Dzisiaj zrobiłem nastawy podstawowe skrzyni i efekt jest super skrzynia działa o wiele lepiej.
O jakich nastawach podstawowych mówisz? Chodzi ci o update softu przez VAS, czy faktycznie nastawy podstawowe (Basic settings) w VCDS?
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
Podrąże temat dalej Co w takim razie sie poprawiło?
Zostały mi czesci, po szkodniku:
VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6
1. Gdy zaraz po uruchomieniu silnika z pozycji P przełączam na R nie czuć takiego delikatnego szarpnięcia (wywołanego pracą zębatek). I drążek zmiany biegów przełącza się z mniejszym oporem.
2. W czasie spokojnej jazdy biegi zmieniają się płynniej i szybciej (przed zrobieniem nastawów wrażenie towarzyszące zmianie biegów było takie, jak w manualu ślizgające się sprzęgło).
3. Przy ruszaniu auto wcześniej zaczyna pełzać - wcześniej jak parkowałem między dwoma autami przy lekkim nachyleniu zanim auto zaczynało pełzać potrafiło się stoczyć kawałek. Teraz puszczam hamulec i już mniej więcej w połowie auto zaczyna pełzać.
Dzięki temu również szybciej ruszam spod świateł
Podłączę się ze swoim pytaniem do tematu. Mam nowego RS'a z DSG, 6 biegów. Od nowości jedna rzecz mnie zastanawia: kiedy np. na trasie dojeżdżam do strefy zabudowanej i chcę przyhamować silnikiem, redukuję z 6 na 5 i potem na 4. Czasami przy dojeżdżaniu do świateł podobnie (nawet do 3 czy 2). Podczas tej redukcji (zero gazu!) auto lekko przyspiesza - takie jest wrażenie chyba kiedy sprzęgła się przełączają - tylko przez mniej niż sekundę i potem wskakuje ten niższy bieg. Temu towarzyszy taki odgłos stuknięcia albo klaśnięcia. Zaraz po tym odgłosie obroty silnika wzrastają i ładnie hamuje. Tego efektu dźwiękowego nie ma kiedy redukcji dokonuję przy lekkim gazie (np. przed wyprzedzaniem) ani kiedy DSG automatycznie robi redukcję podczas zwykłego hamowania. Czy ten typ tak ma?
VW Touran BKD 410Nm przebieg 205 tys. km olej wymieniany co 60 tys. km wad nie stwierdzono
Zamieszczone przez szkoda
Zamieszczone przez szymon23-1983
A co do DSG to jest żaden automat, dwie manualne skrzynie zamknięte w jednej obudowie tylko zmiana biegu jest sterowana elektronikom ,zaworami elektromagnetycznymi zamiast zmiany rękom jak w zwykłej skrzyni ,cały dynks DSG. Sprzęgła też są wymienne ,tylko cały komplet
no, nareszcie ktoś nas tu oświecił
to, że nie jest to przekładnia hydrokinetyczna nie zmienia faktu, że jest automatem.
dla takich skrzyń jak DSG mamy nazwę zautomatyzowana zamiast automatyczna, dla odróżnienia od tych z konwerterem momentu, laicy oczywiście będą mówić automat, ale ludzie o nieco większej ogładzie technicznej nazywają rzeczy po imieniu
[ Dodano: Pon 12 Lis, 12 09:15 ]
Zamieszczone przez uisats
Witam,
kiedy np. na trasie dojeżdżam do strefy zabudowanej i chcę przyhamować silnikiem, redukuję z 6 na 5 i potem na 4. Czasami przy dojeżdżaniu do świateł podobnie (nawet do 3 czy 2). Podczas tej redukcji (zero gazu!) auto lekko przyspiesza - takie jest wrażenie chyba kiedy sprzęgła się przełączają - tylko przez mniej niż sekundę i potem wskakuje ten niższy bieg. Temu towarzyszy taki odgłos stuknięcia albo klaśnięcia.
u mnie tego efektu nie ma, no chyba że z dużej góry zjeżdżam i wymuszam niższy bieg aby zwiększyć siłę hamowania silnikiem
co do tematu :idea:
to dorzucam jeszcze paska kumpla, o którym wspominałem zapewne gdzie indziej -> DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
SILNIK: 2,0tdi BKD
CHIPTUNING: tak i nie
SKRZYNIA: DSG 6biegów
PRZEBIEG:117000 jak narazie bezproblemow,olej i filtr wymiana przy 67tys. SILNIK: 1.4 tsi cova
CHIPTUNING: nie, choc kto wie... byle nie w comsport :x
SKRZYNIA: DSG 7 biegów
PRZEBIEG:45300 chyba za wczesnie na problemy.skrzynia marzenie szkoda ze w octavi jest 6
A co powiesz na 19tys i slizgajace sie sprzegla w DSG7
No właśnie. W mamuśki YETI 1.2 TSI (przebieg 10 000 km) już zaczęły się problemy z DSG7. Trzeba pojechać i pokłócić się w ASO co nieco. Oprócz ślizgania jeszcze mocne drgania czy raczej szarpanie na II biegu przy niskich obrotach.
czy fabrycznie wlecial nowy czy jeszcze stary docisk z zapasow
Skoro problem się pojawił, to rozumiem, że ze starych zapasów. Najgorsze jest tylko to użeranie się z człowiekiem w ASO, który wielokrotnie pewnikiem zmarnuje mój czas, będę musiał pitnaście razy przyjeżdżać. Najpierw powiedzą, że wszystko ok, potem będą zawracać d.....pę updatami softu, tylko po to, by po którejś tam wizycie umówić na wymianę. Ja nie mam czasu na takie bzdety, stąd zdenerwowanie. Ty masz prościej, bo jest diagnoza i jest termin.
Komentarz