Ja też mogę powiedzieć coś o Nokianach WR G2. Przejechałem na nich poprzedni sezon zimowy i zachwycony nie jestem. Spodziewałem się czegoś lepszego. :| Rozmiar 205/55/R16
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
fajne oponki
Mam male pytanie. Bylbym wdzieczny za podpowiedz. Mam obecnie zalozone letnie opony 14/185/70, na zime przydaloby sie kupic cos... ale drozyzna straszna. Mam w garazu fajne zimowki Uniroyala z poprzedniego golfa II ale rozmiar 13/175/70. Czy da sie wogole zalozyc opony 13stki na piaste w skodzie octavii? jesli wogole sie da to czy samochod nie bedzie za nisko i nie bedzie kosil progami kraweznikow albo inna niespodzianka sie nie pojawi?Zamieszczone przez granacikJa też mogę powiedzieć coś o Nokianach WR G2. Przejechałem na nich poprzedni sezon zimowy i zachwycony nie jestem. Spodziewałem się czegoś lepszego. :| Rozmiar 205/55/R16
Dzieki z gory za odp.grupa vw 4ever
Komentarz
-
-
dangersexy a felgi do tych 13 z golfa masz?? bo twoje felgi to 14 i opony o rozmiar mniejszej nie wsadzisz na te felgi
http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
no niestety
Mialem felgi 13stki (wraz z tymi oponami 13/175/70) zalozone do golfa, a teraz chcialem przelozyc do skody, tylko ze skoda ma 14stki. Moglbym oczywiscie tez przelozyc te opony na nowe felgi 14stki ale nie wiem czy bedzie to pasowac. W kwestii opon, piast i tych rozmiarow to nie mam pojecia. Nie ma szans zeby cos z tego wyszlo?Zamieszczone przez makogdangersexy a felgi do tych 13 z golfa masz?? bo twoje felgi to 14 i opony o rozmiar mniejszej nie wsadzisz na te felgi
[ Dodano: Nie 03 Paź, 10 10:12 ]
Mam male pytanie. Bylbym wdzieczny za podpowiedz. Mam obecnie zalozone letnie opony 14/185/70, na zime przydaloby sie kupic cos... ale drozyzna straszna. Mam w garazu fajne zimowki Uniroyala z poprzedniego golfa II ale rozmiar 13/175/70 na stalowkach tez 13stkach. Czy da sie wogole zalozyc opony 13stki na piaste w skodzie octavii? jesli wogole sie da to czy samochod nie bedzie za nisko i nie bedzie kosil progami kraweznikow albo inna niespodzianka sie nie pojawi? Albo czy da sie zalozyc te opony na stalowki 14stki? Opony i te kombinacje to dla mnie czarna magia. Czy da sie cos wykombinowac i uniknac kupna nowych zimowek?Zamieszczone przez szkodamam ~4-5mm bieznika na zimowych przed zimą to wiem, że jest to ich ostatni sezonZamieszczone przez Dig Duga) czy jezdzicie do końca na zimówkach zimą, aż się zedrą
b) czy jeżdzicie do powiedzmy 1/3 bieznika zimą, a potem dokańczacie latem
c) czy jak bieżnik dojdzie do 1/3 wysokosci sciagacie i kupujecie nowe, a w lecie jeżdzicie tylko na letnich ??
w lecie jeżdżę na letnich a w zimię na zimowych, pomijając jakieś sytuacje "losowe"
Dzieki z gory za odp.grupa vw 4ever
Komentarz
-
-
według niemieckiego ADAC te opony sa na 4 miejscu w rankingu; bd na śniegu i mało sie zużywają ale troche słabsze na suchej nawierzchni ....Zamieszczone przez QuestCzy ktoś może mi powiedzieć coś o oponach:
205/55R16 CONTINENTAL CONTI WINTER CONTACT TS830?
czy flgi od Audi, VW pasuja do oktavi II ? chyba tak
Komentarz
-
-
są dokładnie na 1. miejscuZamieszczone przez likosswedług niemieckiego ADAC te opony sa na 4 miejscu w rankingu; bd na śniegu i mało sie zużywają ale troche słabsze na suchej nawierzchni ....Zamieszczone przez QuestCzy ktoś może mi powiedzieć coś o oponach:
205/55R16 CONTINENTAL CONTI WINTER CONTACT TS830?
czy flgi od Audi, VW pasuja do oktavi II ? chyba tak
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
A ja uważam, że dopiero co zaczęła się jesień, a więc pora deszczowa, zatem kryterium doboru opony powinna być przede wszystkim przyczepność na mokrym asfalcie. Jeśli zatem Wasze zimówki są w tym dobre i sprawują się co najmniej tak samo dobrze jak opony letnie, to decyzja o tak wczesnej zmianie na zimówki była dobra. A jeśli zimówki są gorsze - jak u mnie w Skodzie i w drugim aucie - to ich wymiana w obliczu deszczowych dni wydaje się być błędem! Wolę poczekać do realnego zagrożenia śniegiem i odstać swoje w kolejce, ale teraz cieszyć się lepszą przyczepnością na mokrym.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Generalnie zimówki na suchej nawierzchni są pomimo niskich temperatur mniej bezpieczne niż ich letnie odpowiedniki. Moim zdaniem wymiana opon na zimowe z początkiem października jest lekko przesadzona i niczym nie umotywowana. W prawdzie spotyka się opinie o zmianie opon w przypadku eksploatacji pojazdu w warunkach temp. niższej od 10C, niemniej specjaliści z branży motoryzacyjnej często podkreślają, iż do tej zasady należy odnosić się z dystansem. Dlatego uważam, że na opony zimowe można się prewencyjnie zdecydować najwcześniej w 3 dekadzie miesiąca października, a w ostateczności w momencie pierwszych prognoz opadu śniegu.
Widzę, że polecacie w głównej mierze opony z najwyższej półki na które nie koniecznie każdego stać, ja osobiście polecam opony Uniroyal MS Plus 6 175/80R14 - dobra cena w stosunku do jakości i niezawodności. Oczywiście mogą pojawić się głosy że na bezpieczeństwie się nie oszczędza, jednak należy pamiętać że na obszar bezpieczeństwa jazdy składa się wiele czynników począwszy od sprawności podzespołów, stanu nawierzchni po prędkość i doświadczenie kierowcy.
Komentarz
-
-
stalowe na zime mam 14 i
wybór między (tzn. myśle nad) - klasa ekonomiczna i średnia niższa (zimą nigdy nie szaleje na drodze/prędkości i przebiegi sa niższe zdecydowanie od letniego sezonu):
-Dayton DW500 175/80 R14 88 T
-Barum Polaris 2 175/80 R14 88 T
-Semperit MASTER - GRIP 175/80 R14 88 T
oczywiście 175/80R14 rozmiar fabryczny
dodam że najbardziej skłaniam się co do Barum
ale Dayton mam letnie i jestem z nich zadowolony (z letnich) więc może Daytonki
Komentarz
-
-
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-

znaczy felgi już znalazłem ale cały czas się zastanawiam nad oponami i chyba jednak postawie na GY UG7+ jak zeszłej zimy
Komentarz