Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Co do testów to swoje zastrzeżenia co do ich miarodajności przekazuje na bieżąco Piotrowi Testerowi wraz z sugestiami aby uczynić je bardziej wiarygodnymi - wychudzę z założenia, że lepiej pomóc w podniesieniu jakości testów i współpracować niż się wypiąć. Co do samego testu to w skrócie dodatki zaczynają działać w określonej temperaturze i warstwa filmu olejowego musi się "odłożyć" na powierzchni metalu. Do tego dochodzi inna temperatura i ciśnienie więc wyniki w warunkach rzeczywistych mogą być (i w przypadku Specola są) diametralnie inne.
    I myślisz że po tych "testach" jesteś w stanie wytłumaczyć klientom, że ze Specolem "nie tak miało być"? ..... Jak będziesz w Specolu, może im to pokaż...ciekawe jak zareagują....

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis

      Ale o czym ?
      Ale......nie Ciebie miałem na myśli....

      Komentarz

      • koka
        Rider
        • 2015
        • 321
        • Seat

        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        Jak będziesz w Specolu, może im to pokaż...ciekawe jak zareagują....
        "test" testem, ale koledzy alfaholicy też zaczynają na nim psy wieszać, a przynajmniej mają niepokojące refleksje :

        Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.


        ja tymczasem zlewam Neste City Standard 5W40 z AR9100 i wlewam Ravenola VST 5W40 bez dodatków (ma ich wystarczająco dużo).

        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz

        • BroHen
          Ambiente
          • 2013
          • 125
          • Superb II (3T4)

          Dopóki jest olej B4 nie C3, to będę się go nadal trzymał. Dlatego zostaję przy Neste City Standard z ar9100. Cena przyjemna a złych wrazeń nie zauważyłem.
          Poza tym, jak się jeździ trasy, do 2500rpm, zlewa olej po max 15tys. - to wszystko jedno co się wleje.

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            koka dzięki za info, przeczytałem i .... "wieszaniem psów" bym tego nie nazwał ale zastrzeżenia akurat do 5w40 są, bo już Specol 10w50 chwalił, a z tego co Pawła znam (parę aut rodziny i znajomych ogarniał) wiem, że oleje to dla niego ważny aspekt serwisu dla klientów. Swoją drogą moje zakupy Specola zawsze były w duecie z AR czy mixem...
            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

            Komentarz

            • tomek evo
              Rider
              • 2013
              • 474
              • Superb II combi (3T5)

              Faktycznie kolega Pablo zgłosił jakieś zastrzeżenia ale nie zmienia to faktu, że większość osób jest bardzo zadowolonych z tego oleju - nie trzeba wierzyć mi na słowo wystarczy poczytać ilość pozytywnych opinii w tym samym wątku. Sam jestem ciekaw zastrzeżeń Pawła bo do tej pory zastrzeżeń nie było. Z drugiej strony o Millersie czy Amsoilu też można znaleźć negatywne opinie. W Specolu dobrze znają test Piotra testera (dostali info od Klienta z zapytaniem i podesłał im link) i nawet Prezes konsultował to z głównym technologiem, który pokazał jak to wygląda w warunkach rzeczywistych.

              Komentarz

              • tasek
                Ambiente
                • 2012
                • 114

                Witam Panowie. Proszę mi powiedzieć czy można wlać do silnika benzynowego olej liqui moly diesel synthoil 5w40? Została mi bańka takiego oleju bo pozbyłem się diesla i kupiłem Audi z silnikiem 1,8T 180KM Czy mogę bez obaw wlać ten LM?

