300 -estrowa uczta najlepiej na cały interwał min 5000 km
-uszczelniacze zaworowe -po wlaniu AR 2300 mogą trochę napuchnac i zobaczysz czy zmniejsza się pobór
Zacząłeś bdb a olej 0W40 jest optymalny.
Duzo ludzi tutaj zalewa Eurol Synergy 0W40 -jakość do ceny jak na razie niepodważalna
Sam Lotos którego lales to tez niegłupi olej -ma bdb parametry jak na taniego hydrokracka.
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Dziękuję za odpowiedzi. Już jestem trochę mądrzejszy Co do Lotosa to zalałem go po małej lekturze z której wynikło, że nie jest to byle co mimo niskiej ceny. Auto zaczęło puszczać lekko niebieskiego dyma po płukankach (widzę go tylko na postoju przy mocnym gazowaniu). Jestem pewien na 90%, że przed nie było ani dyma ani słodkiego zapachu spalin jaki mam teraz. Możliwe, że motor był zalany jakimś moto doktorem czy czymś podobnym. Sprawdzę to jeszcze ale jestem prawie pewien, że dymi na niebiesko przy dodawaniu gazu, nie przy odejmowaniu. Ostatnio jechał za mną znajomy i mimo tego, że auto dostawało lekkie baty nic za mną nie było widać (zero charakterystycznego niebieskiego bąka przy zmianie biegów itp).
Olej w tej chwili jest w miarę świeży. Rozumiem, że na wiosnę robię znowu płukankę, zalewam np. Ravenol SSL 0W40 + ar2300 i obserwuje co się dzieje? Oczywiście w międzyczasie uszczelniam motor gdzie się da. Zaślepki z tyłu głowic + jeden simmering oraz uszczelki pokryw (na sucho bez silikonu) już wymieniłem. Nastąpiła poprawa, tzn zapach oleju w kabinie mam tylko przy naprawdę szybkich trasach czy tam pałowaniu na mieście, wcześniej był bardzo często nawet przy toczeniu się z małymi prędkościami.
I jeszcze jedna chyba dość istotna sprawa. Płukanki + wymiany oleju zbiegły się w czasie z: wyjęciem kolektora ssącego, wymianą zaworków olejowych pod nim, wymianą przewodów podciśnień oraz założeniem nowej kompletnej odmy bo stara była spękana. Przerobiłem też instalacje lpg pod maską (wymiana wszystkich gumowych przewodów oraz zrobienie kompensacji bo jej nie było) ale ona nie może mieć nic wspólnego z braniem oleju. Odma po przejechaniu ok 200km już była od środka cała w świeżym oleju. Jej odpięcie od dolotu nic nie zmienia w kwestii dymienia.
Znajomy mechanik namawia mnie na zwalenie i remont głowic. Według niego te motory są nie do zdarcia i prawie zawsze pobór oleju sprowadza się do zużytych uszczelniaczy zaworowych + ewentualne wycieki spod głowic. Z drugiej strony 2.8 30v podobno nawet jak jest mega zadbane musi wziąć te minimum 2-3 setki na 1000km przy jeździe bez zamulania.
Polecacie 0w40 więc od razu zapytam. Dwa przykłady. Mój Penrite 0w40 i powiedzmy Ravenol SSL lub Eurol Synergy który wypada podobnie. Pierwszy ma lepkości (40c 85, 100c 14.9), a drugi (40c 74.4, 100c 13.2) czy te różnice są nieistotne? Niby Lepkość SAE ta sama a według kart już nie do końca. Sugerować się tym? Zakładam, że jest to kwestia drugorzędna i inne cechy oleju świadczą zapewne o jego klasie.
Dopiero zaczynam czytać ten wątek także przepraszam za głupie pytania i zerową wiedzę w temacie. No i mam nadzieje, że nie robię z wątku o olejach wątku typu sam naprawiamOstatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
mirek_p11-IMO im wyższe oznaczenie za literką W tym wyższą temperaturę może mieć olej nadal nie tracąc swojej lepkości.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Eurola gdzie byś nie kupił będzie oryginalny.
https://allegro.pl/eurol-syntence-fs...251287879.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisRandor Wymiana uszczelnień, pierścieni i uszczelniaczy na zaworach pomoże.
Jeszcze nie słyszałem o przypadku naprawy skatowanego 20letniego silnika jakąś płukanką lub wymianą nawet na najdroższy dostępny olej
Najpierw remont, potem, dobór oleju.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Wreszcie rozsadna odpowiedz. Pozatym 2,8 to stary motor- tu na lato lał bym 5w50-10w60 a na zime 5w40.
Zapomniałem o jednym. Po przejściu z dość świeżego 10w40 Motula (niby 2tyś po zalaniu) na 0w40 Penrite słychać znaczącą poprawę pracy silnika. Wątpię żeby była to zasługa płukanek.Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
W sumie jedyna słuszna. Remont jest w planach ale na tą chwilę nie mam na to ani środków ani czasu. Do tego za jakieś 12tyś stuknie 60tyś na obecnym rozrządzie, przy wymianie wszystko się rozbebeszy. Dojdzie pewnie do tego sprzęgło + dwumas więc może w 6tyś zł po znajomości się zamknę. W sumie wyjdzie na to, że remont odbędzie się za jakiś rok Do tego czasu na czymś jeździć muszę. Co do Twojej propozycji lepkości to nie jestem pewien czy są one odpowiednie. Z tego co pamiętam do tego motoru nic powyżej 5w40 nie jest polecane nawet latem z powodu napinaczy i ogólnie rozbudowanej "góry" silnika. Do jeszcze starszych v6 12v można było lać praktycznie co się chciało. Chyba, że zostałem wprowadzony w błąd. Dlatego chciałem się upewnić. Po prostu chcę przelatać jeszcze ten rok na rozsądnej oliwie aby nie przyczynić się jeszcze bardziej do zużycia tego motoru.
Zapomniałem o jednym. Po przejściu z dość świeżego 10w40 Motula (niby 2tyś po zalaniu) na 0w40 Penrite słychać znaczącą poprawę pracy silnika. Wątpię żeby była to zasługa płukanek.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Randor Zobacz wpisW sumie wyjdzie na to, że remont odbędzie się za jakiś rok Do tego czasu na czymś jeździć muszę.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisBo był zalany lepikami typu motodoctor, ja do remontu bym jeździł na najtańszym 0W-40 ew. 5W-40. Poza tym jak głowice będą zdjęte to chyba głupio nie wymienić pierścieni i panewek korb.
Chyba już ostatnie dwa pytania i daje Wam spokój
Czy taki Valvo Synpower jest w jakimś stopniu lepszy od Specola czy Lotosa? Valvo ma chyba wyższy TBN co przy gazie jest wskazane. Który z tych olei jest najlepszy według Was? Jeśli chodzi o te dwa ostatnie nie mogę znaleźć info odnośnie lepkości w temp 40c, podają ją tylko w 100c. Jeśli różnice są znikome wezmę Lotosa. Do Specola jestem jakoś zrażony.
Po remoncie kategorycznie darować sobie oleje 0w? 2.8 z lpg nie nadaje się do takiej oliwy tak? Jako olej całoroczny lać 5w40 lub 5w50?Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
Czy taki Valvo Synpower jest w jakimś stopniu lepszy od Specola czy Lotosa?
Po remoncie kategorycznie darować sobie oleje 0w? 2.8 z lpg nie nadaje się do takiej oliwy tak? Jako olej całoroczny lać 5w40 lub 5w50?
A jak bym ja miał taki motor po remoncie, to jako całoroczny lałbym 0W-50
Komentarz
-
-
Komentarz