Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sw29l
    Ambiente
    • 2011
    • 209

    Zamieszczone przez ArekR
    Ja zalałem CAstrola Magnateca pół-synt. 10w-40 na miejsce motula poprzedniego właściciela, minimalnie lepiej, ale może subiektywne uczucia.
    Do turbiny pół minerał do tego przed zimą? Bardzo zły pomysł . Powinien być pełen syntetyk - zgodnie ze specyfikacją skody.
    Ja do starej audi z 97' 1.9 TDI pakowałem full syntetyka Mobila 5W30.

    Komentarz

    • ArekR
      Drive
      • 2012
      • 52

      Lał koleś pół syntetyk cały czas, no to i ja leję, nie katuję raczej silnika a chyba lepiej uniknąć rozszczelnień?

      Komentarz

      • sw29l
        Ambiente
        • 2011
        • 209

        Zamieszczone przez ArekR
        Lał koleś pół syntetyk cały czas, no to i ja leję, nie katuję raczej silnika a chyba lepiej uniknąć rozszczelnień?
        ja tez miałem...nie wiem co lane w audi - kupiłem i z mety syntetyk tak jak pisało w papierach auta. Nic sie nie rozszczelniło, nie urwało, bez przesady z tymi dziwnymi opowiesciami mechanika zdzislawa.

        Komentarz

        • zak14
          Rider
          • 2011
          • 605
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez ArekR
          rozszczelnień
          Rozszczelnienia to mit. Jeżeli silnik trzyma "szczelność" na sadzy, lakach lub szlamach (sladge) to i tak nadaje się do remontu. Zresztą jak sadzy jest tyle, żeby coś tam "uszczelniała", to zwykle blokuje ona pierścienie, co zwiększa spalanie, pobór oleju i przyspiesza zgon jednostki.
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez ArekR
            lepiej uniknąć rozszczelnień
            ale olej niczego nie uszczelnia :P Nie potrzebie zalewałeś 10W/40 i to na zimę lepiej by było jednak 5W/40 ...ale to Twoje auto.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez ArekR
              lepiej uniknąć rozszczelnień
              ale olej niczego nie uszczelnia :P Nie potrzebie zalewałeś 10W/40 i to na zimę lepiej by było jednak 5W/40 ...ale to Twoje auto.
              zrobmy liste zabobonow bo normalnie niektorzy auta zarzna... normalnie pkt po punkcie...

              Komentarz

              • ArekR
                Drive
                • 2012
                • 52

                Olej nie, ale nagar który się zbiera już tak, a syntetyk ma lepsze właściwości płuczące.
                No nic, następna wymiana oleju będzie inaczej przemyślana, jak silnik będzie wyglądał ok i nie będzie brał oleju to pomyślę nad syntetykiem

                Komentarz

                • sw29l
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 209

                  Zamieszczone przez ArekR
                  Olej nie, ale nagar który się zbiera już tak, a syntetyk ma lepsze właściwości płuczące.

                  Zabobon nr 1

                  No nic, następna wymiana oleju będzie inaczej przemyślana, jak silnik będzie wyglądał ok i nie będzie brał oleju to pomyślę nad syntetykiem
                  Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach

                  Komentarz

                  • ArekR
                    Drive
                    • 2012
                    • 52

                    No masz rację.

                    Dobra to pytanie kto doświadczył zmiany z pół na full syntetyk z jakimiś problemami? W motocyklach taki biznes przechodzi, ale nie ma aż tyle osprzętu.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zabobon nr 2

                      Plukanka wyplucze silnik i bedzie przeciakal.

                      Tak plukanka rozpyszcza metal i tloki wraz z glowica splywaja z olejem:-) :diabelski_usmiech


                      Prawda:

                      Plukanka to

                      Srodek prewencyjny przed potencjalnym osadem
                      Rozpuszcza to co olej powinien rozpuscic ale stracil juz swoj potencjal pod koniec interwalu
                      Naprawde dobrze i bezbiecznie zbiera miekki osad, desperguje i ulatuje to wsz wraz ze starym olejem

                      Stosujemy plukanki dobrych firm, na bazie detergentow.

                      Komentarz

                      • teres
                        Classic
                        • 2008
                        • 27

                        Zamieszczone przez sw29l
                        Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach
                        Oleje 5W30 gorzej dbają o turbo niż np. 5W-40 - radziłbym o tym pamiętać :!:
                        Moim zdaniem 5W-30 powstało tylko po to, żeby zaoszczędzić kolejne 0,2L na stanowisku badawczym i pochwalić się w folderach :roll:
                        AMSOIL club

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez teres
                          Zamieszczone przez sw29l
                          Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach
                          Oleje 5W30 gorzej dbają o turbo niż np. 5W-40 - radziłbym o tym pamiętać :!:
                          Moim zdaniem 5W-30 powstało tylko po to, żeby zaoszczędzić kolejne 0,2L na stanowisku badawczym i pochwalić się w folderach :roll:
                          :shock: ale to podajesz jako zabobon czy jako fakt.?

                          Bo zaczynam byc skolowany i sam nie mam w tej materii zdania wyrobionego...

                          W30 lepiej chlodzi a wlasciwie ma lepsza pompowalnosc poprzez mniejszy opor wewnetrzny
                          Turbina sie nie kreci tylko napier..... tak mocno ze klin smarny tworzy sie nawet na W20...

                          Dobry mam tok myslenia?

                          Tez tak na poczatku wnioskowalem.... ale fizyka zdaje sie ukazywac inne oblicze.....

                          Teres masz slusznosc ze ro sa oleje lekkobiezne ale wierz mi ze sa oleje W30 ktore maja mocny pakier antyzuzyciowy i taka kompozycje ze nie ma koksowania.... (full saps, wysoki tbn, dobra syntetyczna baza)

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            Zamieszczone przez teres
                            Zamieszczone przez sw29l
                            Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach
                            Oleje 5W30 gorzej dbają o turbo niż np. 5W-40 - radziłbym o tym pamiętać :!:
                            Moim zdaniem 5W-30 powstało tylko po to, żeby zaoszczędzić kolejne 0,2L na stanowisku badawczym i pochwalić się w folderach :roll:
                            Nic bardziej umyślnego. Każde auto z turbiną - czy benz czy diesel- " bez względu na wiek powinno być zalewane full syntetykiem zgodnym z normą dla danego silnika. Jak producent podaje : olej 505.00. AC3/4 to taki pakować i już
                            Dla przykładu. Mój kolega ma A6 1.8T od nowości- już 12lat ma najechane ponad 300kkm, przy 220 dopiero padła mu turbina bo cały czas regularnie co 10kkm leje ten sam olej od lat zgodnie że specyfiką dla tego silnika. Silnik pracuje idealnie i nie ma ubytków, rozszczelnień i aby było smieszniej wcale go nie grzeje nim nie zamarzna szyby w aucie - pali i dzida do domu.

                            Komentarz

                            • teres
                              Classic
                              • 2008
                              • 27

                              Zamieszczone przez pedros
                              Zamieszczone przez teres
                              Zamieszczone przez sw29l
                              Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach
                              Oleje 5W30 gorzej dbają o turbo niż np. 5W-40 - radziłbym o tym pamiętać :!:
                              Moim zdaniem 5W-30 powstało tylko po to, żeby zaoszczędzić kolejne 0,2L na stanowisku badawczym i pochwalić się w folderach :roll:
                              :shock: ale to podajesz jako zabobon czy jako fakt.?

                              Bo zaczynam byc skolowany i sam nie mam w tej materii zdania wyrobionego...

                              W30 lepiej chlodzi a wlasciwie ma lepsza pompowalnosc poprzez mniejszy opor wewnetrzny
                              Turbina sie nie kreci tylko napier..... tak mocno ze klin smarny tworzy sie nawet na W20...

                              Dobry mam tok myslenia?
                              Oleje klasy W30 maja mniejszą lepkość w 100'C i mniejszą odporność na zrywanie filmu olejowego. Może nie tyle w turbosprężarce (masz rację, że tam ważny jest też przepływ i odbieranie ciepła), ale jest cała masa innych miejsc w silniku (m.in. panewki) gdzie lepiej chroni olej bardziej lepki.
                              W Fordzie dla przykładu jest tak, że nowa norma m.in. obniża HTHS do <2.9. Obniża to też spalanie (czym chwali się Ford), ale nie wspominają o większym zużyciu jednostki :roll: w końcu na gwarancji jeszcze nie padnie :evil:
                              Zamieszczone przez pedros
                              Tez tak na poczatku wnioskowalem.... ale fizyka zdaje sie ukazywac inne oblicze.....
                              Teres masz slusznosc ze ro sa oleje lekkobiezne ale wierz mi ze sa oleje W30 ktore maja mocny pakier antyzuzyciowy i taka kompozycje ze nie ma koksowania.... (full saps, wysoki tbn, dobra syntetyczna baza)
                              Pewnie tak, byle nie lać jakiegoś guana 5w30 :evil: Jedne będą mniej traciły właściwości wraz z przejechanymi kilometrami, inne bardziej - zgoda.
                              AMSOIL club

                              Komentarz

                              • niedziela67
                                Elegance
                                • 2007
                                • 767
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                Moim zdaniem nie ma reguły bo moja suszarka wytrzymała 221tkm i to na 5w30 shella.Idąc dalej tym tokiem nadal leję to samo.
                                Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
                                Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
                                Wersja na lato - SUZUKI Intruder

                                Komentarz

                                • teres
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 27

                                  Zamieszczone przez niedziela67
                                  Moim zdaniem nie ma reguły bo moja suszarka wytrzymała 221tkm i to na 5w30 shella.Idąc dalej tym tokiem nadal leję to samo.
                                  Dalej to już tylko można gdybać, czy gdybyś jeździł na czymś innym to by wytrzymała 180kkm czy np. 250kkm. Zresztą i tak najwięcej moim zdaniem zależy od kierowcy, przy butowaniu na zimno i gaszeniu po pałowaniu nic nie pomoże :P
                                  AMSOIL club

                                  Komentarz

                                  • sw29l
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 209

                                    Zamieszczone przez niedziela67
                                    Moim zdaniem nie ma reguły bo moja suszarka wytrzymała 221tkm i to na 5w30 shella.Idąc dalej tym tokiem nadal leję to samo.
                                    Dokładnie o to chodzi.

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez teres
                                      Zamieszczone przez pedros
                                      Zamieszczone przez teres
                                      Zamieszczone przez sw29l
                                      Bez urazy... prosta logiczna matematyka rachunkowa : koszt 5W30 + Filtr vs regeneracja turbiny ... 1:10 w kosztach
                                      Oleje 5W30 gorzej dbają o turbo niż np. 5W-40 - radziłbym o tym pamiętać :!:
                                      Moim zdaniem 5W-30 powstało tylko po to, żeby zaoszczędzić kolejne 0,2L na stanowisku badawczym i pochwalić się w folderach :roll:
                                      :shock: ale to podajesz jako zabobon czy jako fakt.?

                                      Bo zaczynam byc skolowany i sam nie mam w tej materii zdania wyrobionego...

                                      W30 lepiej chlodzi a wlasciwie ma lepsza pompowalnosc poprzez mniejszy opor wewnetrzny
                                      Turbina sie nie kreci tylko napier..... tak mocno ze klin smarny tworzy sie nawet na W20...

                                      Dobry mam tok myslenia?
                                      Oleje klasy W30 maja mniejszą lepkość w 100'C i mniejszą odporność na zrywanie filmu olejowego. Może nie tyle w turbosprężarce (masz rację, że tam ważny jest też przepływ i odbieranie ciepła), ale jest cała masa innych miejsc w silniku (m.in. panewki) gdzie lepiej chroni olej bardziej lepki.
                                      W Fordzie dla przykładu jest tak, że nowa norma m.in. obniża HTHS do <2.9. Obniża to też spalanie (czym chwali się Ford), ale nie wspominają o większym zużyciu jednostki :roll: w końcu na gwarancji jeszcze nie padnie :evil:
                                      Zamieszczone przez pedros
                                      Tez tak na poczatku wnioskowalem.... ale fizyka zdaje sie ukazywac inne oblicze.....
                                      Teres masz slusznosc ze ro sa oleje lekkobiezne ale wierz mi ze sa oleje W30 ktore maja mocny pakier antyzuzyciowy i taka kompozycje ze nie ma koksowania.... (full saps, wysoki tbn, dobra syntetyczna baza)
                                      Pewnie tak, byle nie lać jakiegoś guana 5w30 :evil: Jedne będą mniej traciły właściwości wraz z przejechanymi kilometrami, inne bardziej - zgoda.
                                      Jesli HTHS > 3,5 to odpornosc na zerwanie filmu jest wieksza niz jak slusznie podales w Fordzie przynajmnie tak sie pocieszam.
                                      To ze jest olej 0W30 nie oznacza ze jest energooszczedny jeszcze.
                                      Zawsze mi wpajano ze nawjwiekszy meksyk w silniku jest podczas zimnego startu stad warto zapewnic co najmnie plynnosc 5W a najlepiej 0W. - nawet latem choc osobiscie takiej potrzeby nie mam wystarczdo bra piatka.

                                      I tu wracamy do tego co mnie nabardziej irytuje 5W40 syntetyk to taka rzadkosc ze najlepiej stosowac 0W30/40 bo jest wieksze prawdopodobienstwo ze trafimy na drozsza baze.
                                      Nieisze o dostosowaniu norn zgodnych z zalec prducenta bo to dogmat.

                                      I przy tej okazji kolejny zabobon

                                      Olej syntetyczny to nie to samo co olej syntetyczny i olej w technologii syntetycznej.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez pedros
                                        Olej syntetyczny to nie to samo co olej syntetyczny i olej w technologii syntetycznej
                                        ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...06e58759bb203c
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Wczoraj przegoniłem moją padlinę z prękościami 200+ i temp oliwy dobiła do 100 stopni, bez dolnej osłony myślę że było by podobnie jak na amsie czyli około 90 stopni.

                                          Ciekawy jestem czy 5w30 wystarczająco chroni silnik przy takich obciążeniach?
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            castrol - c
                                            motul - m
                                            statoil - s
                                            + najlepiej , najciszej
                                            - najglosniej , najgorzej

                                            Odpalanie w chlodnie dni
                                            c ++
                                            m ++
                                            s +++

                                            Praca zaraz po odpaleniu (dzwiek)
                                            c +
                                            m ++
                                            s +++

                                            mułowatosc po odpaleniu
                                            c +++
                                            m +
                                            s +++

                                            paliwozernosc zaraz na zimno
                                            c +++
                                            m +
                                            S ++

                                            paliwozernosc na goraco
                                            c +++
                                            m++
                                            s +++

                                            temp oleju przy pałowaniu
                                            C +
                                            M ++
                                            s ++

                                            odpalanie w mrozy
                                            C+
                                            M++
                                            s ?

                                            czestosc wypalania dpf
                                            c+++ (bez wzgledu na pore roku 1-3 razy w miesiacu)
                                            m ++
                                            S + :shock: :shock: ?? (wypalal sie dwa dni temu i dzis znowu )

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              czestosc wypalania dpf
                                              a tankowałeś ON gdzieś w innym miejscu czy cały czas ta sama stacja? Weź pod uwagę, że DPF- też się z czasem zapycha więc i wypalanie może mieć miejsce szybciej ( co nie znaczy że co dziennie)
                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              (wypalal sie dwa dni temu i dzis znowu )
                                              a to tak cały czas czy dziś tylko?
                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              odpalanie w mrozy
                                              C+
                                              M++
                                              s ?
                                              wg Ciebie Motul był lepszy od Castrola?

                                              Fajne zestawienie - czekam na podsumowanie po większych mrozach
                                              No i na wybór "zwycięzcy" uchar
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez pedros
                                                Olej syntetyczny to nie to samo co olej syntetyczny i olej w technologii syntetycznej
                                                ---> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...06e58759bb203c
                                                jedna z lepszych stron tego watku!

                                                Komentarz

                                                • sw29l
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 209

                                                  castrol - c
                                                  motul - m
                                                  statoil - s
                                                  + najlepiej , najciszej
                                                  - najglosniej , najgorzej

                                                  Fajne zestawienie. Szkoda, ze nie ma Mobila 1

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    Wczoraj przegoniłem moją padlinę z prękościami 200+ i temp oliwy dobiła do 100 stopni
                                                    oczywiście byłeś w DE :wink: ... no to taka temp przy 200km/h i to z osłoną to chyba dobry wynik.
                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    czy 5w30 wystarczająco chroni silnik przy takich obciążeniach?
                                                    tak samo jak 0W/20 w wysokobrotowym silniku Hondy... do normalnej jazdy się nada a jak chcesz "pałować na torze" to lej pełen synetyk np SYNTHOIL RACE TECHGT1 10W-60 lub Millers CFS 10w60 - lepkość oleju 10W-60 gwarantuje pełne smarowanie nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacjii przy bardzo wysokiej temperaturze...a Ty "miałeś" ogólnie optymalną temeraturę pracy silnika (choć przy tłokach to olej pewnie niezłą temeraturę odprowadzał) :twisted:

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    jedna z lepszych stron tego watku!
                                                    wg. mnie lepsze są te "techniczne" a jest tutaj trochę ciekawych tematów ...nie przepadam za medialnym bełkotem :wink:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...