Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sony
    Rider
    • 2015
    • 342
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zatem, latem też lepiej ładować programem ze śnieżynką (ze względu na wyższe napięcie ładowania), czy jednak pozostać przy programie z samochodzikiem? Czy ładowanie na śnieżynce jest bezpieczne dla instalacji auta w przypadku ładowania bez odpinania klem, czy jednak odpinać (szczególnie latem)?

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Auto zniesie i 16V. Sprawdzone osobiscie Optimatem.

      14,7 V nic a nic nie zrobi instalacji elektrycznej w samochodzie. Klem nie odpinaj.

      Co innego jeśli transformatorowym prostownikiem ładujesz bez kontroli napięcia to wowczas lepiej odpiąć klemę.




      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Powyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
          Powyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
          U mnie po ładowaniu prostownikiem transformatorowym bez odpinania klem i po zrobieniu scan-a w 09-centr. elektr. zapisał się błąd napięcia 15,55 V
          00532 - Supply Voltage B+
          001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00100001
          Fault Priority: 4
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 52
          Mileage: 36271 km
          Time Indication: 0
          Date: 2015.10.26
          Time: 15:43:59

          Freeze Frame:
          Term 15 Off
          Voltage: 15.55 V
          OFF
          ON
          Term 50 Off
          OFF
          OFF
          Jak widać został odłączony zacisk 15.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
            Powyżej 15,5V sterownik odetnie całą instalacje od akumulatora czyli będzie jakby akumulator był wyjęty i to nie tylko w vag ach.
            Nie skanowałem - ale dobrze ze piszecie.

            Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
            tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.

            Komentarz

            • kabi_007
              Rider
              • 2011
              • 412
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Ja też to widziałem w O3, taką specjalną jakby łapkę, ale pobieżnie widać, że jest to prosto wyprowadzone z akumulatora. Chyba że gdzieś po drodze jest obwód ze sterownikiem.
              O1-->O3--> ?

              Komentarz

              • Vampirema
                Classic
                • 2018
                • 22

                Jakie macie doświadczenie z prostownikami z supermarketów typu Biedronka, Lidl itd?

                Komentarz

                • gacek1
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 111
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                  Te z Lidla są w miarę ok ale ja od siebie poleca CTEKa mxs5

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Lidl za 60 naładuje do 70%, ctek za 300 do 80% a kukla bk 12/15 za 120zl do 110%
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • aronus
                      Rider
                      • 2008
                      • 643
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                      Nie skanowałem - ale dobrze ze piszecie.

                      Jesli podłączam się do ładowania (zabrzmiało ...) to plus do akumulatora ale minus do specjalnego portu obok akumulatora.
                      tak głosi instrukcja na zaślepce minusa na aku, tak mówi (wydziera się wręcz) ASO. i tamtędy przepuściłem już 16V podczas ładowania Oprimate 6.
                      A w OII gdzie jest ten port, zeby podpiąć minus?

                      Komentarz

                      • bobo
                        Classic
                        • 2007
                        • 14
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        ten port do podpięcia minusa jest prawdopodobnie tylko w samochodach z systemem start&stop



                        ostatnio również rozglądałem się za prostownikiem
                        Znalazłem takie:

                        Arctic Automatic 12V Auto 12A
                        Deca FL 1113D

                        ale czy warte są swojej ceny?
                        Ostatnio edytowany przez bobo; 1418.

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Potwierdzam mam start stop i tam jest ten port.

                          Podobno to ma kolosalne znaczenie przy obliczeniach wtłaczanej energii po to by system zarzadzania energia wiedział i odpowiednio brał pod uwagę fakt ładowania -ponieważ system ten bada (nie pamietam) konduktywnosc albo impedancje i wprowadza poprawki żeby takiego akumulatora nie uraczyć kilkudziesięcioma amperami ponad realna sprawność a nie pozorna wywołana naładowaniem.

                          niemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.

                          Komentarz

                          • aronus
                            Rider
                            • 2008
                            • 643
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                            niemniej zauważyłem ze skuteczniej można naładować akumulator poza autem.
                            Masz rację. Ja raz na parę miesięcy wyjmuję akumulator z auta odkręcam korki i ładuję ruskim prostownikem napięciem 16,2V.
                            Na tym prostowniku mam regulację tylko natężenia, ale tak ustawiam natężenie, że napięcie mierzone zewnętrznym woltomierzem wynosi 16,2V co u mnie odpowiada natężeniu jakieś 1,2 A.
                            Poza tym raz na jakiś czas podładowuję akumulator nie odpinając klem ładowarką z Lidla i prawie zawsze akumulator parę godzin prądu pociągnie, co pokazuje że przy moim sposobie jazdy czyli głównie po mieście nie ma opcji, żeby alternator naładował akumulator w 100%. Zawsze jakiś deficyt prądowy jest.

                            Komentarz

                            • rodro
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 238
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Ciekawy sposób ładowania akumulatora wapniowego (większość obecnie produkowanych), który dodatkowo poprawia jego właściwości. Myślę, że filmik wyjaśnia wszystko i metoda jest czytelna również dla osób, które nie znają j. rosyjskiego.
                              На просторах инета, набрел на инфу что современные кальциевые акумы не желательно заряжать старыми зарядниками. Я заинтересовался этой темой, тк у меня есть старый добрый зарядник на основе трансформа…

                              Przy pomocy takiego modułu


                              Można wykorzystać praktycznie każdy prostownik, który da napięcie powyżej 16v.
                              Wypróbowałem i jestem pozytywnie zaskoczony skutecznością metody. Ten sposób chroni akumulator przed przegrzaniem i przeładowaniem.
                              Sam moduł to koszt 30 zł, podłączenie bardzo proste.
                              Ostatnio edytowany przez rodro; 13022.

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 342
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Dostałem ładowarkę mikroprocesorową z ALDI i ładuję nią właśnie akumulator poza autem w ramach testu. W 2 programach napięcie max ładowania wg instrukcji i po zmierzeniu z zewnątrz wynosi 15,1 V, a w programie ze śnieżynką 15,5 V. Napięcia są więc wyższe niż przy ładowarkach z LIDLA.
                                Teraz mam dylemat czy można nią bezpiecznie ładować akumulator w aucie bez odpinania klem? - czy lepiej jednak odpiąć, Co z błędem za wysokiego napięcia, który może się zapisać w pamięci komputera auta ? - czy błąd jest widoczny (sygnalizowany) na liczniku, czy trzeba go skasować, czy skasuje się sam po pewnym czasie i można to zignorować, Co robić w przypadku odcięcia akumulatora od instalacji auta przez sterownik? - czy w ogóle trzeba coś robić, czy też sterownik sam przywróci połączenie po ładowaniu i obniżeniu się napięcia poniżej 15V.
                                Nie mam czym kasować ewentualnych błędów oraz nie chciałbym sobie czegoś zepsuć ładując aku napięciem ponad 15V bez odpinania klem, stąd te wątpliwości.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Na moje oko w instalacji auta nie będzie tak wysokiego napięcia ponieważ procek ładowarki potrafi wykryć czy aku jest w instalacji lub poza ( jest kilka gotowych procesorów pakowanych do chińczyków)
                                  nawet jeśli miałbyś 15v nic nie powinno stac się - Jeśli pojawi sie błąd to tylko w pamięci i to w sekcji sterownika zarzadzania energia tj niedostępne z poziomu interface jak elm na bluetooth no i na liczniku tez nie będzie widać.

                                  ja jestem zwolennikiem ładowania poza instalacja z racji możliwości stosowania wyższych napięć ( nie dot agm)

                                  Komentarz

                                  • gacek1
                                    Ambiente
                                    • 2018
                                    • 111
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                    Ja zawsze łąduje na aucie i to nie pierwsze auto. Pod koniec ładowania gdy napięcie wzrasta do 16V a natężenie do 0,6A to auto samo się odcina od prądu przez modół centralnej elektryki i nic się nie dzieje. Nie zdziw się że podczas łądowania np nie działa centralny zamek itp.

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      ... ale po takim odcięciu, a następnie odłączeniu ładowarki i spadku napięcia, samoistnie dochodzi do przywrócenia prądu w instalacji ? - czy trzeba coś robić

                                      Komentarz

                                      • patryk23
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1105
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        Sony z ładowarkami na procku raczej nie będzie problemu ,ale po prostu mieć na uwadze ,że może coś padnie . Jak z jazdą na jednej śrubie przy kole można przecież nic się nie dzieje ... Prostowniki moim zdaniem zawsze poza autem czy jakiś stary czy nowy W O2 nie ma sterownika aku tak więc nie będziesz miał błędu..@gacek1 zabezpieczeniu borda na wyższe napięcia to podparte czymś czy tylko teoria?

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Powyżej 15,5V odcina całą instalacje więc wszystko jest do ustawienia więc chyba lepiej i tak zdjąć klemę żeby boardnetza nie przeciążać
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • robertowicz
                                            Drive
                                            • 2016
                                            • 97

                                            Ja kupiłem wtyk zapalczniki, przewody,2x mini krokodylki i podpinam jakis stary aku zeby tylko podtrzymac prad w aucie do gniazda zapalczniki, odpinam kleme i laduje. Zadziala tylko wtedy jesli macie prad w zapalniczce bez kluczykow czy wlaczonego zaplonu

                                            Komentarz

                                            • ojciecmajster
                                              Classic
                                              • 2018
                                              • 15

                                              Rok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
                                              Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
                                              Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Musisz najpierw naładować z podtrzymaniem przez kilka godzin z min 16,2V. Dopiero taki akumulator można doładowywać ładowarkami automatycznymi, ale pilnować żeby napięcie nie spadło poniżej 12,2V.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                                                  Rok temu poruszałem temat ładowarki Optimate 6 ampmatic. Szukałem dobrego urządzenia i wiele osób polecało ten model. Ładowarka zbiera także dobre opinie w internecie.
                                                  Po tym roku używania mogę osobiście powiedzieć własną opinię nt. tej ładowarki.
                                                  Po pierwsze ładowarka nie naładuje nam do pełna akumulatora. Tutaj nie ma wątpliwości, gdyż praktycznie żadne ładowarki automatyczne nie potrafią tego zrobić. W przypadku Optimate jest chyba jeszcze gorzej. Optimate podłączam do 2 letniego akumulatora. Napięcie spoczynkowe przed ładowaniem 12,25 V (auto przez tydzień nie używane). Na początku ładowarka testuje akumulator. Pojawia się dioda, żółta i czerwona. Po ok. 4 godzinach ładowarka kończy pracę i przechodzi w tryb podtrzymania. Po kilku dniach nieużytkowania auta, ładowarka znowu pokazuje na teście diody (żółta i czerwona). Moim zdaniem ta ładowarka nie ładuje, lecz tylko gilgocze akumulator. W pierwszym etapie ładowania, napięcie ładowania bardzo powoli wzrasta (od 12,3 i po około 1,5h osiąga 14,3V), poźniej przechodzi w tryb pulsacyjny (13,6 - 14,3V). Wydaje mi się, że tak niskie napięcia nie są w stanie skutecznie naładować akumulator. Porzyczyłem od znajomego CTEKA 5 i tam od razu napięcie od początku osiąga 14,5V, a w trybie Recond podbija do 15,5V. Nie wiem jakie macie Wy doświadczenie z Optimate 6 ampmatic, ale według mnie te urządzenie nie radzi sobie z ładowaniem akumulatora. Natomiast jak najbardziej nadaje się do podtrzymywania napięcia w akumulatorze i chyba tylko w taki sposób można ją wykorzystać.
                                                  No zobacz -u mnie jest odwrotnie. Mam obie ładowarki. Ampmatic robi robotę. Moja rada odłącz klemę w aucie i podłącz Optimate. Jeśli impedancja jest za wysoka to strzeli go z 16v a jak naprawdę zasiarczony to 22v.

                                                  napisz jeszcze jedna ważna rzecz -jaki akumulator?

                                                  Komentarz

                                                  • ojciecmajster
                                                    Classic
                                                    • 2018
                                                    • 15

                                                    Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
                                                    Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.

                                                    Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...