Na MOPie przy S7 widziałem pustą butelkę w koszu, więc ktoś pewnie go testuje w swoim pochłaniaczu oleju .
Ma dość wysoki TBN, poza tym nic specjalnego, olej jak większość 504/507.
Znow wymiana oleju i znów mam mętlik w głowie: LM TT4600, Statoil Lazerway LL 5W30, niedobitki Millersa XFE-PD... Co brać zeby było dobrze... :diabelski_usmiech
Tyle już stron przeczytałem... Nigdy odpowiedz nie będzie jednoznaczna :diabelski_usmiech
PAOLO poradz coś... Na okres jesienno/zimowy na 10k km
taaa ale Ty masz ALH na VP a demmsi BXE na PD czyli norma VW 505.01 ...
Zamieszczone przez demmsi
LM TT4600, Statoil Lazerway LL 5W30, niedobitki Millersa XFE-PD... Co brać zeby było dobrze...
stosunek cena jakość mówi sam za siebie...więc ja bym wlał LazerWay LL 5W/30 i był spokojny o ochronę w zimie... (olej z oficjalną aprobatą VW) - oczywiście zmiany max co 15 tys km. Znajomy zalał do VW Passata 2.0 TDI LazerWay LL i kiedy ostatnio się spotkaliśmy to chwalił, że silnik pracuje równo i cicho, wcześniej zalewał olej firmy "C".
No chyba, że "nasi sprzedawcy" zrobią dobrą ceną na TT 4600 :wink: lub Millersa to wtedy wg uznania.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czytałem posty o olejach jednak moja sytuacja jest troche inna poniewaz wiem ze producent zaleca od poczatku do konca olej syntetyczny vw 505.01 roznych producentów ale jak zapewne wiesz przy wiekszych przebiegach ludzie przechadza czasami na oleje polsyntetyczne albo nawet mineralne. Dlatego mam obawy jaki jest w moim aucie olej gdyz nie mam zadnej informacji (auto sprowadzone z Włoch) ja je kupilem od osoby ktora sprowadzila, a wiesz z pewnoscia ze jesli jest zalany polsyntetyczny a ja zaleje pelny syntetyk to sa duze szanse ze silnik sie przeplucze i bedzie ciekl.
W takim razie nasuwa sie pytanie czy sa oleje polsyntetyczne spelniajace norme 505.01???
czy bez zadnych obaw moge zalac syntetykiem ?????
bez sensu, chyba że lejesz syf ... w co wątpię.
Jak miałem diesla to zawsze zmieniałem filtr paliwa raz w roku przed samą zimą tz. gdzieś w listopadzie i wtedy nie miałem problemu. Wymiany wychodziły tak +- co 40/45 tys. km, ale wtedy dużo jeździłem. Ojciec jeździ mało, głównie po mieście ale i tak zmieniam mu filtr paliwa zawsze przed zimą. Koszt nie jest duży ale mam "czyste sumienie" , że przed zimą syfu i wody nie będzie w filtrze paliwa.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
bez sensu, chyba że lejesz syf ... w co wątpię.
Jak miałem diesla to zawsze zmieniałem filtr paliwa raz w roku przed samą zimą tz. gdzieś w listopadzie i wtedy nie miałem problemu. Wymiany wychodziły tak +- co 40/45 tys. km, ale wtedy dużo jeździłem. Ojciec jeździ mało, głównie po mieście ale i tak zmieniam mu filtr paliwa zawsze przed zimą. Koszt nie jest duży ale mam "czyste sumienie" , że przed zimą syfu i wody nie będzie w filtrze paliwa.
ja robie 15-20tys rocznie. wiec niby "przed zima" wychodzi mi wlasnie na wymiane oleju.
na razie wymienilem raz po 2 latach po 30k km. teraz mam 44k i zastanawiam sie czy teraz z wymiana oleju ,f. oleju i f. powietrza , wymieniac f.paliwa
Pasuje do silników samochodów używanych do szybkiej jazdy po drogach, wyścigowych, rajdowych, wyścigów górskich, sprintów. W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakietem dodatków chroniących przed zużyciem ZDDP, z technologią Nanodrive.
Zastanawiam się czy nie przejść na 5w30 w zimie jak i w lecie? Co o tym myślą mądre głowy?
Pytam bo skoro CFS jest na tyle dobrym olejem to może nie ma sensu wlewać 5w40?
mając 2.0 TDI uważam że to dobry wybór z Twojej strony. Lepkość SAE zgodna z tą, którą założyli do wykorzystania projektanci.
...kurna co Wy tak w sierpniu o olejach na zimę... :shock: :shock: :shock: nie stresujcie ludzi :diabelski_usmiech
ps. CFS 5w30 ma bardzo dobry indeks lepkości 190, CFS 5W/40 ma 177, no i lepkość strukturalna CCS dla 5W/30 zapewne będzie lepsza niż na 5W/40 - Millers podaje dla CFS 5W/30 - CCS 5350. Lepkość przy 40C dla CFS 5W/30 wynosi 69 a dla CFS 5W/40 ... 88,5 więc "przepaść" jeżeli chodzi u uruchomienie silnika na zimno...
Ja jeszcze tylko podpowiem, że jest Silkolene 5W/30 http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...5w30-5l-detail - zrobiłem na nim ponad 7 tys km i wg mnie to bardzo dobry olej. Na zimnym silniku nie przypominam sobie ani razu bym usłyszał zawory! Tak samo na gorącym w trasie! Silkolene a zwykły olej Fuchs'a...to jednak dużaaa różnica jakościowa. Inna bajka. Niestety jutro lub pojutrze zmieniam Silkolene (szkoda) ale jadę w trasę do Włoch i Chorwacji i chcę mieć po prostu świeży olej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, czyli uważasz że film olejowy w cfs 5w30 będzie wystarczająco gruby aby ochronic motorownie podczas dynamicznej jezdzie autostradowej gdy temp otoczenia oscyluje w granicy 30-35 stopni C ?
Dodam ze silnik u mnie nie ma lekko :wink:
film olejowy w cfs 5w30 będzie wystarczająco gruby aby ochronic motorownie podczas dynamicznej jezdzie autostradowej gdy temp otoczenia oscyluje w granicy 30-35 stopni C ?
tak (no chyba, że latach po 500km z max prędkością non stop :shock: ). Temeratura zewnętrzna ma małe powiązanie z "grubością" filmu olejowego... ale jeżeli chodzi Tobie o temeraturę silnika to w Twoim przypadku uważam, że 5W/30 da radę lepiej odprowadzić ciepło niż 5W/40.
Zamieszczone przez piramida
Dodam ze silnik u mnie nie ma lekko
zarówno przy CFS 5W/30 jak i CFS 5W/40 producent czyli Millers deklaruje: "Temperatura pracy do 125C, maksymalnie (chwilowo) do 150C" i jeszcze przy CFS 5W/30 Millers dodaje "dla kierowców, którzy jeżdżą wykorzystując maksymalne możliwości swoich samochodów" ...czyli jakby dla Ciebie :diabelski_usmiech
Swoją drogą musiałeś tyle KM do Octavki wpychać ... :wink: Z tego co pamiętam to nie masz żadnego DPF-a wpływajacego na parametry oleju - własnie czytam fajny artykuł na temat zmian właściwości silnikowego oleju smarowego w eksploatacji.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz