Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robert1
    Ambiente
    • 2017
    • 170
    • Volkswagen

    Pedros to super info od razu mi lepiej ,w takim razie biorę go tym bardziej ,że facet z Allegro który ma Eurola jest potwierdzony (przez Panią z Pragera,dostałem takie info na meila) jako autoryzowany dystrybutor
    Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      pedros FS Syntence myślę że ok. 230C powinien mieć...jak nie więcej.
      A propos sprzedawcy z okolic Wrocławia z all to pisałem że to sprzedawca podpięty pod Pragera.

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        pedros FS Syntence myślę że ok. 230C powinien mieć...jak nie więcej.
        Zgadza się dlatego wogole nie przejmowałem się ów temperaturą. Olej spisuje się wyśmienicie

        Komentarz

        • Robert1
          Ambiente
          • 2017
          • 170
          • Volkswagen

          Teraz i ja sie nie przejmuje ,ale różnice były i trzeba było to wyjaśnić dobrze ,że "znacie temat olejów od podszewki "
          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

          Komentarz

          • marwoo
            Rider
            • 2017
            • 261
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            Zapewne wałkuję temat ale... Panowie pomocy - jestem nowym (szczęśliwym ) użytkownikiem Octavii 2 FL 2011r. z motorkiem 2.0 TDI CR DPF (CFHC) z przebiegiem 204tyś. kilometrów. Historia zmian oleju jest taka że do 150tyś był serwisowany w ASO (zakładam że był Castrol), a po 150tyś poprzedni właściciel zalewał go Motulem 5W30 (nie wiem konkretnie jakim oprócz tego że 507) z częstotliwością co 10-13 tyś.

            Generalnie ropniak to dla mnie nowość (o żonie nie wspomnę:P) bo do tej pory miałem przyjemność tylko z wolnossącymi benzynami które generalnie zalewałem Millersem i myślałem że coś wiem w temacie olei a tu taki psikus... po przeczytaniu większości postów od 2014 i jestem w totalnej kropce...
            Powiem krótko chciałbym zalać silnik dobrym smarowidłem ale po prostu nie wiem czym się kierować poza tym że olej musi spełniać normę VW 507 (ale co z resztą pojęć które się tu przewijają na temat składów i innych współczynników to jak czytam to kręćka dostaję).

            Doradźcie coś żeby silniczek posłużył (w przyszłości planuję go trochę zawirusować), nie wiem czy to jest powiązane z olejem ale na zimnym przy przyśpieszaniu coś delikatnie brzęczy (scharakteryzowałbym to jako obrączkę na metalowym pręcie) - przy diagnozie w salonie stwierdzili że to z pompy wysokiego ciśnienia, ale zostało to zgłoszone w 2014r. na przeglądzie, a i poprzedni właściciel też 50tyś zrobił z tym dźwiękiem...

            Komentarz

            • marwoo
              Rider
              • 2017
              • 261
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              A i przy okazji - myślałem żeby zalać jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków - jakieś doświadczenia, coś polecacie?

              Komentarz

              • tomek evo
                Rider
                • 2013
                • 474
                • Superb II combi (3T5)

                Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                A i przy okazji - myślałem żeby zalać jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków - jakieś doświadczenia, coś polecacie?
                Wybierz coś z wyższej półki polecam m.in Millers EElonglife 5W30, Penrite Enviro+5W30, Neste City Pro W longlife III 5W30 czy np. Eurola albo coś innego polecanego tu na forum.
                Co do środku do kompleksowego czyszczenia układu wtryskowego to zdecydowanie polecam Archoil AR6400 D-max.

                Komentarz

                • marwoo
                  Rider
                  • 2017
                  • 261
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  W między czasie przejrzałem książkę serwisową i niestety... Wymiany były dokonywane co 30tyś... Zalewany był Castrol ale również jest wpis że był Shell - najśmieszniejsze jest to że znalazłem karteczki pod maską (nie wiem w jaki sposób wcześniej umknęło) o zmianach oleju przy 195tyś i miesiąc później przy 197tyś z nieznanych mi powodów. Właściciel twierdził że jeździł na Motul-u ale na ostatniej karteczce jest Castrol :/
                  Więc raczej muszę się dodatkowo wyposażyć w płukankę bo to nie wiadomo co tam się dzieje... Trochę się boję nie powiem:P
                  Bardzo korci mnie ten Eurol ponieważ kolega jeździ na podobnym silniku i bardzo jest zadowolony tak się tylko zastanawiam jak ten Eurol wypada pod względem oczyszczania silnika podczas użytku? Bo z wcześniejszych wątków kojarzę coś o AMSOILU i jego dobrych właściwościach.

                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                    W między czasie przejrzałem książkę serwisową i niestety... Wymiany były dokonywane co 30tyś... Zalewany był Castrol ale również jest wpis że był Shell - najśmieszniejsze jest to że znalazłem karteczki pod maską (nie wiem w jaki sposób wcześniej umknęło) o zmianach oleju przy 195tyś i miesiąc później przy 197tyś z nieznanych mi powodów. Właściciel twierdził że jeździł na Motul-u ale na ostatniej karteczce jest Castrol :/
                    Więc raczej muszę się dodatkowo wyposażyć w płukankę bo to nie wiadomo co tam się dzieje... Trochę się boję nie powiem:P
                    Bardzo korci mnie ten Eurol ponieważ kolega jeździ na podobnym silniku i bardzo jest zadowolony tak się tylko zastanawiam jak ten Eurol wypada pod względem oczyszczania silnika podczas użytku? Bo z wcześniejszych wątków kojarzę coś o AMSOILU i jego dobrych właściwościach.
                    A czego się boisz odnośnie płukanek i o którym Eurolu piszesz?

                    Komentarz

                    • marwoo
                      Rider
                      • 2017
                      • 261
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      O tym co pedros parę postów wcześniej pisał - czyli Eurol Syntence FS 0W30

                      Odnośnie płukanki zastanawiam się co może stać się jeżeli przez ostatnie 200tyś nikt tego nie robił a do 150tyś olej był wymieniany co 30tyś. - czy nie wpłynie negatywnie i z jakichś dziwnych powodów nie rozszczelni się coś? Zwłaszcza że było zawsze 5W30 a będzie 0W30 (ale lepsza baza i ogólnie chyba parametry względem Shella, Motula czy Castrola).

                      Komentarz

                      • cytrynowiec
                        L&K
                        • 2015
                        • 1056
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                        O tym co pedros parę postów wcześniej pisał - czyli Eurol Syntence FS 0W30

                        Odnośnie płukanki zastanawiam się co może stać się jeżeli przez ostatnie 200tyś nikt tego nie robił a do 150tyś olej był wymieniany co 30tyś. - czy nie wpłynie negatywnie i z jakichś dziwnych powodów nie rozszczelni się coś? Zwłaszcza że było zawsze 5W30 a będzie 0W30 (ale lepsza baza i ogólnie chyba parametry względem Shella, Motula czy Castrola).
                        Faktycznie o jakim innym Eurolu pedros może pisać ,coś o tym wiem Eurol ma dość wysoki tbn i myje lepiej niż Shell AV-L choć na papierze jest odwrotnie. Ode mnie AR2820 300-350ml jako płukanka, potem doprawić tego Eurola AR9100 i z takim TBN ok.12 dokończyć mycie silnika. Przy drugiej zmianie będzie już zauważalnie czyściej. Aha bajki odnośnie płukanek włoż głęboko do szuflady, nie takie przebiegi się płukało

                        Komentarz

                        • marwoo
                          Rider
                          • 2017
                          • 261
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          Ok, czyli muszę wyposażyć się w:
                          - Archoil AR2820 Professional Engine Flush
                          - Eurol Syntence FS 0W30
                          - Archoil AR9100
                          - Archoil AR6400-D Max
                          I powinno udać mi się pozbyć "naleciałości poprzedniego systemu", a czy powinienem obawiać się konsumpcji oleju (w tym momencie raczej nie bierze nic)?

