Zamieszczone przez 1st2
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
-
-
Byłoby wręcz smutne gdyby artykuł w pełni odpowiadał rzeczywistości. Oznaczałoby to, że motoryzacja w pewnych aspektach stanęła w miejscu Nie mniej jednak artykuł przemyca kilka moim zdaniem podstawowych wiadomości dotyczących rodzajów oraz parametrów olei o których trzeba wiedzieć. Ja do swojej skody lałem do tej pory castrol edge 5w40, ale po lekturze zamierzam zmienić na właśnie odpowiednik mobila albo motula.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 1st2Ja do swojej skody lałem do tej pory castrol edge 5w40, ale po lekturze zamierzam zmienić na właśnie odpowiednik mobila albo motula.
pdsumowując...zmieniać olej i filtru regularnie ...jezdzić mądrze i nie narzekać na inne markowe, także dobre oleje :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Po lekturze tego tematu, chcialem zmienic olej na jakis lepszy i kupilem do moje octavii olej styntetyczny Motul x-cess 8100 5w40 5l i teraz mam dylemat.
Dzisiaj bedac w warsztacie i chcac wymienic olej, mechanik powiedzial mi, odnosnie tego oleju, ze jest stosowany tylko do motorowi, i ze nie stosowal by go do samochodu.
Dotychczas uzywalem castrol 5w40, o ktorym mechanik powiedzial, ze jest to najlepszy olej, zwlaszcza ze od poczatku uzytkowania samochodu byl caly czas lany.
Moj samochod do octavia I z 2004r, silnik 1,6 BFQ, przebieg 77k km. zalozony gaz stagIV
Prose o rade co mam zrobic, czy powinienem kupic castrol i go wlac i sprzedac ten motul, czy wlac motul...?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahtenze jest stosowany tylko do motorowi, i ze nie stosowal by go do samochodu.
[ Dodano: Pon 01 Lut, 10 20:52 ]
Zamieszczone przez ahtenkupilem do moje octavii olej styntetyczny Motul x-cess 8100 5w40 5PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez szkodajak mechanik leje motul ze specyfikacją VW do motorów
... noooo do motorów, .... czyli silników :szeroki_usmiech to właściwy olej :!: :!:
...bo to motocykli to faktycznie stosuje sie oliwę o innej specyfikacji :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Midland Avanza 5W40.
Czy ktoś używa takiego i może napisać jak się on sprawuje?
Podobno Midland to są te same oleje co Quaker State, tylko produkowane w Szwajcarii. Czyli teoretycznie powinien być bardzo dobry, tylko jak jest w praktyce?
Chcę go wlać do silnika benzynowego 1.4 16v 80KM...
PS bardzo dziękuję za opinie typu "kolega mojego szwagra słyszał że komuś się silnik zatarł jak wlał ten olej" :wink:. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekPodobno Midland to są te same oleje co Quaker State, tylko produkowane w Szwajcarii.
z tego co wyczytałem to Avanza 5 W-40 jest pełnosyntetycznym olejem vollsynthetisches Leichtlauf-Motorenöl przeznaczonym dla najwyższych roszczeń silnikowych. Jakościowo wytwarzany z syntetycznej bazy olejowej...Synthese-Basisöle a to dobra wiadomość... dla grupy WV Midland opracował specjalny olej Crypto-3 5W-30....ale myślę, że Avanza 5W/40 będzie też się dobrze sprawować...na niemieckiej stronie producent zapewnia iż ten olej przewyższa wymagania producentów większości aut...i
ten olej jest olejem syntetycznym: SAE 5W-40
Cytuję za dystrybutorem o avanzie:
"MIDLAND Avanza 5W-40 jest syntetycznym olejem silnikowym przewyższającym wymagania wszystkich światowych producentów silników. Dzięki pakietowi dodatków syntetycznych „Unique technology” gwarantuje maksymalną ochronę wszystkich nowoczesnych silników w pojazdach do 3,5 T z turbodoładowaniem lub bez.
Zalety:
• Zwiększona odporność termiczna
• Ochrona silnika przed kwasami i agresywnymi osadami
• Zminimalizowana degradacja oleju
• Czystość i długa żywotność silnika
Spełnia normy jakościowe: API SL/CF● ACEA A3/B3/B4-02● VW 502.00 505.00● DaimlerChrysler 229.3 ● BMW Long Life 98
.......SPECYFIKACJI API SM-CF też nie dostaje się za nic...
