Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tony065
    RS
    • 2009
    • 2487
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    #26
    czy Szarańcza nie jest technicznie podobna do Pastucha :?: jeżeli tak to nawet mam zestaw zacisków i jarzm na 312mm po piaskowaniu. raventes, zrób zdjęcie zacisków, to powiemy więcej.
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz

    • raventes
      Rider
      • 2013
      • 343

      #27
      Do jakiego konkretnie Pastucha ma być podobna Szarańcza :?: Może uda się coś ustalić po opisach. Byłoby szybciej niż zrobienie fot Jeśli jednak trzeba by było zmieniać też piasty to ja się wycofuje z tego interesu

      EDYTA:

      Panowie patrzyłem na opisy zacisku w katalogu Intercars i wychodzi na to że zacisk jest ten sam do każdego modelu ( ASZ, BTB, 4x4 ) więc może wystarczyłoby zmienić samo jarzmo ???

      Komentarz

      • Lewian
        Ambiente
        • 2012
        • 120

        #28
        Zamieszczone przez rOBERTO795
        Wiercone poza lepszym chłodzeniem przy upalaniu, szybszym zużyciem, pękaniem przy rowkach tylko ładniej wyglądaja.
        Wiercenie w tarczach nie ma na celu lepszego chłodzenia Wręcz przeciwnie, te tarcze podczas solidnego użytkowania pracują w wyższych temperaturach niż gładkie, ale to akurat logiczne, tarcie = temperatura.

        Tarcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.

        Dla efektu wizualnego to już prędzej nawiercane lub nacinane.

        Zamieszczone przez Tippo
        Kompromisem miedzy tarcza wiercona a gladka, moze byc tarcza nacinana, np. Black Diamond lub EBC.
        Co innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.

        Zamieszczone przez rOBERTO795
        Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
        Kolejny raz się z Tobą nie zgodzę. Zauważalna różnica w sile hamowania pomiędzy wierconymi i gładkimi szczególnie podczas hamowań z wyższych prędkości o czym pisałem już wyżej.

        Zamieszczone przez Tony065
        raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji.
        Sam bym tego lepiej nie ujął


        Pozdrawiam
        [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
        Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
        Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

        http://www.hamulcesklep.pl
        507-857-074[/center:68c746b02e]

        Komentarz

        • raventes
          Rider
          • 2013
          • 343

          #29
          Panowie jaka jest różnica w degradacji klocków / tarcz na zestawie gładkim vs wierconym :?:
          I jak to jest z zapychaniem się otworów w tarczach wierconych :?: Faktycznie trzeba je czyścić czy to tylko mit :?:

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #30
            Zamieszczone przez Lewian
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Wiercone poza lepszym chłodzeniem przy upalaniu, szybszym zużyciem, pękaniem przy rowkach tylko ładniej wyglądaja.
            Wiercenie w tarczach nie ma na celu lepszego chłodzenia Wręcz przeciwnie, te tarcze podczas solidnego użytkowania pracują w wyższych temperaturach niż gładkie, ale to akurat logiczne, tarcie = temperatura.

            Tarcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.

            Dla efektu wizualnego to już prędzej nawiercane lub nacinane.

            Zamieszczone przez Tippo
            Kompromisem miedzy tarcza wiercona a gladka, moze byc tarcza nacinana, np. Black Diamond lub EBC.
            Co innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.

            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
            Kolejny raz się z Tobą nie zgodzę. Zauważalna różnica w sile hamowania pomiędzy wierconymi i gładkimi szczególnie podczas hamowań z wyższych prędkości o czym pisałem już wyżej.

            Zamieszczone przez Tony065
            raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji.
            Sam bym tego lepiej nie ujął


            Pozdrawiam
            Widze ze specjalista z Ciebie ale wzorow z fizyki to chyba sie nie zna. Skoro wiercone lepiej hamuja z wiekszych predkosci to niby z czego to wynika?-i jest to nieprawdą. Rowki niweluja poduszke gazowa-w duzym uproszczeniu i chłodza tarcze i dlatego przy rowkach te tarcze zazwyczaj pekaja. Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #31
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie
              wynika właśnie - z opisanej wcześniej - lepszej pracy zespołu tarcza klocek w wysokich temperaturach

              częste hamowania pozwalają utrzymać temperaturę tarcz i klocków w zakresie w którym ich praca jest optymalna, na zimno taki sam zestaw może sprawiać wrażenie "słabego"

              Komentarz

              • Lewian
                Ambiente
                • 2012
                • 120

                #32
                Panowie jaka jest różnica w degradacji klocków / tarcz na zestawie gładkim vs wierconym :?:
                I jak to jest z zapychaniem się otworów w tarczach wierconych :?: Faktycznie trzeba je czyścić czy to tylko mit :?:
                Klocki na tarczach modyfikowanych zużywają się szybciej, ale bez przesady nie jest to dwukrotnie szybsze zużywanie także jak ktoś nie jeździ bardzo dużo to nawet tego nie zauważy.

                Co do zapychania się otworów to jeśli zastosowane będą dobre klocki, nie za twarde, nie za miękkie do danych tarcz i oczywiście tarcze są używane zgodnie z przeznaczeniem bo jak już kolega wyżej napisał tarcze modyfikowane do jazdy w mieście raczej nie mają sensu to się otwory nie zapchają.


                Zamieszczone przez rOBERTO795
                Widze ze specjalista z Ciebie ale wzorow z fizyki to chyba sie nie zna. Skoro wiercone lepiej hamuja z wiekszych predkosci to niby z czego to wynika?-i jest to nieprawdą. Rowki niweluja poduszke gazowa-w duzym uproszczeniu i chłodza tarcze i dlatego przy rowkach te tarcze zazwyczaj pekaja. Ich skutecznosc jest lepsza od gładkich tarcz tylko przy kilkukrotnym-kilkunastokrotnym hamowaniu z duzych predkosci-ostrym hamowaniu oczywiscie.
                Jak sam napisałeś otwory mają na celu odprowadzenie gazów i pyłów hamulcowych czyli mają zapobiegać tworzeniu się tej poduszki pomiędzy tarczą i klockiem. Fading bo tak to się nazywa występuje właśnie podczas dłuższych hamowań z większych prędkości, wtedy właśnie są te gazy odprowadzane i cały czas klocek ma styk z tarczą co skutkuje zwiększeniem skuteczności hamowania. Jeśli zostaną zastosowane dobrze dobrane klocki do danych tarcz to nic nie popęka

                Zamieszczone przez ketivv
                częste hamowania pozwalają utrzymać temperaturę tarcz i klocków w zakresie w którym ich praca jest optymalna, na zimno taki sam zestaw może sprawiać wrażenie "słabego"
                Zgadza się, dlatego jak ktoś nie miewa sytuacji, że "brakuje mu hamulca" na tradycyjnych tarczach to nie ma sensu pakować się w modyfikowane.


                Pozdrawiam
                [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                http://www.hamulcesklep.pl
                507-857-074[/center:68c746b02e]

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #33
                  Tylko że fading odczuwalny jest głownie podczaj ostrych jazd. Takie tarcze zawsze pekaja po 20-30 tys km w okolicach rowków i wynika to z rożnic temperatur jakie panuja na tarczach. A sila kilku pierwszych hamowań gładkich tarcz vs wierconych jest dokładnie identyczna. Dlatego moim zdaniem do codziennej eksploatacji takie tarcze nic nie daja o czym pisałem już wcześniej.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Lewian
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 120

                    #34
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Tylko że fading odczuwalny jest głownie podczaj ostrych jazd. Takie tarcze zawsze pekaja po 20-30 tys km w okolicach rowków i wynika to z rożnic temperatur jakie panuja na tarczach. A sila kilku pierwszych hamowań gładkich tarcz vs wierconych jest dokładnie identyczna. Dlatego moim zdaniem do codziennej eksploatacji takie tarcze nic nie daja o czym pisałem już wcześniej.

                    No nie do końca, fading występuje w końcowej fazie dłuższego hamowania i wtedy właśnie odczuwalna jest różnica pomiędzy wierconymi a standardowymi tarczami. Wiadomo jak będą hamulce już rozgrzane to w większym stopniu będzie występował fading ale nie jest to odczuwalne przy krótkich hamowaniach, po odpuszczeniu hamulca pyły i gazy same się uwolnią.

                    Powtórzę raz jeszcze, jak zostaną zastosowane dobre klocki, zestaw będzie zamontowany "po Bożemu" i tak samo ułożony to nie ma prawa nic pęknąć.

                    A co do siły kilku pierwszych hamowań w przypadku tarcz gładkich i wierconych to nie ma co tego porównywać bo charakterystyki takich zestawów są skrajnie różne.

                    Jeśli auto jest używane tylko do jazdy miejskiej to i owszem, mija się z celem montowanie modyfikowanych tarcz, jednak jak ktoś jeździ też w trasy i ma cięższą nogę to jak najbardziej warto.


