czy Szarańcza nie jest technicznie podobna do Pastucha :?: jeżeli tak to nawet mam zestaw zacisków i jarzm na 312mm po piaskowaniu. raventes, zrób zdjęcie zacisków, to powiemy więcej.
Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.
Zwiń
X
-
Do jakiego konkretnie Pastucha ma być podobna Szarańcza :?: Może uda się coś ustalić po opisach. Byłoby szybciej niż zrobienie fot
Jeśli jednak trzeba by było zmieniać też piasty to ja się wycofuje z tego interesu 
EDYTA:
Panowie patrzyłem na opisy zacisku w katalogu Intercars i wychodzi na to że zacisk jest ten sam do każdego modelu ( ASZ, BTB, 4x4 ) więc może wystarczyłoby zmienić samo jarzmo ???
Komentarz
-
-
Wiercenie w tarczach nie ma na celu lepszego chłodzeniaZamieszczone przez rOBERTO795Wiercone poza lepszym chłodzeniem przy upalaniu, szybszym zużyciem, pękaniem przy rowkach tylko ładniej wyglądaja.
Wręcz przeciwnie, te tarcze podczas solidnego użytkowania pracują w wyższych temperaturach niż gładkie, ale to akurat logiczne, tarcie = temperatura.
Tarcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.
Dla efektu wizualnego to już prędzej nawiercane lub nacinane.
Co innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.Zamieszczone przez TippoKompromisem miedzy tarcza wiercona a gladka, moze byc tarcza nacinana, np. Black Diamond lub EBC.
Kolejny raz się z Tobą nie zgodzę. Zauważalna różnica w sile hamowania pomiędzy wierconymi i gładkimi szczególnie podczas hamowań z wyższych prędkości o czym pisałem już wyżej.Zamieszczone przez rOBERTO795Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
Sam bym tego lepiej nie ująłZamieszczone przez Tony065raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji.
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
Widze ze specjalista z Ciebie ale wzorow z fizyki to chyba sie nie zna. Skoro wiercone lepiej hamuja z wiekszych predkosci to niby z czego to wynika?-i jest to nieprawdą. Rowki niweluja poduszke gazowa-w duzym uproszczeniu i chłodza tarcze i dlatego przy rowkach te tarcze zazwyczaj pekaja. Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie.Zamieszczone przez LewianWiercenie w tarczach nie ma na celu lepszego chłodzeniaZamieszczone przez rOBERTO795Wiercone poza lepszym chłodzeniem przy upalaniu, szybszym zużyciem, pękaniem przy rowkach tylko ładniej wyglądaja.
Wręcz przeciwnie, te tarcze podczas solidnego użytkowania pracują w wyższych temperaturach niż gładkie, ale to akurat logiczne, tarcie = temperatura.
Tarcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.
Dla efektu wizualnego to już prędzej nawiercane lub nacinane.
Co innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.Zamieszczone przez TippoKompromisem miedzy tarcza wiercona a gladka, moze byc tarcza nacinana, np. Black Diamond lub EBC.
Kolejny raz się z Tobą nie zgodzę. Zauważalna różnica w sile hamowania pomiędzy wierconymi i gładkimi szczególnie podczas hamowań z wyższych prędkości o czym pisałem już wyżej.Zamieszczone przez rOBERTO795Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
Sam bym tego lepiej nie ująłZamieszczone przez Tony065raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji.
PozdrawiamOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
wynika właśnie - z opisanej wcześniej - lepszej pracy zespołu tarcza klocek w wysokich temperaturachZamieszczone przez rOBERTO795Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie
częste hamowania pozwalają utrzymać temperaturę tarcz i klocków w zakresie w którym ich praca jest optymalna, na zimno taki sam zestaw może sprawiać wrażenie "słabego"
Komentarz
-
-
Klocki na tarczach modyfikowanych zużywają się szybciej, ale bez przesady nie jest to dwukrotnie szybsze zużywanie także jak ktoś nie jeździ bardzo dużo to nawet tego nie zauważy.Panowie jaka jest różnica w degradacji klocków / tarcz na zestawie gładkim vs wierconym :?:
I jak to jest z zapychaniem się otworów w tarczach wierconych :?: Faktycznie trzeba je czyścić czy to tylko mit :?:
Co do zapychania się otworów to jeśli zastosowane będą dobre klocki, nie za twarde, nie za miękkie do danych tarcz i oczywiście tarcze są używane zgodnie z przeznaczeniem bo jak już kolega wyżej napisał tarcze modyfikowane do jazdy w mieście raczej nie mają sensu to się otwory nie zapchają.
Jak sam napisałeś otwory mają na celu odprowadzenie gazów i pyłów hamulcowych czyli mają zapobiegać tworzeniu się tej poduszki pomiędzy tarczą i klockiem. Fading bo tak to się nazywa występuje właśnie podczas dłuższych hamowań z większych prędkości, wtedy właśnie są te gazy odprowadzane i cały czas klocek ma styk z tarczą co skutkuje zwiększeniem skuteczności hamowania. Jeśli zostaną zastosowane dobrze dobrane klocki do danych tarcz to nic nie popękaZamieszczone przez rOBERTO795Widze ze specjalista z Ciebie ale wzorow z fizyki to chyba sie nie zna. Skoro wiercone lepiej hamuja z wiekszych predkosci to niby z czego to wynika?-i jest to nieprawdą. Rowki niweluja poduszke gazowa-w duzym uproszczeniu i chłodza tarcze i dlatego przy rowkach te tarcze zazwyczaj pekaja. Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie.
Zgadza się, dlatego jak ktoś nie miewa sytuacji, że "brakuje mu hamulca" na tradycyjnych tarczach to nie ma sensu pakować się w modyfikowane.Zamieszczone przez ketivvczęste hamowania pozwalają utrzymać temperaturę tarcz i klocków w zakresie w którym ich praca jest optymalna, na zimno taki sam zestaw może sprawiać wrażenie "słabego"
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
Tylko że fading odczuwalny jest głownie podczaj ostrych jazd. Takie tarcze zawsze pekaja po 20-30 tys km w okolicach rowków i wynika to z rożnic temperatur jakie panuja na tarczach. A sila kilku pierwszych hamowań gładkich tarcz vs wierconych jest dokładnie identyczna. Dlatego moim zdaniem do codziennej eksploatacji takie tarcze nic nie daja o czym pisałem już wcześniej.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Tylko że fading odczuwalny jest głownie podczaj ostrych jazd. Takie tarcze zawsze pekaja po 20-30 tys km w okolicach rowków i wynika to z rożnic temperatur jakie panuja na tarczach. A sila kilku pierwszych hamowań gładkich tarcz vs wierconych jest dokładnie identyczna. Dlatego moim zdaniem do codziennej eksploatacji takie tarcze nic nie daja o czym pisałem już wcześniej.
No nie do końca, fading występuje w końcowej fazie dłuższego hamowania i wtedy właśnie odczuwalna jest różnica pomiędzy wierconymi a standardowymi tarczami. Wiadomo jak będą hamulce już rozgrzane to w większym stopniu będzie występował fading ale nie jest to odczuwalne przy krótkich hamowaniach, po odpuszczeniu hamulca pyły i gazy same się uwolnią.
Powtórzę raz jeszcze, jak zostaną zastosowane dobre klocki, zestaw będzie zamontowany "po Bożemu" i tak samo ułożony to nie ma prawa nic pęknąć.
A co do siły kilku pierwszych hamowań w przypadku tarcz gładkich i wierconych to nie ma co tego porównywać bo charakterystyki takich zestawów są skrajnie różne.
Jeśli auto jest używane tylko do jazdy miejskiej to i owszem, mija się z celem montowanie modyfikowanych tarcz, jednak jak ktoś jeździ też w trasy i ma cięższą nogę to jak najbardziej warto.
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
Tu się zgodzę, w "sporcie" nie chodzi raczej o trwałość a skuteczność a to kosztuje.Zamieszczone przez Sebastian_M26Brembo Oro nie pękają. Jak się chcemy bawić w tjuning i używać hamulców to i musimy mieć do tego portfel, a nie zakładać wiercone Mikody za stówkę.
Akurat z Brembo Oro zbyt wiele razy styczności nie miałem, natomiast jakieś kilka tysięcy kompletów Zimmermannów sportowych przerobionych i problemów brak.
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
Chodzi mi glownie o ceneZamieszczone przez LewianCo innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.
No wlasnie, wiec na codzien moze byc mylace, ze lepiej nie hamuja, ja po wsadzeniu lepszego klocka, tez nie odczuwam roznicy przy hamowaniu ponizej 100km/hZamieszczone przez Lewianrcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.
Komentarz
-
-
Sebastian_M26, ja rozumiem że Ty w Superbie masz zapewne hample 4 i 6 tłoczkowe, bo kto i co innego by takie monstrum powstrzymał :?: Mikody GT nie kosztują "stówkę". średnie auto, to i sprzęt średni. przy moich obecnych przebiegach powinno wystarczyć na jakieś 3 lata. dla mnie ważne, że dobrze pracują
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Jak dla mnie bardzo ciekawy temat.
Generalnie ja jeżdżę codziennie do pracy jakies ~75km po autostradzie. Często prędokości są rzędu 160-180km/h.
Jakie wówczas tarcze i klocki polecacie?
Póki co jeżdżę na orginałach, ale zbliża mi się przegląd (60000km) i zastanawiam się nad wymianą.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
ja tam nie zauważyłem zeby było głośno na wierconych tarczach
a po za tym uważam to już za wybrzydzanie takie opony a nie inne bo głośno takie tarcze a nie inne bo głośno jak tylko dobrze hamują i nie piszczą klocki to głośność pochodząca z tarcz jest mało słyszalna
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Mam na przodzie ATE PD + klocki ATE, po niecałych 30kkm zostało jeszcze połowę klocka, na tarczy wyczuwalny rant. Nie założyłbym drugi raz tych tarcz, w moim odczuciu są przereklamowane. Co do głośności, to bardziej mi szumią opony niż tarcze.
Za 2 miesiące zacznę ujeżdżać black diamond grooved 6 i greenstuffy, zobaczymy jak taki zestaw będzie się spisywał.
Komentarz
-
-
Sprawdziły by się na pewno tarcze modyfikowane, np. Zimmermann Sport, zdecydowanie najwyższa półka w rozsądnych pieniądzach.Zamieszczone przez idasJak dla mnie bardzo ciekawy temat.
Generalnie ja jeżdżę codziennie do pracy jakies ~75km po autostradzie. Często prędokości są rzędu 160-180km/h.
Jakie wówczas tarcze i klocki polecacie?
Póki co jeżdżę na orginałach, ale zbliża mi się przegląd (60000km) i zastanawiam się nad wymianą.
Pozdrawiam[center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda
http://www.hamulcesklep.pl
507-857-074[/center:68c746b02e]
Komentarz
-
-
idas, jak nie masz zapędów rajdowych, to do zwykłej jazdy wystarczą zwykłe klocki i tarcze, byle dobrej jakości. na temat co konkretnie to jest stosowny temat i warto poczytać. btw, te prędkości to rozumiem że w Niemczech robisz :?: :diabelski_usmiech
adi747, w czasie jazdy tarcze mi nie hałasują, ale jak muszę szybko wytracić prędkość 140-80 to Mikody GT słychać jak coś turkocze. poza tym jest świetnie i cicho jak na OI w dieslu
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
ja w sumie nalatałem już ze 2 może 3 tys km na tych moich brembo ale nie miałem okazji depnąć po hamulcach na max bo nie było takiej potrzeby spróbuje jutro testowo zobaczyć jak schamuja
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Jak chcecie poprawić skuteczność hamowania, "nawiercanymi tarczami" (lub innymi) to na początek powiększyłbym zestaw na te 312 oraz wymienił zaciski na co najmniej 4-ro tłoczkowe.
Wiem, że temat tyczy się zestawu do "szarańczy" ale taki mały zestaw np. do octavii
Przód:
Tył:
Takim zestawem na pewno szybciej zatrzymacie samochód :diabelski_usmiech
Tak na początek poprawy skuteczności hamowania, proponuję zainteresować się stanem zawieszenia samochodzie, bo wbrew pozorom mogłoby się wydawać "a co ma zawieszenie to tarcz i do hamowania" a no ma...
Co do kwestii odprowadzania ciepła z tarcz, to na to ma duży wpływ opływające tarczę powietrze. felga "amelionowa" zamiast stalowej oraz z jej rozmiar i "gęstość szprych" w jakimś tam stopniu poprawiają opływ powietrza i odprowadzanie ciepła z tarczyKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
sens stosowania tarcz hamulcowych wiekszych czy tez frezowanyc jest wtedy jak sie nam hamulce gotuja, uprawiamy taki styl jazdy ze dosc czesto przyspeiszamy i hamujemy zaraz i tak caly czas. JEsli ktos mysli ze skróci droge hamowania poprzez amiane tarcz i klockow to jest w bledzie. Przeciez i tak hamujac z pedalem w podlodze zablokujemy uklad hamulcowy i na frezowanych i na gladkich. Wtedy tez zerwiemy przyczpenosc opony z podlozem i tu nawet heble 400 mm nic nie pomogą. Po to tez zalacyz sie uklad ABS i zacznie odzyskiwac pryzczpenosc opony z podlozem. Na uczelni mialem rozne takie testy i wbrew pozorom dzialenie ukladu ABS wydluza droge hamowania. System ten zostal wprowadzony by auto odzyskalo kontrole nad sterowaniem ikierunkiem jazdy mimo ze hamujemy z pedalem w podlodze. JEsli majstrujemy w aucie by uzyskac krótszą droge hamowania to polecam zalozyc uklad ABS od jakiegos nowszego auta. Czmeu tak?? Uklad ABS nie rowny ukladowi ABS. Mialem na uczleni ze pierwsze ABS pracowaly tak ze mialy w ciagu jednej sekundy do 7 pulsacji ukladu hamulcowego a teraz najnowsze w super autach maja nawet do 22 pulsacji w ciagu sekundy. Po to tez sa próby stosowania ukladów hamulcowych juz nie sterowanych hudraulicznie a elektrycznie poprzez silniczki elektryczne ktore to pryzblizaja klocki hamulcowe. W sumie o tym sie juz jakos nie mowi i ten system jakos umarł w powijakach czmu to nie wiem i nie zaglebialem sie.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
Komentarz