Ja zadałem do swego motoru ów Xado Atomex ..... jakieś dwa lata temu. Farfocli nie było, ale kiepsko chyba wymieszałem, część to dopiero na trzeci dzień rozpuściła się i znikła spod korka. Ale objawów czy efektów złych nie zauważyłem. Rewelacji też nie. Moim zdaniem jeśli ten atomex pomaga, to raczej na silniki 390 tys. a nie na 190. No, chyba, że ostro używane ...
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Temat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
Oryginalny syntetyczny olej silnikowy Ford Motocraft 5W30 A5 5L jest zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF. Zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa i zastępuje dotychczas stosowany olej Ford Formula F 5W30.
Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisTemat niby o tdi, ale może ktoś coś wie. Zalewam niedługo drugi raz ten olej do swojej fordziny tdci/hdi, zgodny z normą:
Oryginalny syntetyczny olej silnikowy Ford Motocraft 5W30 A5 5L jest zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych diesla z ekologicznymi filtrami DPF. Zapewniający ekonomiczne zużycie paliwa i zastępuje dotychczas stosowany olej Ford Formula F 5W30.
Ale chyba produkuje go Castrol (a wiadomo, jakie opinie miewa ten olej).....niby nic niepokojącego nie zauważyłem, ale może ktoś zna i stosuje jakiś sensowny zamiennik? ja nic nie mogę znaleźć sensownego w podobnej cenie.
Komentarz
-
-
ok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisok, dzięki za odpowiedzi, dziś zakupiłem baniak z filtrami w hurtowni. zmieniam oleum maks co 15 tkm, nie bawie się w żadne long lify etc. Zawsze robię też płukankę i co dwie wymiany dolewam militec 1. Zatem zostaje przy tym oleju, chyba jest najsensowniejszy, cena też spoko jak za 5w/30. Co znaczy syntetyczny tylko z nazwy?
P.S Z nazwy, bo baza tego oleju to HC - hydrokrakowany , czyli ogólnie to olej III grupy. Syntetyki mają bazę PAO albo Estry, albo kombinację jednego i drugiego grupy IV i V.
Komentarz
-
-
Cytrynowiec, aha Militec stosuje ten z K2. Kiedyś lałem to za młodu do CC mojej mamy. Wprawdzie nie K2, ale Militec 1 Motor Life. I rzeczywiście auto chodziło równiej, ciszej po dodaniu tego. A było to słyszalne w 2 cylindrowcu mocno. Może to placebo, nie wiem, ale jak wtedy pomagało, to czemu teraz ma nie pomagać. Fakt, że Cieniuś jeździł na 15w/40, ale myślę, że taki dodatek raz na jakiś czas nie zaszkodzi, szczególnie, że dzisiejsze motory są jednak mocno obciążone i turbiny. K2 aż takie drogie nie jest coś 30 parę złociszy. Żeby zobaczyć pozytywy trzeba by motor rozebrać, a tego wiadomo nikt nie zrobi prywatnie. Znane testy z tym że jeździli bez oleum na tym krążą po sieci i jakieś reklamowe prawidła o Militecu - ile w nich prawdy, któż to wie.... Mechanicy co do różnych dodatków przeważnie kpią, ale co do Militeca większość poważnie do niego podchodzi zauważyłem i mówi, że można lać śmiało i że sami stosowali nawet gdzieś tam, czy stosują.
Komentarz
-
-
b-bar01 czyli jest dobrze, ale....ten olej jest do pedeków http://www.ravenol.pl/oleje-silnikow...nSynto-1L.html
u Ciebie chyba pompaOstatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisale....ten olej jest do pedeków
Póki co pozytywnie j/w i bez dolewek.
Komentarz
-
-
Powiedzcie mi jeszcze czy po zastosowaniu płukanki (wlewana tuż przed wymianą oleju do gorącego silnika i trzymaniu około 10min na pracującym motorze) po prostu spuszczam dokładnie cały olej i wlewam nowy i jeżdżę na nim standardowe 15kkm, czy też ten nowy olej po zastosowaniu płukanki trzeba wymienić duuuuużo wcześniej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis...i jeżdżę na nim standardowe 15kkm
Dobra płukanka i dobry olej nie ma wpływu na wcześniejszą wymianę lecz sposób/czas, itd., użytkowania auta.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxpaynemm Zobacz wpisKoledzy a macie jakieś opinie na temat olejów Quaker State. Olej ostatnio mało popularny w PL
Komentarz
-
-
Witam wszystkich
Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.
