Zawór jest ale czasem w natłoku obowiązków może się zapomnieć i będą wielkie problemy. Trzeba dusić gazowników o regulację pływaka lub wymianę wielozaworu. Przerabiałem to więc wiem!!!
Ile gazu powinno wejść do zbiornika z homologacja 53 l
Zwiń
X
-
Najpierw trzeba sprawdzić sam pływak bez butli czy jest dobrze wygięty i się nie blokuje o rurkę wlewową od gazu. Jeśli nie to znaczy że wielozawór nie odbija blokując strzelaniem przy tankowaniu i jest do wymiany!!!
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
To taki sam autoryzowany serwis staga jak autoryzowany serwis Skody w Słupsku zakładał LPG i ustawił w butli 53L pływak na poziomie 30 L w mojej Skodzie poprzedniemu właścicielowi.
A w autoryzowanym serwisie Landi Renzo w Rzeszowie jakoś pływak się naprawił i jest 43,5L.(regulacja pływaka+wymiana filtrów i sprawdzenie szczelności 85PLN)
Pozdrawiam wszystkie "autoryzowane" SERWISY
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Dlatego też często przy okazji tematów o gazie, wspominam o lpg-forum i dziale polecane warsztaty / galerii. Można poczytać i znaleźć w swojej okolicy fachowca, który założy porządnie dobrą instalację i potem naszym jedynym "zmartwieniem" będzie tankowanie i regularna wymiana filtrów FC i FL
Inna sprawa, że warto czasem zerknąć, jak zmieniają się opinie o danym warsztacie na przestrzeni lat. Niestety są sytuacje, że zmiany idą w kierunki "na ilość" z "na jakość" (vide nasze poznańskie podwórko - notabene też właśnie jaja z brakiem odbijania przy tankowaniu).Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Poczytałem trochę i wychodzi na to, że nie jest winny pływak, tylko źle wyregulowany wielozawór lub uszkodzony. Po podgieciu pływaka powinno wejść więcej gazu, a nie wchodziło, wiec to wina wielozaworu. Znalzłem też filmik na necie, gdzie to dokładnie opisują.Czemu podczas tankowania nie można zatankować zbiornika LPG do pełna? Czy zatankowanie innej ilości gazu niż wskazana przez producenta zbiornika czymś grozi?
Komentarz
-
-
Koledzy a jak wytłumaczyć sytuację że w zależności od stacji wchodzi mniej lubi więcej. Mam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50. To jest faktyczna ilość bo widzę po kilometrach pokonanych. Zawsze tam tankuję bo dużo wchodzi, ale dlaczego?
Komentarz
-
-
Możesz sprawdzić na dystrybutorze jakie jest ciśnienie na pompie na każdej ze stacji, obstawiam że na Lotosie jest największe i to jest powodem, ze wchodzi gazu więcej i robisz więcej km.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpisMam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisewidentnie kombinują przy wskazaniach dystrybutora
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Wymieniłem zbiornik toroidalny STAKO 53L 630/225 na STAKO 55L 630/225 - takie teraz robią jako zamiennik poprzedniego 53 L. Różnią się wysokością na jakiej znajduje się wspornik montażowy - w nowym zbiorniku jest około 4 cm niżej niż w starym. Zastosowałem nierdzewne śruby, nakrętki i podkładki bo poprzednie nieźle zgniły, mimo że ocynkowane. Na stacji weszło 42 litry czyli 78%. Mi pasuje. Gdybym założył większy, gumowa wykładzina bagażnika (oryginał fajniejszy niż np. Rezaw-Plast) przestałaby pasować. Wielozawór został ten sam czyli Landi Renzo At02.
Ostatnio edytowany przez mr11; 37285.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisLegalne... a jak to zweryfikowac ??
Bezpieczne ?? Jedyny problem jak zima nalejemy zimnego garazu i wstawimy auto do pomieszczenia gdzie jest 50'C. Wtedy moze byc problem, bo objetosc gazu sie zwiekszy - tu trzeba sprawdzic o ile, ale i tak mamy zawor bezpieczenstwa w zbiorniku.
Sa tacy ktorzy nie maja plywaka wcale i leja gaz, az dystrybutor nie bedzie mogl mocniej dobic i zyja.
Ja swoje plywaki podginam tak zeby wchodzilo okolo 85-90% i zazwyczaj sie udaje. Do butli 72l wlewam -60-61l. Do zbiornika 46l 41-42l
Do zbiornikow odpowiednio: 650/230 59l to jest 47-53l gazu, 630/225 53l i tu wejdzie 42l-45l gazu (Tobie wchodzi 39l wiec jest lekko gorzej, niz mogloby by byc). Do O2 tracac ciut na podlodze mozna wsadzic: 650x250 65l - tu mozna przyjac 55-58l mozna wlewac na luzie Do wersji z podwojna podloga to mozna nawet pokusic sie o zbiornik 650x300 70l wchodzi spokojnie
Dales sobie wsadzic maly zbiornik to po pierwsze, zamiast 53l mial byc 59l. Mialbys spokojnie o 12-14l wiecej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis
W nawiązaniu do powyższego postu czy ktoś próbował zamontować 650/300 do liftbacka? (pomijam fakt że pewnie trzeba było by gumy podwyższające pod sprężyny ze względu na dodatkowe kilogramy samego zbiornika jak i dodatkowej pojemności paliwa, obecnie na zbiorniku 55L i sprężynach lesjo 21 na niektórych "absurdalnych" hopkach bije hakiem)Ostatnio edytowany przez mr11; 37285.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mr11 Zobacz wpis
Ja mam gumy podwyższające o 2 cm i fabryczne sprężyny. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ tył nadal jest niżej niż przód ale nie zdarzyło mi się jeszcze zaczepić hakiem o cokolwiek po dołożeniu tych gum, oczywiście na wybojach jadę z minimalną prędkością, na 1 biegu i niskich obrotach albo na 2 biegu i obrotach biegu jałowego, na przykład są w mojej okolicy takie agresywne progi zwalniające z bruku, że mają już liczne wyżłobienia pochodzące od podwozi samochodowych. Jeżeli zmieniałeś sprężyny i zawadzasz hakiem to muszą być źle dobrane. Może kiedyś wymienię stare sprężyny i gumy na nowe tylko sprężyny, przypuszczalnie kiedy będą skorordowane ale nie po to żeby samochód stał jeszcze niżej. Trzeba będzie dobrze wybrać i nie przesadzić z twardością. Twarde zawieszenie mnie nie boli ale denerwuje mnie to jak na każdym dołku dudni cała buda, prawdopodobnie wynika to stąd że wahacze są stalowe i ciężkie. Przejechanie po takich samych wybojach jakimś dwudziestoletnim Audi z aluminiowym zawieszeniem to jak niegdyś przesiadka z Trabanta do Poloneza.
Komentarz
-
-
Aktualizacja. 650/300 wchodzi do liftbacka z luzem na grubość małego palca. Tankowanie 80 L brutto wchodzi 67-68 L netto z dystrybutora. Benzyny tankuje zazwyczaj do jednej czwartej sporadycznie do połowy, dupa nie dobija na sprężynach Lesjo 20 HD, ale z myślą o haku i wakacjach w pełnym załadunku, dołożyłem gumy pod sprężyny 29 mm w miejsce oryginalnych grubośći 9mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpisdupa nie dobija na sprężynach Lesjo 20 HD, ale z myślą o haku i wakacjach w pełnym załadunku, dołożyłem gumy pod sprężyny 29 mm w miejsce oryginalnych grubośći 9mm.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Komentarz