Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez toomasz
    Moj silnik to 1.9TDI AXR
    no to 505.01 :!:
    Zamieszczone przez toomasz
    z ciekawosci pojde do garazu po ta instrukcję
    idź i poczytaj co tam piszą :!:
    Oraz koniecznie cofnij się i poczytaj ten temat Forum - Octavia Club Polska :!: :!: :!:
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz


    • Zamieszczone przez toomasz
      1.9TDI AXR
      :haha: nie masz po co jedździć za instrukcjami - 1,9 TDI PD AXR (miałem ten sam silnik w mojej byłej O1) ma mieć specyfikację VW 505.01 lub VW 506.01 lub VW 507.00 - jeżeli ten olej ma tą specyfikację do silnika z pompowtryskiwaczami to OK, jeżeli nie to już Twój wybór...

      ps. strona nr 2 tabelka -polecam zawsze na początek sprawdzić :wink:

      Zamieszczone przez toomasz
      W instrukcji pisza, ze VW505.01 nie dotyczy PD
      :shock: bzdura ... gdzie tak pisze? Przeczytaj dokładnie ... :diabelski_usmiech

      [ Dodano: Pon 15 Paź, 12 20:59 ]
      Zamieszczone przez endryu
      to 505.01
      napisałem posta chwilę po Tobie :wink:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Kilkanaście stron wcześniej były fotki z osadem który pozostał w butelkach po olejach. Zlewałem ostatnio Mobil1 z butelki 4i i zajrzałem do środka po zlaniu. Zero osadów. Przed zlaniem butelka stała w temp. pokojowej około 1 miesiąca nie ruszania.
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz


        • Zamieszczone przez dragster
          osadem który pozostał w butelkach po olejach
          to była raczej bardzo delikatna zawiesina lekko osadzonego moly :P - nie mylić z "jakimś" osadem powstałym w trakcie rozlewania.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Przepraszam was, jednak byłem w błędzie :wink: w ksiązce piszą, ze należy lac olej VW506 01 VW507 00 lub VW505 01 . Ja wlałem tak jak wspominałem Valvoline VW502 00 VW 505 00. Przejechalem juz na nim 300Km, moje pytanie co zrobic, czy spieszyć się ze zmiana na ten ,, właściwy" ? Czy mogę na nim jeszcze pojeździć?

            Komentarz


            • Idzie zima. :!:
              Zlać olej Valvoline, (można zastosować płukankę), wymienić filtr oleju, zalać olej o właściwej normie (wystarczy 505.01 - jest ich trochę opisanych w tym wątku) i wymieniać maksymalnie co 15kkm.
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • to może i ja opisze co zaobserwowalem
                wszystkie moje oleje w normie 505.01 wymiana max co 15 tys.
                dwie wymiany motul specific 5w40, nastepnie motul x-clean 5w40 a teraz o Millers XFE-PD 5W-40
                jak bym miał wybierac to millers - specific - x-clean
                praca silnika na millersie jak narazie jest najlepsza. przebieg na tym oleju to ok 6 tys km jak narazie bez dolewek.
                narazie nie było ciężkiej zimy tak jak w zeszlym roku ale millers przy 2 stopniach pracuje o wiele lepiej od motula. różnic w nagrzewaniu auta jak i w spalaniu nie zauważylem. jesli tak bedzie dalej to nastepna wymiana to bedzie rownież Millers XFE.

                Komentarz


                • Czy ten http://moto.allegro.pl/valvoline-syn...642079444.html może byc?

                  Komentarz


                  • nauczony przykladem Paolo Esco stopniuje napiecie

                    .....tadam...


                    ....tadam....




                    zgadujcie gdzie jest castrol edge LL
                    gdzie motul x-clean+
                    a gdzie statoil lazerway LL


                    zamrazare dalem na max czyli -24.
                    wszystkie norma 507.00 5w30



                    pojutrze test ;P

                    Komentarz


                    • Po co czekać do pojutrza, taką ilość do -24 to będziesz miał na rano schłodzoną.
                      Szkoda, że nie miałeś cieńszych naczyń :?
                      AMSOIL club

                      Komentarz


                      • hehe mamy nową zabawę na forum :lol: :lol:

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez teres
                          Po co czekać do pojutrza, taką ilość do -24 to będziesz miał na rano schłodzoną.
                          Szkoda, że nie miałeś cieńszych naczyń :?
                          Zwykle butelki PET
                          a wlasnie podobno po parudziesieciu godzinach zaczynaja sie jaja

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xtremesystems
                            stopniuje napiecie
                            no teraz to żeś przesadził...kurna, połowa forum spać nie będzie mogła :haha: :wink:
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            wszystkie norma 507.00 5w30
                            no i super, nareszcie bez mieszania SAE i ACEA i specyfikacji producenta - jak to duża część "testerów" robi na youtube a potem się dziwią, że "jaja" wychodzą.
                            Zamieszczone przez Dzida
                            mamy nową zabawę na forum
                            Super! Nareszcie koniec "medialno-handlowego" bicia piany a zamiast tego mamy konkrety. Praktyka zweryfikuje niejedną kartę producenta. Tylko, że w tym teście będziemy mogli jedynie zaobserować, jak płynie dany olej w ujemnych temeraturach. Jak pracuje na nim silnik i jak zostanie szybko olej rozprowadzony po węzłach tarcia raczej nie sprawdzimy ale będzie można mieć pogląd na to, czego można się spodziewać od danego oleju w ujemnych temperaturach.
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            po parudziesieciu godzinach zaczynaja sie jaja
                            dokładnie.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • pierwsze obserwacje na cieplo. przy nalewaniu.

                              zaskoczył mnie castrol na +

                              nalewajac motula i castrola stwierdzilem ze castrol jest bardziej plynny. obrocilem kilka razy butelke i motul wolniej sie przelewa

                              ale ale. odstawilem butlelki i po paru minutach patrze a castrola jest wiecej (a staralem sie rowno nalac. )

                              a "inteligentne molekuły" przywarły do sciany butelki i dluzej splywaly na dół . mimo ze olej byl bardziej "plynny " niz motul

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez xtremesystems
                                a "inteligentne molekuły" przywarły do sciany butelki i dluzej splywaly na dół . mimo ze olej byl bardziej "plynny " niz motul
                                Moim zdaniem właśnie tu objawia się słabość testów butelkowych.

                                Wyobraźcie sobie, że butelka jest idealnie równym walcem. Do obu takich butelek wlewamy różne oleje i wstawiamy je do zamrażarki na np. - 30oC. W zamrażarce jeden olej zamarza na "kość", a drugi staje się półpłynny. Po wyjęciu butelek z zamrażarki i odwróceniu ich do góry nogami ten olej, który stał się półpłynny spływa na dół w 3s, a ten który zamarzł na "kość" ... cała "kość" spada na dół w ciągu sekundy.

                                W związku z powyższym który olej okazał się lepszy?

                                Komentarz


                                • moge zdradzic ze zaden nie bedzie "skostniały"

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez xtremesystems
                                    moge zdradzic ze zaden nie bedzie "skostniały"
                                    Wierzę, ale mi nie chodziło o dosłownie zamarzniętą kość. Jak ktoś już przytaczał taki parametr jak pompowalność. Po prostu jeśli olej ładnie płynie grubym strumieniem (butelka), to nie konieczne musi ładnie płynąć cienkim strumieniem (kanałe olejowy w silniku).

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez ernestowski
                                      nie konieczne musi ładnie płynąć cienkim strumieniem (kanałe olejowy w silniku).
                                      --->
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      jak zostanie szybko olej rozprowadzony po węzłach tarcia raczej nie sprawdzimy
                                      dokładnie tak dlatego ten "test" jedynie obrazowo może pokazać, jak zachowuje się olej danej firmy w niskiej temperaturze.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zgadzam sie ze na gestych olejach typu 10w40 tski test sensy niema bo spadnie jeden taki smark. tutaj oleje beda zupelnie plynne .wiec ocenic sie da. nie mam biurety ale mam pewien pomysl na test na cieplo (tj.100+)

                                        [ Dodano: Sro 17 Paź, 12 10:26 ]
                                        postanowilem jednak zrobic test po ok 14 godzinach ( czyli jakby odpalanie na drugi dzien)

                                        i bedzie tez test po 2-3 dniach


                                        co do testu jak dla mnie mocny remis.
                                        jedynie castrol zmienil sie z przezroczystego w "miodowy krystaliczny" ale nie wplynelo to jak widac na plyniecie

                                        najladniej wizualnie wyglada lazerway , tzn jest najbardziej przezroczysty. wydaje mi sie ze przy minus 30- 35 castrol moglby bardzo stracic wlasciwosci a statoil i motul jeszcze nie.

                                        co ciekawe mimo ze w silniku motul zamula sama konsystencja jest nie zmieniona.

                                        o ile pamietam dobrze . motul ladniej odpalal na mrozie niz castrol.ale strasznie mulil na zimno i spalanie wzroslo.
                                        mozliwe ze motul do ochrony silnika nie jest wcale taki zly, ale napewno nie jest ekonomiczny i dpf dostaje po dupie. ciekaw jestem jak bedzie na lezerway w zime. czy nie bedzie mulil. bo jednak nagrzewa sie wolniej od castrola ale szybciej od motula.

                                        narazie najladniej pracuje na lazerway.

                                        [youtube] [/youtube]


                                        czyl to moze byc wina castrola ktory po dwoch nocach przy -30 zamienil sie w miod
                                        [youtube] [/youtube]

                                        [ Dodano: Sro 17 Paź, 12 10:58 ]
                                        zatrzymajcie sobie test olejow rowno na 29 sekundzie. widac pieknie ze statoil zachowal najbardziej swoja barwe i konstystencje,. castrol zupełny miod a motul juz zaczyna sie "cukrzyc"

                                        Komentarz


                                        • Moim zdaniem kolor niema znaczenia ... w moim teście oleje także zmieniały kolor na zamulony ,
                                          A tutaj widać ze olej w środku co chyba jest Castrol wygrał zawody ... , pierwsze przewroty są najważniejsze, potem Olej łapie już temperaturę...
                                          chociaż Statoil ma porównywalny spadek .. a drugim obrocie widać ze Motul zostaje w tyle .
                                          oczywiście to jak szybko spływa a jak dobrze smaruje w niskich temperaturach ... to może być zupełnie inna bajka ..
                                          Zrób jak możesz jeszcze jeden test po 2 dobach ... zobaczymy jakie będą rezultaty..

                                          Ja zrobię jeszcze jeden test .,,

                                          Test świeżego oleju i takiego po Kilku tys km .. mam U ojca , jeśli nie wywalił do dzisiaj trochę AMosila bez zaaplikowanej płukanki
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz


                                          • Pany, znalazłem taki oto stejtment:

                                            VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.

                                            i teraz pytanie do znawców, czy ostatnie zdanie jest z kategorii prawdy? Jezeli tak, to o jakich wartościach HTHS może byc tutaj mowa? Im wyższa tym lepiej, istnieje jakaś wartośc krytyczna dla tego parametru w kontekści zasotoswania do TDI, konkretnie BXE?
                                            >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xtremesystems
                                              przy minus 30- 35 castrol moglby bardzo stracic wlasciwosci a statoil i motul jeszcze nie.
                                              --->
                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              bedzie też test po 2-3 dniach
                                              to ten "test" może to wyjaśnić.

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              nagrzewa sie wolniej od castrola ale szybciej od motula...
                                              narazie najladniej pracuje na lazerway.
                                              taaaa
                                              Zamieszczone przez Orbit
                                              to jak szybko spływa a jak dobrze smaruje w niskich temperaturach ... to może być zupełnie inna bajka ..
                                              zgadza się. Układ smarowania z cienkimi kanalikami olejowymi to nie szeroka, plastikowa butelka.
                                              Zamieszczone przez Orbit
                                              Test świeżego oleju i takiego po Kilku tys km
                                              no no to też będzie bardzo ciekawe. Ja zostawię sobie LazerWay V 0W/30 i F 5W/30 + jeszcze kilka innych marek i wystawię je na balkon przy większych mrozach i zobaczymy jak wtedy zachowają się te oleje ...ale to dopiero za jakiś czas :twisted:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Ja powiem jedno.

                                                Kiedyś robiłem test oleju w zimie przy -25st.C w silniku benzynowym pewnej marki i pewnego oleju który miał temp. płynięcia -40st.C no prawie a drugi miał -30st.C

                                                Pierwszy po zapaleniu spowodował że kontrolka zgasła po 3 sek. między czasie migocząc 2-3 razy, na drugi dzień zgasła po 5 sek. migocząc.

                                                Takiej samej klasy lepkosciowej olej o temp. płynięcia -30st.C spowodował że kontrolak gasła po ok. 1.5sek. bez względu na czas postoju.

                                                Najlepiej zrobić test na pompowalność, MRV :-)
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz


                                                • Amsoil afl VS Amsoil AFL po 6900 km - 22C 18 H

                                                  [youtube] [/youtube]
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Orbit
                                                    Amsoil afl VS Amsoil AFL po 6900 km - 22C 18 H
                                                    "płyną" prawie identycznie, chyba nie widać wielkiej róznicy. Ciekawe, jak by wypadło takie zestawienie AFL z przepracowanymi olejami innych marek.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X