Zatem, latem też lepiej ładować programem ze śnieżynką (ze względu na wyższe napięcie ładowania), czy jednak pozostać przy programie z samochodzikiem? Czy ładowanie na śnieżynce jest bezpieczne dla instalacji auta w przypadku ładowania bez odpinania klem, czy jednak odpinać (szczególnie latem)?
Dobry prostownik
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPowyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
00532 - Supply Voltage B+
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 52
Mileage: 36271 km
Time Indication: 0
Date: 2015.10.26
Time: 15:43:59
Freeze Frame:
Term 15 Off
Voltage: 15.55 V
OFF
ON
Term 50 Off
OFF
OFF
Jak widać został odłączony zacisk 15.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisPowyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Nie skanowałem - ale dobrze ze piszecie.
Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.
Komentarz
-
-
Potwierdzam mam start stop i tam jest ten port.
Podobno to ma kolosalne znaczenie przy obliczeniach wtłaczanej energii po to by system zarzadzania energia wiedział i odpowiednio brał pod uwagę fakt ładowania -ponieważ system ten bada (nie pamietam) konduktywnosc albo impedancje i wprowadza poprawki żeby takiego akumulatora nie uraczyć kilkudziesięcioma amperami ponad realna sprawność a nie pozorna wywołana naładowaniem.
niemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisniemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.
Na tym prostowniku mam regulację tylko natężenia, ale tak ustawiam natężenie, że napięcie mierzone zewnętrznym woltomierzem wynosi 16,2V co u mnie odpowiada natężeniu jakieś 1,2 A.
Poza tym raz na jakiś czas podładowuję akumulator nie odpinając klem ładowarką z Lidla i prawie zawsze akumulator parę godzin prądu pociągnie, co pokazuje że przy moim sposobie jazdy czyli głównie po mieście nie ma opcji, żeby alternator naładował akumulator w 100%. Zawsze jakiś deficyt prądowy jest.
Komentarz
-
-
Ciekawy sposób ładowania akumulatora wapniowego (większość obecnie produkowanych), który dodatkowo poprawia jego właściwości. Myślę, że filmik wyjaśnia wszystko i metoda jest czytelna również dla osób, które nie znają j. rosyjskiego.
На просторах инета, набрел на инфу что современные кальциевые акумы не желательно заряжать старыми зарядниками. Я заинтересовался этой темой, тк у меня есть старый добрый зарядник на основе трансформа…
Przy pomocy takiego modułu
Można wykorzystać praktycznie każdy prostownik, który da napięcie powyżej 16v.
Wypróbowałem i jestem pozytywnie zaskoczony skutecznością metody. Ten sposób chroni akumulator przed przegrzaniem i przeładowaniem.
Sam moduł to koszt 30 zł, podłączenie bardzo proste.Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.
Komentarz
-
-
Dostałem ładowarkę mikroprocesorową z ALDI i ładuję nią właśnie akumulator poza autem w ramach testu. W 2 programach napięcie max ładowania wg instrukcji i po zmierzeniu z zewnątrz wynosi 15,1 V, a w programie ze śnieżynką 15,5 V. Napięcia są więc wyższe niż przy ładowarkach z LIDLA.
Teraz mam dylemat czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania klem? - czy lepiej jednak odpiąć, Co z błędem za wysokiego napięcia, który może się zapisać w pamięci komputera auta ? - czy błąd jest widoczny (sygnalizowany) na liczniku, czy trzeba go skasować, czy skasuje się sam po pewnym czasie i można to zignorować, Co robić w przypadku odcięcia akumulatora od instalacji auta przez sterownik? - czy w ogóle trzeba coś robić, czy też sterownik sam przywróci połączenie po ładowaniu i obniżeniu się napięcia poniżej 15V.
Nie mam czym kasować ewentualnych błędów oraz nie chciałbym sobie czegoś zepsuć ładując aku napięciem ponad 15V bez odpinania klem, stąd te wątpliwości.
Komentarz
-
-
Na moje oko w instalacji auta nie będzie tak wysokiego napięcia ponieważ procek ładowarki potrafi wykryć czy aku jest w instalacji lub poza ( jest kilka gotowych procesorów pakowanych do chińczyków)
nawet jeśli miałbyś 15v nic nie powinno stac się - Jeśli pojawi sie błąd to tylko w pamięci i to w sekcji sterownika zarzadzania energia tj niedostępne z poziomu interface jak elm na bluetooth no i na liczniku tez nie będzie widać.
ja jestem zwolennikiem ładowania poza instalacja z racji możliwości stosowania wyższych napięć ( nie dot agm)
Komentarz
-
-
Sony z ładowarkami na procku raczej nie będzie problemu ,ale po prostu mieć na uwadze ,że może coś padnie . Jak z jazdą na jednej śrubie przy kole można przecież nic się nie dzieje ... Prostowniki moim zdaniem zawsze poza autem czy jakiś stary czy nowy W O2 nie ma sterownika aku tak więc nie będziesz miał błędu..@gacek1 zabezpieczeniu borda na wyższe napięcia to podparte czymś czy tylko teoria?
Komentarz
-
-
Rok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpisRok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.
napisz jeszcze jedna ważna rzecz -jaki akumulator?
Komentarz
-
-
Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.
Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.
Komentarz
-
Komentarz