a na marginesie czemu oleje wypuszczane już z MoS2 w składzie "fabrycznie" to tylko 10w/40 półsyntetyki, a nie np. 5w/40?
może nie ma sensu dolewać tego do pełnego syntetyka jako dodatku tak jak ja to robię?
bo rozumiem, że w tej beemce miałeś olej 10w/40 w MoS2 w składzie - bo Mannol taki też wypuszcza.
Nie mogę znależć tego tematu ,ale był tłumaczony na "forum alfy" z tego co pamiętam dodatek MOS2 nie jest dodawany do innych olei o niższych płynnościach gdyż nie "pasuje " do norm założonych przez producentów silników co nie znaczy ,że nie może być ten dodatek używany.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
W sensie masz na myśli o niższej lepkości olej tak - typu syntetyk? bo syntetyk chyba ma wyższą płynność niż 10w/40 (chyba, że się mylę)
hm, jakbyś znalazł jakiś wątek byłbym wdzięczny. Może full syntetyk z tym robi się za rzadki....nie wiem nic mi do głowy nie przychodzi innego
Jak rozumiecie te normy forda, to prosiłbym o jakieś uwagi jeszcze bo ja tego nie kapuje do końca....
Chcę tym razem zrobić tak - zwykła płukanka Mannola 350 ml, zalanie Specol Gold 5w/40 z AR9100.
w tym linku już cytowanym wcześniej tu o MoS2 znalazłem takie coś w wypowiedzi jednego kolesia:
"Po dodaniu dodatku z MOS2 zaburzamy tą kompozycję, a jeśli mamy olej syntetyczny to tylko pogarszamy jego właściwości." Z tym zaburzaniem kompozycji oleju, to przegina, ale z tym synetetykiem może coś jest na rzeczy. Ale nie wiem na ile to autentyk potwierdzony, dziwne jest jednak, że nie wypuszczają olei 5w/40 PAO z tym seryjnie, tylko 10w/40 (np. Mannol, LM). Coś może jest na rzeczy jednak. Zamawiam zestaw Specol 5w/40 plus AR 9100 tym razem do fordziny - jak ktoś widzi coś przeciw proszę o uwagi.
a na marginesie czemu oleje wypuszczane już z MoS2 w składzie "fabrycznie" to tylko 10w/40 półsyntetyki, a nie np. 5w/40?
może nie ma sensu dolewać tego do pełnego syntetyka jako dodatku tak jak ja to robię?
bo rozumiem, że w tej beemce miałeś olej 10w/40 w MoS2 w składzie - bo Mannol taki też wypuszcza.
W bmce mam i miałem Motul 300V 5W30 jak i Silkolene pro S 5W40 2litry Motula i 5 pro S. Dolalem do poprzedniego Motula żeby sprawdzić co daje i oceniam ze było ok.
nawet jakby mnie torturowali i szantażowali nie wleje 10W40 -no może żeby przepłukać ... była pamietam promocja na Venola 10W40 za 26 netto 4litry
w tym linku już cytowanym wcześniej tu o MoS2 znalazłem takie coś w wypowiedzi jednego kolesia:
"Po dodaniu dodatku z MOS2 zaburzamy tą kompozycję, a jeśli mamy olej syntetyczny to tylko pogarszamy jego właściwości." Z tym zaburzaniem kompozycji oleju, to przegina, ale z tym synetetykiem może coś jest na rzeczy. Ale nie wiem na ile to autentyk potwierdzony, dziwne jest jednak, że nie wypuszczają olei 5w/40 PAO z tym seryjnie, tylko 10w/40 (np. Mannol, LM). Coś może jest na rzeczy jednak. Zamawiam zestaw Specol 5w/40 plus AR 9100 tym razem do fordziny - jak ktoś widzi coś przeciw proszę o uwagi.
Dlaczego 5W40?
