Zamieszczone przez ichris
Zobacz wpis
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisopony pod pache i do reklamacji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisZareklamowane i Michelin stanął na wysokości zadania, kasa za bijące Klebery zwrócona
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Musamp Zobacz wpisBrawo. a znasz przyczyne "problemu"?
Komentarz
-
-
Powoli przymierzam się do wyboru nowych zimówek (205/55R16) po nieudanej przygodzie z Kleberami HP3... Chyba kupię Dębice Frigo HP2 chociaż wciąż zastanawiam się nad Hankook W452 RS2 FR tylko czy warto dopłacać do nich około 3 stów? Plusem koreańczyków jest obecność rantu ochronnego na felgę. Jako że mam tylko jeden komplet koł (fabryczne alusy) i nie planuje kupować drugiego to ten rant chyba by się przydał... W moich letnich Hankookach rant jest. Co o tym myślicie? Generalnie jeżdżę spokojnie, głównie po mieście, silnik 125 kucy więc też nie ma czym szaleć ale jak w zimie warunki są dobre to chciałbym te 140 po obwodnicy pojechać i nie czuć się jak na rodeo (a tak było na Kleberach).Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
-
Może miałem pecha... Przy 160km/h to pewnie plomby by mi wypadły a przy 180 nie miałbym zębów... Ja się do tej marki trochę zraziłem. W służbowym Rapidzie są letnie Klebery i też wyczuwam bicie. W innych autach są Fuldy i Nexeny i zero bicia. Oczwyście to są auta służbowe więc możliwe, że też przypadek bo akurat w tym aucie np. jedna felga jest krzywa i jest bicie...
Tak czy siak wybrałem najciekawsze opcje w trzech segmentach i na coś muszę się zdecydować:
- w budzetowym najrozsądniejsze są raczej Dębice HP2
- w klasie średniej Hankook RS2 W452 FR, dobrze wypadają w testach i mają rant ochronny, niestety podrożały o około 150zł w porównaniu do ubiegłego sezonu
- w klasie premium najlepsze wydają się Continentale TS860. Również mają rant i kosztują prawie 1500zł - w porównaniu do Dębic za niecałe 800zł to przepaść.
Jest jeszcze strzał w ciemno, nowość Nokian WR Snowproof za około 1200 (ciut droższe od Hankooka). Jakby miały rant to może bym zaryzykował ale w rozmiarze 205/55R16 rantu niestety nie mają.Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
-
Prośba o poradę, muszę kupić zimówki 205/55/16. Jazda spokojna, górnośląskie wsie i miasta, kilka razy w miesiącu autostrada. W góry niestety zimą nie jeżdżę.
Do wybory mam na razie:
Toyo Snowprox, model prod. z ub. roku. Made in Japan.
Nokian Snowproof, nówki, Made in Russia. Droższe o 40 zł na sztuce.
Jeździł ktoś na tych oponach?
Komentarz
-
-
Czy jest sens dopłacać do wyższego indeksu prędkości? Fabrycznie mam opony letnie 205/55R16 z indexem V=240km/h. Mój Golf Mk7,5 1,4 125KM katalogowo pojedzie max. 204km/h więc to trochę na wyrost. W zasadzie nie zdarza mi się jeździć szybciej niż 140-150km/h więc zastanawiam się nad zimówkami w tym samym rozmiarze z indexem T=190km/h (koszt 900zł). Czy jednak dopłacić stówkę do H=210kmh? Dopłacenie to nie jest dla mnie problem ale pytanie czy warto
Komentarz
-
-
Gość
A jakieś teksty tego typu przeczytałeś?
Podczas sezonowej wymiany opon niewielu kierowców zwraca uwagę na ich indeks prędkości. Zazwyczaj skupiamy się głównie na rozmiarze, nie analizując zbyt szczegółowo pozostałych oznaczeń umieszczonych na ścianie bocznej opony. Dlaczego odpowiedni dobór indeksu prędkości jest równie ważny? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.
Komentarz
-
Czytałem ten artykuł ale nie do końca jego treść mnie przekonuje. Jest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks". No to jak to w końcu jest? Takie wiem, że nic nie wiem ale prowadzę portal o oponach to trzeba coś napisać...
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisJest sprzeczny bo z jednej strony trakcja ma być lepsza na oponach z wyższym indeksem a z drugiej strony w zimówkach czasem nawet "zalacany jest niższy indeks".
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
Zacytuj ten fragment, bo nie mogę znaleźć...
Ja znalazłem. Proszę.
Komentarz
-
-
Gość
Dziękuję. Jednak to nie to samo co z H na T, bo pojazd ma katalogową prędkość maksymalną wyższą niż 190 km/h. A czy V czy H to jeden pies, bo i tak tyle (katalogowo) nie pojedzie.
U siebie mam letnie Y i całoroczne V.
Komentarz
-
Nigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisNigdzie w instrukcji Golfa MK7.5 nie znalazłem informacji nt. homologowanych indeksów prędkości... Unijne przepisy stanowią, że zimą można używać opon z indeksem - 160km/h. Natomiast nie chciałbym później ewentulanych kłopotów z ubezpieczycielem, że korzystam z opon z indexem T=190km/h... a V-max auta to 204... Mogę sobie w kompie ustawić limit V-max np. na 190km/h ale czy to obejdzie ubezpieczyciela...?pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
ichris Możesz oczywiście zamontować opony zimowe z indeksem T (190) w samochodzie z V max 205 km/h, ale powinieneś umieścić w widocznym miejscu po stronie kierowcy symbol ograniczenia prędkości odpowiadający indeksowi opony (190). Inna sprawa, że nie ma to szczególnego sensu, skoro masz wybór opon z indeksem H.
Całkiem normalnym jest, że na przykład w samochodach z V max 250 km/h w zimie używane są opony z indeksem V (240), a także oferowane są takie opony przez producenta. Wybór zimowych W (270) jest bardzo ograniczony, tym bardziej gdy ktoś dba o to, by użyty rozmiar był homologowany.
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz