Zamieszczone przez Ferd
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez FerdJak rozumiem, koszt takiej instalacji do 1.8 TSI to około 9000 pln brutto. Zdecydowanie za dużo, cena abstrakcyjna.
Zamieszczone przez JanuszDKoszt montażu: 6910 PLN nettoDoświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ccLotMyślę, że analizując koszty takiej instalacji trzeba ją porównywać do ceny zakupu diesla z podobnym parametrami, a wtedy cena ~9000 pln nie jest już taka duża i odstraszająca.
Na szczęście są jeszcze samochody innych marek, które maja normalna benzynę bez wtrysku bezpośredniego, o słusznej pojemności z turbo, do której można bez problemu wstawić lpg w normalnej cenie. Takiego samochodu będę w przyszłości szukał. VW niech się udławi tym wtryskiem bezpośrednim.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FerdNa szczęście są jeszcze samochody innych marek, które maja normalna benzynę bez wtrysku bezpośredniego, o słusznej pojemności z turbo, do której można bez problemu wstawić lpg w normalnej cenie. Takiego samochodu będę w przyszłości szukał. VW niech się udławi tym wtryskiem bezpośrednim.
No więc wcale nie jest tak różowo z takimi autkami. Większość nowych autek po 2009 roku to niestety ze względu na EURO V tylko bezpośredni wtrysk: VAG, BMW, Mercedes, Ford, Mazda, Opel i pewnie jeszcze parę innych.
Z moich typów w miarę świeżych samochodów to Mondeo 2,5 t, volvo v/s 70 też 2,5 t (ten sam silnik co mondeo oba już nieprodukowane) i niektóre Subaru, jest jeszcze accord 2,4 ~200km wolnossący tolerujący gaz, ale regulacja zaworów co wymianę oleju.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś typy autek tolerujących lpg i mających w okolicach 200 km i są po 2009 roku to z chęcią posłucham.
Także należy cierpliwie wyczekiwać z zaciśniętymi kciukami instalki od Stag'a.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrsZamieszczone przez NortheuszStag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
Zamieszczone przez dudek_tStag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.
Komentarz
-
-
No to zycze powodzenia jak sie skończy gwarancja na kuchenke... (kuchenke to trzeba mieć w domu a nie montowac do samochodu - takie moje zdanie, mam nadzieje że nie obraziłem). Jak naprawa teraz trwała tyle czasu, i jeszcze ciekawe ile komponenty do tego. Patrzac na to jak gówniane sa teraz silniki produkowane przez VW to szczerze odradzam taki sposób zasilania silnika. Skoda próbowala zamontować taką instalacje do octavii 1.4 tsi, i jakoś nie słysze o tym aby byla dostępna w ofercie (a przynajmniej do czasu kiedy zwolniłem się z serwisu Skody) więc chyba zaniechali ten sposób zasilania silnika 1.4 tsi.
Aha. Była jeszcze taka akcja że w 1.4 tsi (ten turbo kompresor) bo wypalały się tłoki i zawory. (zmieniali program sterownika silnika i świece). Tak więc jak ten silnik nie wytrzymuje większej ilości benzyny i powietrza, co zrobi z nim gaz? Jeden wszechmogący wie...
Życze powodzenia
MarcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KicerSkoda próbowala zamontować taką instalacje do octavii 1.4 tsi, i jakoś nie słysze o tym aby byla dostępna w ofercie (a przynajmniej do czasu kiedy zwolniłem się z serwisu Skody) więc chyba zaniechali ten sposób zasilania silnika 1.4 tsi.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Bez obrazy ... ale cały ten post zalatuje nędzną reklamą ...
A wartości spalania silnika 1.8 TSI zupełnie z "czapy" pali mniej niż 1.6 TDI kolegiMaicroft :twisted:
instalacja "Vialle" ma wadę w postaci ciśnieniowej pompy gazu która jest montowana w bagażniku. Szczerze wątpię żeby w kombi nie było jej słychać
A dla zainteresowanych realnie sprawozdanie ludzika z taką instalacją link
Spalanie 8l bezyna 10l gaz.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainZamieszczone przez JanuszDSpalanie przy normalnej jeździe wynosiło ok. 6 l/100km, jednak jazda dynamiczna dawała zdecydowanie gorsze rezultaty na poziomie 7,5 l/100km.
Jeżeli moje nowe auto będzie tak palić to gazu nie założę. Szkoda zachodu.
A miałem gaz już w Ładzie 2107 w 1993 roku. Wtedy w Wawie było 4 lub 5 stacji LPG, a w Rzeszowie napełniałem gazem z butli przez jakąś pompę - aż mi syf wpadł do przewodu i czyściłem je pod prysznicem...
Komentarz
-
-
Panowie,
czy ktoś mi zabroni montować instalację gazową do własnego auta? Nie, więc to zroiłem. Przedstawiłem Wam kalkulację, z której wynika, że jest to opłacalna inwestycja w porównaniu np. z lokatą bankową
Co do taniej reklamy, nie mam czego reklamować, bo wprawdzie prowadzę firmę, ale zupełnie nie związaną z branżą motoryzacyjną. Problem, który miałem z naprawą gwarancyjną był na tyle niecodzienny, że producent nie mógł uwierzyć (na odległość), że dopiero co uruchomiona instalacja nie działa i stąd podobno były problemy z czasem naprawy. Co do porównania z instalacjami oferowanymi swego czasu przez Skodę do silników 1.4 TSI f-my Landi Renzo, to są to faktycznie gadżety, które nigdy się nie zwrócą, ponieważ spalają zarówno LPG, jak i Pb. Czytałem fora internetowe zarówno polskie, jak i niemieckie zanim podjąłem decyzję dot. VIALLE i stąd mój wybór dot. droższej instalacji, która się zwróci, a nie tańszej, stanowiącej jedynie koszt i niedogodności np. miejsce w bagażniku. Obecnie podobną instalację oferuje PRINS, ale cena jest jeszcze wyższa, więc pewnie bym się nie zdecydował.
Co do spalania, sprawdźcie sobie informacje użytkowników różnych aut na www.spritmonitor.de i wszystko będzie jasne. Moja Octavia nie jest jakaś wyjątkowa, jeżdżąc zgodnie z przepisami i stosując choćby minimalne zasady eco drivingu, można osiągnąć nawet lepsze wyniki niż moje. Oczywiście szaleństwo kosztuje i spokojnie można wykręcić średnią na trasie w granicach 8,5 l/100 km.
Komentarz
-
-
JanuszD - ale nikt Ci nie zabrania robić z Twoim autem co Ci się żywnie podoba.
Sam się cieszę że napisałeś ten temat - jestem żywo zainteresowany jak to będzie z czasem wyglądało.
Nie mam firmy więc netto mi lotto a brutto boli o 23%bardziej
Uzasadnienie ekonomiczne jest sprawą drugorzędną - jedni robią to z kalkulacji, inni bo tak lubią. Ja np jeżdżę 35-40k rocznie więc by się zwróciła jeszcze szybciej.
Napisz jaka tam jest butla? Bo tego nigdzie nie znalazłem o tych instalacjach?
Ile wchodzi w tą butlę? Czy wskaźnik poziomu gazu jest miarodajny czy trzeba raczej patrzeć na licznik przebiegu?
Jak się skończy gaz to czy centralka daje o tym jakoś jednoznacznie znać (poza np miganiem diody) co by nie jeździć długo na droższej taryfie?
Jak wygląda samo przejście PB-LPG LPG-PB (bezobjawowo i płynnie czy jest np jakiś wyczuwalny moment czy szarpnięcie?).
Pytania może bzdurne ale osobiście od zawsze jeżdżę klekotami a z LPG to auta kolegów (Golfy, Saaby) które jak się gaz skończył to można było kierownicę na czole odbić więc nie było problemu że się gaz skończył .
Dzięki za odpowiedzi i pisz tu każde niuanse eksploatacji tej instalki.
Oczywiście kwestie takie jak serwis też podaj - co ile jakiś przegląd, czy wymaga regulacji, jakieś filtry do wymiany, koszta itp mile widziane
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDOczywiście szaleństwo kosztuje i spokojnie można wykręcić średnią na trasie w granicach 8,5 l/100 km.
Soszek, w większości firmy (szczególnie smolbiznes przy osobówkach) już od dłuższego czasu odliczają w koszta pełne brutto od dochodu netto. Więc VAT nie tylko Ciebie boli - nie musisz być uszczypliwy.
A pytania zadajesz dziwne: butla tam, gdzie zmieścisz i co poświęcisz i wejdzie w nią tyle ile ma nominalnie -25% o ile pamiętam, sprawdż sobie. Różni się techniką wtrysków, sterowaniam i instalacją od strony silnika - o to pytaj, zamiast wkurzać...
Komentarz
-
-
Dlatego ja jestem ciekawe ile bedzie palic gazu po tych powiedzmy 5kkm
A to ze pali malo, moze i da sie eko, ale to trzeba jezdzic po trasie gdzie nie ma korkow, remontow tysiaca swiatel itd. Ja jezdze w rejonach gdzie kilka tras to jedynie noca mozna przejechac spokojnie powiedzmy bez swiatel itd. w przeciwnym wypadku mozna zostac zepchnietym do rowu przez tira albo autobus - jedno i drugie juz mnie kiedys chcialo zepchnac bo jechalem 90 :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDlatego ja jestem ciekawe ile bedzie palic gazu po tych powiedzmy 5kkm
A to ze pali malo, moze i da sie eko, ale to trzeba jezdzic po trasie gdzie nie ma korkow, remontow tysiaca swiatel itd. Ja jezdze w rejonach gdzie kilka tras to jedynie noca mozna przejechac spokojnie powiedzmy bez swiatel itd. w przeciwnym wypadku mozna zostac zepchnietym do rowu przez tira albo autobus - jedno i drugie juz mnie kiedys chcialo zepchnac bo jechalem 90 :diabelski_usmiechPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
dato - nie jestem uszczypliwy - starałem się być zabawny.
Co do butli - JanuszD pisał o podnoszeniu podłogi bo butla taka a nie inna a innej producent nie dostarcza, więc się pytam - jaka tam butla siedzi?
Że musi zostać bufor to też wiem.
Ale wiesz - w motocyklu mam bak 22l i w teorii tyle wchodzi, w praktyce nigdy nie zalałem więcej jak 19l PB - dlatego się pytam.
O samą technikę LPDi się nie muszę pytać - wiem o głośnej pompie w butli, konieczności modyfikacji ori pompy paliwa, montażu FSU który odpowiada za przełączanie paliw, podłączanie do ECU akurat mnie średnio interesuje. Pytałem się jak moment przełączania wygląda itp - czy to durne pytania?
JanuszD ma pierwszą taką instalację na forum - jeśli opisze dokładnie co i jak to może inni się skuszą, lub zrezygnują z pomysłu.
Bo wiesz - jak mam kupić tego Turbossaka aby mi palił 10lPB lub 12-14l LPG na tym LPDi przy moim stylu jazdy, to pakuję się w S6 Avant z LPG 5Gen za 5k PLN (czyli już 3k do przodu) którą mogę serwisować w całej PL bez problemu, oraz i tak będę miał spalanie 12-14l LPG ale przy V8 340 KM i stałym 4x4.
Dlatego pytania uważam za zasadne.
Komentarz
-
-
Ja miałem i niejeden będzie miał problem prostszy - kup nowe mocniejsze niż 100KM autko do normalnej jazdy - nie da się pod gaz, niskie spalanie to utopia, więc albo do diesla, albo taka alternatywa. 1,4TSI to niegłupi silnik, tyle że z krótkiego doświadczenia widzę, że bliskie okolice 10l będzie wypijał. Tochę boli.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszDObecnie podobną instalację oferuje PRINS
Generalnie, to chyba z ekonomicznego punktu widzenia TSI+LPG nie stanowi konkurencji dla diesla.Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Komentarz
-
-
Dla zainteresowanych wrzucam zdjęcia wyglądu instalacji w moim aucie.
[ Dodano: Wto 19 Cze, 12 18:55 ]
Załączam link do bardzo fajnego kalkulatora amortyzacji instalacji LPG.
Komentarz
-
Komentarz