Zamieszczone przez Yarekteoretycznie powinien być bardzo dobry
[ Dodano: Nie 07 Lut, 10 00:22 ]
Zamieszczone przez YarekChcę go wlać do silnika benzynowego 1.4 16v 80KM...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO...no właśnie...powiem tak gdybym miał wybierać miedzy Castrolem rozlewanym w Polsce a Midlandem to wybrał bym właśnie Midlanda...na forach mazdy, BMW, Volvo widać, że chłopaki leją ten olej i mają o nim dobre zdanie, twierdzą min.... że zdecydowanie ciszej pracują na nim np popychacze. wybór nalezy do Ciebie...ja bym lał
Zamieszczone przez PAOLO ESCOmam nadzieję tylko , że ten silnik nie ma DPF-a....bo jeśli ma to ten olej raczej odpada, wtedy musiał byś zalać Crypto-3 5W-30.... pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Powiem tak - zamierzam zalać na pierwszym pierwszym przeglądzie Lotos Synthetic 5W-40. z tego co przeczytałem, to spełnia normę VW. Nie widzę powodu, żeby przepłacać. Silnik 1.6 jest wolnossący, starszy konstrukcyjnie i raczej nie wymaga super hiper olejów. Z drugiej strony - Lotos raczej nie odstaje.
Komentarz
-
-
romman, na Twoim miejscu bym sie zastanowil czy warto lac Lotos. Z tego co slyszalem to firma ta nie cieszy sie jakiąś dobrą opinią. Lepiej moim zdaniem zalac Castrol-a cenowo porownywalny a jest na pewno o wiele lepszy. Do swojego szkodnika leje Shell Helix plus 10W/40. Mam nalatane juz 280 kkm i nic z silnikiem sie nie dzieje. Pamietaj ze o serce autka trzeba dbać :wink: .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahmed799Lepiej moim zdaniem zalac Castrol-a
olej do TDi pisałem tam o Catrolu
.........znalazłem to na jednym z forum... mercedesa
"Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
- TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
- temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków." daje mocno do myślenia...
kolejne info z następnego forum - fiata
"syntetyk MOBIL 1 5/50 - jeżdżę na takim - przebieg 195 000 km
Wspaniały olej........
bardzo wysokie HTHS (chyba powyżej 4,11), ziarno olejowe mniejsze od 25% niż gdziekolwiek indziej (wg adac) silnik na tym nie do zajechania. Miałem rozebrany silnik który na tym jeździł - nówka sztuka, brak zużycia po 100kkm. Przy dręczeniu na torach szlag go nie trafia. Naprawdę bardzo dobry olej. Chyba jeden z najlepszych z zastosowań cywilno sportowych. Ma rewelacyjne parametry.
Co do olei to jak napisałem wyżej, sporo firm podzleca wykonaine oleju w różnych rafineriach"
"Wiele koncernów naftowych nie ma rafinerii olejowych (czyli nie ma bloku olejowego, czyli nie produkuje baz olejowych) i jedynie "blenduje" oleje gotowe czyli miesza zakupione (m.in. te eksportowane z Polski) bazy olejowe z dodatkami - o jakości i parametrach w dużej mierze decydują własnie te dodatki. Często to mieszanie odbywa się usługowo już bezpośrednio u producenta bazy olejowej, np Lotos blenduje oleje dla marki Total, Shell, BP czy Elf, kiedyś też Castrol."
to wcale nie oznacza źle ale to są oleje w miarę std i nic poza tym.
chcesz zapomnieć że masz silnik, Chcesz mieć pewność, że jak będziesz go zadręczał t nie padnie to użuwaj olejów producentów którzy są ponadprzeciętni
nie wiem nic o selenii na której akurat moje stilo jeździ, ale to już niedługo bo wkrótce motul 5w40 x-cess lub mobil 0w40
w moim dawnym bolidze nissan był silnik 1,6l niecałe 200KM 9,5k rpm odcinka to taki silnik wręczy wymagał m1 5w50 przy tak wysokich obrotach niewiele olejów dawało radę. Z mobilem 1 5w50 masz kilka koni więcej, sprawdzone osobiście na hamowni. Dla porównania shell 10w60 kilka konia mniej. Dodatkow jest widoczne róznica wkręcania się na obroty, tu też mobil lepszy niż shell. Teraz używam motula, ze względu na subaru chociaz mógłby być mobil 5w50. Tutaj jednak estry górą. Przy olejach motula racingowe aplikacje mają wskaźnik HTHS 5,11 !!! praktycznie film nie do zerwania nawet przy temperaturze oleju 150st C !
wracają co sedna, zdecydowanie odradzam oleje castrol i nie interesuje mnie ich nowości itd, bo już wiele się przez to nacierpiałem z a czasów toyoty. Oczywiście mam na myśli oleje silnkowe. Inne to jęszcze jak cie mogę, ale parząc na castrol gps to chyba bym nie zaryzykował korozji w skrzyni i dyfrze gdzie siedzi jeszcze szpera. Inną sprawą, że nowoczense oleje do skrzyń mają największy wpływ na zuzycie paliwa bo tam występują największe opory. Do skrzyń i do dyfrów to tylko z najwyższej półki oleje syntetyczne dają realne róznice w czasach przyspieszeń, oszczedności paliwa.
jak to sprawdzić w miarę samemu? Nie jest łatwo ani trudno.
pierwsza metoda na słuch plus stoper, auto na podnośnikach tak aby przód był w powietrzu i metodna na słuch, czyli piąty bieg i koła obracją się zwobodnie i pełny ogień i po jakim czasie odcinaka - dobrze robić na zimnym oleju bo w stilo on się długo nagrzewa
druga opcja, już precyzyjna, aplikacja testowa ta sama, komp z logerem na nogach i ogień, z olejem a i b. Bardzo widać różnice. Mi świetnie wyszły testy z motulem, ale to w innym aucie, ale przełożenie na inne skrzynie powinny być te same.
nie przejmujemy się błędami abs itd które wyskoczą, same znikną po przekroczeniu 30km/h. Normalne w każdym aucie kiedy tylna oś stoi a przód się obraca.
to by było na tyle, być może komuś się przyda :diabelski_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mam takie dwa pytania:
1. Czy Macie doswiadczenia odnosinie zmiany spalania przy zmianie oleju. Np czy zmiana oleju 5W30 na 5W50 powoduje zauwazalny wzrost spalania?
2. Czy warto zmienic Mobil 1 5W50 na Mobil 1 0W40 New Life? Aktualnie mam przejechane 72 tys. Do 30 tys byl Castrol TXT 5W30, potem Mobil1 5W50.
Na Mobil1 5W50 nie moge powiedziec zlego slowa z tym ze martwi mnie troche brak specyfikacji VW dla silnikow benzynowych. Pozatym 0W40 powinien zapewnic lepsza ochrone zima. Jedyne co mnie martwi to to czy taka wymiana bedzie bezpieczna, i czy auto nie zacznie brac oleju - do tej pory nic nie zjada ani grama. Wogole warta skorka wyprawki?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekMam takie dwa pytania:
1. Czy Macie doswiadczenia odnosinie zmiany spalania przy zmianie oleju. Np czy zmiana oleju 5W30 na 5W50 powoduje zauwazalny wzrost spalania?. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez YarekPrzejście z oleju 5W40 na 5W30, jakiś taki który niby miał zmniejszać tarcie i spalanie, faktycznie spowodowało spadek spalania o 5-10%
Ciekawe jakie inni maja wrazenia. Z postow na forum mozna odniesc wrazenie ze duzo osob zmianialo 5W30 (zalewany fabrycznie) na 5W50 - ogolnie polecany Mobil 1.
Komentarz
-
-
Trzymajac sie instrukcji to w zaleznosci od okresu miedzyobslugowego:
- QG0, QG2: oleje VW 500.00, VW 502.00, VW 501.01
- QG1: oleje VW 503.00
Warto sprawdzic w swojej ksiazce, te dane sa z mojej juz troche leciwej :!:
Nalezalo by po prostu dobrac olej ktory spelnia specyfikacje wg okresu miedzyobslugowego swojego auta - informacja na wlepie. Jesli od poczatku auto bylo zalewane 0W40 to chyba nie ma sensu zmieniac, najwyzej zalac i przekonac sie czy nie bierze. Np:
Mobil 1 0W40 New Life:
"Spełnia wymagania specyfikacji API SM/CF i ACEA A3/B3 &A3/B4. Posiada dopuszczenia MB 229.3/229.5, BMW Longlife-01, VW 502.00/503.01/505.00, GM LL A 025 i GM LL B 025. Zatwierdzony przez Porsche"
Tak jak pisalem wczesniej zalewalem Mobil1 5W50 i po mimo, ze to jest na pewno dobry i sprawdzony olej mam watpliwosci bo on spelnia norme VW 505.00, czyli nie posiada zalecenia VW do stosowania w silnikach benzynowych . Teraz mam stracha czy zmienic 5W50 na 0W40 i czy to bedzie zdrowe dla silnika.
Komentarz
-
-
Panowie a co wiecie o olejach TEXACO
we wrześniu Kupiłem Seata Toledo II z 2000 roku silnik 1.6 8v AKL w niemczech zalany był wg książki olejem Texaco HAVOLINIE ULTRA SAE 5W30.
jakieś parametry oleju które znalazłem w necie http://translate.googleusercontent.c...0lYXz6OqovDt7A
W polsce przejchałem 8 tyś i wg ksiązki i wskazań komputera wymiana oleju jest za 1000km.
Nie wiem czy zostać przy tym oleju czy zmienić na inny np. taki jak mam w skodzie Mobil1 5W50
Dodam że przebieg autka obecnie to 166 kkm i jak narazie nie bierze nic oleju, przynajmniej przez te 8kkm nie zauważyłem ubytku.
Jak z jakością tego oleju może ktoś coś może o nim powiedzieć cena w polsce 200zł za 5litrów
z danych o tym oleju znalazłem coś takiego http://www.motooil.com/texaco/oleje%...%20osobowe.pdf czyli niewiele
Komentarz
-
-
witam zbliza sie mi powoli moment przegladu wiec znowu pytanie odnosnie oleju. jeździłem dalej na 5w40 shella. teraz juz mam wiekszy poglad iel oleju zuzywa silnik. wiec pzrez 13 tys musiałem dolac 1l aktualny pzrebieg w granicach 298 tys to jaki olej dokladnie radzicie zastanawiams ie nad motulem wszyscy chwala tylko w jakiej specyfikacji?? poradzcie dokaldnie co i jak dziekiBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
Komentarz