                          cytrynowiec co rozumiesz przez "doprawić" - rozumiem że są jakieś proporcje? Czy po prostu butelka na wymianę:P

                          A jeszcze dwie rzeczy - kiedy już ogarnę ten temat to czy powinienem stosować płukankę co wymianę (planuję wymieniać co 10-12tyś), czy trzymając się tego Eurola mogę sobie darować?
                          Wyczytałem że AR6400-D Max stosowanie co 8tyś lub jednokrotnie przy regularnym stosowaniu AR6900D-Max, a jeżeli po prostu będę tankował paliwo typu Shell Diesel Nitro nie wystarczy (zdaje się że ma więcej dodatków czyszczących i wartość cetanową)?
                          Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

                          Komentarz

                          • tomek evo
                            Rider
                            • 2013
                            • 474
                            • Superb II combi (3T5)

                            Płukankę na pewno warto zastosować. Odnośnie paliw typu premium to niestety ale mają one w praktyce zbyt niska smarność. AR6900D-max działa bardziej kompleksowo (przede wszystkim zapewnia lepsze smarowanie) i jego stosowanie jest zdecydowanie tańsze niż stosowanie paliw premium, choć trzeba sobie samemu wlewać dodatek co dla niektórych jest problemem (samo tankowanie dla wielu Kobiet jest już problemem). Z tymi Archoilami to dobrze kombinujesz moim zdaniem z Eurolem w sumie też.

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                              Ok, czyli muszę wyposażyć się w:
                              - Archoil AR2820 Professional Engine Flush
                              - Eurol Syntence FS 0W30
                              - Archoil AR9100
                              - Archoil AR6400-D Max
                              I powinno udać mi się pozbyć "naleciałości poprzedniego systemu", a czy powinienem obawiać się konsumpcji oleju (w tym momencie raczej nie bierze nic)?

                              cytrynowiec co rozumiesz przez "doprawić" - rozumiem że są jakieś proporcje? Czy po prostu butelka na wymianę:P

                              A jeszcze dwie rzeczy - kiedy już ogarnę ten temat to czy powinienem stosować płukankę co wymianę (planuję wymieniać co 10-12tyś), czy trzymając się tego Eurola mogę sobie darować?
                              Wyczytałem że AR6400-D Max stosowanie co 8tyś lub jednokrotnie przy regularnym stosowaniu AR6900D-Max, a jeżeli po prostu będę tankował paliwo typu Shell Diesel Nitro nie wystarczy (zdaje się że ma więcej dodatków czyszczących i wartość cetanową)?
                              AR 9100 dodaje się w zależnośći od ilości oleju - 35ml na 1 litr. Interwały jakie założyłeś są słuszne, aczkolwiek należy pamiętać że po pierwszej wymianie olej+AR będą miały najwięcej roboty.
                              Trzeba traktować proces czyszczenia silnika od środka jako dłuższy, i wieloetapowy. Odnośnie płukanek, podobnie jak pedros robię to profilaktycznie przy każdej zmianie.

                              Komentarz

                              • marwoo
                                Rider
                                • 2017
                                • 261
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                Ok, to przy moim motorze to +/- będzie 175ml dodatku
                                Hmm... skoro będzie tam szlam robił w największym stopniu - czyli że dobrze by było tą pierwszą wymianę Eurola robić bliżej 10tyś...

                                A czy właśnie zmiana na tego Eurola 0W30 może mieć wpływ na to że silnik będzie "pił" olej? Bo teraz raczej to nie występuje.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  W kontekście paliw: zawsze, KAŻDY może otrzymać analizę transzy dostawy paliwa na którym widać parametry jak m in smarnosc. I tutaj moje spostrzeżenie: paliwa premium nie różnią się niczym od paliw std (przynajmniej na mojej ulubionej stacji paliw) a parametr smarnosc jest na zadziwiająco wysokim poziomie !!!!


                                  IMG_1604.JPG

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                    Ok, to przy moim motorze to +/- będzie 175ml dodatku
                                    Hmm... skoro będzie tam szlam robił w największym stopniu - czyli że dobrze by było tą pierwszą wymianę Eurola robić bliżej 10tyś...

                                    A czy właśnie zmiana na tego Eurola 0W30 może mieć wpływ na to że silnik będzie "pił" olej? Bo teraz raczej to nie występuje.
                                    A skąd wiesz ze nie pije oleju a poziom oleju uzupełnia się paliwem z wypalania filtra

                                    To jest właśnie zagadka zafundowana przez. VAG.

                                    Nie lękajcie się płukanek one naprawdę usprawniają rzetelna wymianę oleju. Eurol jak na olej 504.00/507.00 ma świetne właściwości myjące a jeśli jeździsz głównie po mieście to wymiana oleju po dyszce jest bdb pomysłem.

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                      Ok, to przy moim motorze to +/- będzie 175ml dodatku
                                      Hmm... skoro będzie tam szlam robił w największym stopniu - czyli że dobrze by było tą pierwszą wymianę Eurola robić bliżej 10tyś...
                                      No i słusznie dedukujesz odnośnie interwału

                                      Komentarz

                                      • tomek evo
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 474
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        Z tymi paliwami premium naprawdę różnie bywa. Zawierają zwykle dodatki czyszczące, które "psują" smarność i wiele zależny od marki bo np. podobno Shell V-Power miewa kłopoty ze smarnością a właśnie LOTOS ma smarnośc na przyzwoitym poziomie, choć to ponoć wszystko zależy od danej partii paliwa. W kilku zakładach regenerujących wtryskiwacze odradzają stosowanie paliw premium właśnie ze względu na niewystarczającą smarność. Kolega jeździł cały czas na V-power Diesel i po 250 tys. piezo-wtryski w jego 3.0 TDI powiedziały papa a z diagnozy wyszło, ze się "zatarły" z powodu niewłaściwego smarowania. z tego co wiem to Archoil Polska robił testy laboratoryjne różnych paliw premium (pod kątem jak najlepszego dopasowania dodatku AR6900D-max) i często smarność wychodziła na granicy normy, która z tego co słyszałem jest zdecydowanie zbyt "liberalna".

                                        Komentarz

                                        • marwoo
                                          Rider
                                          • 2017
                                          • 261
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          Ok dziękuję Panowie za odpowiedź w sumie teraz jestem spokojny odnośnie planów olejowych

                                          Najgorsze jest to że właśnie pojawił się wątek paliwowy a ja od momentu zatankowania na shellu zwykłego oleju mam dziwne akcje z autem (założyłem już wątek w problemach) i zastanawiam się czy to właśnie nie jest przyczyną problemu... a kolega w wątku nie bardzo mnie pocieszył

                                          Komentarz

                                          • Robert1
                                            Ambiente
                                            • 2017
                                            • 170
                                            • Volkswagen

                                            Dr Pedros i Cytrynowiec jeszcze raz dzięki za info o Eurolu kupiłem Turbo DI 5w40 (do tego filtr oleju Knecht) i zalałem ma dobre opinie analiz VOA I UOA i świetną cenę 5 l za 100zł z wysyłką i dostałem długopis Eurol i chyba ten długopis najważniejszy
                                            Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                              Dr Pedros i Cytrynowiec jeszcze raz dzięki za info o Eurolu kupiłem Turbo DI 5w40 (do tego filtr oleju Knecht) i zalałem ma dobre opinie analiz VOA I UOA i świetną cenę 5 l za 100zł z wysyłką i dostałem długopis Eurol i chyba ten długopis najważniejszy

                                              Komentarz

                                              • marwoo
                                                Rider
                                                • 2017
                                                • 261
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                A ja mam jeszcze pytanie odnośnie płukanki - lepiej zastosować zaproponowaną przez cytrynowiec Archoil AR2820 Professional Engine Flush czy jednak iść w Millersa lub Valvoline VPS?

                                                Dodam że teraz wg. karteczki którą znalazłem od 7tyś. śmigam na jakimś Castrolu 5W30... :/
                                                Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

                                                Komentarz

                                                • Robert1
                                                  Ambiente
                                                  • 2017
                                                  • 170
                                                  • Volkswagen

                                                  Mnie Archoil nigdy nie zawiódł stosowałem AR 2820,AR 9100 dodatek do oleju zawsze wszystko super a silnik(1.4 TDI PD 75 KM) ma już 12 lat skończone .
                                                  Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
                                                    A ja mam jeszcze pytanie odnośnie płukanki - lepiej zastosować zaproponowaną przez cytrynowiec Archoil AR2820 Professional Engine Flush czy jednak iść w Millersa lub Valvoline VPS?

                                                    Dodam że teraz wg. karteczki którą znalazłem od 7tyś. śmigam na jakimś Castrolu 5W30... :/
                                                    AR2820 jest najskuteczniejsza z w wymienionych co w sumie jest dobrym pomysłem jeśli pierwszy raz czyścisz.

                                                    jak wspomniałem ja podtrzymuje czystosc a nie skrobie ( tym łudzę się bo nie ściągałem dekli żeby sprawdzać )wiec stosuje te lżejsze aczkolwiek również skuteczne płukanki.

                                                    po przydlugawej czołówce trochę materiałów (mam nadzieje ze nie reklamowych)

                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...