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  mysle, że śmiało możesz to zalać, to dobry olej
                  co do mnie 1.6 tdci w czwartek płukanka i zalałem total quartz 9000 energy 5w/40 jak napisałem powyżej zamiast 5w/30 fordowskiego formuły f, bo taki też można stosować do 1.6 hdi jak pisałem wyżej. Nalot silnika koło 240 tkm Na ciepłe miesiące odpowietrzenie odmy w butelce z otworami - bo te odmy są marnie zrobione w pokrywie seryjnie i to pomaga utrzymać dolot w czystości. Na Totalu mam zdecydowanie więcej oparów olejowych (lub spalin, sam nie wiem,ale raczej to pierwsze, bo z bagnetu czy korka nie wali ciśnieniem) pod maską z tej butelki niż w przypadku fordowskiego, czasem wydostają się wręcz szczeliną maski jak stoi się dłużej na jałowym, czy przez wentylację....Mimo, że auto nie ma dpfa to chyba ta formula f lepsza jest zdecydowanie. W wypadku Fordowskiego oleju też było widać zadymienie, ale nie dmuchało z tej butli tak mocno tym dymkiem. Zatem przy następnej wymianie wracam do Fordowskiego, chyba ma lepsze dodatki i jest zdrowszy dla motoru, patrząc po tym objawie. Narazie dodam militec 1 dodatek i zobacze czy to dymienie ciut zmaleje.

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    Tak czytam po rożnych forach wypowiedzi handlowców i sie często zastanawiam czy ich aby fantazja nie ponosi. Prezes rozmawia z technologiem na życzenie jakiegoś handlowca co podesłał filmik na YouTube ? Jakby taki handlowiec brał 50 % ogólnej produkcji to bym w to uwierzył. A tak to dla mnie to zwykła bajka. W dużych firmach często nawet pracownicy średniego szczebla nie wiedza jak wyglada prezes czy właściciel. A co dopiero jakis internetowy handlowiec. Siedzą sobie i omawiają filmiki szkoda ze nie sugeruje aby technolog skład zmienilił bo chłopaki z OCP i innych forach nie sa zadowoleni z produktu

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      no własnie, ale dobra reklama i "nastawienie do klienta" dźwignią handlu, to wiedzą handlowcy. a ile w tym prawdy, to już mało istotne hehe

                      Komentarz

                      • STREAMHD
                        Classic
                        • 2017
                        • 13
                        • Volkswagen

                        Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Piszę w celu zasięgnięcia opinii na temat pewnego oleju w pewnym silniku.
                        Przekopując miliardy stron i szukając informacji o olejach silnikowych ( ale to jest ciężki temat! ) zauważyłem, że zebrała się tutaj grupka ludzi którzy wiedzą o co w tym chodzi.

                        No więc Panowie powiedzcie mi co sądzicie o wlaniu oleju Redline do 1.9 TDI-PD

                        Olej: Redline 5W40 https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=144&pcid=21 Spełnia normę 505.01 i ACEA C3
                        Auto: Passat B5 FL 2000r.
                        Silnik: 1.9 TDI-PD kod AVB, 101 KM, brak DPF, przebieg około 600 tyś.

                        Autem jeżdżę 95% trasy kilkudziesięcio KM, średnia prędkość 110 KM/H, nie zwiedzam czerwonego pola na obrotomierzu, nie palę kapcia. Poprostu trasa i 110 km/h kilkadziesiąt kilometrów to zadanie tego auta.
                        Silnik wydaje się być w świetnym stanie. Nie czuć żadnych powikłań. Lata jak szalony nadal. Olej na 10 tyś dolewam tylko raz ( zalewany od kilku lat motul specific 505.01 )

                        Z kolegą Tomkiem EVO trochę sobie rozmawiamy ale z czystej ciekawości interesuje mnie zdanie innych.
                        Zżera mnie ciekawość jak to jest mieć taki totalnie topowy produkt ale z drugiej strony czy taki "cywilny" silnik pozwoli na odczucie zmian.
                        Czy lanie tego oleju w ogóle jest zdrowe dla tego silnika? Oleje to jest tak skomplikowana sprawa, że wszystkiego można się spodziewać, zwłaszcza jakiś nowoczesny estrowy vs 17 letni zajeżdżony kapeć.