Pozdr
S
P.S
Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawek72 Zobacz wpisWitam wszystkich
Jakiś czas temu pozbyłem się mojej A5 SB 2.0 tfsi no i zmieniłem na F31 335d, teraz planuje zmianę oliwy no i mam zagwozdkę, przebieg jest dziewiczy bo niecałe 2tyś km, chciałby zmienić przy 3 max 5tyś km., mam zakupiony pakiet serwisowy plus ale wiadomo jak jest do 30tyś to ja czekać na pewno nie będę a poza tym pierwsza standardowa zmiana musi być szybko dokonana.
Abstrahując od powyższych z tego co się orientuję to oliwa musi spełniać normę BMW LL 04 i najlepiej żeby posiadała aprobatę producenta, choć z drugiej strony zmieniać będę sam i jeśli oliwa ma normę i jest zalewana i polecana przez innych użytkowników to czemu nie .
Zastanawiam się nad Mobil 1 ESP Formula 5W30 , Millers Oils XF Longlife 5w-30, Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30,VALVOLINE SYNPOWER XTREME MST 5W30, Liqui Moly 5W30 Top Tec 4200 ,ewentualnie MANNOL TDi 5W-30 , generalnie preferowałbym jakiegoś 0W ale nie umiem na chwilę obecną znaleźć nic wartościowego z tym indeksem no chyba że ori BMW TWIN POWER TURBO LongLife 0W30 ale z tego co się orientuje to jest Shell do którego nie mam przekonania.
Generalnie szukam dobrego syntetyka o wysokim( w sensie niskim) punkcie płynięcia który być może wpłynie na szybsze dojście do temp roboczej i dobrej ochronie od początku do końca, kandydatów jak widać jest kilku a ja chciałbym zasięgnąć waszej opinii bazującej na obcowaniu z którąkolwiek z powyższych ?
Moje osobiste preferencje to jest 0W no ale widzę że niewielki jest wybór takowych z normą BMW LL04, z góry dzięki za odp.
Pozdr
S
P.S
Jeżdżę miasto 30-40% reszta trasy, styl jazdy umiarkowany z momentami dynamicznymi.
A co z Shellem nie tak?
Komentarz
-
-
Żaden z tych co wymieniłeś syntetykiem nie jest jeżeli odnosimy się do baz, ale to chyba powinieneś wiedzieć
A co z Shellem nie tak?
Komentarz
-
-
Z LL04 0w30 to chyba jeszcze tylko Castrol Z tzw pełnych syntetyków raczej 5w30 i spełniające tę normę, Amsoil ECF, Redline Euro Series, Ravenol VMP.
Tu masz analizę VOA tego BMW by Shell z opisem, widmem i wątkiem: http://www.oil-club.ru/forum/topic/19237-19237/
Komentarz
-
-
Wszystko fajnie tylko że nie jestem po pierwsze fanem cyrylicy po drugie na stare lata nie chce mi się siedzieć i rozgryzać tego słówko po słówku, wystarczy że jako młody człowiek byłem do tego zmuszany.
Ze nie wspomne o rodzinnej niechęci, niestety mąż siostry babci dostał strzał w głowę wiadomo gdzie, stanowczo wolę po naszemu, angielsku lub hiszpańsku, na szczęście spedzilem troche czasu na necie i znalazlem troche info na stronach hamerykanskich, nie będę jakiegoś ruskiego bełkotu trawil.
Ten zaczyna Shell wyglądać ciekawie, sam nie wiem moze sie na niego zdecyduje .
Komentarz
-
-
Tak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisTak miedzy wierszami- te rosyjskie analizy to fajnie że są ale nic wielkiego nie wnosza chociażby ze wzgledu na różna jakość ropy itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Chyba piszesz o UOA, bo jaki związek z VOA ma jakość paliwa?
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz