Ile gazu powinno wejść do zbiornika z homologacja 53 l

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Zawór jest ale czasem w natłoku obowiązków może się zapomnieć i będą wielkie problemy. Trzeba dusić gazowników o regulację pływaka lub wymianę wielozaworu. Przerabiałem to więc wiem!!!

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • Przemek_i
      RS
      • 2012
      • 3237
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Najpierw trzeba sprawdzić sam pływak bez butli czy jest dobrze wygięty i się nie blokuje o rurkę wlewową od gazu. Jeśli nie to znaczy że wielozawór nie odbija blokując strzelaniem przy tankowaniu i jest do wymiany!!!

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz

      • Alek_M
        Ambiente
        • 2015
        • 237
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #28
        Rozmawiałem z nimi i sami tak mają porobione w swoich autach i nic nie ma prawa się stać. W końcu autoryzowany serwis Staga, więc wiedzą co robią.

        Komentarz

        • Przemek_i
          RS
          • 2012
          • 3237
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          To taki sam autoryzowany serwis staga jak autoryzowany serwis Skody w Słupsku zakładał LPG i ustawił w butli 53L pływak na poziomie 30 L w mojej Skodzie poprzedniemu właścicielowi.
          A w autoryzowanym serwisie Landi Renzo w Rzeszowie jakoś pływak się naprawił i jest 43,5L.(regulacja pływaka+wymiana filtrów i sprawdzenie szczelności 85PLN)
          Pozdrawiam wszystkie "autoryzowane" SERWISY

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz

          • Andrzej.P
            RS
            • 2011
            • 1516
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Dlatego też często przy okazji tematów o gazie, wspominam o lpg-forum i dziale polecane warsztaty / galerii. Można poczytać i znaleźć w swojej okolicy fachowca, który założy porządnie dobrą instalację i potem naszym jedynym "zmartwieniem" będzie tankowanie i regularna wymiana filtrów FC i FL

            Inna sprawa, że warto czasem zerknąć, jak zmieniają się opinie o danym warsztacie na przestrzeni lat. Niestety są sytuacje, że zmiany idą w kierunki "na ilość" z "na jakość" (vide nasze poznańskie podwórko - notabene też właśnie jaja z brakiem odbijania przy tankowaniu).
            Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz

            • Alek_M
              Ambiente
              • 2015
              • 237
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #31
              Poczytałem trochę i wychodzi na to, że nie jest winny pływak, tylko źle wyregulowany wielozawór lub uszkodzony. Po podgieciu pływaka powinno wejść więcej gazu, a nie wchodziło, wiec to wina wielozaworu. Znalzłem też filmik na necie, gdzie to dokładnie opisują.
               

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                No to do reklamacji. Trzeba gości gnębić i tyle. Tylko szkoda Twoich nerwów i czasu.
                Powodzenia.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #33
                  Koledzy a jak wytłumaczyć sytuację że w zależności od stacji wchodzi mniej lubi więcej. Mam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50. To jest faktyczna ilość bo widzę po kilometrach pokonanych. Zawsze tam tankuję bo dużo wchodzi, ale dlaczego?

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Możesz sprawdzić na dystrybutorze jakie jest ciśnienie na pompie na każdej ze stacji, obstawiam że na Lotosie jest największe i to jest powodem, ze wchodzi gazu więcej i robisz więcej km.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • Andrzej.P
                      RS
                      • 2011
                      • 1516
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Jeżeli rzutuje to na większą liczbę przejechanych kilometrów to OK - czyli nie ma kombinowania na liczydle dystrybutora.
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                        Mam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50
                        10litrów różnicy to ewidentnie kombinują przy wskazaniach dystrybutora, kiedyś na Lukoilu też tak dwa razy zatankowałem, że norma wyszła mi 14l/100km

                        Komentarz

                        • Przemek_i
                          RS
                          • 2012
                          • 3237
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                          ewidentnie kombinują przy wskazaniach dystrybutora
                          Nie do końca ponieważ Kolega napisał że robi więcej km jak dostanie więcej LPG.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz

                          • mr11
                            Classic
                            • 2014
                            • 22

                            #38

                            Wymieniłem zbiornik toroidalny STAKO 53L 630/225 na STAKO 55L 630/225 - takie teraz robią jako zamiennik poprzedniego 53 L. Różnią się wysokością na jakiej znajduje się wspornik montażowy - w nowym zbiorniku jest około 4 cm niżej niż w starym. Zastosowałem nierdzewne śruby, nakrętki i podkładki bo poprzednie nieźle zgniły, mimo że ocynkowane. Na stacji weszło 42 litry czyli 78%. Mi pasuje. Gdybym założył większy, gumowa wykładzina bagażnika (oryginał fajniejszy niż np. Rezaw-Plast) przestałaby pasować. Wielozawór został ten sam czyli Landi Renzo At02.

                            Ostatnio edytowany przez mr11; 37285.

                            Komentarz

                            • marc.zalu
                              Drive
                              • 2019
                              • 97
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                              Legalne... a jak to zweryfikowac ??

                              Bezpieczne ?? Jedyny problem jak zima nalejemy zimnego garazu i wstawimy auto do pomieszczenia gdzie jest 50'C. Wtedy moze byc problem, bo objetosc gazu sie zwiekszy - tu trzeba sprawdzic o ile, ale i tak mamy zawor bezpieczenstwa w zbiorniku.

                              Sa tacy ktorzy nie maja plywaka wcale i leja gaz, az dystrybutor nie bedzie mogl mocniej dobic i zyja.

                              Ja swoje plywaki podginam tak zeby wchodzilo okolo 85-90% i zazwyczaj sie udaje. Do butli 72l wlewam -60-61l. Do zbiornika 46l 41-42l


                              Do zbiornikow odpowiednio: 650/230 59l to jest 47-53l gazu, 630/225 53l i tu wejdzie 42l-45l gazu (Tobie wchodzi 39l wiec jest lekko gorzej, niz mogloby by byc). Do O2 tracac ciut na podlodze mozna wsadzic: 650x250 65l - tu mozna przyjac 55-58l mozna wlewac na luzie Do wersji z podwojna podloga to mozna nawet pokusic sie o zbiornik 650x300 70l wchodzi spokojnie

                              Dales sobie wsadzic maly zbiornik to po pierwsze, zamiast 53l mial byc 59l. Mialbys spokojnie o 12-14l wiecej.
                              W nawiązaniu do powyższego postu czy ktoś próbował zamontować 650/300 do liftbacka? (pomijam fakt że pewnie trzeba było by gumy podwyższające pod sprężyny ze względu na dodatkowe kilogramy samego zbiornika jak i dodatkowej pojemności paliwa, obecnie na zbiorniku 55L i sprężynach lesjo 21 na niektórych "absurdalnych" hopkach bije hakiem)

                              Komentarz

                              • mr11
                                Classic
                                • 2014
                                • 22

                                #40
                                Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis

                                W nawiązaniu do powyższego postu czy ktoś próbował zamontować 650/300 do liftbacka? (pomijam fakt że pewnie trzeba było by gumy podwyższające pod sprężyny ze względu na dodatkowe kilogramy samego zbiornika jak i dodatkowej pojemności paliwa, obecnie na zbiorniku 55L i sprężynach lesjo 21 na niektórych "absurdalnych" hopkach bije hakiem)
                                Ja mam gumy podwyższające o 2 cm i fabryczne sprężyny. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ tył nadal jest niżej niż przód ale nie zdarzyło mi się jeszcze zaczepić hakiem o cokolwiek po dołożeniu tych gum, oczywiście na wybojach jadę z minimalną prędkością, na 1 biegu i niskich obrotach albo na 2 biegu i obrotach biegu jałowego, na przykład są w mojej okolicy takie agresywne progi zwalniające z bruku, że mają już liczne wyżłobienia pochodzące od podwozi samochodowych. Jeżeli zmieniałeś sprężyny i zawadzasz hakiem to muszą być źle dobrane. Może kiedyś wymienię stare sprężyny i gumy na nowe tylko sprężyny, przypuszczalnie kiedy będą skorordowane ale nie po to żeby samochód stał jeszcze niżej. Trzeba będzie dobrze wybrać i nie przesadzić z twardością. Twarde zawieszenie mnie nie boli ale denerwuje mnie to jak na każdym dołku dudni cała buda, prawdopodobnie wynika to stąd że wahacze są stalowe i ciężkie. Przejechanie po takich samych wybojach jakimś dwudziestoletnim Audi z aluminiowym zawieszeniem to jak niegdyś przesiadka z Trabanta do Poloneza.
                                Ostatnio edytowany przez mr11; 37285.

                                Komentarz

                                • marc.zalu
                                  Drive
                                  • 2019
                                  • 97
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez mr11 Zobacz wpis

                                  Ja mam gumy podwyższające o 2 cm i fabryczne sprężyny. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ tył nadal jest niżej niż przód ale nie zdarzyło mi się jeszcze zaczepić hakiem o cokolwiek po dołożeniu tych gum, oczywiście na wybojach jadę z minimalną prędkością, na 1 biegu i niskich obrotach albo na 2 biegu i obrotach biegu jałowego, na przykład są w mojej okolicy takie agresywne progi zwalniające z bruku, że mają już liczne wyżłobienia pochodzące od podwozi samochodowych. Jeżeli zmieniałeś sprężyny i zawadzasz hakiem to muszą być źle dobrane. Może kiedyś wymienię stare sprężyny i gumy na nowe tylko sprężyny, przypuszczalnie kiedy będą skorordowane ale nie po to żeby samochód stał jeszcze niżej. Trzeba będzie dobrze wybrać i nie przesadzić z twardością. Twarde zawieszenie mnie nie boli ale denerwuje mnie to jak na każdym dołku dudni cała buda, prawdopodobnie wynika to stąd że wahacze są stalowe i ciężkie. Przejechanie po takich samych wybojach jakimś dwudziestoletnim Audi z aluminiowym zawieszeniem to jak niegdyś przesiadka z Trabanta do Poloneza.
                                  Podwójna podłoga już dołożona (boki przerobione z O1, płyta z O2 Kombii wychodzi tak że rozłożona płyta styka sie z oparciami tylnej kanapy, po złożeniu siedzeń wychodzi na równo. Ogólnie nie polecam rozwiązania z bokami od O1, da się zrobić ale dużo przerabiania). Nowy zbiornik wskoczy w styczniu/lutym po dokładniejszych pomiarach zdecyduje się na 650/270 lub jeżeli wejdzie 650/300. Zobaczymy jak wyjdzie z dołożonymi gumami. A bicie hakiem mam tylko w jednym miejscu w Warszawie i również widać tam mnóstwo szram.

                                  Komentarz

                                  • marc.zalu
                                    Drive
                                    • 2019
                                    • 97
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Aktualizacja. 650/300 wchodzi do liftbacka z luzem na grubość małego palca. Tankowanie 80 L brutto wchodzi 67-68 L netto z dystrybutora. Benzyny tankuje zazwyczaj do jednej czwartej sporadycznie do połowy, dupa nie dobija na sprężynach Lesjo 20 HD, ale z myślą o haku i wakacjach w pełnym załadunku, dołożyłem gumy pod sprężyny 29 mm w miejsce oryginalnych grubośći 9mm.

                                    Komentarz

                                    • Przemek_i
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3237
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis
                                      dupa nie dobija na sprężynach Lesjo 20 HD, ale z myślą o haku i wakacjach w pełnym załadunku, dołożyłem gumy pod sprężyny 29 mm w miejsce oryginalnych grubośći 9mm.
                                      Wrzuć fotkę jak wygląda auto na takim zestawie

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz

                                      Pracuję...