Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA)
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Tylko weź pod uwagę, ze karta to jedno a rzeczywistość nie musi być taka kolorowa. Zresztą ja nie widzę w tym Totalu nic rewelacyjnego. O TBN pisał już Kolega Cytrynowiec, nocak ma gorszy od eurola a, że to full saps to pakiet zddp powinien być bogatszy i to zupełnie zrozumiałe. Wyższa lepkość w 100 stopniach bardziej świadczy o charakterystyce danego oleju niż o jego jakości. Zresztą wg. jednej z kart na szybko znalezionej w necie wynois ona 14,3-15,3. Podeślij link do badań tego Total- a t można będzie więcej o nim powiedzieć bo na szybko znalazłem 3 różne karty i każda nieznacznie się różni. A tak na marginesie to Total 9000 Energy 5W40 nie jest bezpośrednim konkurentem Eurola Fluence 5W40. Eurol spełnia normę C3 i m.in VW 505.01 czy Dexos 2 wiec jego potencjalne zastosowanie jest znacznie szersze i obejmuje nowsze pojazdy wymagające oleju mid saps.Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisNo to teraz weźmy konkurenta Total 9000 Energy 5W-40 za 14 zł litr.
Wskaźnik 172, tbn 10, noac 10, p/zn 933/1036, Ca2792, do tego 15 w 100C
i już nie ma tak kolo(euro)rowo.
Dla mnie ten Eurol to konkurent m.in Penrite Enviro+5W40, Millers EE longlife 5W40 czy Neste City Pro c3 5W40.
Komentarz
-
-
Sporo. Na mid spasa nawet bardzo dużo.Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Imho - ca 30%.
Komentarz
-
-
Tak obszernej analizy nie było. Specol Gold 5W40 ma jednak nieco inne przeznaczenie bo to olej full saps i nie spełnia eko-norm tak samo jak wspomniany Total.Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisa robił ktoś może specola gold 5w/40 dla porównania?
PS. Jak porównamy Total-a do Meguins Super Leichtlauf 5W40 to blado ten Total wypada.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Ile ar dolałeś?Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.Dla mnie też.Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Dla mnie to takie badanie oleju nic nie mowi o oleju.
Ja sobie zrobiłem analize oleju nowego, kolejną po przebiegu 15ty i kolejne po dodaniu dodatku tego i innego. To teraz mam obraz co jest warte to co ja leje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Dla mnie też.
Ja sobie zrobiłem analize oleju nowego, kolejną po przebiegu 15ty i kolejne po dodaniu dodatku tego i innego. To teraz mam obraz co jest warte to co ja leje
Każdy robi jak uważa za stosowne, następna moja UOA też będzie z dodatkiem
Komentarz
-
-
Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200złZamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Każdy robi jak uważa za stosowne, następna moja UOA też będzie z dodatkiem
Komentarz
-
-
Nie wiem, nie leję takich olejów, i nie kupuję takich drogich dodatków.Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200zł
Komentarz
-
-
Za 200 zł to nie wiem co za dodatek. Koszt Archoila AR9100 na starodawnej pojemności silnik to 50-80,00 zł a jak pokazują analizy robi on dobrą robotę.Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200zł
Oczywiście najlepiej jest zrobić VOA a potem po pewnym czasie UOA oleju bez dodatków. Rozrzut jakościowy baz HC jest bardzo różny i tu się zgodzę, ze kiepskie HC może będzie dobre na początku ale po większym przebiegu szansa na nietrzymanie parametrów mocno rośnie. Z drugiej strony dobre bazy z grupy III/III+ przy standardowych (czytaj rozsądnych) przebiegach też spokojnie dają radę w normalnej eksploatacji wiec nie ma co demonizować. Wiadomo, ze lepiej jak jest PAO-syntetyczna baza albo chociaż spory udział bazy PAO jak w tym Eurolu ale w sumie rynek jest zdominowany przez oleje z bazami HC bo koszty produkcji są zdecydowanie niższe, oleje mają niezłe parametry i spełniają stosowne normy a prawda jest taka, ze w karty to już zagląda mało kto a w analizy zagłębia się garstka oszołomów
.
Komentarz
-
Komentarz