Witam. Kupiłem skode octavia II z 2010 1.9 tdi bxe. Przebieg to 246000. Autko śmiga, jestem drugim właścicielem. Ma duży przebieg bo facet jeździł z Belfastu do Dublina w tą i z powrotem ok 360 km tylko autostrady. Samochód był serwisowany i ma wszystkie wpisy. Najpierw był olej shell a potem castrol. Wszystkie long life. Wymieniane niestety co 30000 lub 2 lata. Samochód nie ma pdf-u.
Moje pytanie czy zostać przy olejnych LL np.
Shell helix ultra ect 5w30
Valvoline synpower extreme 5w30
Oczywiście będę wymieniać olej co 12000 lub rok.
Czy że względu na duży przebieg polecacie zmianę na jakiś inny olej.
Samochód dla żony, będzie robić nie więcej niż 10000. Klimat w Irlandii Północnej to 0 stopni w zimę i 22 latem.Hehe. Pozdrawiam.
Ps nie wiem czemu lali w serwisie castrola z normą 507 i LL jak samochód nie ma pdf-u hehe
. Wymieniane niestety co 30000 lub 2 lata. Samochód nie ma pdf-u.
Moje pytanie czy zostać przy olejnych LL np.
Shell helix ultra ect 5w30
Valvoline synpower extreme 5w30 Oczywiście będę wymieniać olej co 12000 lub rok.
Czy że względu na duży przebieg polecacie zmianę na jakiś inny olej.
Samochód dla żony, będzie robić nie więcej niż 10000. Klimat w Irlandii Północnej to 0 stopni w zimę i 22 latem.Hehe. Pozdrawiam.
Ps nie wiem czemu lali w serwisie castrola z normą 507 i LL jak samochód nie ma pdf-u hehe
dla czego niestety ??? ostatnio jakis naukowiec powiedzial ze wcale nietrzeba wymieniac oleju ...a tak na powaznie to jesli jezdzi sie po autostradach to normalne ze na LL jezdzisz 30 tys zaden niemiec nie bedzie LL co 12 tys wymieniac .... :szeroki_usmiech
Czy pojawiło się coś ciekawszego dla BMN-a bez DPF-u ? Do tej pory lałem Amsa, Millersa i Penrite. (kolejność przypadkowa).
Każdy był OK. Zmieniać ? Zostać przy którymś z nich z jakiejś konkretnej przyczyny ?
Czy pojawiło się coś ciekawszego dla BMN-a bez DPF-u ? Do tej pory lałem Amsa, Millersa i Penrite. (kolejność przypadkowa).
Każdy był OK. Zmieniać ? Zostać przy którymś z nich z jakiejś konkretnej przyczyny ?
Witam. Kupiłem skode octavia II z 2010 1.9 tdi bxe. Przebieg to 246000. Autko śmiga, jestem drugim właścicielem. Ma duży przebieg bo facet jeździł z Belfastu do Dublina w tą i z powrotem ok 360 km tylko autostrady. Samochód był serwisowany i ma wszystkie wpisy. Najpierw był olej shell a potem castrol. Wszystkie long life. Wymieniane niestety co 30000 lub 2 lata. Samochód nie ma pdf-u.
Moje pytanie czy zostać przy olejnych LL np.
Shell helix ultra ect 5w30
Valvoline synpower extreme 5w30
Oczywiście będę wymieniać olej co 12000 lub rok.
Czy że względu na duży przebieg polecacie zmianę na jakiś inny olej.
Samochód dla żony, będzie robić nie więcej niż 10000. Klimat w Irlandii Północnej to 0 stopni w zimę i 22 latem.Hehe. Pozdrawiam.
Ps nie wiem czemu lali w serwisie castrola z normą 507 i LL jak samochód nie ma pdf-u hehe
Jesteś pewien,że nie ma DPF'a? Tutaj jest jedna zasada z dpf 5w30, bez 5w40/10W40
Poszukaj w NI dystybucji oleju Millers'a lub Valvoline , zdecydownie lepiej jest wlać bez dpf'a 0W40 lub 5w40
wojtaszekm, Motul robił oleje na Estrach, nie wiem jaką bazę teraz stosują, ale z karty wygląda na to, że jest syntetyczny. Napisz do Motula i zobaczysz co Ci odpowiedzą :wink:
Proszę o pomoc , jestem tu nowy autko nabyłem wczoraj i chcialbym wymienic olej silnik 1.9 tdi , doczytalem ze warto zalać Statoila ale lepszy bedzie 5w 30 czy może 5w40? Nie mam dpf i auto jest na pompie. Dziekuje za pomoc .
Proszę o pomoc , jestem tu nowy autko nabyłem wczoraj i chcialbym wymienic olej silnik 1.9 tdi , doczytalem ze warto zalać Statoila ale lepszy bedzie 5w 30 czy może 5w40? Nie mam dpf i auto jest na pompie. Dziekuje za pomoc .
Śmiało można wymienić na Statoil 5W40 - zgodnie ze specyfikacją do Twojego Panzer TDI.
Nie ma problemu.
Przy okazji wymiany oleju i filtra oleju, warto wymienić filtry : paliwa, powietrza i kabiny. Koszta są większe ale głowa spokojna na rok czasu.
Komentarz