Cenne rady dzieki
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
A propos odciągania oleju: w mojej OIIRS pod chłodniczką oleju właśnie jest jakby kolejny korek podobny do tego na górze obudowy filtra. Czy można go użyć do spuszczenia resztek starego oleju z chłodniczki ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, ta nakrętka pod chłodniczką oleju to jest dokładnie śruba skręcająca podstawę filtra z chłodniczka oleju ,także tego nie ruszaj aby sobie nie narobić kłopotów , możesz przy wymianie filtra resztki oleju odciągnąć strzykawką .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Rozumiem. Strzykawka już była ćwiczona :diabelski_usmiechOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sw29lZamieszczone przez lukasz333Witam. Kupiłem skode octavia II z 2010 1.9 tdi bxe. Przebieg to 246000. Autko śmiga, jestem drugim właścicielem. Ma duży przebieg bo facet jeździł z Belfastu do Dublina w tą i z powrotem ok 360 km tylko autostrady. Samochód był serwisowany i ma wszystkie wpisy. Najpierw był olej shell a potem castrol. Wszystkie long life. Wymieniane niestety co 30000 lub 2 lata. Samochód nie ma pdf-u.
Moje pytanie czy zostać przy olejnych LL np.
Shell helix ultra ect 5w30
Valvoline synpower extreme 5w30
Oczywiście będę wymieniać olej co 12000 lub rok.
Czy że względu na duży przebieg polecacie zmianę na jakiś inny olej.
Samochód dla żony, będzie robić nie więcej niż 10000. Klimat w Irlandii Północnej to 0 stopni w zimę i 22 latem.Hehe. Pozdrawiam.
Ps nie wiem czemu lali w serwisie castrola z normą 507 i LL jak samochód nie ma pdf-u hehe
Poszukaj w NI dystybucji oleju Millers'a lub Valvoline , zdecydownie lepiej jest wlać bez dpf'a 0W40 lub 5w40
Millers xf long life MLR7640GG Engine Oil 5 Litres za 31 funtow
Specification ACEA C3 10. API SN CF Mercedes Benz 229.31 AND 229.51 and VW 502 00 505 01
FORD M2C917 A and BMW Longlife 04 and PORSCHE A40, GM dexos 2
Castrol EDGE Turbo Diesel Engine Oil 5W-40 5L. Za 38 funtow
Product Specifications:
Viscosity SAE 5W-40; ACEA C3; API SN/CF; BMW Longlife-04; dexos2*; Meets FIAT 9.55535-S2; Meets Ford WSS-M2C917-A; MB-Approval 229.31/ 229.51/ 226.5; Renault RN0700 / RN0710; VW 502 00/ 505 00/ 505 01
Total Quartz Ineo MC3 5W40 za 27 funtow
Specifications ACEA 2008 : C3 API : SM/CF Car manufacturers MERCEDES-BENZ: 229.51 and 229.31 BMW : LL-04 VOLKSWAGEN: 502.00 / 505.00 / 505.01 PORSCHE : A 40 FORD : Satisfies latest requirements for FORD WSS-M2C 917-A FIAT : Satisfies latest requirements for FIAT 9.55535-S2
Motul Engine Oil Motul 5w-40 za 44 funty
APPROVALS VW 505 01 - 502 00 - 505 00 PERFORMANCE Meets FORD WSS M2C 917A requirements
Ktory z nich polecacie? Ps podalem ceny to mozecie porownac hehe. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Bardzo brakuje w ofercie Lotosa porządnych, full saps 0W40 oraz 0W30. Na pewno świetnie by się sprzedawały.
Orlen ma, ale na stacjach to rzadkość, a jak już to drogo, a przez sprzedawców detalicznych również rzadko można spotkać nowe serie Orlenu. Ech, szkoda, potem polskiego coraz mniej...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterBardzo brakuje w ofercie Lotosa porządnych, full saps 0W40 oraz 0W30. Na pewno świetnie by się sprzedawały.
Orlen ma, ale na stacjach to rzadkość, a jak już to drogo, a przez sprzedawców detalicznych również rzadko można spotkać nowe serie Orlenu. Ech, szkoda, potem polskiego coraz mniej...
Miałem 2 baniaki jeden i trochę drugiego poszedł na jeden interwal potem Fullsynth 5W40 pół na pół z Lotosem 0W30 bardzo ciekawa propozycja!
Niewiele go na rynku zostało i obawiam się ze termin przydatności juz minął (ze względu na rzekomą zawartość estrów )
[ Dodano: Wto 01 Wrz, 15 20:35 ]
W miarę polska produkcja to np Specol. .. moim zdaniem pomimo koslawej nazwy fajny produkt pomimo że nie 0W ... ale nie testowałem jedynie czytałem :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosZamieszczone przez xtremesystemszalalem 0w30 shella avl.
ogolnie narazie spalanie spadlo i fajnie silnik chodzi
ale dopiero mam kilka dni go zalany
lepkosc przy 100 stopniach tez. tylko przy 40 stopniach jest nizzza leplosc. czyli na zimno lepiej dziala
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez pedrosZamieszczone przez xtremesystemszalalem 0w30 shella avl.
ogolnie narazie spalanie spadlo i fajnie silnik chodzi
ale dopiero mam kilka dni go zalany
lepkosc przy 100 stopniach tez. tylko przy 40 stopniach jest nizzza leplosc. czyli na zimno lepiej dziala
A akustycznie jak?
Komentarz
-
-
Nurtuje mnie ostatnio dość mocno pytanie do jakiej temperatury można bezpiecznie rozgrzać olej w silniku? Bezpiecznie tzn. żeby nie utracił on swoich właściwości. Mam zalany olej Penrite Enviro+ 5W30 nie mogę się doszukać takich informacji. A chciałbym mieć spokojną głowę. Ktoś się orientuje?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rafał 82Nurtuje mnie ostatnio dość mocno pytanie do jakiej temperatury można bezpiecznie rozgrzać olej w silniku? Bezpiecznie tzn. żeby nie utracił on swoich właściwości. Mam zalany olej Penrite Enviro+ 5W30 nie mogę się doszukać takich informacji. A chciałbym mieć spokojną głowę. Ktoś się orientuje?
Ale do brzegu jeżeli modów nie robiłeś każdy olej z 507.00 da rade w cywilnej jeździe. ... szczególnie im bardziej syntetyczna baza tym lepsza cyrkulacja i odprowadzanie ciepła
.. no i natywnie wyższa odporność na wys temperatury
Jakie temperatury rejestrujesz średnio na liczniku ze obawiasz się?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rafał 82Średnio jest bez zarzutów, ale ostatnio w upalny dzień przeholowałem na autostradzie i pokazało mi 122 C. Nie za dużo było?
Penrite Enviro+ 5W30 Lekko wytrzyma. ... da rade. Dobry olej rzekomo full syntetyczny.
Flash point ma >230 stopni Celsjusza.
Kał były upały nie miałem okazji gonić po autostradach ale sądzę że przy tej mocy mielibyśmy podobną temperaturę. ...
Komentarz
-
-
Rzadko mi się zdarza tak jeździć, ale się zdarzyło Generalnie przy jeździe w okolicach 160 km/h temperatura jest w przedziale 105-108. Później rośnie do 112-118 tak przy 180 i szybciej. Ale nie miałem raczej okazji długo takich prędkości utrzymywać więc nigdy wyżej mi nie poszła. A teraz jechałem z dobre 30 km nie bardzo odpuszczając poniżej 200, na dworze było 34 C i trochę podgrzałem oliwę. Chciałem się upewnić, że filmu olejowego nie uszkodziłem. Doszukałem się tylko ogólnikowych informacji, że do 130 C to syntetyki sobie spokojnie radzą, a temperatury przy których należy się przejmować to 140-150 C. No ale to ogólniki, nie wiedziałem jak to odnieść do mojego oleju. Teraz czeka mnie dłuższa podróż po autostradach, więc wolę mieć pewność, że olej jest w pełni wartościowy stąd moje pytanie.
Komentarz
-
-
Autostrada to miejsce gdzie olej najmniej degraduje się. ..
Wysokie obroty sprzyjają lepszej cyrkulacji a i samo chłodzenie jest znacznie wydajniejsze przy takich prędkościach.
Ta temperatura którą widzimy ma się nijak do temperatur w kluczowych gorących miejscach tarcia i tam może być znacznie więcej niż 150 stopni Celsjusza ale zastosowanie krótko
Dzisiejsze oleje zabezpieczone są przędu utrata filmu w cywilnych warunkach a nawet jeśli to pakiet modyfikatorow tarcia zrobi swoje. .. najgorsze warunki dla olejów klasy 507 to pełen gaz na niskich obrotach. .. tego nawet fullsaps nie wytrzyma długo
Póki nie ma oleju napędowego w oleju silnikowy pełen luz
Komentarz
-
-
To mnie uspokoiłeś. Ale też i zaskoczyłeś, bo na logikę przy niższych obrotach tarcie powinno być mniejsze, a przy wysokich większe. Zapewne przy niskich obrotach z gazem w podłodze dochodzą jakieś kwestie ciśnienia lub coś innego co przekłada się na większe zużycie oleju, nie znam się na tym, ale ciekawa uwaga dla mnie. Czyli jak chcesz "zdrowo" dla oleju jechać to redukuj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rafał 82To mnie uspokoiłeś. Ale też i zaskoczyłeś, bo na logikę przy niższych obrotach tarcie powinno być mniejsze, a przy wysokich większe. Zapewne przy niskich obrotach z gazem w podłodze dochodzą jakieś kwestie ciśnienia lub coś innego co przekłada się na większe zużycie oleju, nie znam się na tym, ale ciekawa uwaga dla mnie. Czyli jak chcesz "zdrowo" dla oleju jechać to redukuj
Przy wyższych obrotach tworzy się lepszy klin smarny co prawda w silnikach benzynowych "flow" oleju jest lepszy ale u nas tez te siły działają. ..
Wracając do palowania na niskich obrotach i jeszcze zimnej oliwy to takie naprężenia występują ze analiza oleju wykaże metale kolorowe czyli panewki oraz okolice poscierane (miedź )
Dobre oleje jak są rozgrzane to pokazują pełen zakres ochrony szczególnie jego cyrkulacja świetnie wpływa na odbiór ciepła.
Mamy takie czasy i pogoń za redukcją ditlenku węgla ze VAG wprowadza nowe lepkości W20 (w wątku o olejami do benzyny podałem link do strony Orlen, gdzie zebrane jest zwięźle co nas czeka. .. czyli tendencja do zalewania "wodą " z modyfikacja tarcia opartą na związkach nowych jak mikro i nano bor )
Komentarz
-
-
Komentarz