                    Pozdrawiam
                    [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                    Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                    Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                    http://www.hamulcesklep.pl
                    507-857-074[/center:68c746b02e]

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      #35
                      Brembo Oro nie pękają. Jak się chcemy bawić w tjuning i używać hamulców to i musimy mieć do tego portfel, a nie zakładać wiercone Mikody za stówkę.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • Lewian
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 120

                        #36
                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        Brembo Oro nie pękają. Jak się chcemy bawić w tjuning i używać hamulców to i musimy mieć do tego portfel, a nie zakładać wiercone Mikody za stówkę.
                        Tu się zgodzę, w "sporcie" nie chodzi raczej o trwałość a skuteczność a to kosztuje.
                        Akurat z Brembo Oro zbyt wiele razy styczności nie miałem, natomiast jakieś kilka tysięcy kompletów Zimmermannów sportowych przerobionych i problemów brak.


                        Pozdrawiam
                        [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                        Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                        Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                        http://www.hamulcesklep.pl
                        507-857-074[/center:68c746b02e]

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Lewian
                          Co innego na celu ma wiercenie a co innego nacinanie no ale na upartego mógłbym się z Tobą zgodzić.
                          Chodzi mi glownie o cene

                          Zamieszczone przez Lewian
                          rcze wiercone charakteryzują się wyższą skutecznością hamulca szczególnie odczuwalną przy dłuższych hamowaniach z większych prędkości.
                          No wlasnie, wiec na codzien moze byc mylace, ze lepiej nie hamuja, ja po wsadzeniu lepszego klocka, tez nie odczuwam roznicy przy hamowaniu ponizej 100km/h

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #38
                            Sebastian_M26, ja rozumiem że Ty w Superbie masz zapewne hample 4 i 6 tłoczkowe, bo kto i co innego by takie monstrum powstrzymał :?: Mikody GT nie kosztują "stówkę". średnie auto, to i sprzęt średni. przy moich obecnych przebiegach powinno wystarczyć na jakieś 3 lata. dla mnie ważne, że dobrze pracują
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • idas
                              Elegance
                              • 2006
                              • 828

                              #39
                              Jak dla mnie bardzo ciekawy temat.
                              Generalnie ja jeżdżę codziennie do pracy jakies ~75km po autostradzie. Często prędokości są rzędu 160-180km/h.
                              Jakie wówczas tarcze i klocki polecacie?
                              Póki co jeżdżę na orginałach, ale zbliża mi się przegląd (60000km) i zastanawiam się nad wymianą.
                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                              Komentarz

                              • adi747
                                L&K
                                • 2008
                                • 1138

                                #40
                                ja tam nie zauważyłem zeby było głośno na wierconych tarczach a po za tym uważam to już za wybrzydzanie takie opony a nie inne bo głośno takie tarcze a nie inne bo głośno jak tylko dobrze hamują i nie piszczą klocki to głośność pochodząca z tarcz jest mało słyszalna
                                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                JEST
                                megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                octavia 2 2.0TDI BKD

                                Komentarz

                                • blind_walker
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 4533
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #41
                                  Mam na przodzie ATE PD + klocki ATE, po niecałych 30kkm zostało jeszcze połowę klocka, na tarczy wyczuwalny rant. Nie założyłbym drugi raz tych tarcz, w moim odczuciu są przereklamowane. Co do głośności, to bardziej mi szumią opony niż tarcze. Za 2 miesiące zacznę ujeżdżać black diamond grooved 6 i greenstuffy, zobaczymy jak taki zestaw będzie się spisywał.
                                  mkII 20VT (600h worked)
                                  Roooooomster

                                  Komentarz

                                  • Lewian
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 120

                                    #42
                                    Zamieszczone przez idas
                                    Jak dla mnie bardzo ciekawy temat.
                                    Generalnie ja jeżdżę codziennie do pracy jakies ~75km po autostradzie. Często prędokości są rzędu 160-180km/h.
                                    Jakie wówczas tarcze i klocki polecacie?
                                    Póki co jeżdżę na orginałach, ale zbliża mi się przegląd (60000km) i zastanawiam się nad wymianą.
                                    Sprawdziły by się na pewno tarcze modyfikowane, np. Zimmermann Sport, zdecydowanie najwyższa półka w rozsądnych pieniądzach.


                                    Pozdrawiam
                                    [center:68c746b02e]LEWIAN - HAMULCE
                                    Hamulce z gwarancją najniższej ceny !
                                    Tarcze hamulcowe Skoda, Klocki hamulcowe Skoda

                                    http://www.hamulcesklep.pl
                                    507-857-074[/center:68c746b02e]

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      idas, jak nie masz zapędów rajdowych, to do zwykłej jazdy wystarczą zwykłe klocki i tarcze, byle dobrej jakości. na temat co konkretnie to jest stosowny temat i warto poczytać. btw, te prędkości to rozumiem że w Niemczech robisz :?: :diabelski_usmiech
                                      adi747, w czasie jazdy tarcze mi nie hałasują, ale jak muszę szybko wytracić prędkość 140-80 to Mikody GT słychać jak coś turkocze. poza tym jest świetnie i cicho jak na OI w dieslu
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • andrzej111
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1391

                                        #44
                                        już chyba lepiej wsadzić 312
                                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #45
                                          andrzej111, oczywiście że większe tarcze są lepsze nawet te zwykłe, ale taki mod wymaga sporo więcej kasy, bo jarzma, klocki i tarcze są większe. do cywilnej jazdy wystarczy zestaw ze średnio/górnej półki.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • adi747
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1138

                                            #46
                                            ja w sumie nalatałem już ze 2 może 3 tys km na tych moich brembo ale nie miałem okazji depnąć po hamulcach na max bo nie było takiej potrzeby spróbuje jutro testowo zobaczyć jak schamuja
                                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                                            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                                            JEST
                                            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                                            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                                            octavia 2 2.0TDI BKD

                                            Komentarz

                                            • dominik9420
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1136

                                              #47
                                              Jak chcecie poprawić skuteczność hamowania, "nawiercanymi tarczami" (lub innymi) to na początek powiększyłbym zestaw na te 312 oraz wymienił zaciski na co najmniej 4-ro tłoczkowe.
                                              Wiem, że temat tyczy się zestawu do "szarańczy" ale taki mały zestaw np. do octavii
                                              Przód:

                                              Tył:


                                              Takim zestawem na pewno szybciej zatrzymacie samochód :diabelski_usmiech

                                              Tak na początek poprawy skuteczności hamowania, proponuję zainteresować się stanem zawieszenia samochodzie, bo wbrew pozorom mogłoby się wydawać "a co ma zawieszenie to tarcz i do hamowania" a no ma...
                                              Co do kwestii odprowadzania ciepła z tarcz, to na to ma duży wpływ opływające tarczę powietrze. felga "amelionowa" zamiast stalowej oraz z jej rozmiar i "gęstość szprych" w jakimś tam stopniu poprawiają opływ powietrza i odprowadzanie ciepła z tarczy
                                              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                              Pozdrawiam i Szerokości!
                                              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                              Komentarz

                                              • gebek
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1214

                                                #48
                                                Zamieszczone przez dominik9420
                                                felga "amelionowa
                                                ...chyba chodzilo o ''amelinium'' :szeroki_usmiech
                                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                                Nie synku...to diesel PD.

                                                Honda...the power of dreams.
                                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  #49
                                                  sens stosowania tarcz hamulcowych wiekszych czy tez frezowanyc jest wtedy jak sie nam hamulce gotuja, uprawiamy taki styl jazdy ze dosc czesto przyspeiszamy i hamujemy zaraz i tak caly czas. JEsli ktos mysli ze skróci droge hamowania poprzez amiane tarcz i klockow to jest w bledzie. Przeciez i tak hamujac z pedalem w podlodze zablokujemy uklad hamulcowy i na frezowanych i na gladkich. Wtedy tez zerwiemy przyczpenosc opony z podlozem i tu nawet heble 400 mm nic nie pomogą. Po to tez zalacyz sie uklad ABS i zacznie odzyskiwac pryzczpenosc opony z podlozem. Na uczelni mialem rozne takie testy i wbrew pozorom dzialenie ukladu ABS wydluza droge hamowania. System ten zostal wprowadzony by auto odzyskalo kontrole nad sterowaniem ikierunkiem jazdy mimo ze hamujemy z pedalem w podlodze. JEsli majstrujemy w aucie by uzyskac krótszą droge hamowania to polecam zalozyc uklad ABS od jakiegos nowszego auta. Czmeu tak?? Uklad ABS nie rowny ukladowi ABS. Mialem na uczleni ze pierwsze ABS pracowaly tak ze mialy w ciagu jednej sekundy do 7 pulsacji ukladu hamulcowego a teraz najnowsze w super autach maja nawet do 22 pulsacji w ciagu sekundy. Po to tez sa próby stosowania ukladów hamulcowych juz nie sterowanych hudraulicznie a elektrycznie poprzez silniczki elektryczne ktore to pryzblizaja klocki hamulcowe. W sumie o tym sie juz jakos nie mowi i ten system jakos umarł w powijakach czmu to nie wiem i nie zaglebialem sie.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • b-bar01
                                                    Elegance
                                                    • 2007
                                                    • 985
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    #50
                                                    za radą mojego mechanika pozbyłem się mysli o tarczach nawiercanych/nacinanych, szkoda kasy.
                                                    Fabryczny komplet Lockheeda zamieniłem na komplet Boscha, zaoszczedzona kasa poszła na silentbloki i amortyzatory, do tego wymiana płynu ham. ja używam na zmianę ATE typ200 i ATE Blue racing.
                                                    *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...