Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sallve
    Classic
    • 2009
    • 1

    Możesz podać namiary na sklep w którym kupiłeś optimate 6 poniżej 400PLN. Też posiadam ceteka 5.0 ale chodzi mi po głowie ta optimate 6.
    Jak pisali koledzy w powyższych postach to chyba warto.

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Poszło Priv

      Komentarz

      • ojciecmajster
        Classic
        • 2018
        • 15

        Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?

        Komentarz

        • jareckib
          Drive
          • 2014
          • 78

          Wbrew pozorom w większości przypadków wystarczy zwykla ładowarka, ważne aby sterowana była przy pomocy procesora, który dozowałby napięcie i natężenie w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Optymalnie byłoby zainwestować w prostownik z rozruchem. Rozruch sprawai, że w zasadzie zaraz po podłączeniu można uruchomić auto. Rozruchy są niestety trochę droższe, potrzebują też dostępu o energii elektrycznej najlepiej z sieci. Ich specyfikację znajdziesz np tutaj: https://kraftdele.info/prostowniki/129-prostownik-z-rozruchem-stacja-rozruch-300a-12-24v.html

          Komentarz

          • robertowicz
            Drive
            • 2016
            • 97

            Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
              Może ktoś podeśle z właścicieli Optimate do chlopaków z akubiz do testów?
              Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • robertowicz
                Drive
                • 2016
                • 97

                No gęstości pewnie nie zrobi ale może najlepiej wypadnie w porównaniu z innymi "automatami", zobaczylibyśmy na wykresach jak ona podchodzi do ładowania i ten słynny tryb 22V.

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                    Chciałbym się zapytać jeszcze czy jest sens podłączania takich prostowników jak Optimate czy Ctek do listw przeciwprzepięciowych, filtrujących itd? Czy ładowarki już same w sobie posiadają zabezpieczenia, które zabezpieczą sprzęt jak i instalację w akumulatorze w razie jakiegoś niekontrolowanego skoku napięcia w sieci?
                    W pomieszczeniu zamkniętym listwa ok

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

                      Nie ma takiej potrzeby bo i tak nie naładuje akumulatora
                      Mi moja AGMa ładuje bez problemu.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                        Ten tryb podobnie jak w boschu działa na początku nie na końcu. Jak zresztą zostało udowodnione 99,999% aku potrzebuje na koniec ponad 16V przez kilka godzin żeby zostać naładowane ponad 80%.

                        Owszem ale dotyczy to nie AGM nie żelowego nie antymonowego ani hybrydowego lecz tylko i wyłącznie technologii wapniowej (po części srebrowej tez)

                        dlatego zawsze powtarzam ze kto wie ten rządzi

                        np mój patent ładuje napięciem Ok 20v ale mikropradem i nawet zasiarczone dziady wstają -ale kosztem czasu wiec bardziej laboratoryjnie niż produkcyjnie.

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Wykopałem stary prostownik z 1985 roku. Dobre trafo 5 przedziałów mocy ładowania skorelowanych z napięciem .... robię gęstość elektrolitu w jednym testowym 61Ah z 2006 roku.

                          Po ładowaniu Optimate 6 aku dostał strzał 16v + Przez kupę czasu.

                          to jest chyba patent na stare oryginalne konstrukcje oem (nie wiem czy to jest hybryda czy pełny Ca - na etykiecie jedt napisane Pb/Ca) które potrzebują wyższego napięcia (ale nie dotyczy to pełnych antymonowych No tam moznato zniszczyć )

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
                            Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                              Wszystkie to Ca, chyba że uchował się jakiś u dziadka w Polonezie. Po co mi ładowarki po 400 zł skoro nie mogą naładować akumulatora. Sam mam lidla za 50 i prostownik kukla z regulacją co daje i 16,2V.
                              Z ciekawostek po przekroczeniu 15,9V na instalacji pozostanie błąd z tzn boardnetz
                              Ładowarki z procesorem to głównie do AGM. Chociaz jak pokazują chłopaki z Aku Biz vel Mr Akumulator nawet AGM potrzebuje czasami wyższego napięcia - co jest logiczne z punktu widzenia procesów elektrochemicznych.

                              ale na aucie nie odważyłbym pieścić aku 16v choć już raz Optimate podnosil mi AGM właśnie taka wartością napięcia o to na aucie - brak błędów -na szczęście

                              mam kilka AGM i zobaczymy jak zareaguje na stary prostownik po ładowaniu Optimate dostanie strzał do tych 15,6 V przez 2 godziny

                              Komentarz

                              • ojciecmajster
                                Classic
                                • 2018
                                • 15

                                Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Problem w tym że te ładowarki za 400 i więcej nie potrafią naładować akumulatorów
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • aronus
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 643
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Ostatnio po obejrzeniu filmiku:
                                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                    Podpisuję się pod stwierdzeniem, że stare prostowniki nie są złe. Wyciągnąłem mój stary ruski prostownik, który ma ręczną regulację natężenia ładowania do 7A i podładowałem sobie akumulator niskim natężeniem. Zmierzyłem napięcie i okazało się, że prostownik ładował prądem około 16V, czyli zalecanym do ładowania akumulatorów wapniowych.
                                    W przypadku starych prostowników warto mieć aerometr do badania gęstości elektrolitu, żeby sprawdzić kiedy zakończyć ładowanie no i oczywiście akumulator z odkręcanymi korkami.
                                    Z tym, że nie odważyłbym się ładować tym prostownikiem bez wyciągania akumulatora z auta a przynajmniej bez odpinania klem.

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz wpis
                                      Podobno optimate jest bezpieczna dla instalacji auta. Tak deklaruje producent. Więc w czym problem? Jednak w instrukcji napisane jest aby nie ładować mocno rozladowanego akumulatora w aucie
                                      Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

                                      a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                        Jest bezpieczna -nie robi iskier (choć jest jeden tryb który na sztywno daje prąd i i iskrzy )

                                        a max napiecie na aucie to 16,00 V wiec luz
                                        15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

                                          15,35 V ładowania prostownikiem z nie odpiętymi klemami pokazuje błąd w CE.
                                          Wywala na blat czy ścieżkę zdrowia vagiem trzeba zrobić ?

                                          i czy możesz ładować na biegunach aku?
                                          bo mi nie wolno tylko przez specjalny port minusowy- już o tym wcześniej pisałem kilka razy.
                                          Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                          Komentarz

                                          • endryu
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3773
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                            pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                              Błąd widoczny jest po skanie vagiem. Na blacie "cisza". Po skasowaniu jest ok. Dalsze ładowanie wywala ponownie błąd. Ładowałem tak dwa razy w celu sprawdzenia. W trakcie ładowania kluczyk po za stacyjką i odbiorniki auta wyłączone. Więcej nie testuję takiego ładowania z podpiętymi klemami. U mnie (auto jak w opisie) podłączenie klem standardowe-zwykłe. Bez dodatkowych wymagań. Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                              pedros u Ciebie zapewne jest wymagany AGM lub EFB?
                                              Tak ja mam AGM i cały system rekuperacji stad poziom skomplikowania i pewne obostrzenia co do samego procesu ładowania prostownikami.

                                              mie skanowałem dawno zaintrygowałes mnie tym błędem ...

                                              co do Twojego aku miałem taki w Skodzie - on właśnie lubi dostać 16v małym prądem a po 7 latach ani grama wody nie trzeba było dolewać wiec tylko dbać bo mimo ze mały daje radę i jest lepszej jakości niż aftermarkety.

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 342
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
                                                . Akumulator standardowy Varta ca/ca 44Ah 360A EN/SAE.
                                                Pedros właśnie taki reanimuję. Od wczoraj ładuje się w piwnicy z przerwami małym transformatorowym. Ładowanie bardzo powoli idzie w kierunku osiągnięcia 16 V.
                                                Wczoraj udało się dobić jedynie do 15,5 V, dziś w południe - do 15,75 V, teraz miałem 15,83 V.
                                                Kilka tygodni temu dochodził tylko do ok. 15,2 V. Za każdym razem prąd ładowania spada do ok. 0,5 A. Na noc wyłączę i jutro spróbuję dobić do min. 16 V. Zobaczymy co z niego jeszcze będzie.

                                                Potem do 16 V trzeba będzie ładować obecnie używaną roczną Vartę Black Dynamic 45 Ah, bo to chyba też wapniowy. Ten był jedynie ładowany ładowarką z Lidla, więc raczej nie do pełna ?

                                                Komentarz

                                                • Sony
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 342
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3773
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                                                    Nie wiem tylko dlaczego po 2 godz. ładowania zamiast rosnąć spada mi napięcie np. z 15,8 V do 15,5 V ? Czy to koniec ładowania ?
                                                    I tu dobrze by było sprawdzić areometrem gęstość elektrolitu w poszczególnych celach.
                                                    Ostatnio uzdatniałem Black Power (Varta) 40 Ah 300 A EN, 6-letni. W celach zew. było 1,22 G/cm3, w pozostałych 1,26 C/cm3, napięcie 12,1 V. Elektrolit klarowny-przezroczysty. Ładowanie prostownikiem transformatorowym (Stef-pol EST 305 ze zmodyfikowanym mostkiem na 35A ) ok 10 godz. Po chwili od podłączenia prąd pobierany ok. 3 A, po godz. ok. 0,8 A i napięcie 15,6 V i tak sobie równo pyrkał wymieniony czas. Po ok. 10 godz. od początku ładowania gęstość podciągnęła na zew. celach 1,27-1,28 w pozostałych 1.29-1,30 (max. zakres na zielonym polu ereometru). Co jakiś czas zaglądałem i napięcie nie przekroczyło 15,8 V. I tak pozostało do wyłączenia tj. osiągnięcia wskazanej gęstości. Po zakończeniu ładowania elektrolit lekko mętny bez przebarwień. Po tygodniu stania auta pod chmurką napięcie jałowe 12,76 V i pali od strzała. Zobaczymy jak będzie dalej z tym akumulatorkiem.
                                                    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...