Zamieszczone przez tomek evo
Zobacz wpis
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisJak będziesz w Specolu, może im to pokaż...ciekawe jak zareagują....
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy, forum skupiające miłośników marki Alfa Romeo. Na naszych stronach znajdziecie informacje o: Alfa Romeo 156, 159, Mito, Giulia, Giulietta.
ja tymczasem zlewam Neste City Standard 5W40 z AR9100 i wlewam Ravenola VST 5W40 bez dodatków (ma ich wystarczająco dużo).
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
koka dzięki za info, przeczytałem i .... "wieszaniem psów" bym tego nie nazwał ale zastrzeżenia akurat do 5w40 są, bo już Specol 10w50 chwalił, a z tego co Pawła znam (parę aut rodziny i znajomych ogarniał) wiem, że oleje to dla niego ważny aspekt serwisu dla klientów. Swoją drogą moje zakupy Specola zawsze były w duecie z AR czy mixem...Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Faktycznie kolega Pablo zgłosił jakieś zastrzeżenia ale nie zmienia to faktu, że większość osób jest bardzo zadowolonych z tego oleju - nie trzeba wierzyć mi na słowo wystarczy poczytać ilość pozytywnych opinii w tym samym wątku. Sam jestem ciekaw zastrzeżeń Pawła bo do tej pory zastrzeżeń nie było. Z drugiej strony o Millersie czy Amsoilu też można znaleźć negatywne opinie. W Specolu dobrze znają test Piotra testera (dostali info od Klienta z zapytaniem i podesłał im link) i nawet Prezes konsultował to z głównym technologiem, który pokazał jak to wygląda w warunkach rzeczywistych.
Komentarz
-
-
mysle, że śmiało możesz to zalać, to dobry olej
co do mnie 1.6 tdci w czwartek płukanka i zalałem total quartz 9000 energy 5w/40 jak napisałem powyżej zamiast 5w/30 fordowskiego formuły f, bo taki też można stosować do 1.6 hdi jak pisałem wyżej. Nalot silnika koło 240 tkm Na ciepłe miesiące odpowietrzenie odmy w butelce z otworami - bo te odmy są marnie zrobione w pokrywie seryjnie i to pomaga utrzymać dolot w czystości. Na Totalu mam zdecydowanie więcej oparów olejowych (lub spalin, sam nie wiem,ale raczej to pierwsze, bo z bagnetu czy korka nie wali ciśnieniem) pod maską z tej butelki niż w przypadku fordowskiego, czasem wydostają się wręcz szczeliną maski jak stoi się dłużej na jałowym, czy przez wentylację....Mimo, że auto nie ma dpfa to chyba ta formula f lepsza jest zdecydowanie. W wypadku Fordowskiego oleju też było widać zadymienie, ale nie dmuchało z tej butli tak mocno tym dymkiem. Zatem przy następnej wymianie wracam do Fordowskiego, chyba ma lepsze dodatki i jest zdrowszy dla motoru, patrząc po tym objawie. Narazie dodam militec 1 dodatek i zobacze czy to dymienie ciut zmaleje.
Komentarz
-
-
Tak czytam po rożnych forach wypowiedzi handlowców i sie często zastanawiam czy ich aby fantazja nie ponosi. Prezes rozmawia z technologiem na życzenie jakiegoś handlowca co podesłał filmik na YouTube ? Jakby taki handlowiec brał 50 % ogólnej produkcji to bym w to uwierzył. A tak to dla mnie to zwykła bajka. W dużych firmach często nawet pracownicy średniego szczebla nie wiedza jak wyglada prezes czy właściciel. A co dopiero jakis internetowy handlowiec. Siedzą sobie i omawiają filmiki szkoda ze nie sugeruje aby technolog skład zmienilił bo chłopaki z OCP i innych forach nie sa zadowoleni z produktu
Komentarz
-
-
Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum. Piszę w celu zasięgnięcia opinii na temat pewnego oleju w pewnym silniku.
Przekopując miliardy stron i szukając informacji o olejach silnikowych ( ale to jest ciężki temat! ) zauważyłem, że zebrała się tutaj grupka ludzi którzy wiedzą o co w tym chodzi.
No więc Panowie powiedzcie mi co sądzicie o wlaniu oleju Redline do 1.9 TDI-PD
Olej: Redline 5W40 https://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=144&pcid=21 Spełnia normę 505.01 i ACEA C3
Auto: Passat B5 FL 2000r.
Silnik: 1.9 TDI-PD kod AVB, 101 KM, brak DPF, przebieg około 600 tyś.
Autem jeżdżę 95% trasy kilkudziesięcio KM, średnia prędkość 110 KM/H, nie zwiedzam czerwonego pola na obrotomierzu, nie palę kapcia. Poprostu trasa i 110 km/h kilkadziesiąt kilometrów to zadanie tego auta.
Silnik wydaje się być w świetnym stanie. Nie czuć żadnych powikłań. Lata jak szalony nadal. Olej na 10 tyś dolewam tylko raz ( zalewany od kilku lat motul specific 505.01 )
Z kolegą Tomkiem EVO trochę sobie rozmawiamy ale z czystej ciekawości interesuje mnie zdanie innych.
Zżera mnie ciekawość jak to jest mieć taki totalnie topowy produkt ale z drugiej strony czy taki "cywilny" silnik pozwoli na odczucie zmian.
Czy lanie tego oleju w ogóle jest zdrowe dla tego silnika? Oleje to jest tak skomplikowana sprawa, że wszystkiego można się spodziewać, zwłaszcza jakiś nowoczesny estrowy vs 17 letni zajeżdżony kapeć.
Druga sprawa gdyby miał zalewać olej półkę niżej to lać
Penrite Enviro + http://www.penriteoil.com.au/product...full-synthetic
czy
Amsoil Improved ESP http://www.amsoil.com/shop/by-produc...?code=AFLQT-EA
Patrząc się na dane to Amsoil wydaje się być lepszem olejem prawda ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisTak czytam po rożnych forach wypowiedzi handlowców i sie często zastanawiam czy ich aby fantazja nie ponosi. Prezes rozmawia z technologiem na życzenie jakiegoś handlowca co podesłał filmik na YouTube ? Jakby taki handlowiec brał 50 % ogólnej produkcji to bym w to uwierzył. A tak to dla mnie to zwykła bajka. W dużych firmach często nawet pracownicy średniego szczebla nie wiedza jak wyglada prezes czy właściciel. A co dopiero jakis internetowy handlowiec. Siedzą sobie i omawiają filmiki szkoda ze nie sugeruje aby technolog skład zmienilił bo chłopaki z OCP i innych forach nie sa zadowoleni z produktu
Komentarz
-
-
Standardowa historia passata b5. Ściągany z Niemiec z niby przebiegiem 230 tyś czyli realnie trzeba by doliczyć + 200 tyś.
W 2012 kupił go w Niemczech mój sąsiad z przebiegiem 230 tyś. Chłop ogarnia auta więc przebadał go wzdłuż i wszerz. Auto zdrowe i wziął. W 2015 kupuję go ja z przebiegiem 380 tyś.
Teraz ma ponad 400 tyś. Auto zwyczajnie zdrowe. Żadnych oznak zużycia silnika. Logi pompek, turbiny czy innego sprzętu wychodzą wzorowe. Buda też nie rdzewieje. Silnik pracuje wzorowo w każdych warunkach. Oleju dolewam tylko raz na 10 tyś. Niedawno chciałem profilaktycznie wyczyścić EGR bo myślę sobie, że może już grubo ma a tu zonk. EGR i cały układ czysty prawie jak nówka no ale to są skutki zdrowej jazdy czyli więcej trasy niż miasta i brak dziadkowej jazdy tylko regularnego "wietrzenia" bebechów auta zdrową prędkością.
Na liczniku mam 400 tyś ale cofany musi być bo kto by go inaczej kupił kiedy obo stoi gromada takich samych z 200K mniej przebiegu dlatego mówię, że ma 600 tys.
Tak czy srak auto jest extra udane i coś by mu nalać trzeba fajnego do krwioobiegu.
Sąsiad zalewał go Castrolem EDGE 5W40. Ja odrazu go wypłukałem i zalewałem Motulem i teraz przyszła pora na coś innego no i pytam Penrite czy Amsoil?
Niestety nie potrafię znaleźć satysfakcjonujących danych który olej jest lepszy, choć zdaję sobie sprawę, że w sumie powinienem zrobić rzut monetą i wybrać bo oba oleje są bardzo dobre i różnicy między nimi nie odczuję.
Penrite to już PAO + HC, Amsoil podobno 100% PAO ale to było kiedyś a jak jest dzisiaj to już nie potrafię się dowiedzieć.
Jeden olej ma podany TBN, drugi nie. Drugi ma podany NOACK a pierwszy nie i tak za cholerę nie wiem co wybrać bo tak te parametry niby są ale ich nie ma.
Komentarz
-
-
STREAMHD to tylko się cieszyć z takiego egzemplarza. Do ASZ po płukaniu poszedł najpierw LM 4600 Top Tec+AR9100, a potem Meguin Efficency 5W30 + AR 9100. Gdzieś w tym wątku pisałem o tej zmianie po Castrolu 505.01. I o takim duecie bym pomyślał,a jak jest budżet to ewentualnie z Penrite, a jak ma być na bogato to mixem AR 9100/9200. Z Amsoila pozostała marka bo bazowo to też HC, ale parametry lepsze w Penrite.
Komentarz
-
-
Ok zamawiam Penrite i koniec tego męczącego dylematu.
Czytając głębiny tego wątku natknąłem się na ludzi którzy polecają odsysarkę Marolex Vacuum pump 12. Zamówiłem sobie taką. Są jacyś użytkownicy tego sprzętu ?
Najważniejsze dla mnie to żeby skutecznie odsysał olej na zimno bo odsysał będę po dobrym przegazowaniu i dopiero po przynajmniej 10 godzinach. Wiem już z doświadczenia, że olej do miski ścieka nie 1 czy 2 godziny tylko znacznie dłużej, a jak zmieniać olej to na maxa a nie tak, że litr zostaje w układzie.
Komentarz
-
-
Dziś zmieniłem MaxWay 5W30 http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1405...ULTRA5W-30.pdf .MaxWay wytrzymał +- 6 miesięcy i jakieś 11-12 tys km dał radę. Za kilka dni trasa do Włoch i chciałem mieć świeży olej a że miałem w "zapasie jeszcze kilka baniek" to zalałem LazerWay LL 5W30.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Pytanie do Was, który lepiej stosować do 1,6tdi cyac 206tyś przebiegu (jazda miasto/trasa)?
Po zakupie stosowałem motula special ze dwa razy, potem raz motula xclean. Na xcleanie silnik jakby mi głośniej pracował. Teraz zastosowałem płukankę LM i wróciłem do Speciala. Postanowiłem zapytać w motulu, który olej jest lepszy i dostałem taką odpowiedź:
"Obydwa produkty to najwyższej jakości, w 100% syntetyczne oleje silnikowe, które w najwyższym stopniu będą chroniły silnik Pańskiego samochodu.
Motul Specific to linia olejów stworzonych pod konkretne dopuszczenia producentów i spełniających zawsze tylko 1 specyfikację.
Motul 8100 to linia warsztatowa, w której w jednym produkcie zawiera się zazwyczaj więcej niż jedno dopuszczenie producenta.
Obydwa produkty będą jednakowo dobre. Proszę wybrać ten, który będzie dostępny, lub w lepszej cenie u Pańskiego dostawcy.
"
Lub może coś innego lepszego? w podobnych pieniądzach lub nieco droższe.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CezaryJanisz Zobacz wpisPytanie do Was, który lepiej stosować do 1,6tdi cyac 206tyś przebiegu (jazda miasto/trasa)?
Po zakupie stosowałem motula special ze dwa razy, potem raz motula xclean. Na xcleanie silnik jakby mi głośniej pracował. Teraz zastosowałem płukankę LM i wróciłem do Speciala. Postanowiłem zapytać w motulu, który olej jest lepszy i dostałem taką odpowiedź:
Dlatego proszę o informację czy jest sens płacić parę groszy więcej za speciala 5W30 czy lać xcleana8100 5W30?
Lub może coś innego lepszego? w podobnych pieniądzach lub nieco droższe.
Komentarz
-
-
Szybki temat - silnik CUAA (176 kW), zalany AV-L 0W30, po 12 kkm upomniał się o litr dolewki, eksploatowany głównie w mieście, raz w tygodniu trasa. Temperatury przy jeździe autostradowej - ok. 109-110 stopni.
A teraz pytanie - którego Eurola zalać ? Syntence 5W30 czy Syntence FS 0W30 ?
Ewentualnie co innego DOBREGO ?With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
Komentarz