Zamieszczone przez Eidos71
Ceny paliw
Zwiń
X
-
Mrożenie i jest problem :szeroki_usmiech
Niezależni skarżą się na Orlen i Lotos
Kod:Państwowe koncerny obniżając ceny paliw uszczęśliwiły kierowców. Przy okazji nadepnęły na odcisk mniejszym konkurentom. Urząd antymonopolowy wszczął postępowanie w sprawie polityki cenowej Orlenu – informuje "Puls Biznesu". "Sierpniowe obniżki cen poniżej poziomu 5 zł za litr doprowadziły do sytuacji, w której ceny hurtowe benzyny Eu-95 są równe lub wyższe niż na stacjach własnych Orlenu. W przypadku oleju napędowego ceny w hurcie również zbliżają się do tych na stacjach płockiego koncernu" – mówi Halina Pupacz, szefowa Polskiej Izby Paliw Płynnych (PIPP). W liście do prezesa PKN Orlen Jacka Krawca, PIPP ocenia, że ceny hurtowe koncernu są na tyle wysokie, że uniemożliwiają realizację minimalnej marży oraz "konkurowanie z monopolistami". Izba apeluje m.in. o zaprzestanie sztucznego kreowania cen na rynku paliw i nadużywania pozycji dominującej przez koncern. Jak mówi Joanna Puskar z PKN Orlen, ostatnie miesiące pokazały, że po przekroczeniu 5 zł za litr paliwa jego konsumpcja wyraźnie spadła. "PKN Orlen konsekwentnie stara się prowadzić politykę cenową, która pobudza popyt na paliwa. Strategia ta przynosi oczekiwane przez koncern rezultaty. Trudno zatem zgodzić się z zarzutami formułowanymi przez PIPP, w szczególności dotyczącymi sztucznego kreowania cen, ponieważ nie mają one uzasadnienia" – podkreśla. List PIPP otrzymał też prezes grupy Lotos Paweł Olechnowicz, ale "do wiadomości", bo jego spółka ma znacznie mniej stacji niż Orlen i nie ma pozycji dominującej ani na rynku detalicznym, ani hurtowym. Odbiorcami pisma w formule "do wiadomości" są też: wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak oraz prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel. Do UOKiK już na początku sierpnia trafił wniosek PIPP o podjęcie stosownych działań. "Teraz złożymy jeszcze dodatkowe wyjaśnienia oraz faktury zebrane przez członków PIPP. Mają one udowodnić czarno na białym, że ceny hurtowe są zawyżone w stosunku do cen na stacjach" – mówi Ireneusz Jabłonowski z PIPP.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez bzyq_74Zapomnieli baksa zamrozić :szeroki_usmiech (czuje coś, że w tym tygodniu ceny skoczą o 10-15gr)
Lukoil:
ON - 4,92
95 - 5,12
98 - 5,32
LPG - 2,45
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Automaniak304 październik 2011 to ważna data dla diesli.
Dzisiaj NBP ustali kurs euro od którego będzie liczona akcyza za diesla na cały kolejny rok 2012.
Nie zdziwcie się zatem, że ON będzie na stacji droższa od benzyny.
Na razie:
Lukoil:
ON - 5,11
95 - 5,27
98 - 5,47
LPG - 2,72
Komentarz
-
-
Min.finansów poinformowało dzisiaj, iż zgodnie z ostatnią harmonizacją od 1 stycznia 2012 roku akcyza nie może wynieś mniej niż równowartość 330 EUR na 1000 litrów. Ostatnie minimalne opodatkowanie diesla wynosi 302 EUR na 1000 litrów. Poziom podatku w PLN ustala się na podstawie kursu podawanego przez Europejski Bank Centralny z pierwszego roboczego dnia października. Dzisiaj kurs EURPLN podany przez ECB wyniósł 4,3815.
Dodatkowo, jak podało Min.Fin., na wysokość poziomu opodatkowania diesla (olej napędowy) składa się stawka podatku akcyzowego (330 EUR na 1000 litrów) oraz stawka opłaty paliwowej, z której wpływy oficjalnie przeznaczone są na budowę dróg i autostrad.
Stawka opłaty paliwowej jest zależna od inflacji w okresie pierwszych trzech kwartałów roku. Wskaźnik wzrostu cen (inflacji) ustalany jest na podstawie komunikatu Prezesa GUS ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski", w terminie 15 dni po upływie trzeciego kwartału wyjaśniło MF. W związku z tym określenie wysokości opodatkowania diesla może być znane magicznie po wyborach parlamentarnych tj dopiero po ustaleniu ww. wskaźnika i wysokości opłaty paliwowej, tj. po dniu 15 października br., podało Min.Fin.
źródło: SiPDoświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
Komentarz