                        Druga sprawa gdyby miał zalewać olej półkę niżej to lać

                        Penrite Enviro + http://www.penriteoil.com.au/product...full-synthetic
                        czy
                        Amsoil Improved ESP http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA

                        Patrząc się na dane to Amsoil wydaje się być lepszem olejem prawda ?

                        Komentarz

                        • tomek evo
                          Rider
                          • 2013
                          • 474
                          • Superb II combi (3T5)

                          Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                          Tak czytam po rożnych forach wypowiedzi handlowców i sie często zastanawiam czy ich aby fantazja nie ponosi. Prezes rozmawia z technologiem na życzenie jakiegoś handlowca co podesłał filmik na YouTube ? Jakby taki handlowiec brał 50 % ogólnej produkcji to bym w to uwierzył. A tak to dla mnie to zwykła bajka. W dużych firmach często nawet pracownicy średniego szczebla nie wiedza jak wyglada prezes czy właściciel. A co dopiero jakis internetowy handlowiec. Siedzą sobie i omawiają filmiki szkoda ze nie sugeruje aby technolog skład zmienilił bo chłopaki z OCP i innych forach nie sa zadowoleni z produktu
                          Mogę Cie zapewnić, ze nic nie koloryzuje. Specol to nie jest jakaś korporacja wiec nawet stosunkowo małych Klientów (w każdym razie nie największych) nie traktuje się tak, że do Prezesa nie da się dostać. To jest normalny człowiek i nie lata helikopterem i nie otacza się armią asystentów, sekretarek i zastępców Jeśli nie wierzysz to zapraszam na Śląsk- umówię spotkanie z Prezesem to możesz mi potowarzyszyć (jak masz daleko to można delegować kogoś innego z forum - możemy to zrobić bo nie lubię jak ktoś podważa moja wiarygodność). Nie chodzi o to, żeby się chwalić jakimiś znajomościami bo mam tylko zwykły kontakt biznesowy (nie ja jedyny z tego forum) ale po prostu mam do Specola 10-15 min więc czasami jak u nich jestem po towar to po ludzku porozmawiam. A filmik podesłał do Specola Klient nie handlowiec (swoja drogą co to znaczy handlowiec? Raczej Odbiorca albo Klient firmowy jak już coś bo handlowiec to raczej stanowisko w firmie). Ponieważ filmik trafił do Prezesa a nie jest on technologiem to po prostu zwrócił się do swojego najbardziej kompetentnego pracownika o wyjaśnienie.

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            STREAMHD napisz trochę o historii tego auta, i co teraz jest w silniku. Przebieg zacny, u mnie ASZ powoli dobija do 400 kkm dopiero...

                            tomek evo jakbym miał więcej czasu chętnie bym skorzystał Aha looknij na maila bo jak widzę już chyba wróciłeś...

                            Komentarz

                            • STREAMHD
                              Classic
                              • 2017
                              • 13
                              • Volkswagen

                              Standardowa historia passata b5. Ściągany z Niemiec z niby przebiegiem 230 tyś czyli realnie trzeba by doliczyć + 200 tyś.

                              W 2012 kupił go w Niemczech mój sąsiad z przebiegiem 230 tyś. Chłop ogarnia auta więc przebadał go wzdłuż i wszerz. Auto zdrowe i wziął. W 2015 kupuję go ja z przebiegiem 380 tyś.
                              Teraz ma ponad 400 tyś. Auto zwyczajnie zdrowe. Żadnych oznak zużycia silnika. Logi pompek, turbiny czy innego sprzętu wychodzą wzorowe. Buda też nie rdzewieje. Silnik pracuje wzorowo w każdych warunkach. Oleju dolewam tylko raz na 10 tyś. Niedawno chciałem profilaktycznie wyczyścić EGR bo myślę sobie, że może już grubo ma a tu zonk. EGR i cały układ czysty prawie jak nówka no ale to są skutki zdrowej jazdy czyli więcej trasy niż miasta i brak dziadkowej jazdy tylko regularnego "wietrzenia" bebechów auta zdrową prędkością.

