Ciekawe zdjecie silnika zamieścił koleś "Masa 625"na forum Alfaholicy dotyczące czystości silnika ,bez płukanek i dodatków ,myślę ,że warto poczytać i zobaczyć http://www.forum.alfaholicy.org/foru...cie_-1018.html
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Dotychczas nigdy się nie zastanawiałem nad olejem do silnika z filtrem cząstek stałych.
Z kolei zacząłem trochę czytać forum i widzę, że sporo problemów jest a do tego jeszcze jakiś specjalny olej trzeba lać?
Do drugiego auta z DPF leję Castrol Edge Titanium 5W30 od pierwszego przeglądu i do RS'a 2,0 TDI BMN kupiłem dokładnie taki sam.
Czy olej faktycznie ma taki wpływ na filtr cząstek stałych?
Pytanie czy ten olej to dobry wybór w takim razie?Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Olej a właściwie poziom sapsów w oleju ma wpływ na filtr cząstek stałych jednak nie jest tak, że dpf zacznie się zapychać krótko po tym jak zostanie użyty nieprawidłowy olej. Aby był realny wpływ oleju full saps na dpf-a potrzeba wielu tysięcy kilometrów. Moim zdaniem większy wpływ na jakość (czystość) tankowanego paliwa i tu dodatki do paliw robią bardzo dobrą robotę i ma to na prawdę realne przełożenie na stan dpf-a. Oczywiście niebagatelne znaczenie ma sposób użytkowania auta/styl jazdy. Jeśli jednak w aucie jest DPF to lepiej jest stosować olej z odpowiednią normą czyli C3 ( ew. C2, C1, C4). Do PD-ka z DPF polecam Penrite Enviro+ 5W30 - ma aprobatę 505.01 i spełnia normę C3 i przy całej swojej ekologii jest to bardzo dobry olej odporny nawet na upalanie i daje radę w PD-kach o mocach grubo ponad 200 KM.
Komentarz
-
-
Jestem raczej z tych, którzy lubią depnąć w gaz. Do pracy mam 15 km z czego 12 jadę po drodze krajowej więc raczej problemów z zapychaniem być nie powinno - w obecnym aucie nie ma.
Czy specyfiki dostępne na stacjach benzynowych, które dolewa się do paliwa faktycznie mają jakiś sens?
Chodzi mi o dodatki właśnie do czyszczenia DPF'a , wtrysków itd.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Robert1 nie wiem co w tym odkrywczego. Olej zmieniany na czas w optymalnym interwale Malutkim "smaczkiem" jest to, że lepkość 10w40 i TBN 9.0. Wiele osób stosuje hiper/super oleje z interwałem 20-30 kkm albo nie stosuje się do warunków jazdy bo ma inne priorytety a potem wychodzą kwiatki...czasami pierwszemu albo kolejnemu userowi. Odnosząc się do płukanek i dodatków to istotą rzeczy jest po co ich używamy i kiedy jest stosować, filozofii w tym nie ma.
oolsztyniak jeżeli piszesz o tym oleju: http://www.kolegaberlin.pl/product-p...niemiecki.html lub o tym http://www.kolegaberlin.pl/product-p...W30-C3-5L.html to obydwa nie stanowią problemu dla DPF-u.
tomek evo No właśnie, mając kontakt z paroma ogarniętymi mechanikami, już kilka razy usłyszałem że oleje full saps nie szkodzą DPF tak bardzo gdy auto jeździ powiedzmy w trasach jak szkodzą mu tylko warunki gdy jest odwrotnie- czyli krótkie odcinki i temu podobne.Oczywiście popioły po spalaniu oleju w silniku są wyższe - bo o tym piszemy , ale nie są tak duże jak się wydaje...ale czy przebieg nie zrobi swoje? Tymczasem slyszę o przebiegach +300 kkm spokojnie na oryginalnym filtrze i z olejem np. 5w40 full saps i bez problemów z silnikiem.
Komentarz
-
-
Cytrynowiec- może i nic odkrywczego niemniej na forum Alfy i innych non stop do znudzenia polecane są dodatki do wszystkiego a tu człowiek jeżdzi bez dodatków i ma czyściutko w silniku ,że aż miło i kieszeni nie obiążał,jednak można bez dodatkówOstatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
W pełni masz rację ale:
mamy inne oleje
mamy inne konstrukcje silników
mamy większą moc
mamy postarzanie produktów
mamy turbiny bardziej wrażliwe na błędy eksploatacyjne (deptanie na zimno)
mamy mocny nadzór nad uciążliwościa auta nad srodowiskiem kosztem portfela użytkowników
dodatki pozwalają wydymac złe zakusy konstruktorów i księgowych producenta auta.
Komentarz
-
-
panowie puytanko co zalać do 2.0 tdi cr z dpf 170 KM z 2013 r. Przebieg 120 tys trasy krótkie miejskie w 80 %. Wczesniej lałem statoil lzer ale teraz wycofali. Wiec co radzicie xado, valvoline, neste? czy jeszcze coś innego. olej wymieniam co roku czyli co ok. 10 tys.
Z góry dzieki za odpowiedziBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpisps. pedros mamy takie same silniki co ty zalewasz?
Eurol Syntence FS 0W30 na pory ciepłe
Shell AVL 0W30 na chłodniejsze pory
z tych 2 to Eurola oceniam wyżej o przy nim planuje pozostać.
za każdym razem AR9100 140 ml i gitara
niedrogo i skutecznie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisPedros jak podchodzisz do stabilności termicznej bardzo niskiej w olejach Eurol na poziomie 197 stopni C, podobno to ważny parametr w olejach (opinie z forum oil club .ru) a Eurol znacznie odstaje od konkurencji tym pararmetrem ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpispedros a czemu 0w30? kurde cyh nie zalewałem nawet ich nie znam. ja wymieniam we wrzesniu wiec temp mam i takie i takie? a xado będzie dużo gorszy? bo nad nim sie najbardziej zastanawiałem
Absolutnie nie jestem w stanie porównać do innych 0w30 z normą 507.00 bo nie używałem ale tutaj wszytko jest w jak naj lepszym poziomie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
Czy specyfiki dostępne na stacjach benzynowych, które dolewa się do paliwa faktycznie mają jakiś sens?
Chodzi mi o dodatki właśnie do czyszczenia DPF'a , wtrysków itd.
Lepiej celować w profesjonalne środki które maja obnizOna uciążliwość dla filtra i jednocześnie jesCze turbinę i egr doczyszcza.
i tutaj znowu jak mantrę powtórzę że ważna jest prewencja w postaci bezpopiolowego dodatku do paliwa niż voodoo nad trupem.
ja strosuje do każdego tankowania AR6900 D max (jest teraz nowy całkiem udany)
dodakowo TomekEvo zrobił mi bdb cenę na AR6500 co właśnie czyści sadzomiotacza po całości.
Komentarz
-
-
blackrs oleje dla Xado produkowane są (blendowane) przez Eurola w Holandii . Xado 504/507 to nic innego jak Eurol Syntence http://www.oil-club.ru/forum/topic/18379-18379/. Tego Eurola możesz kupić w kraju za dużo niższą cenę jak te Xado. Można powiedzieć że to olej w starszej formulacji choć taki zły to on nie jest - udziął PAO do 25%. Nowszą generacją dla tej normy u Eurola jest FS Syntence i ten ma udział baz PAO dużo wyższy ok. 50% ale też dużo nowoczesniejszy pakiet dodatków gdzie jest m in. wyższy TBN => 8 oraz górną granicą lepkości zachaczającą w40. Dodatkowo z olejów w tej normie z nowszym pakietem ale różnych bazach mamy Shell AV-L 0w30 / ECT C2-C3 obydwa 0w30 oraz naszego krajowego Specola 504/507 w najnowszej wersji. W lepkości 5w40 z Eurola masz jeszcze TurboDI http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...1-vw-50250501/ oraz Eurola Fluence który ma dodatkowo normę MB 229.51 - http://www.eurol.com/en/37-products/...nce-5w-40.htmlOstatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
cytrynowiec!!!! dzieki ale ja się na tym zupełnie nie znam i nei wiem co to te pao czy to dobrze czy źle:P ja się pytam jaki olej bedzie najlepszy i tyle:P:P Ew. moje pytanie jest czemu 0w30 a nie 5w40 jak do tej pory? i czy nie będzie z tym problemu.
Więc jak można to odpowiedzcie mi jaki olejk byście sobie kupili do takiego auta i do takiej jazdy jak mam ja czyli wiekszość miasto . ew. kto ma w spzredazy te oleje co piszecie a ja o nich słysze pierwszy raz? i czy ja bedzie dla mnie jakas różnica między tym xado a tymi co wy polecacie?
z góry dziekujęBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpiscytrynowiec!!!! dzieki ale ja się na tym zupełnie nie znam i nei wiem co to te pao czy to dobrze czy źle:P ja się pytam jaki olej bedzie najlepszy i tyle:P:P Ew. moje pytanie jest czemu 0w30 a nie 5w40 jak do tej pory? i czy nie będzie z tym problemu.
Więc jak można to odpowiedzcie mi jaki olejk byście sobie kupili do takiego auta i do takiej jazdy jak mam ja czyli wiekszość miasto . ew. kto ma w spzredazy te oleje co piszecie a ja o nich słysze pierwszy raz? i czy ja bedzie dla mnie jakas różnica między tym xado a tymi co wy polecacie?
z góry dziekuję
Teraz do rzeczy, jeżeli był Lazerway 5w30 LL to zbliżone do niego jest Xado 507 i jemu pochodne oraz jego produkcyjny bliźniak Eurol Syntence 5w30, a bazowo lepszych czyli z większym udziałem pao jest np. Ravenol VMP - mocny zawodnik. O Eurolu była masa info i tu i na benzyniakach więc gdzie można kupić też jest napisane, alternatywnie jest znany portal aukcyjny i tam też jest ich dystrybutor.
Pedros i poniekąd moja osoba użytkujemy oleje o niższej lepkosci ale nowsze generacyjnie - 0w30 które wczesniej wymienialiśmy. Nie ma się czego bać, a może się nawet okazać że i rozruch lepszy i będą niższe temp. oleju bo lepsze flow. Wsio jasne?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpiscytrynowiec!!!! dzieki ale ja się na tym zupełnie nie znam i nei wiem co to te pao czy to dobrze czy źle:P ja się pytam jaki olej bedzie najlepszy i tyle:P:P Ew. moje pytanie jest czemu 0w30 a nie 5w40 jak do tej pory? i czy nie będzie z tym problemu.
Więc jak można to odpowiedzcie mi jaki olejk byście sobie kupili do takiego auta i do takiej jazdy jak mam ja czyli wiekszość miasto . ew. kto ma w spzredazy te oleje co piszecie a ja o nich słysze pierwszy raz? i czy ja bedzie dla mnie jakas różnica między tym xado a tymi co wy polecacie?
z góry dziekuję
dlaczego W30 zamiast 40 ? Volkswagen od dawna stosuje konstrukcje silnika przystosowane do takie lepkości i nie ma powodu do pogrubiania za wyjatkiem jednego : stylu jazdy
bo jesli ktoś ciśnie na niskich obrotach to im grubszy film tym lepszy.
Natomiast jesli obroty wzrastają udział innych parametrów ma większy udzial na trwalosc silnika głównie poziom odbierania ciepła a przy duzym przepływie oleju film zawsze jest odpowiedni.
Ja zdecydowalem sie pozostać przy Eurolu 0W30 z 507.00 bo:
ma duży udział PAO większy niż 5W30
i lepkość prawie W40 tj 12,4 cst.
jakby bylo 12,5 cst to juz dostałby etykietę 0W40.
reasumując -lej śmiało każdy 0W30 z 507,00 bo są z założenia jest blendowany na lepszych bazach i oleje takie lepiej dbają o osprzęt silnika.
Ja jestem bardzo zadowolony z Eurola ale dobra nie wychwalajmy go bo po drożeje; )Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpispedros odpowiesz na powyższe??
1. Nie ma oleju 5w40 z normą VW 507.00
2. Do dpf mozna zalewac 5w40 ale trzeba zwrocic uwagę na inne normy jak Mercedes MB 229,51 lub 229,52 bo to jest trop pośredni i nie zaszkodzi filtrowi
jesli nie masz juz dpf to ilość popiołów ma drugordedne znaczenie ale tskie oleje moga zasyfiac silnik w tym egr i nalot na pierscieniach. (ale nie musi)
Komentarz
-
-
oooo panowie. Dzieki . Profi odpowiedź. Szacunek za taką wiedzę i za to, że się chcecie nią dzielić. sam pomyliłem troche bo lałem 5w30 a napisałem, ze 5w40 więc wprowadziłem niepotrzebne zamieszanie.
dpf mam i mieć będe.
czyli reasumując zalewać Eurol Syntence FS 0W30? i to bedzie najlepsze w moim przypadku. ktoś znaszych forumowych sprzedawców ma ten olej? polecacie jakiś pewny sklep?
jeszcze raz dziekiBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Skąd te zainteresowanie Eurolem w polsce? Ja Mieszkam w Holandii à o tym oleju dowiedziałem się w tym wątku. Tutaj w każdym warsztacie maja poza wielkimi producentami oleje Kroon oil ale Eurola to w życiu tutaj nie widziałam. Czyżby ktoś tym w Polsce handlował i stad ten olej? Oczywiście ja nie podważam jakości tego oleju tylko pytam dlaczego on jest tak znany skoro w Holandii jest nieznany.
Druga rzecz to dlaczego w Polsce ten olej jest sporo tańszy niż w Holandii?
Komentarz
-
Komentarz