Fordy lubią latać na obniżonych lepkosciach stad sugeruje Specola Golda 5W30 plus AR9100.
aha, spoko. czyli w sumie ten MoS2 powinien być bezpieczny dla pełnych syntetyków.
5w30 mam aktualnie w 2.0 tdci, a w 1.6 tdci mam 5w40
już zrobiłem zakupy zapasu oleju do dwóch aut, znowu zakupiłem Specol Gold tym razem do obu 5w40, choć jeszcze zostało z połowę do wymiany przebiegu. W jednym zapodam z AR9100, w drugim z Mannol MoS2.
Dlaczego 5w/40 olej? z prostej przyczyny te same silniki, bo to przecież hdi, we francuzach spokojnie dopuszczają 5w/40, natomiast ford jak widać w przytoczonej powyżej instrukcji tylko na dolewki kupy się nie trzyma.
Wreszcie zlałem fabryczny olej po 7kkm przebiegu w mojej rs,na filtrze olejowym było pełno opiłków metalu,także mogłem to zrobić wcześniej ale czekałem na olej od p.Tomka z lejolej.Olej Eurol syntence fs 0w30 z AR9100,,silniczek zaczął pracować ciszej i jakby mniej wibracji jest no ale z jednego jestem zadowolony dostał niezłego kopa teraz
Wreszcie zlałem fabryczny olej po 7kkm przebiegu w mojej rs,na filtrze olejowym było pełno opiłków metalu,także mogłem to zrobić wcześniej ale czekałem na olej od p.Tomka z lejolej.Olej Eurol syntence fs 0w30 z AR9100,,silniczek zaczął pracować ciszej i jakby mniej wibracji jest no ale z jednego jestem zadowolony dostał niezłego kopa teraz
Opilki powiadasz... jakiego koloru ?
jezdzisz na D czy S w DSG?
olej ...mój ulubiony do mocnego tdi zwłaszcza z witaminą...
Mam manuala,a opiłki koloru metalicznego czyli kawałeczki drobniutkie po obróbce metalu,czyli śmieci po frezowaniu,wierceniu,itp.wielkości ziarenek piasku.
Mam ten filtr bo zmieniałem sam i zachowam go.A sam bo nie ufam nikomu
Mam manuala,a opiłki koloru metalicznego czyli kawałeczki drobniutkie po obróbce metalu,czyli śmieci po frezowaniu,wierceniu,itp.wielkości ziarenek piasku.
Mam ten filtr bo zmieniałem sam i zachowam go.A sam bo nie ufam nikomu
Od razu powiem ze to nie jest normalne a wskazuje to bynajmniej nie na ścinki z wnetrza silnika bardziej na ingerencję mechaniczna np kontroli jakości (po wymianie jakiegoś elementu albo fabryczny automatyczny nalewak oleju utracił smarowanie na pompie ) ale nie chce się silic na dochodzenie -dziwne. Cóż, po to jest właśnie filtr oleju.
osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem również w nowych autach -zawsze filtr oglądam z ciekawości
co do skrzyni od razu wrzuć sobie modyfikator tarcia i korzystaj z wyższych obrotów
Dokładnie po to jest filtr,ja się tym nie przejmuje.Ale dobrą rzeczą dla nowych aut jest właśnie w miarę szybka wymiana oleju a nie jazda do tych 30kkm no chyba ,że służbówka lub ktos za dwa lata wymienia.
Dla starszych aut też jest wskazane szybsze wymienianie oleju a nie czekanie do ostatniej chwili .
Przynajmniej z powodu spadku wartości TBN warto to robić wcześniej.
z reszta warto mieć w tyle głowy korekcje kilometrów wynikająca z tzw trudnych warunków jak
- jazda miejska
- przeważająca ilość zimnych startów wraz z niewielkimi dystansami uniemożliwiającymi doprowadzenia do temperatury roboczej oleju i silnika
- zapylone środowisko
-holowanie
-permanentna jazda v max
-upalanie na torze lub ku złości władz niebieskich na drodze
- dodawanie dodatków do paliwa
- w przypadku sadzomiotaczy częste zauważone wypalanie filtrów cząstek stałych
- słaby olej (to dla innych dygresja bo tutaj to nie ma prawa zdarzyć się )
- okres zimowy tez jest wymagający i warto traktować ten okres jako odrębny niezależny od wiosna lato jesień. Jak ktoś nie jest przekonany do 0W przez cały rok to to jest ten czas gdzie jest idealny bez względu na styl jazdy
no chyba ze mamy auto w najmie długoterminowym to tam nie interesujemy się tematem (i to mnie irytuje ale tak jest)
Panowie, mam dobre info dla chcących kupić olej Eurol Syntence FS 0W30 - w tej chwili jest promocja dla OCP (dowiedziałem się dzięki Panu Arturowi którego poleciła Pani Anna z Prager Polska) na iOleje.pl - wystarczy z nimi się skontaktować mailowo albo telefonicznie powołując się na OCP aby zrobili dedykowaną wycenę.
Oczywiście prośba od nich aby zostało to wewnątrz społeczności ponieważ jest to dedykowane tylko i wyłącznie dla OCP
Cieszę się ze doceniono nas jako główna sile napędowa tej marki w PL. cytrynowiec i co narobiłeś
BTW
na FS0W30 jeżdżą już
Hondy
Peugeoty
BMW z silnikiem B47 (interwał 15k)
Wlasciciele są megazadowoleni nie wspominając o braci Vagowskiej wyzwalając się z innych ulepów pseudoserwisowych (napis na korku naprawdę do niczego nie zobowiązuje !!! )
Kupując olej silnikowy znanej firmy, spodziewamy się odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dla naszego silnika. Jeśli jednak źle wybierzemy sklep, może stać się inaczej. Dolnośląska policja rozbiła grupę
Odnośnie podrób, a wystarczy kupować w sprawdzonych miejscach, a jak są wątpliwości to dać sobie spokój z bardzo reklamowanymi markami, te mniej znane też potrafią robić dobre oleje, i potrafią je sprawdzić w rajdowych bojach:
Nie mogę znaleźć informacji czy Eurol jest dostawca dla Ashland Inc. w Europie ale można znaleźć info o innych markach które korzystają z zasobów tego producenta.
m.in. mam na myśli Xado.
Ale rozdzielmy produkcje na zamówienie od produktów własnych i nie idźmy droga porównywania bo to nie na sensu.
Na Dakarze też stosowali olej kompletnie nowy, specjalnie opracowany dla Toma Coronela i jego "Bestii" To buggy z silnikiem od Hayabusy chyba, 8 litrów wchodziło do tego wehikułu.
Ostatnio z Eurolowych wieści do BMKi do Motula 300V 5W30 (za mało lepki do Vanosow) dolalem preparat z Wolframem (oil treat -brzmi jak motodoktor ale to nie jest miód zagęszczacz) - jeszcze za mało km ale pierwszy objaw - poprawił się dół i to fajnie.
co do innych walorów -jeszcze za mało km by wypowiedzieć się
Witam ,dawno już mnie tu nie było ,w międzyczasie nastąpiła zmiana wozidła, nastukałem od nowości 37tyś km , jest pakiet serwisowy gdzie producent wymienia olej co ok 30tyś km .
Oczywiście nie oszalałem i wymieniałem olej od nowości po ok 4tyś km a następnie po ok 19tyś, autko to bmw F31 335d a olej który wlewałem i ja i ponoć serwis to BMW TWINPOWER TURBO LL-04 0W-30 czyli ponoć Shell ale jakoś takoś mi się ta oliwa nie widzi i chciałem zapytać czy ktoś mógłby zaproponować coś lepszego do tego motoru. Z góry dziękuję za opinie i porady .
Komentarz