                              Na liczniku mam 400 tyś ale cofany musi być bo kto by go inaczej kupił kiedy obo stoi gromada takich samych z 200K mniej przebiegu dlatego mówię, że ma 600 tys.

                              Tak czy srak auto jest extra udane i coś by mu nalać trzeba fajnego do krwioobiegu.


                              Sąsiad zalewał go Castrolem EDGE 5W40. Ja odrazu go wypłukałem i zalewałem Motulem i teraz przyszła pora na coś innego no i pytam Penrite czy Amsoil?
                              Niestety nie potrafię znaleźć satysfakcjonujących danych który olej jest lepszy, choć zdaję sobie sprawę, że w sumie powinienem zrobić rzut monetą i wybrać bo oba oleje są bardzo dobre i różnicy między nimi nie odczuję.

                              Penrite to już PAO + HC, Amsoil podobno 100% PAO ale to było kiedyś a jak jest dzisiaj to już nie potrafię się dowiedzieć.
                              Jeden olej ma podany TBN, drugi nie. Drugi ma podany NOACK a pierwszy nie i tak za cholerę nie wiem co wybrać bo tak te parametry niby są ale ich nie ma.

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                STREAMHD to tylko się cieszyć z takiego egzemplarza. Do ASZ po płukaniu poszedł najpierw LM 4600 Top Tec+AR9100, a potem Meguin Efficency 5W30 + AR 9100. Gdzieś w tym wątku pisałem o tej zmianie po Castrolu 505.01. I o takim duecie bym pomyślał,a jak jest budżet to ewentualnie z Penrite, a jak ma być na bogato to mixem AR 9100/9200. Z Amsoila pozostała marka bo bazowo to też HC, ale parametry lepsze w Penrite.

                                Komentarz

                                • STREAMHD
                                  Classic
                                  • 2017
                                  • 13
                                  • Volkswagen

                                  Ok zamawiam Penrite i koniec tego męczącego dylematu.

                                  Czytając głębiny tego wątku natknąłem się na ludzi którzy polecają odsysarkę Marolex Vacuum pump 12. Zamówiłem sobie taką. Są jacyś użytkownicy tego sprzętu ?
                                  Najważniejsze dla mnie to żeby skutecznie odsysał olej na zimno bo odsysał będę po dobrym przegazowaniu i dopiero po przynajmniej 10 godzinach. Wiem już z doświadczenia, że olej do miski ścieka nie 1 czy 2 godziny tylko znacznie dłużej, a jak zmieniać olej to na maxa a nie tak, że litr zostaje w układzie.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Dziś zmieniłem MaxWay 5W30 http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405...ULTRA5W-30.pdf .MaxWay wytrzymał +- 6 miesięcy i jakieś 11-12 tys km dał radę. Za kilka dni trasa do Włoch i chciałem mieć świeży olej a że miałem w "zapasie jeszcze kilka baniek" to zalałem LazerWay LL 5W30.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • tomek evo
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 474
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      Nakupowałęś to teraz musisz to wypić tzn. wlać. Ja już niestety po wyjeździe do Włoch więc mogę tylko pozazdrościć.

                                      Komentarz

                                      • shok
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2070
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        A ja zmieniłem LazerWay LL 5W30 po niecałych 11tys km. na LazerWay 5W40 505.01 narazie moge powiedzieć,ze silnik chodzi ciszej. Pewnie to zasługa nowego oleju ale pisze co słyszę. Innych różnic narazie nie zauważyłem.

                                        Komentarz

                                        • CezaryJanisz
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 6
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Pytanie do Was, który lepiej stosować do 1,6tdi cyac 206tyś przebiegu (jazda miasto/trasa)?
                                          Po zakupie stosowałem motula special ze dwa razy, potem raz motula xclean. Na xcleanie silnik jakby mi głośniej pracował. Teraz zastosowałem płukankę LM i wróciłem do Speciala. Postanowiłem zapytać w motulu, który olej jest lepszy i dostałem taką odpowiedź:

                                          "Obydwa produkty to najwyższej jakości, w 100% syntetyczne oleje silnikowe, które w najwyższym stopniu będą chroniły silnik Pańskiego samochodu.
                                          Motul Specific to linia olejów stworzonych pod konkretne dopuszczenia producentów i spełniających zawsze tylko 1 specyfikację.
                                          Motul 8100 to linia warsztatowa, w której w jednym produkcie zawiera się zazwyczaj więcej niż jedno dopuszczenie producenta.
                                          Obydwa produkty będą jednakowo dobre. Proszę wybrać ten, który będzie dostępny, lub w lepszej cenie u Pańskiego dostawcy.
                                          "
                                          Dlatego proszę o informację czy jest sens płacić parę groszy więcej za speciala 5W30 czy lać xcleana8100 5W30?
                                          Lub może coś innego lepszego? w podobnych pieniądzach lub nieco droższe.

                                          Komentarz

                                          • tomek evo
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 474
                                            • Superb II combi (3T5)

                                            Zamieszczone przez CezaryJanisz Zobacz wpis
                                            Pytanie do Was, który lepiej stosować do 1,6tdi cyac 206tyś przebiegu (jazda miasto/trasa)?
                                            Po zakupie stosowałem motula special ze dwa razy, potem raz motula xclean. Na xcleanie silnik jakby mi głośniej pracował. Teraz zastosowałem płukankę LM i wróciłem do Speciala. Postanowiłem zapytać w motulu, który olej jest lepszy i dostałem taką odpowiedź:


                                            Dlatego proszę o informację czy jest sens płacić parę groszy więcej za speciala 5W30 czy lać xcleana8100 5W30?
                                            Lub może coś innego lepszego? w podobnych pieniądzach lub nieco droższe.
                                            Na rynku masz masę olejów porównywalnych lub nawet lepszych niż ten Motul/te Motule. Pewniaki, które znam i mogę polecić to Penrite Enviro+5W30, Millers EE linglife 5W30 i Neste City Pro W longlife III 5W30 oraz Shell Helix Ultra professional AV-L 0w30 (3 pierwsze raczej drogie) ale jest też dużo innych niezłych olejów. Może warto spróbować Specola Spec Premium C3 5W30 VW504/507 w nowej poprawionej wersji (olej przebadany niezależnie- ma naprawdę ciekawy skład).

                                            Komentarz

                                            • Nexus6
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4847
                                              • Volkswagen

                                              Szybki temat - silnik CUAA (176 kW), zalany AV-L 0W30, po 12 kkm upomniał się o litr dolewki, eksploatowany głównie w mieście, raz w tygodniu trasa. Temperatury przy jeździe autostradowej - ok. 109-110 stopni.

                                              A teraz pytanie - którego Eurola zalać ? Syntence 5W30 czy Syntence FS 0W30 ?

                                              Ewentualnie co innego DOBREGO ?
                                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                FS Syntence jest na PAO, lub Ravenola VMP lub Amsoila AEL też PAO, dodatkowo pomyśl na AR mix. Po za tym potwierdza się że maisto lub ciężka noga max 10 kkm i zmiana, jak dłużej będa dolewki czyli olej się skończył a to może oznaczać szlam i nagar.NA marginesie Shell z temp. dawał rade.

                                                Komentarz

                                                • maxpaynemm
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 1764
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Panowie co polecicie do skrzyni biegów w 1,9TDI?? Dziękuję.
                                                  Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                                  Spalanie - Motostat.pl

                                                  Komentarz

                                                  • olszak2000
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 41

                                                    maxpaynemm, ja u siebie na ori wymieniałem i jest ok, skrzynia odżyła. przesiadka na inny olej w przypadku skrzyni nie zawsze jest dobra. lepiej zalać to co było niż kombinować, bo może być tylko gorzej i $ wyrzucone w błoto. zmień na nowy ori i bedzie OK
                                                    Oto mój Szkodnik

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...