Zamieszczone przez leonn
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisW BSE najnizsze temperatury s la na Millersie cfs 5w40!!!
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisFuchs Race Pro S 5W30 i 40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisMasz wskaźnik temperatury oleju? ( trochę głupie pytanie ale jest pewien sens)
ile zazwyczaj pokazuje Tobie temperaturę oleju?
kiedy zmieniałeś płyn chłodniczy i jaki masz? G12+[+] czy g13?
Na obu paliwach masz tak gorąco?
Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.
Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod
Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Czy obecny Race ma taką samą bazę i skład jak ten o którym piszesz?
Jak znam życie to jako jedyny jeszcze mam bańkę historyczną z dobrym składem bo mi została z dobrych czasów (już szare opakowanie ale zaraz po okresie zmiany z czarnego)
Wiem babski opis ale dzisiaj to trzeba ostro patrzeć na łapy producentów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
Wskaźnik temperatury oleju mam.
Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.
Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod
Co do oleju to te silniki wszystko zniosą ale warto wybierać jak najbardziej sysntetyczne -jakie? Już większość zostało napisane.
Temperatura oleju zacna -i właśnie mi uświadomiłeś ze jak ganiałem moja octą autostrada po niemieckiej stronie to mógł faktycznie olej przechodzić katusze choć nigdy nie mierzyłem temperatury podczas akurat takich prędkości.
Dobry płyn chłodniczy tez ma kolosalne znaczenie w pojemności cieplnej i warto układ przed wymiana płynu odkamienic i przepłukać bo olej jest chłodzony/grzany bezpośrednio płynem.
Ostatna rzecz to termostat -to jest wybitny głupek bo ktoś mu krzywa tak zaprogramował żeby auto delikatnie przegrzewać.
Jesli chodzi o odbieranie ciepła - olej o niższym indeksie lepkości w 100 stopniach szybciej cyrkuluje i więcej ciepła odbiera ale kompromisem w tych silnikach jest dobry XW40 na bazie z grupy IV która zniesie nawet rozszezone spektrum termiczne.
dodatki do oleju tez mogą pomoc jako zabezpieczenie powierzchni trących przy zmniejszonej grubości filmu olejowego podczas wyższej temperatury.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNiewielu kierowców zdaje sobie sprawę z tego, że ich samochód jest wyposażony w chłodnicę oleju. Na szczęście taka wied…
mozliwe ze w innych jest inaczej -opieram się na BFQ, gdzie korelacja jakaś jest - nie bezpośrednia bo układ jest 2 stopniowy olej/płyn/powietrze a na końcu ten durny termostat
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpisMillersie cfs 5w40 faktycznie drogi. Ktoś kiedyś polecał do BSE i LPG Mobila One (nie znam pełnej nazwy) ale ten olej miał wysoki TMB. A jest coś podobnego do Millersie cfs 5w40 w lepszej cenieOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
No i doszła paczka z... "tłustą wodą"
Ravenol2.jpg
Może trochę na wyrost do CZCA ale niech silnik ma
Komentarz
-
-
W związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
Ravrnol SSL 0W40
Millers cfs 5w40
Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.Ostatnio edytowany przez Nurek; 34624.Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpisW związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
Ravrnol SSL 0W40
Millers cfs 5w40
Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry
W moim BFQ jeżdżąc na oleju 0W40 dolewam na rok 0,3 litra które zostają z banieczki 5 litrów (roczny przebieg ok 12 tys). Z wymienionych olejów teraz jest Ravenol a kilka zmian wcześniej było Neste (bez dodatków). Moim zdaniem Neste trochę lepiej odbierało ciepło, ale zdaję sobie sprawę że na to składa się co najmniej kilka czynników m.in. stan płynu chłodzącego, subiektywne odczucia itd.
Pozdrawiam.k-pax
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry
Brak komentarza do tego ze strony mojego BSE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpisPiszę w temacie o olejach i mój problem dotyczy oleju i jego chłodzenia. Otóż w ostatnie wakacje wybrałem sie nad morze w okolice Kołobrzegu. Jechałem A2, S3 czasem z prędkością 140/160km. Na zewnątrz było bardzo gorąco ponad 30 stopni. Podczas tej jazdy temperatura oleju 130-138 stopni Celsjusza. Olej Shell Helix 5w40. Silnik 1,6 LPG MPI BSE. Mam świadomość ze olej mocno zagotowany. Z tego co czytałem to Shell całkiem dobry do tego silnika i LPG chyba, że jest coś lepszego. Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?
Komentarz
-
-
Słuchając mechaników co robią 3,5 V6 w Nissan 350Z powinno się lać 5W50 zamiast fabrycznie zalecanego 5W30. Ponieważ olej 5W30 w tych silnikach ze względu na wysoką temperaturę robi się jak woda. Opinie taką ma conajmniej dwóch najbardziej rozpoznawalnych mechaników w PL zajmującymi się tymi silnikami. Tak wiec teorie o lepszym przepływie kosztem mocniejszego filmu olejowego można wsadzić w kapcie. Ponieważ goście są praktykami i silniki rozbierają, a nie snują pustych teori nie popartej żadnym doświadczeniem.
Komentarz
-
-
97348C70-5076-4E4C-A669-E692E5363DAF.jpeg 5W30 5W30 nie równy - użytkownicy maja tendencje do spłycania norm do lepkości stad można zniszczyć prawie jazdy silnik.
z jednej (powiedzmy) stajni:
- Fuchs Titan pro C3
a
- Fuchs Titan Pro S 5W30
różnica jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym.
Sama konstrukcja silnika tez determinuje wybór lepkości (szybkoobrotowe dobrze czuja się jeżdżąc na wodnistych olejach a te z mocnym momentem od dołu obowiązkowo winny jeździć na grubasach)
Oczywiscie zawsze warto mieć dobre bazy olejowe które przy mniejszej grubości nadal utrzymują ciągłość filmu (PAO -4/6 /estry)Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Robiąc podsumowanie dla potomnych, którzy maja BSE i olej im się grzeje- Na lato warto zdjąć osłonę dolną silnika
- Zalewać sinik olejem 0W40 z dodatkiem Archoli 9200-9100
- Ewentualnie zalać 5W50 z dodatkiem zwiększający lepkość
- Skrócić interwały zmiany oleju.
Przy okazji mam pytanie, czy w październiku na zimę po intensywny przepracowaniu oleju w lato zalać olejem 5w40 czy dalej 0w40?
Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
Nurek czy archoil przedłuży żywotność oleju to nie wiem, ale zalej i poślij do analizy, zobaczymy jak to wyjdzie.
Tu masz moją analize z BSE po 15880km
http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...yniaka/page246
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisnajlepiej pracował na 0w40 org Mobilu1.Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.
Komentarz
-
-
Nurek
Ad.1 - tak
Ad.2 - 9200
Ad.3 - Samo 5w50 (ale mocne!) albo z AR 9200 nie zwiększać lepkości, bo idąc tym tropem możesz zalać 10w60 albo i więcej co jest bezsensem, tu nie chodzi o zwiększanie lepkości a o redukcję tarcia i temp.
Ad.4 - tak a szczególnie jak olej na dłuższych dystansach łapie temp. tak wysokie.
Jak auto pod chmurką zawsze 0w lepiej, ale są tacy (jak ja) że leją 0w caaaały rok i nawet w upały.
Swoją drogą a jak płyn chłodzący, trzyma 90C?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisNurek
Ad.1 - tak
Ad.2 - 9200
Ad.3 - Samo 5w50 (ale mocne!) albo z AR 9200 nie zwiększać lepkości, bo idąc tym tropem możesz zalać 10w60 albo i więcej co jest bezsensem, tu nie chodzi o zwiększanie lepkości a o redukcję tarcia i temp.
Ad.4 - tak a szczególnie jak olej na dłuższych dystansach łapie temp. tak wysokie.
Jak auto pod chmurką zawsze 0w lepiej, ale są tacy (jak ja) że leją 0w caaaały rok i nawet w upały.
Swoją drogą a jak płyn chłodzący, trzyma 90C?
Zdecydowane, zaleję Synthoil 0W40
Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
Komentarz