AndrzejK - gdybyś zobaczył jaki po 2 tys km syf ściekał w moim silniku po dodaniu płukanki i to "motorze" benzynowym to był byś w szoku (ja byłem) ...pakuj z miejsca płukankę + filtr ( w ASO nie będą wiedzieli jaki miałeś fabryczny filtr więc Mann lub Bisch będzie OK) - natomiast ja zmieniałem olej w moim kolejnym dieslu od Skody olej przy 2 tys km i był w zasadzie jasny, czysty ...zrób +- 5 tys km i jeżeli będziesz miał ciemny na bagnecie to wtedy zmień ale zmianę poprzedź płukanką i oczywiście wymiana filtra oleju jest obowiązkowa.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Czyżby mój klekot szybciej nagrzewał się — ale fakt wszystko pracuje zdecydowanie lepiej >95stopni
jestem ciekaw tego WSa zwłaszcza nowego i na autostradzie.
Co do AR9200V2 to jeśli ktoś byłby zainteresowany to jest już w regularnej sprzedaży w cenie promocyjnej 98,00 zł (ale oczywiście dla OCP będzie specjalna jeszcze niższa cena) za 200 ml ale jest też możliwość zakupu "z beczki" dowolnej ilości tak jak w przypadku AR9100. Można też sobie zamówić dowolna ilość 9100 i 9200 i samemu zrobić mixa. Zalecana dawka AR9100 do mixa to 25 ml na 1 litr oleju i minimum jakieś 50% zalecanej dawki AR9200V2 czyli niecałe 20 ml na 1 litr. Osobiście mix zalecam do poprawy czystości ale jak mamy czysty silnik (co w dieslu nie jest takie łatwe) to można zostać przy samym AR9200V2.
Ważna informacja odnoście Archoila AR2300. Niestety środek ten zostaje wycofany z rynku Europejskiego. Z tego co nieoficjalnie wiem Brytyjczykom (którzy rządzą dystrybucją na Europę) się na ich rynek nie bardzo sprzedawał a na rynek wchodzi nowy środek czyszczący (ale niestety nie tak długodystansowy) i postanowili zrezygnować definitywnie z Ar2300. Uważam, ze wielka szkoda bo dla mnie to super preparat i nie ma czegoś takiego na rynku i jak zniknie to już nie będzie. Zrobiłem skromny zapas (bo więcej już nie było) ale na własne potrzeby też sporo zostawiam więc jak ktoś planuje zakup to radzę się pośpieszyć.
Trochę autoreklamy w tym poście jestale myślę, ze sporo osób jest zainteresowanych tematem i te informacje będą przydatne.
Komentarz
-
-
Dzięki za informacje i oto właśnie mi chodziło,bo bałem się,że nie będę mógł pogrzebać w aucie,chociaż ten olej się wymieni i w tajemnicy przed żoną bo powie,że nie po to kupowałem nowe auto żeby coś grzebać
Paolo Esco chyba po płukance to trzeba by było jednak dołem to zlać, choć wysysarke mam,idzie to jakoś zrobić żeby nie widzieli tego w serwisie? Bo nie wiem jak to wygląda z dołu czy są jakieś plomby itp.
Jeszcze pytanie,bo już przewertowałem z tego tematu chyba ze sto stron i mam mętlik w głowie,co zalać?jakie dodatki? Bardzo byłbym wdzięczny za info od kolegów co sprzedają oleje i jakiś kontakt może być na pw
Komentarz
-
-
Pierwsza wymiana może być bez płukanki i przy tej okazji możesz sprawdzić ile odessasz oleju (to sobie warto pomierzyć na początku)
potem jest prosto
1. Przed wymiana oleju płukanka (nasze podniecania są w historii wątków i benzynowym i diesla )
2. Interwał max 15kkm a jak tylko jeździsz po mieście to warto skrócić
3. Olej tylko z norma 507.00
4. Można go doprawić AR9100 wówczas mamy bezpieczne smarowidło z dobra rezerwa alkaliczna.
5. Przeglądy pewnie będziesz robił co 30k w serwisie a w międzyczasie wymianę robisz po swojemu (ori filtry kupisz tanio odcforumowychcsprzedawcaow)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpisPanowie ( modery ) może warto byłoby wyodrębnić wątek o oleju do skrzyni ,bo między słowami w tym wątku można dużo wyczytać nt oliwy do skrzyń .
Na pewno takowy ułatwiłby trochę życie innym
Zajmiesz się wytypowaniem postów dot. oliwy do skrzyń do przeniesienia do osobnego wątku?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spj Zobacz wpisDobry pomysł
Zajmiesz się wytypowaniem postów dot. oliwy do skrzyń do przeniesienia do osobnego wątku?
Komentarz
-
-
AndrzejK "po pierwsze primo" - bardzo dobry pomysł ze zmianą fabrycznej oliwy po kilku kkm - i koledzy dobrze radzą - zmieniaj. Po "drugie primo" zestaw który wybrałeś - jest bardzo dobry i sprawdzony. Po "trzecie primo" - sprawa filtra oleju - po 3 kkm od kupienia auta z salonu- u mechanika zmieniłem olej z płukanką - opis w wątku o benzyniakach - wtedy było to LM 2662 - i zmieniłem filtr na oryginał kupiony w aso skody - ale że zmieniam olej co 10 kkm - to następna zmiana była już na Mann- a 712/95 i następna także - i potem auto wylądowało w aso na przeglądzie po 30 kkm - pisałem o tym w innym wątku - aso absolutnie nic nie powiedziało że jest inny filtr oleju - także nie było w moim przypadku żadnych problemów - uważam że to zalezy od aso - ale inni pisali że generalnie nie powinno być problemów z tym.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpisNie jestem godzien, ale... Może ktoś władny doda info o założeniu watku i nie ,,śmieceniu,, tutaj bla bla bla... Mówię władny dlatego że pomysł Sobie a życie Sobie.
Założyć nowy temat może każdy i nie potrzeba do tego nikogo władnego
Także prośba do osoby, która jako pierwsza od teraz będzie pisała w tym wątku na temat oliwy do skrzyń, aby założyła nowy wątek tego dotyczący i w nim pisała, a tutaj dała link do niego
Komentarz
-
-
Za namową kolegi utworzony nowy wątek ,czy przyjmie się zobaczymy... http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...ni-bieg%C3%B3w
Komentarz
-
-
tomek evo widziałem gdzieś w necie zdjęcie filtra po jeździe na AR 2300 - było pełno syfu - o tu: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=373664, także szkoda że rezygnuja. Na pocieszenie zostaje 2820 którą albo można potrzymać dłużej w silniku albo spokojnie pojechać. Z takich mocnych płukanek to chyba BG 109 już zostaje
Odnośnie 9200 V2 - to dopiero teraz zastosowałeś u siebie pierwszy raz?
Edit: sorry to było AR 2820Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpistomek evo widziałem gdzieś w necie zdjęcie filtra po jeździe na AR 2300 - było pełno syfu - o tu: http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=373664, także szkoda że rezygnuja. Na pocieszenie zostaje 2820 którą albo można potrzymać dłużej w silniku albo spokojnie pojechać. Z takich mocnych płukanek to chyba BG 109 już zostaje
Odnośnie 9200 V2 - to dopiero teraz zastosowałeś u siebie pierwszy raz?
Edit: sorry to było AR 2820
Tego AR2300 wykupiłem cały zapas w PL więc na razie mam sporo ale wszyscy Klienci są generalnie załamani bo środek naprawdę robi robotę i u mnie sprzedaż szła cały czas w górę. Zobaczymy co to będzie ten nowy środek bo ma być coś pośredniego pomiędzy szybka płukanką a płukanka długodystansową jaką jest AR2300. Angole podobno mieli zastrzeżenia, ze jak jest zimno (a u nich zimno jest większość roku) to AR2300 się nie sprawdza i zamiast edukować Klientów wolą wycofać produkt z rynku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Komentarz
-
-
słuchajcie, w związku z tym, że cena "mojego" oleju poszybowała w górę to postanowiłem nie przepłacać już za olej (ostatnio jeździłem na LM diesel synthtoil) i tutaj pytanie po raz kolejny: jaki olej do TDI na pompowtryskach bez DPF?
specol? valvoline? może orlen albo lotos?
zmiana będzie co około pół roku/ 10kkm
Komentarz
-
-
PAOLO,
Zalewałem kiedyś do CAFTER-a 2,5 TDI z wyciętym DPF-em (za twoją namową) to:
STATOIL MAXWAY ULTRA 5W-30 UHPD (TBN=16). Fajny był
Co byś polecił podobnego ?
Zalewałem ostatnio to:
SPECOL: SPEC Diesel UHPD CI-4/CF 5w-30
Co myślisz o tym Specol-u?
Masz jakieś fajniejsze propozycje ?1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
primanus - miałem 20L MaxWay Ultra 5w30 - tego dokładnie http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405...ULTRA5W-30.pdf
Za kilka dni wrócę z ćwiczenia taktycznego to mogę coś podobnego i dostępnego polecić.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz