:haha: nie masz po co jedździć za instrukcjami - 1,9 TDI PD AXR (miałem ten sam silnik w mojej byłej O1) ma mieć specyfikację VW 505.01 lub VW 506.01 lub VW 507.00 - jeżeli ten olej ma tą specyfikację do silnika z pompowtryskiwaczami to OK, jeżeli nie to już Twój wybór...
ps. strona nr 2 tabelka -polecam zawsze na początek sprawdzić :wink:
Zamieszczone przez toomasz
W instrukcji pisza, ze VW505.01 nie dotyczy PD
:shock: bzdura ... gdzie tak pisze? Przeczytaj dokładnie ... :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pon 15 Paź, 12 20:59 ]
Zamieszczone przez endryu
to 505.01
napisałem posta chwilę po Tobie :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Kilkanaście stron wcześniej były fotki z osadem który pozostał w butelkach po olejach. Zlewałem ostatnio Mobil1 z butelki 4i i zajrzałem do środka po zlaniu. Zero osadów. Przed zlaniem butelka stała w temp. pokojowej około 1 miesiąca nie ruszania.
Przepraszam was, jednak byłem w błędzie :wink: w ksiązce piszą, ze należy lac olej VW506 01 VW507 00 lub VW505 01 . Ja wlałem tak jak wspominałem Valvoline VW502 00 VW 505 00. Przejechalem juz na nim 300Km, moje pytanie co zrobic, czy spieszyć się ze zmiana na ten ,, właściwy" ? Czy mogę na nim jeszcze pojeździć?
Idzie zima. :!:
Zlać olej Valvoline, (można zastosować płukankę), wymienić filtr oleju, zalać olej o właściwej normie (wystarczy 505.01 - jest ich trochę opisanych w tym wątku) i wymieniać maksymalnie co 15kkm.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
to może i ja opisze co zaobserwowalem
wszystkie moje oleje w normie 505.01 wymiana max co 15 tys.
dwie wymiany motul specific 5w40, nastepnie motul x-clean 5w40 a teraz o Millers XFE-PD 5W-40
jak bym miał wybierac to millers - specific - x-clean
praca silnika na millersie jak narazie jest najlepsza. przebieg na tym oleju to ok 6 tys km jak narazie bez dolewek.
narazie nie było ciężkiej zimy tak jak w zeszlym roku ale millers przy 2 stopniach pracuje o wiele lepiej od motula. różnic w nagrzewaniu auta jak i w spalaniu nie zauważylem. jesli tak bedzie dalej to nastepna wymiana to bedzie rownież Millers XFE.
no teraz to żeś przesadził...kurna, połowa forum spać nie będzie mogła :haha: :wink:
Zamieszczone przez xtremesystems
wszystkie norma 507.00 5w30
no i super, nareszcie bez mieszania SAE i ACEA i specyfikacji producenta - jak to duża część "testerów" robi na youtube a potem się dziwią, że "jaja" wychodzą.
Zamieszczone przez Dzida
mamy nową zabawę na forum
Super! Nareszcie koniec "medialno-handlowego" bicia piany a zamiast tego mamy konkrety. Praktyka zweryfikuje niejedną kartę producenta. Tylko, że w tym teście będziemy mogli jedynie zaobserować, jak płynie dany olej w ujemnych temeraturach. Jak pracuje na nim silnik i jak zostanie szybko olej rozprowadzony po węzłach tarcia raczej nie sprawdzimy ale będzie można mieć pogląd na to, czego można się spodziewać od danego oleju w ujemnych temperaturach.
Zamieszczone przez xtremesystems
po parudziesieciu godzinach zaczynaja sie jaja
dokładnie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a "inteligentne molekuły" przywarły do sciany butelki i dluzej splywaly na dół . mimo ze olej byl bardziej "plynny " niz motul
Moim zdaniem właśnie tu objawia się słabość testów butelkowych.
Wyobraźcie sobie, że butelka jest idealnie równym walcem. Do obu takich butelek wlewamy różne oleje i wstawiamy je do zamrażarki na np. - 30oC. W zamrażarce jeden olej zamarza na "kość", a drugi staje się półpłynny. Po wyjęciu butelek z zamrażarki i odwróceniu ich do góry nogami ten olej, który stał się półpłynny spływa na dół w 3s, a ten który zamarzł na "kość" ... cała "kość" spada na dół w ciągu sekundy.
W związku z powyższym który olej okazał się lepszy?
Wierzę, ale mi nie chodziło o dosłownie zamarzniętą kość. Jak ktoś już przytaczał taki parametr jak pompowalność. Po prostu jeśli olej ładnie płynie grubym strumieniem (butelka), to nie konieczne musi ładnie płynąć cienkim strumieniem (kanałe olejowy w silniku).
Zgadzam sie ze na gestych olejach typu 10w40 tski test sensy niema bo spadnie jeden taki smark. tutaj oleje beda zupelnie plynne .wiec ocenic sie da. nie mam biurety ale mam pewien pomysl na test na cieplo (tj.100+)
[ Dodano: Sro 17 Paź, 12 10:26 ]
postanowilem jednak zrobic test po ok 14 godzinach ( czyli jakby odpalanie na drugi dzien)
i bedzie tez test po 2-3 dniach
co do testu jak dla mnie mocny remis.
jedynie castrol zmienil sie z przezroczystego w "miodowy krystaliczny" ale nie wplynelo to jak widac na plyniecie
najladniej wizualnie wyglada lazerway , tzn jest najbardziej przezroczysty. wydaje mi sie ze przy minus 30- 35 castrol moglby bardzo stracic wlasciwosci a statoil i motul jeszcze nie.
co ciekawe mimo ze w silniku motul zamula sama konsystencja jest nie zmieniona.
o ile pamietam dobrze . motul ladniej odpalal na mrozie niz castrol.ale strasznie mulil na zimno i spalanie wzroslo.
mozliwe ze motul do ochrony silnika nie jest wcale taki zly, ale napewno nie jest ekonomiczny i dpf dostaje po dupie. ciekaw jestem jak bedzie na lezerway w zime. czy nie bedzie mulil. bo jednak nagrzewa sie wolniej od castrola ale szybciej od motula.
czyl to moze byc wina castrola ktory po dwoch nocach przy -30 zamienil sie w miod
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VOcLLGRW0fg[/youtube]
[ Dodano: Sro 17 Paź, 12 10:58 ]
zatrzymajcie sobie test olejow rowno na 29 sekundzie. widac pieknie ze statoil zachowal najbardziej swoja barwe i konstystencje,. castrol zupełny miod a motul juz zaczyna sie "cukrzyc"
Moim zdaniem kolor niema znaczenia ... w moim teście oleje także zmieniały kolor na zamulony ,
A tutaj widać ze olej w środku co chyba jest Castrol wygrał zawody ... , pierwsze przewroty są najważniejsze, potem Olej łapie już temperaturę...
chociaż Statoil ma porównywalny spadek .. a drugim obrocie widać ze Motul zostaje w tyle .
oczywiście to jak szybko spływa a jak dobrze smaruje w niskich temperaturach ... to może być zupełnie inna bajka ..
Zrób jak możesz jeszcze jeden test po 2 dobach ... zobaczymy jakie będą rezultaty..
Ja zrobię jeszcze jeden test .,,
Test świeżego oleju i takiego po Kilku tys km .. mam U ojca , jeśli nie wywalił do dzisiaj trochę AMosila bez zaaplikowanej płukanki
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
i teraz pytanie do znawców, czy ostatnie zdanie jest z kategorii prawdy? Jezeli tak, to o jakich wartościach HTHS może byc tutaj mowa? Im wyższa tym lepiej, istnieje jakaś wartośc krytyczna dla tego parametru w kontekści zasotoswania do TDI, konkretnie BXE?
przy minus 30- 35 castrol moglby bardzo stracic wlasciwosci a statoil i motul jeszcze nie.
--->
Zamieszczone przez xtremesystems
bedzie też test po 2-3 dniach
to ten "test" może to wyjaśnić.
Zamieszczone przez xtremesystems
nagrzewa sie wolniej od castrola ale szybciej od motula...
narazie najladniej pracuje na lazerway.
taaaa
Zamieszczone przez Orbit
to jak szybko spływa a jak dobrze smaruje w niskich temperaturach ... to może być zupełnie inna bajka ..
zgadza się. Układ smarowania z cienkimi kanalikami olejowymi to nie szeroka, plastikowa butelka.
Zamieszczone przez Orbit
Test świeżego oleju i takiego po Kilku tys km
no no to też będzie bardzo ciekawe. Ja zostawię sobie LazerWay V 0W/30 i F 5W/30 + jeszcze kilka innych marek i wystawię je na balkon przy większych mrozach i zobaczymy jak wtedy zachowają się te oleje ...ale to dopiero za jakiś czas :twisted:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Kiedyś robiłem test oleju w zimie przy -25st.C w silniku benzynowym pewnej marki i pewnego oleju który miał temp. płynięcia -40st.C no prawie a drugi miał -30st.C
Pierwszy po zapaleniu spowodował że kontrolka zgasła po 3 sek. między czasie migocząc 2-3 razy, na drugi dzień zgasła po 5 sek. migocząc.
Takiej samej klasy lepkosciowej olej o temp. płynięcia -30st.C spowodował że kontrolak gasła po ok. 1.5sek. bez względu na czas postoju.
Komentarz