mi padla jedna night breaker plus po ok 20 tys czyli 5 miesiecy troche slabo bo jezdze glownie na dziennych - no ale akurat bylo -29 wiec moze mroz zalatwil i nasze dziury
Prowadzi NaviExpert Lifetime
Ostrzega Yanosik
Nagrywa Vicovation TF-2 EZ
Witam, chciałbym kupić żarówki do mojej 01. Przeczytałem kilka stron wstecz i wiele osób poleca philipsy więc właśnie na nie chciałbym się zdecydować. Na żarówki chcę wydać ok 60 zł. Jakie możecie mi polecić ?
I jeszcze jedno pytanko co oznacza że żarówki np. philips +80% lub +100% ?
piotrek_os, widzę, że zdjęcie na suchym asfalcie i faktycznie jest dobrze jak na H4. a jak -Twoim zdaniem- sprawują się ww. żarówki na mokrym i we mgle?
na mokrym tez jest całkiem nieżle - jezlei chodzi o mgłe to jeszcze nie miałem okazji...i oby tak dalej :diabelski_usmiech
Krzychu09, że niby dają 80 lub 100% więcej światła. oczywiście nie 100% więcej niż ori żarówka, ale 100% w jakimśtam punkcie pomiaru niemniej jeśli latasz na ori żarówkach, to różnica przy założeniu philipsów x-treme czy osram nb będzie naprawdę potężna.
jeśli chodzi o wybór, to za ~60pln da się wyrwać philipsy nightguide - świecą tak jak x-treme +80%, a żyją praktycznie 2x dłużej. "wada"-nie są ani trochę niebieskie (bańka delikatnie barwiona tak, że w reflektorze widać kolorki żółto-purpurowe, aczkolwiek na jezdni kierownik widzi zwyczajny kolor halogenowej żarówki - żółto-biały. niebieskawe bez przesady to wg ceny: tungsram +90% (niebieski pierścień), osram nightbreaker (prawie całe niebieskie), philips +80% (niebieski pierścień), philips +100% (niebieski pierścień). pamiętaj - im więcej niebieskiego na żarówce, tym gorzej na deszczu i we mgle. mój wybór to właśnie philipsy nightguide - pierwszy model żarówek, które kupiłem po raz drugi i pewnie kupię po raz trzeci
no, a w ogóle zmierz napięcie na żarowce - O1 nie posiada przekaźników na światłach przednich, więc z każdym kilometrem robi się coraz ciemniej :P
czernobyl, Dokładnie tak jak napisałeś jeżdzę na ogyginalnych żarówkach więc pewnie zauważę różnicę.
Czy mówisz o tych żarówkach ? Te masz w swojej skodzie ?
I co oznacza że z każdym kilomertem robi się coraz ciemniej ?
Będzie trzeba coś przerabiać ?
tak, mam te żarówki. philips nightguide double lifetime z 5 gwiazdkami wg philipsa
---
coraz ciemniej, bo octavia 1 nie posiada przekaźników na światła mijania/długie, czyli cały prąd (wybaczcie fizycy/elektronicy za ignorancję i posługiwanie się terminami potocznymi) idzie z akumulatora do przełącznika po czym wędruje z powrotem do żarówek. kabelki są cienkawe, z czasem wszystko się utlenia, więc robią się straty. na starcie auto ma na żarówkach ok. 13,5v a potem-z wiekiem- napięcie spada z racji degradacji kabli i złączek. moja 6-letnia octavka miała 12,6v na żarówkach. tu mój temat na ww. temat : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=56295
czyli wychodzi na to że muszę pozostać przy zwykłych żarówkach :x bo nie będę montował przekaźników ze względu na to że się na tym nie znam.
A tak właściwie to czym różnią się te żarówki philips nightguide od zwykłych ? że nie bardzo chą chodzić w 01 bez przekaźników ?
Krzychu09, miałem w swojej oci Philips X-Treme +80% rok jeździłem (przebieg 43 kkm) jedna padła. Kupiłem też X-Treme tylko że +100% już 1,5 roku świecą i świetnie dają radę. Więc się nie zastanawiaj tylko kupuj i ciesz się super widocznością w nocy
ahmed799, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale octavię mam z 98 roku (lampy nie są prześwitujące mam nadzieje że wiesz o co mi chodzi) czy ma to jakieś znaczenie ? bo jeśli nie to wsadzam philipsy 8)
Krzychu09, ja miałem też przed FL lampy i jeździłem na +80 i +100% i różnica była widoczna. Teraz już mam zrobionego lifta i te 100% świeca bardzo podobnie jak w tych ze szklanym kloszem.
wyrzuciłem swoje cool blue 5000 na rzecz osram night breaker plus. Nie mają może tak zimnej barwy światła, ale i tak są bielsze niż żarówki standardowe. Do tego dają nieporównywalnie więcej światła. Kolejną wadą cool blue jest to, że wypalił się na nich niebieski barwnik i po wyjęciu wyglądały tak zamiast tak. Nie były dużo używane. Może z miesiąc i to na zmiane ze światłami dziennymi
Tydzień temu "załadowałem" do swojej Octy Tungsramy Megalight Plus 90%. Co prawda są to H7, a ja mam soczewki, ale stwierdzam, że żaróweczki świecą dobrze Jak pozostałe - i don't know :wink:
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
U mnie były Philips Premium +30% i jedna przepaliła się. Teram jedną mam zwykłą GE a drugą Philipsa i widać nieduża różnicę w jasności. Philips daje minimalnie bardziej jaśniejsze / bielsze światło.
Najpierw miałem to, co fabryka włożyła, wymieniłem na Osram Night Breaker Plus 90% (świeciły zacnie, ale jedna przepaliła się po 4 miesiącach), potem na chwilę wróciłem do fabrycznych, później krótko Osram Cool Blue Hyper White (porażka, gdyż praktycznie niewiele widać przy padającym deszczu i/lub mokrej jezdni), a teraz - Tungsram.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
pamiętajcie przy porównywaniu, że w przypadku H4 różnica między ori a żarówkami +50 i więcej % jest ogromna różnica. natomiast w przypadku H7 zaryzykuję stwierdzenie, że nawet gwoździe zaświecą nieźle :P
co do H7 mogę napisać tak, że w aucie palącym żarówki ori raz na miesiąc-dwa (chevy lacetti), philipsy ecovision wytrzymały rok. co do mocy światła - albo odbłyśniki w tym aucie są jakieś dziwne, ale nie widzę specjalnej różnicy między ori, philipsami eco a obecnie włożonymi żarówkami elta za 6 pln/szt.
Wydaje mi się, że droga w deszczu nocą będzie lepiej oświetlona przez: SPORTLIGHT BLUish + 50% (jasno niebieskie światło) niż przez MEGALIGHT PLUS 90% (żółte światło).
Miał ktoś te SPORTLIGHT? Nie wygląda to za bardzo "jak dyskoteka"?
obecnie w mojej O1 użytkuję od listopada sportlight Bluish +50 % (jakoś tej niebieskiej poświaty nie mogę się dopatrzeć). Wcześniej miałem tunsgramy megalight +60 % i subiektywne opinie kierowców (ja i czasami mój tata) są następujące:
1. megalight +60 % oświetlały drogę zdecydowanie lepiej, tzn. dalej i szerszą wiązką niż aktualne żarówki, zwłaszcza na światłach mijania;
2. wg mnie megalighty miały bardziej jasną barwę światła przez co lepiej mi się jeździło po zmroku;
Jeżeli chodzi o trwałość to megalighty +60 % świeciły ok. półtora roku, po czym przepaliło się lewe światło mijania.
Jeździłem na wszystkich trzech wymienionych Tungsramach. Bluesh świeciły fajnie dając białe (bardzo lekko wpadające w niebieski) światło. +60 miały światło bardziej żółte ale też OK natomiast +90 mnie nieco rozczarowały - mijania wydają się gorzej oświetlać drogę niż poprzednie - jedynie drogowe są lepsze (mowa oczywiście o H4).
Od wiosny mam zestaw H7 NB+ (mijania), H1 NB+ (drogowe) i W5W Osram CoolBlue (pozycje). Trwałości jeszcze nie ocenię, poprzednie H7 NB (nie plus) wytrzymały 7 m-cy / 15kkm.
No i oceniłem. Night Breaker Plus wypadł identycznie jak Night Breaker. Plus jakieś 500 km )) Żarówka poleciała po 15'500 km. Praktycznie identycznie jak nie-Plus. Przy tym czas przebiegu był 2x dłuższy, ale auto mało jeździło przez zeszły rok - połowę tego co wcześniej (więc ilość wł/wył też pozostała na tym samym poziomie). Zatem kompletny brak różnicy w trwałości między NB+ a NB. I tyle.
Co więcej, założyłem zwykłego Tungsrama kupionego na stacji i... Mam wrażenie że jaśniej świeci - cieplej, ale jaśniej. Na razie wrażenia z miasta. Ale numer, tego się nie spodziewałem. Poprzednio przy zmianie zwykłych żarówek różnica była widoczna znacznie na korzyść NB.
Właśnie padly mi NB+ Wytrzymały rok i 2 miesiące. Jedną szlag trafił miesiąc temu. Druga padła przed chwilą....
Ale oczywiście zakladam takie same bo różnica jest duża.
Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+" dgw.esite.pl
Kilka spostrzeżeń odnośnie trzech modeli wzmocnionych żarówek H7 w O2 FL (reflektor soczewkowy). Opisaną trwałość trzeba odnieść do faktu, że w dzień, jeśli tylko można, używam świateł do jazdy dziennej, co powinno wydłużyć czas życia żarówek świateł mijania.
1. Philips Extreme Power + 90% - wyraźnie więcej światła w porównaniu z żarówkami standardowymi, barwa światła jak zwykłej żarówki halogenowej (może ciut bielsze). Wytrzymały równo rok. Cena jak wiadomo wysoka. Obecnie na rynku jest już nowszy model tych żarówek.
2. Osram Night Breaker Plus - więcej światła niż w przypadku żarówki standardowej, ale w moim odczuciu mniej niż w przypadku Philipsów, barwa światła jakby trochę zielonkawa - generalnie byłem trochę zawiedziony, spodziewałem się więcej po tych żarówkach. Do tego pierwsza z nich padła po czterech miesiącach, więc trochę średnio jeśli wziąć pod uwagę fakt jazdy na dziennych, kiedy jest widno. Cena zdecydowanie za wysoka w odniesieniu do jakości i trwałości.
3. Aktualnie używane - Tungsram Mega Light + 90%. Najlepsze żarówki jakich kiedykolwiek używałem. Znacząco więcej światła niż w przypadku żarówek standardowych, na pewno też więcej niż w Osramach NB i chyba ciut więcej niż w Philipsach. To oczywiście ocena subiektywna, żadnych pomiarów nie robiłem. Fajna barwa światła, zdecydowanie bielsza niż w przypadku zarówno Ostramów NB jak i Philipsów Extr.Power, o standarwowych żarówkach nie mówiąc. Jak zrównuję się z innym autem na jezdni jednokierunkowej poza miastem, wyraźnie widać przewagę świateł mojego auta :lol: Oczywiście w porównaniu z innymi światłami halogenowymi, z ksenonami nie ma co porównywać, to są nadal tylko żarówki H7. No i do tego super cena - czterdzieści kilka złotych za 2 sztuki. Przy tej cenie trwałość nie ma dla mnie znaczenia.
Komentarz