Ja zadałem do swego motoru ów Xado Atomex ..... jakieś dwa lata temu. Farfocli nie było, ale kiepsko chyba wymieszałem, część to dopiero na trzeci dzień rozpuściła się i znikła spod korka. Ale objawów czy efektów złych nie zauważyłem. Rewelacji też nie. Moim zdaniem jeśli ten atomex pomaga, to raczej na silniki 390 tys. a nie na 190. No, chyba, że ostro używane ...
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Temat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
Oryginalny syntetyczny olej silnikowy Ford Motocraft 5W30 A5 5L jest zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF. Zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa i zastępuje dotychczas stosowany olej Ford Formula F 5W30.
Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.
Komentarz
-
-
Skład ma całkiem sensowny i parametry też: http://www.oil-club.ru/forum/topic/21298-21298/, ale syntetyczny to on jest tylko z nazwyZamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisTemat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
Oryginalny syntetyczny olej silnikowy Ford Motocraft 5W30 A5 5L jest zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF. Zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa i zastępuje dotychczas stosowany olej Ford Formula F 5W30.
Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.
Jak każda firma produkująca auta, olej jest robiony tam, gdzie uzyskają najlepsze warunki handlowe, więc dziś robi to firma x jutro y. Jak masz pewność oryginału i jesteś zadowolony, a i cena jest niska jak widzę to sam zdecyduj czy warto. Ważne jest aby olej był zmieniany w związku z warunkami użytkowania.Jak ma być drożej (lepiej) to się coś pewnie znajdzie
Komentarz
-
-
ok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?
Komentarz
-
-
Ciekawy jest skład tego oleju i bardzo bogaty w składniki bo i jest molibden i bor, a także wysoki poziom wapnia. Co do płukanki zgoda, też płuczę i zauważam tego pozytywne aspekty, ale napisz po co, a raczej dlaczego Militec, widzisz tego pozytywy?Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?
P.S Z nazwy, bo baza tego oleju to HC - hydrokrakowany , czyli ogólnie to olej III grupy. Syntetyki mają bazę PAO albo Estry, albo kombinację jednego i drugiego grupy IV i V.
Komentarz
-
-
Cytrynowiec, aha
Militec stosuje ten z K2. Kiedyś lałem to za młodu do CC mojej mamy. Wprawdzie nie K2, ale Militec 1 Motor Life. I rzeczywiście auto chodziło równiej, ciszej po dodaniu tego. A było to słyszalne w 2 cylindrowcu mocno. Może to placebo, nie wiem, ale jak wtedy pomagało, to czemu teraz ma nie pomagać. Fakt, że Cieniuś jeździł na 15w/40, ale myślę, że taki dodatek raz na jakiś czas nie zaszkodzi, szczególnie, że dzisiejsze motory są jednak mocno obciążone i turbiny. K2 aż takie drogie nie jest coś 30 parę złociszy. Żeby zobaczyć pozytywy trzeba by motor rozebrać, a tego wiadomo nikt nie zrobi prywatnie. Znane testy z tym że jeździli bez oleum na tym krążą po sieci i jakieś reklamowe prawidła o Militecu - ile w nich prawdy, któż to wie.... Mechanicy co do różnych dodatków przeważnie kpią, ale co do Militeca większość poważnie do niego podchodzi zauważyłem i mówi, że można lać śmiało i że sami stosowali nawet gdzieś tam, czy stosują.
Komentarz
-
-
b-bar01 czyli jest dobrze, ale....ten olej jest do pedeków http://www.ravenol.pl/oleje-silnikow...nSynto-1L.html
u Ciebie chyba pompa
Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Ravenol VMO ma normę VW 502 00 / 505 00 / 505 01, więc i do mojej VP i PD się nadaje. To już 4-ta zmiana ( co 15 tyś, czyli jakieś c.a.3,5 roku), co się miało wypłukać, już się wypłukało po poprzednim M1 5w50, który używałem przez ok 140 tyś km.Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisale....ten olej jest do pedeków
Póki co pozytywnie j/w i bez dolewek.
Komentarz
-
-
Powiedzcie mi jeszcze czy po zastosowaniu płukanki (wlewana tuż przed wymianą oleju do gorącego silnika i trzymaniu około 10min na pracującym motorze) po prostu spuszczam dokładnie cały olej i wlewam nowy i jeżdżę na nim standardowe 15kkm, czy też ten nowy olej po zastosowaniu płukanki trzeba wymienić duuuuużo wcześniej?
Komentarz
-
-
Tak.Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis...i jeżdżę na nim standardowe 15kkm
Dobra płukanka i dobry olej nie ma wpływu na wcześniejszą wymianę lecz sposób/czas, itd., użytkowania auta.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Od dłuższego czasu w grupie Shella i bazuje na jego technologii. Ktoś ma go w ofercie?Zamieszczone przez maxpaynemm Zobacz wpisKoledzy a macie jakieś opinie na temat olejów Quaker State. Olej ostatnio mało popularny w PL
Komentarz
-
-
Witam wszystkich
Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.
Pozdr
S
P.S
Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.
Komentarz
-
-
Żaden z tych co wymieniłeś syntetykiem nie jest jeżeli odnosimy się do baz, ale to chyba powinieneś wiedziećZamieszczone przez slawek72 Zobacz wpisWitam wszystkich
Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.
Pozdr
S
P.S
Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.
A co z Shellem nie tak?
Komentarz
-
-
No nie mam do niego zaufania, hmm szczerze nie rozkładałem ich na czynniki pierwsze spojrzałem na parametry, opis i wydawało mi się że przynajmniej L.M i Millers są syntetykami ,masz jakieś sugestie co do oleju z dobrą bazą do tego motoru ?Żaden z tych co wymieniłeś syntetykiem nie jest jeżeli odnosimy się do baz, ale to chyba powinieneś wiedzieć
A co z Shellem nie tak?
Komentarz
-
-
Z LL04 0w30 to chyba jeszcze tylko Castrol
Z tzw pełnych syntetyków raczej 5w30 i spełniające tę normę, Amsoil ECF, Redline Euro Series, Ravenol VMP.
Tu masz analizę VOA tego BMW by Shell z opisem, widmem i wątkiem: http://www.oil-club.ru/forum/topic/19237-19237/
Komentarz
-
-
Wszystko fajnie tylko że nie jestem po pierwsze fanem cyrylicy po drugie na stare lata nie chce mi się siedzieć i rozgryzać tego słówko po słówku, wystarczy że jako młody człowiek byłem do tego zmuszany.
Ze nie wspomne o rodzinnej niechęci, niestety mąż siostry babci dostał strzał w głowę wiadomo gdzie, stanowczo wolę po naszemu, angielsku lub hiszpańsku, na szczęście spedzilem troche czasu na necie i znalazlem troche info na stronach hamerykanskich, nie będę jakiegoś ruskiego bełkotu trawil.
Ten zaczyna Shell wyglądać ciekawie, sam nie wiem moze sie na niego zdecyduje .
Komentarz
-
-
Tak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Chyba piszesz o UOA, bo jaki związek z VOA ma jakość paliwa?Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisTak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.
Komentarz
-
-
Tak o UOA.Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Chyba piszesz o UOA, bo jaki związek z VOA ma jakość paliwa?
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz