LM Synthoil 5W40 aktualnie przejechane 11 tyś. km. Silnik chodzi cały czas tak samo jak zaraz po zalaniu. Jak na razie jestem zadowolony. Bierze go chyba minimalnie mniej.
Tak btw. to ostatnio po nocy brat przestawił mi samochód w miejsce gdzie zawsze stoi. Ja po jakiejś godzinie przed drogą chciałem sprawdzić poziom oleju, a tam jest na samym minimum przy dolnym zagięciu. Dobra pojechałem do pracy i wróciłem, po nocce na drugi dzień sprawdzam i poziom oleju w połowie. Tak wolno ścieka on do miski olejowej? W sumie, to po tej godzince jak odpaliłem silnik to cichutko od początku chodził bez stukania co oznaczałoby, że jeszcze olej "siedzi" po tej godzince na częściach w silniku. Po nocce już słychać klekot przez kilka sekund nim się wyciszy.
Tak tak wolno ścieka
Co do kultury pracy to niemożliwe aby po 11 tyś pracował identycznie jak zaraz po zalaniu- zalej nowy a usłyszysz różnice.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Tak tak wolno ścieka
Co do kultury pracy to niemożliwe aby po 11 tyś pracował identycznie jak zaraz po zalaniu- zalej nowy a usłyszysz różnice.
Hmm, możliwe. W każdym razie nie jest to jakaś znaczna różnica, albo już przestałem zwracać na to uwagę. Jeszcze z 3 tygodnie i będzie wymiana to się zobaczy
ano dlatego że:
--> grają w jednej klasie lepkości co dla analiz porównawczych w kontekście pytania jakie zadałem jest chyba na miejscu
--> chciałem się dowiedzieć, który ma lepsze włściwości smarne na "ziomno"
--> jeden jeszcze jest w trzewiach paździerza, drugi za chwil kilka się tam znajdzie
Zamieszczone przez innova
temperatura w misce nie powinna przekroczyć 100stC przy jeździe długotrwałej na autostradzie z obrotami rzędu 4000
..qrna, jeżeli tak rzeczywiście jest w przypadku parcha jakim sie poruszasz to - nie ukrywam - zazdraszczam.....byc może tu jest właśnie clou
z moich obserwacji dla oleju W30, jaki miałem drzewiej, postawienie prędkości przelotowej na poziomie ca 4 krpm skutkowało tym, że z typowej temperatury roboczej ca 100 stC wskaźnik w przeciągu chwil kilku odnotowywał gwałtowną utratę godności oliwy rzędu 115 stC....dalej nie wychodziłem
oczywiście przy temperaturze zenwętrznej +35 stC granica 115 stC dla oleju przesuwała się w dół obrotomierza w stopniu wcale znacznym, niestety
gwoli ścisłości zanaczam, że jeżdżę z dolną osłoną silnika, bo ta zdjęta z tego co wiem daje zysk 10 stC uśredniając
i teraz nasuwa mie się takie spostrzeżenie, że lubrykant trzaby dobrać do własnego stylu jazdy i dla konkretnego silnika (co dla mnie nie jest tożsame z jedną normą, np. 505.01), bo być może ma on taką knstrukcję układu olejowego, że teoretycznie lepszy olej weń zalany da efekt taki jak robienie z szamba perfumerii chociażby.....w każdym bądź razie uważam, że w temacie przewodnim winniśmy brać pod uwagę także motorownię z jej zaletami i wadami, jak nie przymierzając kiepawe chłodzenie oleju w BXE.
Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w30. Opracowany dla Volkswagen Audi Group (VAG), w tym także: Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche. Do użytku także w wybranych modelach BMW ora ...
elemenateur twierdzi ze to olej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkoscia.
Dziś temp na zewnątrz -4stC, odpalenie i odrazu wyjazd z garażu (8stC)
pyrkanie na wolnych ok 7 min (odśnieżanie podjazdu) i po 4km miałem na szafie 90C.
olej LM 4100, ale już woła o zmniane :?
jak będę wracał z roboty to sprawdzę ile nagrzewa się po staniu 8h na polu
olej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkosc
wszystko się zgadza - jest taka opcja.
