Zamieszczone przez Kilkujadek
Spalanie naszych aut - benzyna
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Na wyniki spalania przy przy predkosciach ok 200km/h ogromny wplyw ma wiatr i pogoda, poprzedni samochod (laguna2) mialem z komputerem i ta sama autostrada w ta sama strone przy innych warunkach pogodowych dawala roznice nawet 4-5 litrow na 100km wedlug komputera. Ponadto przy silnikach turbo roznica jest tez w porze roku w upalach gdzie powietrze jest geste i nagrzane zuzycie paliwa bedzie wieksze nic jesienia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez tomus7Zamieszczone przez metrotestWitam
Wątek robi się nieczytelny. Zgłaszam pomysł racjonalizatorski aby zrobić podpunkty dot. poszczególnych wersji silnikowych z podziałem na modele O1 i O2.
Ja sledzę silniki akl i generalnie takie mnie interesują :szeroki_usmiechILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KilkujadekPo przeczytaniu wielu postów na tym forum postanowiłem kupić Octavię z silnikiem TSI 1,4.
Nie wiem czy coś jest nie tak z silnikiem, czy ja mam ciężką nogę ale ten samochód mało że pije. On chla :!: Średnia 50%miasto/50% trasa wynosi około 10,5l. Powalający jest wynik 22l/190 km/h na autostradzie (tempomat) :cry:
[ Dodano: Sro 06 Paź, 10 11:06 ]
Zamieszczone przez KilkujadekZapewniam, że biegi potrafię zmieniać :lol: Silnik TSI na osobie która jeździła dotychczas z 1,4V16 wymusza zmianę wielu przyzwyczajeń co uczyniłem. 22l które podałem jest odczytem z komputera ale sprawdzone na odcinkach ponad 500 km (Stryków - Wąsowo, Wrocław -Lipsk)
Silnik TSI jest wyjątkowo wrażliwy na styl jazdy. Oczywiście możliwe jest uzyskanie wyniku 4,8l/100 ale to może się spotkać z niezbyt przychylnymi uwagami innych użytkowników dróg :lol:
Moim znaniem dane o spalaniu Octavi 1,4 TSI podane w katalogu Śkody są fikcją nie do uzyskania w normalnych polskich warunkach. Z zazdrością patrzę na Octavkę 2,0 TDI kolegi...
Komentarz
-
-
Kolego, żeby uzyskać spalanie 22l, to chyba trzeba cały czas jeździć na 1 i drugim biegu
Zamieszczone przez KilkujadekZapewniam, że biegi potrafię zmieniać :lol: Silnik TSI na osobie która jeździła dotychczas z 1,4V16 wymusza zmianę wielu przyzwyczajeń co uczyniłem. 22l które podałem jest odczytem z komputera ale sprawdzone na odcinkach ponad 500 km (Stryków - Wąsowo, Wrocław -Lipsk)
Silnik TSI jest wyjątkowo wrażliwy na styl jazdy. Oczywiście możliwe jest uzyskanie wyniku 4,8l/100 ale to może się spotkać z niezbyt przychylnymi uwagami innych użytkowników dróg :lol:
Moim znaniem dane o spalaniu Octavi 1,4 TSI podane w katalogu Śkody są fikcją nie do uzyskania w normalnych polskich warunkach. Z zazdrością patrzę na Octavkę 2,0 TDI kolegi...
Komentarz
-
-
U mnie to totalnych korkach Octavka pali 10l, ale jak uda mi się w miarę płynnie przejechać miasto to spalania jest w granicach 8-8,5l. Na trasie przy takiej normalnej jeździe spalanie waha się w granicach 6-6,5l. Wyniki podaje opierając się na wskazaniach komputera, ale moje obliczenia pokazały, że zawyża on wskazania o ok. 0,2-0,3l.
W związku z powyższym jestem zadowolony ze spalania maszynki
PS. auto ma 12 kkm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MihauNo proste, że zadowolony choć jakbym miał możliwość to bym wziął DSG ;D
(dolewka 200ml oleju i G12++ była u mnie)
Właśnie też czekam na jakieś DynoDayi według nich jest wszystko ok.
Komentarz
-
-
Witam wszystkich. Myślę, że podawanie prędkości średniej sporo wyjaśniłoby w kwestii różnic w spalaniu. W poprzednim aucie nie miałem funkcji pokazywania zużycia z bieżącej jazdy, wskazania komputera kasowałem przy tankowaniu. Teraz mogę sobie obserwować jak to się zmienia na tej samej codziennej trasie (37 km, 48 świateł). Przy dużych korkach, gdy średnia prędkość spada poniżej 20 km/h, spalanie rośnie ponad 10 l/100 km. Powrót wieczorem, przy wciąż dużym ruchu ale bez korków, pozwala na osiągnięcie średniej rzędu 35-40 km/h i spalania poniżej 8 l/100 km. Ponieważ średnia prędkość w dłuższym okresie czasu to ok. 32 km/h, to oczekuję długoterminowego wyniku na poziomie 8,5-9 l/100 km.
Na trasie Marki-Wyszków, przy prędkości "autostradowej" 130-140 km/h komputer pokazywał 8,5 l/100 km. Jednak całość pierwszej wycieczki za miasto, Marki-Wyszków-Pułtusk-Marki, ze średnią 70 km/h, dała już wynik 7,0 l/100 km.
Tyle pierwszych wrażeń, ale wygląda że wybór silnika był właściwy...
Komentarz
-
Komentarz