Skrzynia DSG - jakie przebiegi bez napraw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rufus123
    Rider
    • 2012
    • 476

    Dzisiaj zrobiłem nastawy podstawowe skrzyni i efekt jest super skrzynia działa o wiele lepiej.

    Komentarz

    • heretyk
      Rider
      • 2009
      • 549
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez rufus123
      Dzisiaj zrobiłem nastawy podstawowe skrzyni i efekt jest super skrzynia działa o wiele lepiej.
      O jakich nastawach podstawowych mówisz? Chodzi ci o update softu przez VAS, czy faktycznie nastawy podstawowe (Basic settings) w VCDS?
      Zostały mi czesci, po szkodniku:
      VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
      Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

      Komentarz

      • rufus123
        Rider
        • 2012
        • 476

        Zamieszczone przez heretyk
        nastawy podstawowe (Basic settings) w VCDS
        O to mi chodzi

        Komentarz

        • heretyk
          Rider
          • 2009
          • 549
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Zamieszczone przez rufus123
          Zamieszczone przez heretyk
          nastawy podstawowe (Basic settings) w VCDS
          O to mi chodzi
          Podrąże temat dalej Co w takim razie sie poprawiło?
          Zostały mi czesci, po szkodniku:
          VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
          Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

          Komentarz

          • rufus123
            Rider
            • 2012
            • 476

            Zamieszczone przez heretyk
            Co w takim razie sie poprawiło?
            1. Gdy zaraz po uruchomieniu silnika z pozycji P przełączam na R nie czuć takiego delikatnego szarpnięcia (wywołanego pracą zębatek). I drążek zmiany biegów przełącza się z mniejszym oporem.
            2. W czasie spokojnej jazdy biegi zmieniają się płynniej i szybciej (przed zrobieniem nastawów wrażenie towarzyszące zmianie biegów było takie, jak w manualu ślizgające się sprzęgło).
            3. Przy ruszaniu auto wcześniej zaczyna pełzać - wcześniej jak parkowałem między dwoma autami przy lekkim nachyleniu zanim auto zaczynało pełzać potrafiło się stoczyć kawałek. Teraz puszczam hamulec i już mniej więcej w połowie auto zaczyna pełzać.
            Dzięki temu również szybciej ruszam spod świateł

            Komentarz

            • uisats
              Classic
              • 2012
              • 23

              Witam,

              Podłączę się ze swoim pytaniem do tematu. Mam nowego RS'a z DSG, 6 biegów. Od nowości jedna rzecz mnie zastanawia: kiedy np. na trasie dojeżdżam do strefy zabudowanej i chcę przyhamować silnikiem, redukuję z 6 na 5 i potem na 4. Czasami przy dojeżdżaniu do świateł podobnie (nawet do 3 czy 2). Podczas tej redukcji (zero gazu!) auto lekko przyspiesza - takie jest wrażenie chyba kiedy sprzęgła się przełączają - tylko przez mniej niż sekundę i potem wskakuje ten niższy bieg. Temu towarzyszy taki odgłos stuknięcia albo klaśnięcia. Zaraz po tym odgłosie obroty silnika wzrastają i ładnie hamuje. Tego efektu dźwiękowego nie ma kiedy redukcji dokonuję przy lekkim gazie (np. przed wyprzedzaniem) ani kiedy DSG automatycznie robi redukcję podczas zwykłego hamowania. Czy ten typ tak ma?

              Dzięki,
              SK

              Komentarz

              • jarrypl
                Ambiente
                • 2011
                • 140
                • Volkswagen
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                VW Touran BKD 410Nm przebieg 205 tys. km olej wymieniany co 60 tys. km wad nie stwierdzono

                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez szymon23-1983
                A co do DSG to jest żaden automat, dwie manualne skrzynie zamknięte w jednej obudowie tylko zmiana biegu jest sterowana elektronikom ,zaworami elektromagnetycznymi zamiast zmiany rękom jak w zwykłej skrzyni ,cały dynks DSG. Sprzęgła też są wymienne ,tylko cały komplet
                no, nareszcie ktoś nas tu oświecił
                to, że nie jest to przekładnia hydrokinetyczna nie zmienia faktu, że jest automatem.
                dla takich skrzyń jak DSG mamy nazwę zautomatyzowana zamiast automatyczna, dla odróżnienia od tych z konwerterem momentu, laicy oczywiście będą mówić automat, ale ludzie o nieco większej ogładzie technicznej nazywają rzeczy po imieniu

                [ Dodano: Pon 12 Lis, 12 09:15 ]
                Zamieszczone przez uisats
                Witam,

                kiedy np. na trasie dojeżdżam do strefy zabudowanej i chcę przyhamować silnikiem, redukuję z 6 na 5 i potem na 4. Czasami przy dojeżdżaniu do świateł podobnie (nawet do 3 czy 2). Podczas tej redukcji (zero gazu!) auto lekko przyspiesza - takie jest wrażenie chyba kiedy sprzęgła się przełączają - tylko przez mniej niż sekundę i potem wskakuje ten niższy bieg. Temu towarzyszy taki odgłos stuknięcia albo klaśnięcia.
                u mnie tego efektu nie ma, no chyba że z dużej góry zjeżdżam i wymuszam niższy bieg aby zwiększyć siłę hamowania silnikiem
                <> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>

                Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez jarrypl
                  laicy oczywiście będą mówić automat
                  ja w takim razie pozostanę spokojnie laikiem

                  co do tematu :idea:
                  to dorzucam jeszcze paska kumpla, o którym wspominałem zapewne gdzie indziej -> DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    Zamieszczone przez szkoda
                    DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
                    Na pewno DSG6 ?? Bo pasek i pewnie 1.8TSI to mi sie kojarzy z DSG7 i bujaniem sie z DSG7 jak u nas
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Zamieszczone przez szkoda
                      DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
                      Na pewno DSG6 ?? Bo pasek i pewnie 1.8TSI to mi sie kojarzy z DSG7 i bujaniem sie z DSG7 jak u nas
                      2,0TSI 200KM, DSG6 o dziwo.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Zamieszczone przez szkoda
                        DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
                        Na pewno DSG6 ?? Bo pasek i pewnie 1.8TSI to mi sie kojarzy z DSG7 i bujaniem sie z DSG7 jak u nas
                        2,0TSI 200KM, DSG6 o dziwo.
                        pewnie dsg6 jest tańsza w produkcji dlatego znalazł sie w skodzie a ze się okazała lepsza to tylko sie cieszyć
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez piramida
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Zamieszczone przez szkoda
                          DSG6, przebieg bez naprawy to ~40kkm (wymiana sprzęgieł zdaję się)
                          Na pewno DSG6 ?? Bo pasek i pewnie 1.8TSI to mi sie kojarzy z DSG7 i bujaniem sie z DSG7 jak u nas
                          2,0TSI 200KM, DSG6 o dziwo.
                          pewnie dsg6 jest tańsza w produkcji dlatego znalazł sie w skodzie a ze się okazała lepsza to tylko sie cieszyć
                          nie do końca kumam ale do 2,0TSI idzie DSG6 i to jest normalne czy w skodzie czy gdziekolwiek
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Psycho Dad
                            Rider
                            • 2009
                            • 629

                            Tak to normalne 2.0 TSI ma większy moment i dlatego wkładane jest 6-DSG
                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              Do mocnych silnikow jest DSG7, ale chyba tylko do silnikow wzdluznych w tym wersja do 4x4
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • jarrypl
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 140
                                • Volkswagen
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Do mocnych silnikow jest DSG7, ale chyba tylko do silnikow wzdluznych w tym wersja do 4x4
                                do mocnych silników DSG6, na suchym sprzęgle DSG7 do słabszych
                                <> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>

                                Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  Zamieszczone przez jarrypl
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Do mocnych silnikow jest DSG7, ale chyba tylko do silnikow wzdluznych w tym wersja do 4x4
                                  do mocnych silników DSG6, na suchym sprzęgle DSG7 do słabszych
                                  Czas idzie do przodu.

                                  Zamieszczone przez Patryk Compsport

                                  DSG DQ200 - Suche sprzegła i 7biegów (max 340Nm na seryjnych sprzegłach) silniki z momentem obr. ponizej 270nm. 1.4 i 1.8 TSI
                                  DSG DQ250 - Mokre sprzegła i 6biegów (max 460Nm na seryjnych sprzegłach) 2.0TFSI/TSI (poprzecznie montowane) 3.2/3.6 VR6, 1.9/2.0TDI
                                  DSG DQ500 - Mokre sprzegła i 7biegów (max 600Nm na seryjnych sprzegłach) 2.5TFSI, 2.0BiTDI (T5)
                                  Jest jeszcze DQ501
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • jarrypl
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 140
                                    • Volkswagen
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    no popatrz, faktycznie

                                    byłem przekonany że 02E to DSG6 mokra i 0AM to sucha DSG7, a tu takie zmiany...

                                    EDIT: doczytałem teraz że DQ250 to wewnętrzna nazwa dla 02E a DQ200 dla 0AM czyli gdzieś tam mówimy o tym samym tylko innym językiem
                                    <> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>

                                    Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland

                                    Komentarz

                                    • fabia RS DSG
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 75

                                      SILNIK: 2,0tdi BKD
                                      CHIPTUNING: tak i nie
                                      SKRZYNIA: DSG 6biegów
                                      PRZEBIEG:117000 jak narazie bezproblemow,olej i filtr wymiana przy 67tys. SILNIK: 1.4 tsi cova
                                      CHIPTUNING: nie, choc kto wie... byle nie w comsport :x
                                      SKRZYNIA: DSG 7 biegów
                                      PRZEBIEG:45300 chyba za wczesnie na problemy.skrzynia marzenie szkoda ze w octavi jest 6

                                      :cry:

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        Moze ogarnij ten post jakos sensownie, bo totalny burdel w nim panuje.
                                        45tys, to za wczesnie. A co powiesz na 19tys i slizgajace sie sprzegla w DSG7
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • KriSSo
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 285

                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          A co powiesz na 19tys i slizgajace sie sprzegla w DSG7
                                          No właśnie. W mamuśki YETI 1.2 TSI (przebieg 10 000 km) już zaczęły się problemy z DSG7. Trzeba pojechać i pokłócić się w ASO co nieco. Oprócz ślizgania jeszcze mocne drgania czy raczej szarpanie na II biegu przy niskich obrotach.

                                          Komentarz

                                          • Waciak
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 173

                                            Zamieszczone przez fabia RS DSG
                                            CHIPTUNING: nie, choc kto wie... byle nie w comsport :x
                                            Masz rację w comsporcie nie ale szczerze polecam Compsport

                                            Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              KriSSo, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ht=drgania+dsg

                                              Ktory rok i miesiac Yeti ??
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • KriSSo
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 285

                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Ktory rok i miesiac Yeti ??
                                                Listopad 2011 rok.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  No to ciekawe, czy fabrycznie wlecial nowy czy jeszcze stary docisk z zapasow. Ja czekam na wymiane. Juz wszystko ustalone.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • KriSSo
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 285

                                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                                    czy fabrycznie wlecial nowy czy jeszcze stary docisk z zapasow
                                                    Skoro problem się pojawił, to rozumiem, że ze starych zapasów. Najgorsze jest tylko to użeranie się z człowiekiem w ASO, który wielokrotnie pewnikiem zmarnuje mój czas, będę musiał pitnaście razy przyjeżdżać. Najpierw powiedzą, że wszystko ok, potem będą zawracać d.....pę updatami softu, tylko po to, by po którejś tam wizycie umówić na wymianę. Ja nie mam czasu na takie bzdety, stąd zdenerwowanie. Ty masz prościej, bo jest diagnoza i jest termin.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...