Ja czekam na info na temat stosowania oleju inngo niż 5W/30 z normą VW 507.00 w silniku 1,6 TDI CR - jestem ciekawy co mi SAP i VW odpiszą i czy odpiszą. :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ja oczywiście nie cisnę go jak widzę 90C na blacie, jadę tak jeszcze ok 2-3 km, zanim wyskoczę ponad 2500 obr, bo wiem, że jeszcze zimny, ale nie mam czujnika temperatury oleju i jedyne co mogę wykazać to temperatura wody, aby mieć jakiś pkt. odniesienia.
Ogólnie jak zimny to staram się go trzymać w zakresie 2000-2300obr...
Co do kultury pracy to niemożliwe aby po 11 tyś pracował identycznie jak zaraz po zalaniu- zalej nowy a usłyszysz różnice.
jak będzie tak często wymieniał to go prędzej krew zaleje i popłynie w dodatkowe koszta
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 15:49 ]
Zamieszczone przez navigator
..qrna, jeżeli tak rzeczywiście jest w przypadku parcha jakim sie poruszasz to - nie ukrywam - zazdraszczam.....byc może tu jest właśnie clou
nie kurna,
qlu jest właśnie w samej lepkości oleju. Jak zaiwaniałem z takim prędkościami na 5W40 w A6 C5 (a tam jest wskażnik temp oleju) to też widziałem takie objawy jak wyjazd ponad 110stC (nawet do 120 dobiegała) na wskaźniku (ile było naprawdę to tylko kwestia tego, jak skalibrowany jest ten wskaźnik). Jak przewaliłem sprawę na W30 to był z tym większy spokój (i nie tylko z tym, o tym też pisałem) i temperatura już mi nie biegła tak do góry co zresztą jest naturalne. I jeszcze jedna uwaga do tego C5 (AKE): w chwili, gdy biegałem nim po autobahnie również temperatura samego płynu chłodzącego wzrastała powyżej 90stC w lecie... zresztą w zimie tak się jeżdzić nie da za bardzo.
Stąd też zapytałem czemu taki przykład kiedy mogłeś porównać dwa oleje 5W-30. Skoro fabryka wypuszczając samochód właśnie taki 5W-30 wlewa a jest on droższy od 5W-40 to czemu księgowi nie zoptymalizowali jeszcze tego elementu wyposażenia?
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 15:52 ]
Zamieszczone przez Dzida
To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, 90 stopni na zegarach to ok 73-75 stopni realnej temp. C.
i właśnie mając w pamięci Twój wpis wspomniałem powyżej, iż ile jest naprawdę to zależy od tego jak saklibrowany jest wskaźnik i ilw w ogóle ten układ pomiarowy jest wart (ma jakąś homologację pomiarową i spełnia jakieś kryteria itp.)
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 15:55 ]
Zamieszczone przez navigator
ano dlatego że:
--> grają w jednej klasie lepkości co dla analiz porównawczych w kontekście pytania jakie zadałem jest chyba na miejscu
aqrat nie o to zapytałem
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Ja czekam na info na temat stosowania oleju inngo niż 5W/30 z normą VW 507.00 w silniku 1,6 TDI CR - jestem ciekawy co mi SAP i VW odpiszą i czy odpiszą.
zanim Ci odpiszą albo nie to ja napiszę co grupa VW zaleca do innego silnika TDi CR: strona 398 mojego manuala dedykowana właśnie silnikowi CR
Stałe interwały: 505.00, 505.01, 507.00
Zmienne interwały: 506.01, 507.00
komentarz: w przypadku pojazdów wyposażonych w DPF (w niektórych modelach Tour'a nabywca może sobie wybrać czy dany silnik chciałby w konfiguracji z DPF czy bez tego .... a z katalizatorem) należy stosować 507.00
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 16:43 ]
Zamieszczone przez Seed
milem Cie za goscia zarozumiałego ale kompetentnego i na poziomie, a tu takie kwiatki?
no po kolejnej porcji faktów na pytanie PAOLO ESCO: "skąd wiedziałem ?" ponownie odpowiadam: jak siedziałeś obrażony i wrzucałeś jedynie disco polo to był naprawdę spokój
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w30. Opracowany dla Volkswagen Audi Group (VAG), w tym także: Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche. Do użytku także w wybranych modelach BMW ora ...
elemenateur twierdzi ze to olej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkoscia.
Bo to szczera prawda - XF Longlife 5w30 to jedyny znany mi olej bez C3, a spelniajacy 507.00.
Jak cos - zapraszam na Millersa Pany - dobre ceny. :szeroki_usmiech
a ja ci napisze ze moze tak jest do 2.0
ja w instrukcji mam ze do 1.6 tylko i wylacznie 507. dlatego Paolo napisal do VW
wiem że tak jest w nowych instrukcjach, były przecież przedstawiane mi ostatnio jako dowód na to, iż nie wiem jaki olej wlać do mojego silnika, który w tych instrukcjach nie figurował. Też zwróciłem na to uwagę i osobiście uważam, iż w tym przypadku VW (a może tylko Skoda i warto sięgnąć do manuala z VW czy Audi) poszło na łatwiznę i unifikację: jeden typ oleju do wszystkich samochodów (no dwa tam były). Natomiast nie widzę żadnego uzasadnienia dla stosowania 507.00 dla pojazdu bez DPF (czy PD czy też CR) i starsze instrukcje to potwierdzają.
Natomiast w przypadku DPF nadal podtrzymuję swoje stanowisko: samochód jest na olej napędowy a nie silnikowy i może się zdarzyć, iż przepał oluju 506.01 będzie znacznie mniejszy (okaże się za parę tysi u mnie) aniżeli 507 i w efekcie ten pierwszy pozostawi mniej śmiecia w DPF chociaż procentowo posiadał sięcej substancji SRAPS'owych (popiołowych).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
jak bym nie wiedział :roll: ...Nie interesuje mnie "inny silnik TDI CR" bo gdybym chciał to bym wział instrukcję z mojego Passata 2,0 TDI CR :wink:
Zamieszczone przez innova
uważam, iż w tym przypadku VW (a może tylko Skoda i warto sięgnąć do manuala z VW czy Audi) poszło na łatwiznę i unifikację
--->
Zamieszczone przez szkoda
innova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma
nie wiesz jak sformułowałem pytanie, po co się rozpisujesz niepotrzebnie. Czy Ty wogóle bierzesz pod uwagę, że ludzie mają auta na gwarancji i czytając to co piszesz, ktoś może omylnie kupić/wlać (w dobrej wierze) olej, który nie jest jednak dopuszczony przez SAP/VW do użycia w danym silniku a tym samym w przypadku wystąpienia problemów z daną jednostką silnikową może ze strony w/w instytucji istnieć uzasadniona odmowa naprawy gwarancyjnej.
Zamieszczone przez xtremesystems
ja w instrukcji mam ze do 1.6 tylko i wylacznie 507. dlatego Paolo napisal do VW
proste.
Zamieszczone przez innova
na pytanie PAOLO ESCO:
--- >
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Do mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę już nie pisać.
nie potrafisz czytać? :!:
xtremesystems - zapytania poszły sformułowane tak jak pisaliśmy, czekam na odpowiedzi.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
elemenateur twierdzi ze to olej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkoscia.
Bo to szczera prawda - XF Longlife 5w30 to jedyny znany mi olej bez C3, a spelniajacy 507.00.
a to ACEA C3 jest szkodliwa dla VW 507.00 :?:
pytam bo autentycznie nie rozumiem czy to wada czy zaleta jak olej posiada dodatkowo C3
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 18:14 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
nie wiesz jak sformułowałem pytanie, po co się rozpisujesz niepotrzebnie. Czy Ty wogóle bierzesz pod uwagę, że ludzie mają auta na gwarancji i czytając to co piszesz, ktoś może omylnie kupić/wlać (w dobrej wierze) olej, który nie jest jednak dopuszczony przez SAP/VW do użycia w danym silniku a tym samym w przypadku wystąpienia problemów z daną jednostką silnikową może ze strony w/w instytucji istnieć uzasadniona odmowa naprawy gwarancyjnej.
a czemu Ty nie zechciałes zauważyć (a napewno taki fakt miał miejsce) iż w swoich wypowiedziach wpisałem, aby dobierać olej z respektem dla aprobat aby nikt poźniej tym osobom nie zakłócił ich spokoju wewnętrznego (i właśnie wyobraź sobie że Ciebie między innymi miałem na myśli).
Porównując też moją i Twoją osobę w zakresie zdolności do analizy prawnej warunków gwarancji to nie widziałem Ciebie jako doradcy w takich przypadkach a jedynie jako zainteresowanego interpretacjami zatem o to się nie zamartwiaj gdyż większe jazdy będą jak ludzie zaczną kupować oleje przez Ciebie zachwalane a w których to producent kamufluje faktyczne własności a Tobie wystarcza wytłumaczenie, iż przekierowanie nie działa.
a to co jest reprezentowane słowami "moim zdaniem", jest dla osób, które podzielają mój pogląd i mają zdolność do samodzielnej analizy oraz odwagę podejmować decyzje a nie tylko są prowadzeni.
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 18:18 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
nie potrafisz czytać?
zgodnie z Twoją prośbą aplikuje "Ignoruj" dla niektórych Twoich wypowiedzi
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
to co jest reprezentowane słowami "moim zdaniem", jest dla osób, które podzielają mój pogląd i mają zdolność do samodzielnej analizy oraz odwagę podejmować decyzje a nie tylko są prowadzeni.
innova
podzielam Twój pogląd + sam analizuję +mam odwagę podejmować własne decyzje + nie jestem prowadzony = szanuję Twoje zdanie na temat 5W30/0W30/0/W20 ale za Chiny ludowe do swoich obecnych silników nie zaleję nic innego jak 5W40!
Jak zmienię auta, wtedy podejmę analizę co będzie dla nich najlepsze (obecnie skłaniam się ku Pb w następnym aucie), obecna analiza wypadła na 5W40, ponieważ, w obu przypadkach producenci zalecają oleje 5W30 jak i 5W40 (pomijam inne normy, do tego ASO Peugeot zawsze lało mi 5W40) jednak 5W30 się nie sprawdził w tych jednostkach.
Zrozum też, że decyzję podjąłem świadomie, wiedząc że spalam o xx więcej paliwa (na papierze, w praktyce 0 "zero" różnicy w spalaniu) i to że "trzymam się" 5W40 nie znaczy że jestem zamkniętym na nowe technologie ciemniakiem. OK??
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
pytam bo autentycznie nie rozumiem czy to wada czy zaleta jak olej posiada dodatkowo C3
LOW SAPS !!!!!!!!
no tak sformułowaną odpowiedzią niewiele rozjaśniłeś, gdyż owszem C3 oznacza między innymi MID SAPS a jeżeli ten olej to LOW SAPS i spełnia wymagania ACEA to powinien uzyskać order/nobilitację w postaci C4 albo C1.
Skoro nie otrzymał to powiedzmy sobie jasno, iż nie spełnia żadnej normy ACEA z serii C i to wcale nie jest jego zaletą na dzień dzisiejszy a chyba wręcz przeciwnie,.
No i z całą pewnością sam brak C3 nie oznacza LOW SAPS...zwłascza w obliczu braku C1 lub C4 w to miejsce, więc te wykrzykniki to sobie zamień na pały i tyle wlej w d...
kolejna ściema marketingowa
a inni producenci jakoś nie wpadli na to, żeby taki olej wyprodukować
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
pytam bo autentycznie nie rozumiem czy to wada czy zaleta jak olej posiada dodatkowo C3
LOW SAPS !!!!!!!!
no tak sformułowaną odpowiedzią niewiele rozjaśniłeś, gdyż owszem C3 oznacza między innymi MID SAPS a jeżeli ten olej to LOW SAPS i spełnia wymagania ACEA to powinien uzyskać order/nobilitację w postaci C4 albo C1.
Skoro nie otrzymał to powiedzmy sobie jasno, iż nie spełnia żadnej normy ACEA z serii C i to wcale nie jest jego zaletą na dzień dzisiejszy a chyba wręcz przeciwnie,.
No i z całą pewnością sam brak C3 nie oznacza LOW SAPS...zwłascza w obliczu braku C1 lub C4 w to miejsce, więc te wykrzykniki to sobie zamień na pały i tyle wlej w d...
kolejna ściema marketingowa
a inni producenci jakoś nie wpadli na to, żeby taki olej wyprodukować
mysle, ze mogą ale taki olej kosztowalby 300 PLN prawie - wiec uzyskuja 507.00 w inny sposob. Millers wyraznie szczyci sie, ze XF Longlife 5w30 ma ACEA A3/B4 i zarazem 507.00 - co jest tylko na + dla silnika.
Jak zmienię auta, wtedy podejmę analizę co będzie dla nich najlepsze (obecnie skłaniam się ku Pb w następnym aucie), obecna analiza wypadła na 5W40, ponieważ, w obu przypadkach producenci zalecają oleje 5W30 jak i 5W40 (pomijam inne normy, do tego ASO Peugeot zawsze lało mi 5W40) jednak 5W30 się nie sprawdził w tych jednostkach.
Zrozum też, że decyzję podjąłem świadomie, wiedząc że spalam o xx więcej paliwa (na papierze, w praktyce 0 "zero" różnicy w spalaniu) i to że "trzymam się" 5W40 nie znaczy że jestem zamkniętym na nowe technologie ciemniakiem. OK??
Widzisz,
ja nie zmuszałem a Ciebie konkretnie nawet nie namawiałem do używania W30. Zasugerowałem to natash. Zatem niepotrzebnie użyłeś kilku sformułowań, które nie są adekwatne do faktów poprzedzających nawet patrząc na zacytowany fragment mojej wypowiedzi. Ty uważasz iż 5W-40 jest dobre i ja uważam że jest dobre. Zwróć uwagę na to, iż często używam sformułowanie "optymalizacja". Nie zawsze gdyż szybko piszę i na różne tematy. Zatem jak coś jest dobre to nie znaczy iż nie ma miejsca na optymalizację. Ty uważasz po różnych próbach iż z 5W40 czujesz się najlepiej to OK.
Natomiast wskutek tego uważania Ty i koledzy narzucacie innym pewien standard, który jest niezgodny z rozwojem, wiedzą ogólną (stała liczba nicków wzajemnie adorujących się w tym wątku nie stanowi dla mnie wiedzy ogólnej a jedynie jej część), wiedzą teoretyczną, wiedzą praktyczną (tu akurat nasze zdania są podzielone) ja stanowię przeciwagę i proponuję użytkownikom analizę a jeżeli się zgadzają z tym (nie tylko moim) zdaniem i wiedzą to chcę aby każdy miał szansę spróbować (silnikowi nic się nie stanie, to zapewniają wcześniejsze testy w fabryce i aprobaty) a nie tylko zostać zakrzyczanym czy też ciągniętym w tą czy inną stronę.
Jak mnie ktoś zapyta wprost, to powtórzę wszystko to co wyrażam w formie pisemnej wraz z dopiskiem: jestem za rozwojem a nie cofaniem się wstecz (czasem jestem też konserwatystą) natomiast w przypadku olejów przypadek W40 kwalifikuje się właśnie do kroku w tył, przy czym siła autosugestii też jest ważna i jeżeli ktoś jest przekonany że z tym mu najlepiej (a Ty właśnie wystąpiłeś w swoim imieniu w przeciwieństwie do części nicków, którzy sugestywnie mówią innym co mają brać nawiązując już nieomal do koloru pojazdu) to właśnie z takim rozwiązaniem jego sen będzie najmniej zakłócony oraz najłatwiej (i z determinacją) będzie mu tego rozwiązania bronić. Mam tego pełną świadomość jak widzisz jak i wielu innych cech ludzkich, których tu niesposób w jednym poście opisać.
I stąd też ja staram się podnieść świadomość a nie oddziaływać na podświadomość (już dwóch kolegów o gwarancji popróbowało i czymże to jest ???). Aby być świadomym trzeba zajrzeć do podstaw oraz tego co się faktycznie dzieje (zjawisk) co jak dostrzegłeś czynię i nic ponadto.
Zwróć też uwagę na to, iż (moje zdanie) powiedzmy minimum 60% zawartości historii nowożytnej tego wątku to jest marketing... no a jakby nie patrzeć to sporo za dużo.
[ Dodano: Czw 26 Sty, 12 21:18 ]
Zamieszczone przez Seed
ze XF Longlife 5w30 ma ACEA A3/B4 i zarazem 507.00
no i idziemy dalej: w mojej książce serwisowej jest napisane iż olej z rekomendacją ACEA A3/B4 można zastosować sporadycznie jeżeli nie będzie dostępny ten objęty normą VW (i tu lista od 505 do 507 poprzez 506.01).
Dodatkowo jak dobrze pamiętam to ten zapis brzmi: można zastosować ACEA A3/B3 względnie A3/B4
zatem zastosowanie A3/B4 nie sprawia, iż w myśl dokumentacji pojazdu można stwierdzić, iż mój pojazd dostał to co najlepsze i A3/B4 nie kojarzy się z najlepszą referencją.
podsumowując: poszukiwanie cytując z żargonu marketingowego tzw. unique feature zaprowadziło chyba do robienia zalety z tak naprawdę słabości produktu. Takie kampanie też widziałem i to o zgrozo w medycynie/lecznictwie ostatnio
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz